1. Uporaba programa energy manager pro v laboratorijskem sistemu za upravljanje z energijoRok Pušnik, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je opisan laboratorijski eksperimentalni sistem, ki se uporablja za razvoj naprednega algoritma za upravljanje z energijo. Pojasnjeno je delovanje programa Energy Manager PRO z namenom ovrednotenja njegove ustreznosti za vključitev v laboratorijski eksperimentalni sistem, kjer bo uporabljen kot pomožno orodje pri razvoju samostojne odločitvene logike sistema za upravljanje z energijo zunaj omenjenega programa. Zaključno delo je mogoče uporabiti tudi kot pomoč pri začetku uporabe programa Energy Manager PRO, čemur so prilagojeni tudi opisi. Predstavljeno je delovanje programa po njegovi vključitvi v laboratorijski eksperimentalni sistem, kar predstavlja realen primer uporabe. Na koncu so dodani nasveti, koristni za ustrezno namestitev in delovanje programa. Ključne besede: Energy Manager PRO, sistem za upravljanje z energijo, obdelava podatkov Objavljeno: 28.01.2021; Ogledov: 48; Prenosov: 12
Celotno besedilo (4,89 MB) |
2. Uvedba računalniške podpore za potrebe vodenja servisa v podjetju Elesprom Inženiring d. o. o.Matija Kralj, 2020, diplomsko delo Opis: Dandanes se na trgu pojavlja vedno večja konkurenca med podjetji. Za doseganje konkurenčnih prednosti mora podjetje nuditi tudi poprodajne storitve. Ena izmed najpogostejših poprodajnih storitev je servis ter garancija.
Za organizacije je priporočljivo, da imajo čimvečji del svojega poslovanja podrpt z računalniškimi rešitvami.
Za podporo vodenja servisa lahko podjetje računalniške rešitve samo izdela, jih najame ali kupi specifično za to funkcijo ali pa jih najame ali kupi kot del celovite računalniške rešitve.
V kolikor podjetje še ne uporablja celovite rešitve je smiselno razmislitvi o uvedbi le te. V kolikor to predstavlja podjetju prevelik strošek se mora odločiti med najemom in izdelavo posamezne rešitve, če v organizaciji ni dovolj tehničnega znanja za izvedbo takšne rešitve je najbolj smiseln nakup ali najem že obstoječe. Ključne besede: baze podatkov, informacijske rešitve, sistemi za upravljanje z bazami podatkov, servisni modul Objavljeno: 23.11.2020; Ogledov: 92; Prenosov: 14
Celotno besedilo (2,17 MB) |
3. Optimizacija procesa avtomatskega nanosa 2d kod za sledenje končnim izdelkom v proizvodni liniji podjetja lek d.d.Jan Krneža, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava proces optimizacije avtomatskega nanosa 2D kod za sledenje končnim izdelkom v proizvodnji liniji podjetja Lek d. d. Predstavljen sta sistema kanban in e-kanban ter primerjava med sistemoma. Opisan je proces zagotavljanja sledljivosti in tehnologije povezane z zagotavljanjem sledljivosti. Prikazan je pomen programske opreme za vodenje proizvodnje, povezava med njimi in princip načina vodenja proizvodnje v podjetju Lek d. d. V nalogi je predstavljen proces poteka pakiranja in različne tehnologije označevanja za sledenje končnim izdelkom, kar je predmet obravnave naloge. Ključne besede: Kanban, e-kanban, sledljivost, sistem načrtovanja virov v podjetju, SAP, sistem za upravljanje proizvodnje, Werum, sistem za nadzor, vodnje in zbiranje podatkov, označevanje, označba tiskanje, brizgalni tisk, lasersko označevanje Objavljeno: 15.10.2020; Ogledov: 150; Prenosov: 0 |
4. Umetna inteligenca v sistemih za upravljanje odnosov s strankamiTamara Krajnc, 2019, diplomsko delo Opis: Hiter tehnološki napredek na področju digitalizacije in podatkov ter analitike je omogočil nastanek novih poslovnih inovacij in novih oblik konkurence. Tehnologija se razvija na področju robotike, analitike in umetne inteligence. Nekatera podjetja pridobivajo konkurenčno prednost pri uporabi podatkov in analitike, kar omogoča hitrejše in obsežnejše sprejemanje odločitev na podlagi dokazov, pridobivanju različnih vpogledov in optimizacije procesov. Umetna inteligenca bo spremenila podjetja in ustvarila nove vrste podjetij. Tehnične inovacije so pomagale organizacijam z novimi možnostmi za doseganje strank. Sistem za upravljanje odnosov s strankami in umetna inteligenca sta zelo močna kombinacija, ki ustvarjata na digitalnem trgu. Ker je internet postal hrbtenica sodobnih prodajnih in trženjskih prizadevanj, se je moral CRM sistem razviti, da zajame in kategorizira nenehno naraščajoč tok signalov in podatkovnih točk. Cilj umetne inteligence v CRM sistemih je, da umetna inteligenca obvladuje analizo in pripravi pametna priporočila o strankah ali možnostih. Od 1028 organizacij po vsem svetu je 28% izjavilo, da so že sprejele umetno inteligenco, 41% pa jih je odgovorilo, da bodo to storile v dveh letih (Salesforce, 2019). Podjetja se zavedajo, da so njihova najdragocenejša sredstva odnosi s stankami. Dejstvo je, da izgradnja osebnih in socialnih odnosov postaja pomembno področje trženja. Podjetja upravljajo s podatki, kot so družabni marketing, maloprodajne podatkovne baze, zabeležena strankina aktivnost, logistika in podatki o podjetjih, da vzpostavijo kakovostne strategije CRM. Ker lahko velike količine podatkov zagotovijo vzorec informacij strank, lahko podjetja napovedujejo in predpostavljajo, kakšne so potrebe svojih strank danes. Velike količine podatkov so pomagale oblikovati številne industrijske panoge in spremenili način delovanja podjetij danes. Ključne besede: umetna inteligenca, sistemi za upravljanje odnosov s strankami, velike količine podatkov, tehnologija Objavljeno: 10.12.2019; Ogledov: 454; Prenosov: 83
Celotno besedilo (1,14 MB) |
5. Obvladovanje kompleksnosti produktov s pomočjo PLM konfiguratorja znotraj koncerna proizvodnih podjetij in prodajeAleš Ješovnik, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljen konfigurator kot aplikacija v sistemu PLM/PDM, ki pomaga k organiziranemu razvoju in poslovanju podjetij, v današnjem svetu kompleksnih izdelkov. Opisan je pomen kompleksnosti, s katero imajo današnja podjetja težave, kako jo primerno obvladovati. Opisana sta sistem PLM in njegova vloga v podjetju. Opisano je tudi, kako je sestavljen ter kako se prekriva in povezuje z drugimi sistemi. Predstavljene so tudi nekatere aplikacije v sistemih PDM, podrobneje pa je opisana aplikacija Product Configurator iz Teamcentra, ki je bila testirana v namen obvladovanja kompleksnosti izdelka v koncernu Containex. Končni rezultat magistrskega dela je konfigurator za produkt terase in bivalne enote. Predstavljene ugotovitve in rezultati testov bodo služili pri nadaljnjem odločanju o nakupu aplikacije Product Configurator v Teamcentru. Ključne besede: življenjski cikel izdelka, upravljanje življenjskega cikla izdelka, kompleksni izdelki, kompleksnost, konfiguracija izdelka, informacijska podpora, podatki, upravljanje podatkov, programsko orodje, modeliranje Objavljeno: 30.11.2018; Ogledov: 512; Prenosov: 117
Celotno besedilo (4,60 MB) |
6. |
7. Vključevanje odjemalcev v programe prilagajanja odjema z uporabo dinamičnega tarifiranja v sklopu Evropskega projekta Flex4GridKristijan Koželj, Anton Kos, Damjan Bobek, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Podjetje Elektro Celje, d.d. je kot član mednarodnega
konzorcija uspešno kandidiralo na razpisu evropskega programa za
razvoj in inovacije Horizon 2020 s projektom Flex4Grid, ki se nanaša
na rešitve, ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov tako
pri porabi kakor tudi pri proizvodnji električne energije.
Evropski razvojni projekt Flex4Grid se osredotoča na razvoj odprtega
tehnološkega sistema za upravljanje podatkov in zagotavljanje storitev,
ki bodo omogočale upravljanje prožnosti uporabnikov - prosumerjev
distribucijskega omrežja tako pri porabi kakor tudi pri proizvodnji
električne energije. Prožnost uporabnika pomeni, da je le-ta sposoben
prilagajati porabo ali proizvodnjo potrebam drugih deležnikov v
sistemu in bi lahko bil za svoje prilagajanje nagrajen. Storitev bo
potekala v računalniškem oblaku, kjer bodo zbrani anonimizirani
podatki. Razvili bomo nove poslovne modele in predstavili spodbude
za sodelovanje odjemalcev v takšnih projektih. Ključne besede: Horizont 2020, Flex4Grid, upravljanje podatkov, zagotavljanje storitev, distribucijsko omrežje Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 546; Prenosov: 170
Celotno besedilo (495,77 KB) |
8. UPORABA VELIKE KOLIČINE PODATKOV ZA POTREBE INFORMACIJSKIH REŠITEV UPRAVLJANJA ODNOSOV S STRANKAMIJernej Omulec, 2016, magistrsko delo Opis: Številna podjetja se že poslužujejo upravljanja odnosov s strankami in CRM-rešitev. CRM lahko definiramo kot upravljavsko filozofijo, kjer se cilji podjetja najlažje dosežejo skozi identificiranje in zadovoljevanje potrošniških želj (tako izjavljenih kot tudi neizjavljenih) in potreb. CRM pomaga pri profiliranju potencialnih strank, razumevanju njihovih potreb in grajenju odnosov, tako da se jim ponudi najprimernejši izdelek.
Na drugi strani pa imamo Big Data, ki sicer po podjetjih še ni tako razširjena zadeva kot CRM, vendar vedno bolj pridobiva na popularnosti. Big Data so nizi podatkov, katerih obseg presega sposobnosti zajema, hranjenja, upravljanja in analiziranja s pomočjo klasičnih programskih rešitev.
Uvedba CRM-rešitve in integracija Big Data sami po sebi pa ne bosta prinesli dobička. Za izboljšanja delovanja podjetja, poslovnega izida in prihodkov potrebujemo ljudi, ki bodo dana orodja in podatke znali analizirati in izkoristiti v svoj prid. Ne smemo pozabiti ene precej pomembne stvari. Lahko uvedemo najboljšo in najdražjo rešitev in nam ta ne bo prav nič koristila, če je sami ne bomo znali maksimalno izkoristiti. CRM-rešitve in Big Data sta samo pripomočka, ki nam precej olajšata razumevanje strank, vendar sama po sebi ne bosta storila ničesar. Ključne besede: Big Data, velike količine podatkov, CRM, upravljanje odnosov s strankami, Salesforce, Datameer. Objavljeno: 24.10.2016; Ogledov: 609; Prenosov: 101
Celotno besedilo (1,89 MB) |
9. |
10. Zasnova digitalne orodjarneJure Majc, 2016, specialistično delo Opis: V zaključnem delu so predstavljeni predlogi za izvedbo digitalne orodjarne po vzoru digitalne tovarne. Predstavljen model orodjarne je namišljen in avtomobilski industriji oz. livarnam predstavlja podporni člen za tlačno litje izdelkov iz alu zlitin. Vsebina naloge prikazuje možnosti povezovanja orodjarstva in informatike ob napovedih v avtomobilski industriji, načrtovanju in vodenju podjetja. Za uspešno delovanje orodjarne je potrebno zagotoviti ustrezno upravljanje s podatki in dokumenti v povezavi s številnimi programski orodji. Da bi digitalna orodjarna dejansko prešla v širšo uporabo, je ključno upoštevanje smernic, zastavljenih v okviru mednarodnih projektov za področje pametnih tovarn oz. v okviru smernic projekta Industrija 4.0. Ključne besede: digitalna tovarna, avtomobilska industrija, orodjarstvo, upravljanje proizvodnih procesov, planiranje proizvodnje, informacijski sistem, upravljanje s podatki izdelka, baze podatkov, Industrija 4.0. Objavljeno: 05.09.2016; Ogledov: 878; Prenosov: 69
Celotno besedilo (3,18 MB) |