| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Model uresničevanja strategije v poslovnem sistemu Elektromaterial Lendava d.d.
Branko Fijok, 2011, magistrsko delo

Opis: V času razcveta industrijske dobe je bila skrivnost uspeha v ekonomiji obsega. Uspešnejša so bila podjetja, ki jim je uporabljena tehnologija omogočala učinkovito proizvodnjo množičnih izdelkov. Za merjenje in analiziranje poslovne uspešnosti so se posluževala izključno tradicionalnih finančno-računovodskih kazalnikov. Značilnost okolij v zadnjih desetletjih pa so neprestane in pogoste spremembe, ki se jim morajo podjetja sproti prilagajati. Podjetja zato stalno iščejo nove, uspešnejše strategije, ki bodo pripomogle k uspehu. Pot k uspehu pa je težka in vodi mimo neštetih ovir, ki lahko hitro povzročijo tudi neuspeh. Pri tem je zelo pomembno, da imajo podjetja jasno vizijo, kakovostno strategijo in dosledno uresničujejo postavljene cilje. Jasno opredeljene strategije in njihovo uresničevanje je namreč eden od temeljev za uspešno dolgoročno poslovno prihodnost podjetij. Uspešno uresničevanje strategij je odvisno tudi od možnosti spremljanja njihovega izvajanja, kar pa je mogoče le z ustreznimi sistemi merjenja uspešnosti poslovanja. Uporaba klasičnih metod merjenja poslovne uspešnosti v današnjem času več na omogoča konkurenčne prednosti, saj potrebujejo podjetja hitrejše, natančnejše in kompleksnejše pristope za analiziranje poslovne uspešnosti in odkrivanje ter predvidevanje prihodnjih gibanj svojega poslovanja. Obstajajo številni sodobni modeli merjenja uspešnosti poslovanja, ki vključujejo tako finančne kot nefinančne vidike poslovanja. Zelo uveljavljen model, ki je tudi podrobneje obravnavan v tem magistrskem delu, je uravnoteženi sistem kazalnikov. Model pretvarja poslanstvo in strategijo organizacij v oprijemljive cilje in celovito paleto kazalnikov uspešnosti. Posebnost pa je med drugim tudi ta, da ni enotnega modela za podjetja, saj je izgradnja tega merilnega orodja zasnovana na strategiji in viziji vsakega podjetja posebej. Izbira kazalnikov je torej odvisna od življenjskega cikla podjetij, tržne usmerjenosti, politike poslovanja, lastnikov idr.
Ključne besede: Strategija, uresničevanje strategije, merjenje poslovne uspešnosti, uravnoteženi sistem kazalnikov, strateško usmerjena organizacija.
Objavljeno: 29.08.2011; Ogledov: 1715; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
INFORMACIJSKE REŠITVE ZA UPRAVLJANJE POSLOVNE USPEŠNOSTI
Niko Rakušček, 2012, diplomsko delo

Opis: Strategija je dolgoročna usmeritev organizacije, s ciljem doseči prednost pred tekmeci preko učinkovitega razporejanja resursov v kompleksnem okolju. Na podlagi tega se z učinkovito strategijo zadovoljijo potrebe trgov in uresničijo pričakovanja delničarjev. Temeljna naloga stratega je torej, da razume in se uspešno spoprijema s konkurenco. Potrošniki danes zahtevajo visoko kvaliteto izdelkov in storitev. Eden izmed temeljev upravljanja kvalitete v strateško naravnani organizaciji je merjenje uspešnosti poslovanja. Sistem merjenja poleg samih meritev zahteva tudi definiranje in razumevaje metrik, zbiranje in analiziranje pridobljenih podatkov, na podlagi tega pa postavljanje prioritet in izvajanje primernih akcij, ki vodijo v izboljšave. Sodobne okoliščine poslovanja zahtevajo nov način razmišljanja, s tem pa vpeljavo nefinančnih kazalnikov. Po razpravah različnih strokovnjakov inštituta Nolan Norton in privatnega sektorja je nastal sistem merjenja, ki so ga poimenovali Uravnoteženi sistem kazalnikov in je razdeljen na štiri ločene vidike: - Finančni vidik - Vidik poslovanja s strankami - Vidik notranjih poslovnih procesov - Vidik učenja in rasti Uravnoteženi sistem kazalnikov zajema ravnotežje med: - kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji, - finančnimi in nefinančnimi kazalniki, - kazalniki z zamikom in vnaprejšnjimi kazalniki, - zunanjimi in notranjimi vidiki uspešnosti. Uravnoteženi sistem kazalnikov se je hitro izkazal za veliko več kot le sistem za merjenje uspešnosti poslovanja. Inovativni managerji so ga začeli uporabljati kot sredstvo za udejanjanje in izvajanje strategije. Tako se je uravnoteženi sistem kazalnikov razvil iz izboljšanega sistema merjenja poslovanja v ključni sistem managementa. Po Ložarjevi raziskavi so v zadnjih letih največje izboljšave pri nas prinesla managerska orodja kot so to uravnoteženi sistem kazalnikov, lean manufacturing, šest sigma model. Poglavitni težavi, s katerimi se srečujejo naša podjetja je preveč nasplošno uveden sistem kazalnikov in predvsem premalo kvalitetno podprt z informatiko. V praksi se pogosto dogaja, da ima podjetje že uveden sistem kazalnikov, ki ga pa je treba precej korigirati, zaradi preveč nasplošno podanih meril. Te ugotovitve napeljujejo na misel, da bi podjetja morala identificirati ključne kazalnike uspešnosti za svoje poslovanje. Parmenter definira ključne kazalnike uspešnosti kot paleto metrik, ki se fokusirajo na tiste aspekte organizacijske uspešnosti, ki so najbolj pomembni za sedanji in prihodnji uspeh. Ključni kazalniki uspešnosti so torej kvantificirane metrike, ki odsevajo najpomembnejše dejavnike uspešnosti v organizaciji. Ustrezna informacijska podpora vseh notranjih procesov je za organizacijo nujna, saj podpira kvalitetno in učinkovito izvajanje procesov ter ustrezno podatkovno podlago za podporo uravnoteženemu sistemu kazalnikov. Idealna programska rešitev bi podjetju omogočila, da iz seznama kazalnikov izbere nabor ključnih kazalnikov uspešnosti, ki bi čim bolj celovito podpirali uresničevanje strategije, zraven tega pa bi podjetju olajšala še izbor in spremljanje ključnih kazalnikov.
Ključne besede: strategija, uresničevanje strategije, informacijske rešitve, upravljanje uspešnosti, uravnoteženi sistem kazalnikov, ključni kazalniki uspešnosti
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 1375; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (751,15 KB)

3.
RAZVOJ PODJETJA IN URESNIČEVANJE IZBRANIH STRATEGIJ
Kristjan Pesek, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga temelji na spoznanjih domačih in tujih avtorjev, ki so se ukvarjali s področji strateškega managementa, razvoja podjetja in uresničevanja strategij. Podjetja se za svoj obstoj in uspeh morajo razvijati. Vse hitrejše spremembe v okolju, zapletenost procesov, pritiski konkurence in problemi obvladovanja podjetja, predstavljajo izzive za podjetja. Da bi se tem izzivom zoperstavili morajo poiskati razvojne priložnosti in opredeliti strategije s katerimi bodo definirali smer razvoja. Tako smo se v prvem delu magistrske naloge osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge in pomena strateškega managementa pri iskanju strateških možnosti in razvoja podjetja, ter opredelili pomen in vrsto strategij. Izhodišče za pojasnjevanje nam je služil MER model integralnega managementa. V nadaljevanju smo predstavili metode za analizo podjetja, analizo okolja in celovito presojo podjetja. Prav tako smo opozorili na pomen uresničevanja strategij in pomen projektov, ki služijo kot pomoč pri uresničitvi. Vloga uspešnega uresničevanja strategij je ključna za razvoj podjetja. Drugi del magistrske naloge je bil aplikativen. Osredotočili smo se na proučevanje in analizo podjetja Štefan Pesek s.p., Popravilo viličarjev. Predstavili smo zgodovino podjetja, analizo poslovanja, določili trenutno razvojno stanje in presodili dinamičnost. Analizirali smo okolje v katerem podjetje deluje in skušali najti razvojne potenciale, ki bi jih podjetje lahko izkoristilo. S tem namenom smo s pomočjo metod sinteze notranjih dejavnikov (IFAS tabela) in analize resursov in/ali zmožnosti podjetja, analizirali podjetje. S pomočjo metod STEEP analize in sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS tabela) smo analizirali okolje podjetja. Skupne ugotovitve pa podali s pomočjo SWOT analize in metode za celovito presojo podjetja in okolja (SFAS tabela). Podali smo predloge vizije in politike podjetja, ter predlog razvojnih strategij, kjer smo si pomagali s pomočjo TOWS matrike. Izdelali smo program uresničitve planiranega razvoja za obdobje 2016-2019 in naredili prve identifikacije projektov, za katere menimo so ključni, da bi podjetje uresničilo predlagane strategije.
Ključne besede: razvoj podjetja, strateški management, strategije, uresničevanje strategij, politika podjetja, podjetje in poslovno okolje
Objavljeno: 29.10.2015; Ogledov: 1070; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (5,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici