| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1022
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi na področju kadrovskega managementa
2024

Opis: Monografija predstavlja trende na različnih področjih kadrovskega managementa. Prvo poglavje se osredotoča na pregled ključnih tehnoloških trendov na področju kadrovske funkcije pri delu na daljavo. Drugo poglavje obravnava težavne pogovore na delovnem mestu in ravnanje posameznikov, ko se z njimi soočijo. V tretjem poglavju so predstavljene kompetence za obvladovanje kompleksnih kriz. Četrto poglavje obravnava tehnologijo veriženja blokov na področju kadrovskega managementa. Peto poglavje prikazuje sistematičen pregled zelenih kompetenc na področju zdravstva. Šesto poglavje nas popelje skozi zasnovo sistema ocenjevanja in nagrajevanja zaposlenih. Zadnje, sedmo poglavje, pa opozarja na pomen predporodnega izobraževanja in vpliv le-tega na kvaliteto življenja po porodu in sam razvoj posameznika.
Ključne besede: delo na daljavo, težavni pogovori, kompetence v krizah, veriženje blokov, zelene kompetence, delovna uspešnost, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (5,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vpliv zavzetosti zaposlenih na individualno delovno uspešnost v organizaciji x
Zala Janič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaposleni igrajo ključno vlogo v organizaciji, saj predstavljajo enega izmed najpomembnejših virov, so nosilci znanja, izkušenj in veščin znotraj organizacije ter igrajo pomembno vlogo pri doseganju njenih ciljev. Seveda se na tej točki velikokrat pojavi vprašanje, kakšne naj bi bile lastnosti zavzetega zaposlenega oziroma kakšen je njegov doprinos za organizacijo. Lahko ga opredelimo kot osebo, ki je globoko čustveno in intelektualno vpletena v svoje delo ter izkazuje visoko raven motivacije in predanosti svojim nalogam ter matični organizaciji. To vodi k povečani produktivnosti, saj zaposleni za doseganje svojih delovnih ciljev vložijo v svoje delo več truda. Poleg tega zavzeti zaposleni pogosto iščejo načine za izboljšanje svojega dela, kar prispeva k nenehnemu dvigovanju kakovosti in učinkovitosti ter k pozitivni organizacijski kulturi. Zavzetost zaposlenih je ključnega pomena za uspešno delovanje organizacije, saj običajno takšni zaposleni dosegajo boljše delovne rezultate in prispevajo k pozitivni organizacijski kulturi. Danes vedno več organizacij stremi k višji motivaciji svojih zaposlenih, kajti s tem lahko posledično tudi organizacija sama dosega zastavljene cilje oz. jih tudi preseže. Pomembno dejstvo pa je tudi to, da je zavzetost zaposlenih prepletena s pojmom individualne delovne uspešnosti, ki se osredotoča na vsakega posameznika v organizaciji. Tukaj je treba poudariti, da niso vsi zaposleni v organizaciji zavzeti in individualno delovno uspešni. Zato so strokovnjaki razvili različne pristope in tehnike, kako krepiti tako zavzetost zaposlenih kot individualno delovno uspešnost. Individualna delovna uspešnost meri, koliko zaposleni dosežejo ter kako učinkovito in produktivno opravljajo svoje naloge. Organizacije uporabljajo različne metode in orodja za merjenje in ocenjevanje individualne delovne uspešnosti, vključno s sistemi ocenjevanja uspešnosti, povratno informacijo nadrejenih, samoocenjevanjem, kvantitativnimi kazalniki in drugimi metodami. Merjenje in upravljanje individualne delovne uspešnosti sta ključna za zagotavljanje, da organizacija dosega svoje cilje in ohranja konkurenčnost na trgu. Rezultati empiričnega dela osvetljujejo, kako zavzetost zaposlenih vpliva na individualno delovno uspešnost v organizaciji X. Ugotovili smo, da so zaposleni v organizaciji X v povprečju zavzeti in da so zaposleni v organizaciji X v povprečju individualno delovno uspešni. Ugotovili smo tudi, da zavzetost zaposlenih pozitivno vpliva na individualno delovno uspešnost pri osebni rasti in razvoju ter osebnostni rasti na delovne zadolžitve in učinkovitost. Po analizi smo videli tudi, da se individualna delovna uspešnost ne razlikuje glede na izobrazbo zaposlenih v organizaciji in da se individualna delovna uspešnost razlikuje glede na delovno dobo zaposlenega v organizaciji X pri osebnem vplivu na delovnem mestu. Na koncu magistrskega dela smo podali še predloge in priporočila, kako izboljšati zavzetost zaposlenih v organizaciji in s tem spodbuditi individualno delovno uspešnost vsakega posameznika.
Ključne besede: Management človeških virov, zavzetost zaposlenih, individualna delovna uspešnost, razvoj zaposlenih.
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 116; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
Življenjski slog zaposlenih in njegov vpliv na uspešnost podjetja
Nik Pogorelčnik Hojnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo, v prvi vrsti želeli ugotoviti, če obstaja korelacija med življenjskim slogom zaposlenih v organizaciji in uspešnostjo le-te, oz. če zdrav življenjski slog zaposlenih pripomore k uspešnosti organizacije, v kateri delujejo. Osredotočili smo se na tri hipoteze. Prva se glasi »V podjetju Bureau Veritas Slovenija zaposleni živijo zdrav življenjski slog.«. Druga pravi »»Podjetje Bureau Veritas Slovenija je finančno najuspešnejše slovensko podjetje na področju certificiranja.«. Naša tretja hipoteza lahko rečemo, da povezuje prvi dve in se glasi »Zdrav življenjski slog pozitivno vpliva na uspešnost organizacije.«. Za ugotavljanje zdravja življenjskega sloga smo uporabili vprašalnik, katerega je izpolnilo 24 oseb, zaposlenih v podjetju Bureau Veritas. S pomočjo uporabe Microsoft Excela smo podatke analizirali in tako prvo hipotezo potrdili. Pri ugotavljanju uspešnosti podjetja Bureau Veritas smo se osredotočili na finančno uspešnost. S pomočjo uporabe spletne strani AJPES, smo prišli do želenih informacij in tako potrdili tudi drugo hipotezo, saj je naše analizirano podjetje, na tem področju, konkurente prepričljivo prekašalo. Neposrednega vpliva življenjskega sloga na uspešnost organizacije, za enkrat, še ni mogoče meriti, zato smo o povezavi, med omenjenima komponentama, lahko le sklepali. Na ta način smo potrdili tudi tretjo hipotezo. Diplomsko delo je, po našem mnenju, dober uvod v raziskovanje tega področja. Kljub temu, da ima nekaj pomanjkljivosti, kot so majhen vzorec izpolnjenih vprašalnikov, to da bi bilo bolje, če bi vprašalnike razdelili tudi v konkurenčnih organizacijah ter da neposrednega vpliva življenjskega sloga na uspešnost organizacije ne gre meriti, mislimo, da so podatki uporabni, in da si z njimi, kakor že omenjeno, raziskovalci tega področja, v prihodnosti lahko ustrezno pomagajo. Z nadaljnjim študiranjem omenjenega, mislimo, da se bodo organizacije, iz različnih področij delovanja, lahko lažje odločale o tem, ali med svojimi zaposlenimi, za uspešnejše delo, zdrav življenjski slog spodbujati, ali pa, da le-temu ne rabijo posvečati pretirane pozornosti.
Ključne besede: Življenjski slog, uspešnost podjetja.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 263; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

4.
Pristopi k vodenju uspešnih podjetij
Urška Klopčič, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje si želi v svojem delovanju in poslovanju doseči maksimalno zmogljivost in dobiček ter uspeh na splošno. Pomembni elementi, ki k sami uspešnosti poslovanja pripomorejo, so predvsem dober vodja, zadovoljni zaposleni, dobri motivatorji ter medsebojno razumevanje. Podjetje, ki nima teh elementov razvitih na visoki ravni, bo malo verjetno izkoristilo svoje sposobnosti maksimalno ali pa bo že na sredini življenjskega cikla propadlo. Dober vodja mora biti oseba, ki trdno stoji za svojimi odločitvami, jih korektno predaja svojim podrejenim in jih tudi sam upošteva. Vodja, ki je v dobrih odnosih s svojimi zaposlenimi, bo bolj uspešen kot vodja, ki svoje podrejene zapostavlja oziroma jim daje občutek manjvrednosti. Vodja, ki ima takšen način vodenja, je pogosto že na samem začetku obsojen na neuspeh. Ljudje potrebujemo medsebojno razumevanje, občutek stabilnosti ter varnosti in to predvsem na delovnem mestu. Dober vodja, ki se z zaposlenimi razume, bo dosegel večji uspeh, saj mu bodo zaposleni zaupali in ga tudi upoštevali. Dobro medsebojno sodelovanje v samem podjetju prinese tudi pozitiven signal zunanjim udeležencem podjetja in ljudem, ki so na kakšen drugačen način povezani s podjetjem. Uspešno vodenje podjetja je lahko za vodje in managerje izziv, zato se ga je treba lotiti premišljeno, zbrano in samozavestno. Uspešno podjetje lahko daje dober vtis in zgled tudi sami konkurenci. Uspešnost podjetja bo podjetje lahko pripeljala v sam vrh konkurenčnosti, kar je cilj vsakega podjetnika in organizacije, skupaj z vsemi zaposlenimi. Vodja mora torej pri svojem vodenju gledati na več dejavnikov, ki bodo vplivali na uspešnost podjetja. Pozoren mora biti na to, da z zaposlenimi delajo v dobro samega podjetja ter so usmerjeni k istim ciljem po istih načrtih. Vodja za uspešnost podjetja poskrbi tudi s svojo odločnostjo in pripadnostjo, vztrajnostjo in trdim delom.
Ključne besede: vodenje, uspešnost, vodja, zaposleni, organizacija, podjetje
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 224; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
Pripadnost nogometašev
Vito Gorza, 2023, diplomsko delo

Opis: Pripadnost zaposlenih je zelo pomembna za dolgoročno uspešnost organizacij. Zaposleni, ki so pripadni, pozitivno vplivajo na medsebojne odnose v organizaciji in njeno poslovno uspešnost. Vodstvo vsake organizacije si mora zato prizadevati za zvišanje stopnje pripadnosti, saj si organizacija tako lahko ustvari konkurenčno prednost. Enako velja tudi za vse športne organizacije, med katere štejemo tudi nogometne klube. Pomembnost pripadnosti zaposlenih za organizacijo smo zato raziskovali v diplomskem delu. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pripadnost in predstavili dejavnike, ki nanjo vplivajo, v nadaljevanju nato predstavili še model treh komponent, stopnje pripadnosti, načine merjenja pripadnosti in njen pomen za organizacijo, nato pa smo pripadnost povezali še z zadovoljstvom in motivacijo. Raziskovali smo tudi management športnih organizacij in predstavili modele športnih organizacij ter organizacijske pristope, teoretični del pa smo zaključili z opredelitvijo socializacije v nogometu. V empiričnem delu smo z analizo anketnega vprašalnika analizirali stopnjo pripadnosti v nogometnih ekipah U17 in U19 NK Maribor in ugotovili, da so nogometaši obeh ekip pripadni in tudi zato uspešni.
Ključne besede: pripadnost zaposlenih, dejavniki pripadnosti, merjenje pripadnosti, model treh komponent, stopnje pripadnosti, uspešnost organizacije, pripadnost nogometašev
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 147; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Model (subjektivnega emocionalnega) dobrega počutja zaposlenih v podjetju x
Zala Jakl, 2023, diplomsko delo

Opis: Subjektivno emocionalno dobro počutje zaposlenih predstavlja ključen dejavnik v sodobnih organizacijah, ki vpliva na njihovo uspešnost in vzdržnost. Gre za celovit občutek zadovoljstva, sreče ter splošne izpolnjenosti v življenju, ki ima neposredne posledice na delovno uspešnost, zavzetost ter zadrževanje zaposlenih. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju se vedno bolj zavedamo, da dobro počutje zaposlenih pozitivno vpliva na produktivnost, inovativnost ter ustvarjanje ugodnega delovnega vzdušja. Raziskave kažejo, da zaposleni, ki doživljajo višje stopnje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, izkazujejo večjo stopnjo motivacije, večjo zavzetost, boljše prenašanje stresa ter boljše medsebojne odnose. V teoretičnem delu diplomskega dela smo preučevali temeljne koncepte in raziskave s področja subjektivnega emocionalnega dobrega počutja ter poudarili njegov pomen za uspešnost organizacij. Nato je sledil empiričen del raziskave s katerim smo ugotavljali trenutno stanje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja zaposlenih v podjetju X. V sklopu tega smo si v začetku zastavili tri hipoteze, s katerimi smo želeli ugotoviti ali so zaposleni v podjetju X zadovoljni z osebnim življenjem, ali je negativni afekt zaposlenih v podjetju X višji od pozitivnega ter ali imajo starejši zaposleni v podjetju X višjo raven subjektivnega emocionalnega dobrega počutja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo zasnovali optimalen celoviti model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja v podjetju X, ki integrira tudi predloge za izboljšanje, do katerih smo prišli na temelju izvedene raziskave.
Ključne besede: Subjektivno emocionalno dobro počutje, model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, zaposleni, vloga organizacije, uspešnost organizacije
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 236; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

7.
Vpliv tutorstva na študijsko uspešnost študentov
Julijana Božnar, 2023, diplomsko delo

Opis: Tutorstvo lahko opredelimo kot učinkovito učno strategijo, ki vključuje učenje s pomočjo interakcije med tutorji in študenti. Glavni poudarek je predvsem na sodelovalnem, sproščujočem in prijaznem okolju, kar pa posledično vpliva na večjo povezanost med študenti, na boljše medosebne odnose in na večji občutek pripadnosti. Posledično so študentje veliko bolj zadovoljni in motivirani, kar ne nazadnje vpliva tudi na študijsko uspešnost. Tutorsko delo tako prinaša številne koristi, vendar pa le v primeru, ko je tutorski sistem dobro sprejet med študenti, hkrati pa študenti nimajo previsokih pričakovanj od tutorjev. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšen vpliv ima tutorstvo na študijsko uspešnost študentov. V teoretičnem delu smo obravnavali tutorstvo na splošno, podrobneje pa smo se osredotočili na pozitivne vidike tutorstva ter na probleme in izzive, ki se lahko pojavijo pri tutorskem delu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskovali razlike v uspešnosti pri študiju med študenti, ki tutorsko pomoč koristijo, in med tistimi, ki je ne. Ugotavljali smo tudi razloge za koriščenje oziroma ne koriščenje tutorske pomoči ter mnenja študentov o tutorstvu na splošno. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da obstaja določena povezava med tutorstvom in študijsko uspešnostjo študentov. Povprečna ocena študentov, ki so tutorsko pomoč koristili, je bila povprečno za eno oceno višja, v primerjavi s študenti, ki tutorske pomoči niso koristili. Prav tako smo ugotovili, da ima večina študentov o tutorstvu pozitivno mnenje.
Ključne besede: tutor, študijska uspešnost, vpliv tutorstva, solidarnost
Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 140; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (800,95 KB)

8.
Ali je zadovoljstvo zaposlenih povezano z dosežki poslovanja izbranega podjetja?
Anja Tičić, 2023, diplomsko delo

Opis: Nedvoumno bi se lahko strinjali s trditvijo, da so zaposleni najpomembnejša sestavina podjetja. Zelo pomembno pa je tudi, kako se ti počutijo na svojem delovnem mestu. Pozitivno in produktivno delovno okolje je močno odvisno od zadovoljstva zaposlenih. Nanaša se na pozitivne občutke in veselje, ki ga imajo delavci pri svojem delu, in upošteva različne dejavnike, kot so plača, varnost zaposlitve, možnosti za poklicno napredovanje ter še mnogi drugi dejavniki, ki jih predstavimo med nalogo. Na produktivnost in splošno uspešnost poslovanja podjetja neposredno vpliva osebje, kar prav tako povečuje zavzetost in zvestobo zaposlenih. V teoretičnem delu diplomske naloge se osredotočamo predvsem na definiranje zadovoljstva zaposlenih, v katerem predstavimo različne teoretične definicije zadovoljstva. Da pa sploh lahko razumemo pomen zadovoljstva, smo poglavje začeli z zgodovino opredelitve, kjer predstavimo začetke opredelitve, nadaljujemo pa z mnogimi drugimi poglavji, ki se navezujejo na našo zastavljeno temo. V empiričnem delu predstavimo rezultate opravljene raziskave v podjetju X. Zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X smo merili s 5-stopenjsko Likertovo lestvico, v dveh časovnih obdobjih. Osredotočili smo se predvsem na leto 2022 in leto 2021. Rezultate smo prikazali s pomočjo tabel. Preverili smo zadovoljstvo zaposlenih z različnimi elementi dela. Nato smo pridobljene rezultate primerjali z izračuni kazalnikov dosežkov poslovanja iz enakih obdobij, kot smo merili zadovoljstvo. Tako smo preverjali, ali je zadovoljstvo zaposlenih povezano z dosežki poslovanja podjetja. Ključne ugotovitve v povezavi z nalogo in raziskavo smo podali v sklepnem delu. S pomočjo naše raziskave, opravljene v podjetju X, smo ugotovili, da je zadovoljstvo zaposlenih povezano z dosežki poslovanja v izbranem podjetju, kar smo tudi grafično prikazali. Zaradi pomanjkanja podatkov, nam je iz statističnega vidika bilo onemogočeno opravit test korelacije, ki bi potrdili povezavo med zadovoljstvom zaposlenih in uspešnostjo poslovanja, zaradi tega nismo zastavljene hipoteze ne potrdili in ne zavrnili.
Ključne besede: zadovoljstvo, zaposleni, uspešnost, poslovanje, učinki poslovanja.
Objavljeno v DKUM: 14.09.2023; Ogledov: 200; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

9.
Raziskava vključevanja kupcev v trajnostno usmerjene inovacije
Lara Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Potrošnikovo videnje in dojemanje se dandanes močno povezujeta z varovanjem okolja, saj se splošno zavedanje družbe na tem področju krepi. Način delovanja organizacije, ki ponudi določen izdelek oziroma storitev ter s tem vpliva na okolje, v katerem potrošnik živi, je vodilo za pozitivno ali negativno odločitev potrošnika o nakupu izdelka oziroma naročilu storitve, kar posledično vpliva na prodajo ter uspešnost organizacije. Organizacija pa v povratni zanki na potrošnikovo dojemanje lahko vpliva z uporabo trajnostnih inovacij, ki jih potrošnik občuti neposredno ali posredno. Magistrska naloga temelji na teoretičnem delu s pregledom in razumevanjem aktualne literature na področju trajnostnega delovanja ter vpliva potrošnika na organizacijo ter obratno. V nadaljevanju sledi empirični del, za katerega smo z anketiranjem potrošnikov pridobili podatke, ki smo jih nato statistično obdelali na podlagi treh predpostavljenih raziskovalnih vprašanj. Rezultati podajo razumevanje z vidika dojemanja potrošnika, in sicer v povezavi z njegovo izobrazbo, poznavanjem trajnostnega delovanja (kako ozaveščen je) ter s tem, kako se v tej luči odraža njegova splošna skrb. Ključna ugotovitev magistrske naloge služi kot vodilo organizacijam, da neposredni vpliv trajnostnih inovacij na potrošnika ni nujno tisti ključen oziroma tisti, za katerega bi v osnovi lahko predpostavljali, da se bo potrošnik nanj hitreje in dovzetneje odzval. Kljub temu pa morajo organizacije posvetiti veliko pozornosti trajnostno naravnanim inovacijam, ki v danem trenutku niso neposredno vidne potrošniku, vendar se je v raziskavi izkazalo, da so zanj izjemno pomembne, saj s posrednim učinkom organizacije s svojimi internimi procesi vplivajo na okolje, v katerem potrošnik živi.
Ključne besede: trajnostno delovanje, potrošnik, uspešnost organizacij, inovacije
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 320; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

10.
Razvijanje inovacijske zmožnosti in njenih virov kot ključ do uspeha v slovenskih podjetjih s področja informatike
Lidija Breznik, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku obravnavamo inovacijsko zmožnost kot današnji ključni vir v branjenju konkurenčne prednosti. Ker je razvijanje inovacijske zmožnosti za podjetja odločilnega pomena, je priporočljivo vedeti, kateri so viri, ki omogočajo njeno razvijanje. Na podlagi izvedenih globinskih intervjujev na primeru šestih reprezentativnih podjetij s področja informatike ugotavljamo, da so najpomembnejši notranji viri človeški in organizacijski. Kot najpomembnejši zunanji viri so bili prepoznani kupci, partnerji in konkurenti. Izsledki raziskave kažejo, da so uspešnejša tista podjetja, ki znajo ciljno povezati inovacijsko in menedžersko zmožnost ter zmožnost ravnanja s človeškimi viri. Prispevek prinaša spoznanja in pomembne napotke tako za teoretike kot praktike.
Ključne besede: Slovenija, informatika, inovacije, uspešnost, uspešnost poslovanja, podjetje, študije, študije primerov
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 222; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici