| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 196
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv dejavnikov osebnega življenja na poklicno življenje
Maja Kugić, 2025, diplomsko delo

Opis: Povprečna oseba preživi na delovnem mestu približno tretjino svojega življenja. Da bi bili v svojem poklicnem življenju uspešni in bi obenem preprečili negativne vplive dela na zasebno življenje, je ključnega pomena vzpostaviti ravnovesje med osebnim in poklicnim življenjem. Na podlagi domače in tuje literature smo proučili usklajevanje teh dveh področij. Osredotočili smo se na opredelitev dejavnikov osebnega življenja, kot so oddaljenost bivališča od delovnega mesta, otroci, podpora zakonskega partnerja ter spol, in njihov vpliv na uspešnost izpolnjevanja poklicnih obveznosti. Želeli smo pridobiti vpogled v izkušnje zaposlenih pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja, ter prepoznati dejavnike, ki najbolj vplivajo na to ravnovesje. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga razposlali med zaposlene posameznike, zbrali podatke o njihovem doživljanju usklajenosti poklicnega in zasebnega življenja. Skozi analizo zbranih odgovorov smo ugotovili, da med zaposlenimi ni bistvenih razlik glede na to, ali imajo otroke ali ne oziroma ali so samski ali v partnerskem razmerju. Večina anketirancev prav tako ne doživljaja stresa zaradi časa, ki ga porabijo za pot na delo. Rezultati pa so pokazali, statistično značilne razlike med spoloma pri zaznavanju težav pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Ugotovili smo, da obstajajo potrebe po večji podpori zaposlenim, zlasti ženskam, pri usklajevanju različnih življenjskih vlog. Priporočamo, da organizacije razmislijo o uvedbi bolj fleksibilnih oblik dela, spodbujanju enakomerne porazdelitve družinskih obveznosti med vsemi družinskimi člani.
Ključne besede: osebno življenje, poklicno življenje, dejavniki osebnega življenja, usklajevanje, zadovoljstvo
Objavljeno v DKUM: 22.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
Zadovoljstvo z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja nezdravstvenega kadra v univerzitetnem kliničnem centru ljubljana
Marija Ana Ručigaj, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali, kako nezdravstveni kader v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana ocenjuje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja ter katere dejavnike zaznavajo kot ključne pri tem procesu. Izhajali smo iz potrebe po bolj celostnem razumevanju delovnih pogojev zaposlenih v podpornih službah zdravstva, ki pogosto ostajajo v ozadju analiz kadrovskih politik. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih pri usklajevanju dela in zasebnega življenja ter kako visoko zadovoljstvo izražajo anketirani glede možnosti usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Analizirali smo vpliv delovnega časa, skrbstvenih obveznosti (do otrok in starejših), fleksibilnosti delovnega mesta, odnosov s sodelavci ter obsega dela preko polnega delovnega časa. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi s pomočjo anketnega vprašalnika; rezultati so bili obdelani s statističnimi analizami. Rezultati niso pokazali statistično značilnih razlik med analiziranimi skupinami glede ocene zadovoljstva, kar nakazuje, da določeni dejavniki, kot so odnosi med sodelavci, fleksibilnost in možnost dela na daljavo, predstavljajo univerzalno pomembne vrednote v delovnem okolju. Skrbstvene obveznosti, dolžina delovnega časa in delo med vikendi so bili zaznani kot primerljivo zahtevni ne glede na specifične okoliščine, kar potrjuje pomen zaznane pravičnosti, avtonomije in organizacijske podpore. Magistrsko delo prispeva k razumevanju kompleksnosti usklajevanja življenjskih vlog med nezdravstvenimi delavci v UKCL in poudarja pomen prilagodljivih kadrovskih politik. Na podlagi ugotovitev priporočamo, da organizacija uvede več fleksibilnosti v razporeditvi dela, da več pozornost nameni krepitvi kakovostnih medosebnih odnosov ter redno spremlja subjektivno doživljanje obremenitev, saj je prav psihološki vidik tisti, ki v veliki meri oblikuje zadovoljstvo zaposlenih.
Ključne besede: usklajevanje, poklicno življenje, zasebno življenje, nezdravstveni kader, Univerzitetni klinični center Ljubljana.
Objavljeno v DKUM: 17.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Usklajevanje različnih vlog v življenju profesionalnega športnika
Katra Komar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga raziskuje usklajevanje različnih življenjskih vlog v življenju profesionalnega športnika. Poleg tega smo izpostavili izzive dvojne kariere – usklajevanje vrhunskega športa, šolanja, poklicne poti in ostalih življenjskih vlog. Namen naše raziskave je bil raziskati težave športnikov pri usklajevanju športa, šolanja, dela in privatnega življenja. Poleg tega smo želeli namen preveriti vlogo in podporo narodne panožne zveze svojim vrhunskim športnikom. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj so vrhunski šport, dvojna kariera, življenjske vloge, pomen izobraževanja in podpora narodne panožne zveze športniku v procesu prehajanja iz športne kariere v normalno življenje. Empirični del je bil izveden s pomočjo ankete in kategoriziranih vrhunskih športnikov v Sloveniji. Anketa je pokazala, da športniki občutijo časovni konflikt med življenjskimi vlogami, še posebej med športom in izobraževanjem. Športniki kljub uradni podpori narodnih panožnih zvez menijo, da je realna podpora neustrezna. Rezultati raziskave nakazujejo na to, da bi bilo treba izboljšati karierno svetovanje, nuditi več informacij o podpornih programih ter še povečati fleksibilnost nekaterih izobraževalnih in športnih institucij. Diplomsko delo poudarja pomen usklajevanja različnih življenjskih vlog za uspešnost in dobrobit športnika na dolgi rok med aktivno športno kariero in po njej.
Ključne besede: Usklajevanje življenjskih vlog, profesionalni športnik, dvojna kariera, podpora narodne panožne zveze
Objavljeno v DKUM: 17.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

4.
Primerjava družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom družini prijazno podjetje in tistih brez njega
Karin Zalaznik, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomsko nalogi smo raziskovali poznavanje, uporabo in zaznavanje ukrepov za usklajevanje poklicnega in družinskega življenja med zaposlenimi v slovenskih podjetjih ter primerjali rezultate med podjetji s certifikatom ˝Družini prijazno podjetje˝ (DPP)in brez njega. Preverjali smo, ali prisotnost certifikata vpliva na boljšo informiranost zaposlenih, višjo stopnjo uporabe ukrepov ter boljše zaznavanje ravnovesja med poklicnim in družinskim življenjem. Raziskava, izvedena s spletno anketo med 105 zaposlenimi, je pokazala, da se seznanjenost z ukrepi med zaposlenimi v podjetjih z in brez certifikata DPP statistično značilno ne razlikuje. Uporaba ukrepov je bila nekoliko višja v podjetjih s certifikatom (48%) kot v podjetjih brez (33%), vendar razlika ni bila statistično značilna. Statistično značilna pozitivna povezava med uporabo ukrepov in zaznavanjem boljšega ravnovesja je bila ugotovljena le v podjetjih brez certifikata, kar nakazuje, da na ravnovesje zaposlenih v podjetjih z DPP vplivajo tudi drugi dejavniki, kot so organizacijska kultura in kadrovska politika. Ugotovitve kažejo, da certifikat DPP sam po sebi ne zagotavlja večje informiranosti ali višje uporabe ukrepov, temveč je ključen način njihove implementacije, prilagojenost ukrepov potrebam zaposlenih ter učinkovita interna komunikacija.
Ključne besede: družini prijazno podjetje, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, družini prijazni ukrepi, zadovoljstvo zaposlenih.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

5.
S. p. ali d. o. o.? izzivi in prednosti usklajevanja dela in zasebnega življenja
Špela Antolović, 2025, diplomsko delo

Opis: Povzetek Diplomska naloga obravnava izzive in prednosti lastnikov podjetji pri usklajevanju poklicnih in družinskih obveznosti ter vlogo prilagodljivih strategij pri njihovem premagovanju. Namen raziskave je raziskati časovne in finančne pritiske, vpliv poslovnih obveznosti na družinsko življenje in učinkovitost strategij za ravnovesje. Raziskava temelji na kvantitativni metodi z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 116 lastnikov podjetji. Podatki so bili analizirani z opisno statistiko in interpretirani v povezavi z obstoječo literaturo. Rezultati kažejo, da so samostojni podjetniki (s.p.) bolj obremenjeni s finančno odgovornostjo in pogostimi izrednimi primeri, medtem ko so lastniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) bolj izpostavljeni stalni dosegljivosti in kompleksnosti nalog. Kljub razlikam med skupinama vrednost neodvisnega t-testa ni pokazala razlike v usklajenosti poklicnega in zasebnega življenja med s.p. in d.o.o. Ugotovljeno je bilo tudi, da samostojni podjetniki pogosteje uporabljajo neformalne strategije, medtem ko lastniki d.o.o. pogosteje posegajo po formalnih ukrepih. Pri obeh skupinah je bila opažena močna podpora družine in sodelavcev. Na podlagi ugotovitve so v zaključku predlagani ukrepi za izboljšanje ravnotežja med delom in zasebnim življenjem, posebaj prilagojeni vsaki poslovni obliki.
Ključne besede: usklajevanje dela in zasebnega življenja, samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, izzivi podjetnikov, strategije.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
Vpliv certifikata družini prijazno podjetje na usklajenost poklicnega in zasebnega življenja
Draga Adrović, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira vpliv certifikata Družini prijazno podjetje na zaznano usklajenost poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih. Glavni namen raziskave je bil preveriti, ali obstajajo razlike v zaznavi ravnotežja med zaposlenimi v podjetjih z in brez certifikata ter ugotoviti vlogo vodstvene podpore in dostopnosti ukrepov. Raziskava temelji na kvantitativni analizi podatkov, zbranih s pomočjo strukturiranega spletnega vprašalnika (n = 156). Analitični postopki so vključevali opisno statistiko, t-test in Pearsonov korelacijski koeficient. Rezultati so pokazali, da zaposleni v certificiranih organizacijah poročajo o višji ravni usklajenosti ter večji uporabi ukrepov, zlasti tistih, ki omogočajo časovno in prostorsko fleksibilnost. Statistično značilna povezanost je bila ugotovljena tudi med zaznano podporo nadrejenih in subjektivnim občutkom usklajenosti. Ugotovitve potrjujejo, da je certifikat učinkovit okvir za spodbujanje organizacijske podpore, vendar njegova dejanska vrednost izhaja iz implementacije ukrepov, notranje komunikacije in vključujoče delovne kulture. Zaključek vključuje priporočila za prakso, zlasti glede sistematičnega spremljanja ukrepov in krepitve vloge vodstva pri podpori zaposlenih.
Ključne besede: usklajevanje, certifikat, poklicno življenje, zasebno življenje, organizacijska podpora
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

7.
Prednosti in slabosti študentskega dela
Lea Ciglarič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava temo študentskega dela, ki je za večino študentov pomemben del vsakdana. Poudarek je na raziskovanju, kako takšna oblika zaposlitve vpliva na življenje študentov in kakšno vlogo ima v širšem družbenem in gospodarskem kontekstu. V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni pojmi, pravni okvir študentskega dela ter prednosti in slabosti, s katerimi se srečujejo tako študenti kot delodajalci. V empiričnem delu so s pomočjo ankete med slovenskimi študenti zbrani konkretni podatki o njihovih izkušnjah, pogledih in težavah. Rezultati raziskave kažejo, da študenti večinoma nimajo enakih pogojev kot redno zaposleni, saj jim ne pripadajo določene pravice, kot so povračilo malice, potni stroški in všteta delovna doba. Prav tako se je pokazalo, da študentsko delo deloma prispeva k pridobivanju uporabnih izkušenj in kompetenc, a je to zelo odvisno od narave dela in panoge. Vpliv na študij se prav tako razlikuje – nekateri študenti delo uspešno usklajujejo s študijem, drugi pa zaradi dela doživljajo preobremenjenost in zamude pri opravljanju obveznosti. Na podlagi ugotovitev zaključujemo, da ima študentsko delo veliko prednosti, a tudi številne pasti. Študenti pogosto delajo iz finančne nuje, hkrati pa so premalo zaščiteni in informirani o svojih pravicah. Diplomsko delo poudarja potrebo po boljšem sistemskem urejanju študentskega dela, večji ozaveščenosti študentov in odgovornem ravnanju delodajalcev. Le tako lahko študentsko delo res postane korak naprej v osebnem in poklicnem razvoju mladih.
Ključne besede: študentsko delo, prednosti in slabosti študentskega dela, študenti, delodajalci, trendi na trgu dela, izzivi študentskega dela, mladinska zaposlenost, delovne izkušnje, usklajevanje študija in dela.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
Žongliranje med družino in kariero
Maja Breznik, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izzive zaposlenih staršev športnikov pri usklajevanju delovnih in družinskih obveznosti ter vlogo družini prijaznih politik pri njihovem premagovanju. Namen raziskave je raziskati časovne in čustvene konflikte, vpliv otrokovih športnih dejavnosti in učinkovitost podpore delodajalcev. Raziskava temelji na kvantitativni metodi z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 115 staršev športnikov. Podatki so bili analizirani s pomočjo opisne statistike in interpretirani v povezavi z obstoječo literaturo. Raziskava se osredotoča na usklajevanje med delom in družino staršev, ki imajo otroke športnike.
Ključne besede: usklajevanje dela in družine, starši športnikov, družini prijazne politike, časovni konflikt, podpora delodajalcev.
Objavljeno v DKUM: 03.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
Usklajevanje dela z družino: primerjava med zaposlenimi v republiki sloveniji in zaposlenimi v združenih državah amerike
Jaka Ludvik Šetrajčič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo proučuje usklajevanje poklicnega in družinskega življenja zaposlenih v Republiki Sloveniji in Združenih državah Amerike. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki, kot so zakonodaja, organizacijska podpora, delovni pogoji in družinske okoliščine, vplivajo na zaznavanje uspešnosti usklajevanja teh dveh življenjskih sfer. Teoretični del temelji na sodobni literaturi s področja ravnovesja med delom in družino, s poudarkom na zakonodajnih okvirih in organizacijski kulturi v obeh državah. Empirični del temelji na kvantitativni raziskavi, izvedeni z anketnim vprašalnikom v Sloveniji in Združenih državah Amerike, v katerem je sodelovalo skupaj 251 anketirancev. Podatki so bili analizirani z opisnimi statistikami in statističnimi testi (t-test, Pearsonov korelacijski koeficient) za preverjanje štirih raziskovalnih hipotez. Rezultati kažejo, da imajo zaposleni v Sloveniji večjo podporo pri usklajevanju dela in družine, predvsem zaradi zakonodaje in bolj dostopnih javnih storitev. Po drugi strani pa zaposleni v Združenih državah Amerike poročajo o večji organizacijski prilagodljivosti, a nižji finančni varnosti in manjši institucionalni podpori. Ugotovitve potrjujejo pomembnost odprte komunikacije, finančne stabilnosti in možnosti napredovanja pri doseganju ravnovesja med delom in družino. Na podlagi rezultatov so bila podana priporočila za izboljšanje delovnih pogojev in sistemske podpore tako v Sloveniji kot v Združenih državah Amerike.
Ključne besede: Usklajevanje dela in družine, zakonodaja, delovni pogoji, ZDA, Slovenija.
Objavljeno v DKUM: 24.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

10.
Usklajevanje družine in kariere visokošolske učiteljice
Urška Kovačič, 2025, magistrsko delo

Opis: Visokošolsko izobraževanje ima ključno vlogo pri oblikovanju kulturnega, gospodarskega in vsesplošnega razvoja države. Kariera visokošolske učiteljice je poleg akademskih zahtev odvisna tudi od širših družbenih dejavnikov. Vpliv družine na kariero visokošolske učiteljice je večplasten in lahko prinaša tako izzive kot priložnosti. Magistrsko delo obravnava izzive usklajevanja družinskega in poklicnega življenja visokošolskih učiteljic. Glavni cilj raziskave je bil preučiti, kako družinske obveznosti vplivajo na karierno pot visokošolskih učiteljic. Pri raziskavi smo uporabljali koncept družine z vidika starševstva. V raziskavo so bile vključene visokošolske učiteljice z nazivom docentka, izredna profesorica in redna profesorica na Univerzi v Ljubljani, Univerzi v Mariboru in Univerzi na Primorskem. Teoretični del naloge opredeljuje ključne pojme, kot so družina, kariera, visokošolsko okolje in ovire za ženske na akademski poti na osnovi deskriptivne metode. Empirični del temelji na podatkih, pridobljenih s kvantitativno metodo, in vključuje analizo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 158 visokošolskih učiteljic. Rezultati raziskave kažejo, da je usklajevanje dela in družine za visokošolske učiteljice zahtevno, še posebej zaradi obsežnih delovnih obveznosti, kot so raziskovalno delo, poučevanje in administrativna opravila. Ugotovljeno je bilo, da družinske obveznosti lahko omejujejo možnosti napredovanja v višje habilitacijske nazive, zlasti pri učiteljicah z mlajšimi otroki. Med ključnimi ovirami so pomanjkanje institucionalne podpore, neredni delovni urniki in visoka pričakovanja glede znanstvene produktivnosti
Ključne besede: usklajevanje, družina, kariera, visokošolska učiteljica
Objavljeno v DKUM: 29.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici