1. Digitalna preobrazba procesa naročanja materiala s pomočjo metode KanbanSara Tomšič, 2025, magistrsko delo Opis: Uvod: Proces naročanja in spremljanja zaloge potrošnega materiala spada med vsakdanja opravila, ki so nujno potrebna za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti Kliničnega oddelka za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Hitro spreminjajoča se okolja in spreminjanje potreb po porabi materiala celoten proces naročanja in spremljanja zaloge materiala otežijo, ta postane zamuden in predstavlja precej težav, saj temelji na ročnem štetju in preverjanju zaloge ter rokov uporabe materiala, s čimer pride do nenatančnega spremljanja in tako do morebitnega pomanjkanja oziroma do prepoznega naročanja materiala.
Namen: Namen magistrskega dela je predstaviti morebitne prednosti digitalne preobrazbe procesa naročanja materiala s pomočjo uveljavitve metode Kanban in jo predstaviti kot del prenove procesa naročanja in spremljanja materiala ter tako sistematično preurediti celoten proces.
Metode dela: Za teoretična izhodišča je bila uporabljena deskriptivna metoda dela s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku s področja naročanja materiala, managementa in prenove poslovnih procesov. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Učenjak in Science Direct. Za prenovo procesa naročanja materiala in podajo predlogov za povečanje učinkovitosti ter uspešnosti delovanja je bilo uporabljeno programsko orodje Aris Express.
Rezultati: S pomočjo programskega orodja Aris Express je bila z EPC-diagramom opravljena analiza trenutnega stanja, kritična presoja in prenova procesa. Digitalna preobrazba s pomočjo metode Kanban optimizira naročanje in spremljanje materiala na oddelkih. Tovrstna avtomatizacija zagotovi stalno dostopnost potrebnega materiala, poveča učinkovitost procesov in zmanjša možnost napak. Prenova procesa naročanja z uporabo digitalnih rešitev ne izboljšuje le poslovne učinkovitosti, temveč tudi prispeva k boljši zdravstveni oskrbi in višji kakovosti storitev za paciente.
Razprava in zaključek: V zaključnem delu smo želeli skozi prenovo s pomočjo digitalne preobrazbe in uporabe metode Kanban nadgraditi in izboljšati proces naročanja materiala. Izvedli smo analizo obstoječega procesa, analizirali prisotna tveganja, predstavili prenovo procesa materiala, jo vizualizirali s pomočjo programske opreme Aris Express in predstavili prednosti digitalne preobrazbe naročanja materiala s pomočjo metode Kanban. Ključne besede: proces naročanja materiala, prenova poslovnega procesa, digitalna preobrazba, metoda Kanban, upravljanje zalog v zdravstvu Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (3,94 MB) |
2. Posebnosti družinskih podjetij in planiranje nasledstva v proučevanem družinskem podjetjuLana Žabčič, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na posebnosti družinskih podjetij in izzive, povezane s planiranjem nasledstva. Ključna tema je analiza družinskega podjetja X, ki se sooča z vprašanjem prenosa lastništva in vodstvene vloge na naslednjo generacijo. Namen raziskave je razumeti značilnosti družinskih podjetij, prepoznati njihove edinstvene izzive pri upravljanju in vodenju ter razviti predlog oz. pristop za uspešno izvedbo nasledstvenega procesa. Pri raziskavi so bile uporabljene različne metode, kot so deskripcija, komparacija in analiza literature, ter empirične metode, kot je študija primera s polstrukturiranimi intervjuji z lastnico in s sodelavci podjetja. Rezultati kažejo na potrebo po sistematičnem pristopu k nasledstvu, vključno z zgodnjim načrtovanjem, vključevanjem naslednikov in vzpostavitvijo ravnovesja med družinskimi člani ter zunanjimi sodelavci. Delo poudarja pomembnost družinske ustave, vlogo drugih udeležencev v podjetju (nedružinski člani), še posebej pa izpostavi formaliziran pristop in strateško načrtovanje za zagotavljanje dolgoročne stabilnosti in uspešnosti družinskih podjetij tudi po predaji naslednjim generacijam. Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, upravljanje, priporočila, strateški management Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (945,29 KB) |
3. Vključevanje umetne inteligence v CRM rešitveTadeja Vogrinčič, 2025, magistrsko delo Opis: V današnjem času vse večjega tehnološkega napredka postaja umetna inteligenca vse bolj priljubljena komponenta poslovnih modelov. V magistrskem delu smo obravnavali povezovanje umetne inteligence v CRM rešitve. Ugotavljali smo, kakšen vpliv imajo pametne rešitve, povezane z umetno inteligenco na odnose s strankami in samo poslovanje. V teoretičnem delu so predstavljene CRM rešitve-kot orodja in tehnologije, ki izboljšajo in upravljajo z odnosi s strankami. Umetna inteligenca pa je opredeljena kot področje računalniške znanosti, ki se osredotoča na razvoj inteligentnih strojev, ki bodo sposobni sprejemanja racionalnih odločitev in razmišljanja po človeškem vzgledu. Predstavljena je njuna integracija, delovanje in prednosti, ki jih ta povezava prinaša na poslovanje podjetij. V empiričnem delu smo izvedli primerjalno analizo treh ponudnikov rešitev CRM, ki imajo vključeno umetno inteligenco - Salesforce, Hubspot in Microsoft Dynamics 365. Rešitve smo podrobneje primerjali glede na njihove funkcionalnosti, ceno, možnosti integracije z ostalimi aplikacijami, proces implementacije, načine poročanja in kako je v rešitvi uporabljena umetna inteligenca. Povzeli smo rezultate primerjalne analize in pripravili napotke za izbiro prave CRM rešitve glede na velikost podjetja. V zadnjem poglavju smo se dotaknili še posebej pomembne tematike varstva podatkov in etičnih vprašanj, ki se porajajo z vedno hitrejšim razvojem umetne inteligence. Ključne besede: CRM rešitve, umetna inteligenca, upravljanje odnosov s strankami, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (3,43 MB) |
4. Optimizacija proizvodnega procesa tesnilnega panela : magistrsko deloNikola Đorđević, 2025, magistrsko delo Opis: Proizvodna podjetja si prizadevajo za čim bolj ekonomično rabo materiala in optimizacijo proizvodnih procesov, saj to neposredno vpliva na stroške in konkurenčnost. V magistrskem delu je obravnavana optimizacija postopka varjenja cevi z uporabo matematičnega modela, katerega cilj je minimizacija porabe materiala in izboljšanje pretočnega časa. Model omogoča analitično oceno ključnih parametrov varjenja ter njihovo prilagoditev za doseganje učinkovitejšega proizvodnega procesa.
Po izvedbi izračunov je bil pripravljen praktični prikaz postopka, ki služi kot validacija teoretičnih ugotovitev in ocena uporabnosti modela v realnem proizvodnem okolju. Dodatno je v delu obravnavan koncept vitke proizvodnje, s posebnim poudarkom na metodi Poka-Yoke, ki prispeva k zmanjšanju napak in izboljšanju stabilnosti proizvodnega procesa.
Kot rezultat raziskave so podani predlogi izboljšav, ki poudarjajo ekonomske koristi optimizacije in njeno potencialno implementacijo v proizvodnji. Ključne besede: optimizacija procesov, proizvodna učinkovitost, industrijska avtomatizacija, izboljšanje delovnih tokov, analiza procesov, stroškovna optimizacija, tehnična učinkovitost, upravljanje virov, zniževanje napak, standardizacija delovnih postopkov, digitalizacija proizvodnje, kakovostna kontrola, merjenje uspešnosti, vitka proizvodnja, časovna učinkovitost, proizvodna analiza, tehnično izboljševanje, vzdrževanje strojev, nadzor nad procesi, učinkovitost sistema, tehnično svetovanje, inženirske rešitve, mehanski sklopi, varjenje, varilni postopki, integracija tehnologije, strojna obdelava, industrija 4.0, CAD/CAM sistemi, prilagajanje proizvodnih postopkov, digitalna transformacija, proizvodno načrtovanje, inovacije v proizvodnji, avtomatizirani sistemi, CNC tehnologija, upravljanje kakovosti, tehnična dokumentacija, razvoj procesov, tehnična optimizacija, racionalizacija virov, zmogljivost strojev, procesna analiza, operativna učinkovitost. Objavljeno v DKUM: 12.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,46 MB) |
5. Migracija na novo rešitev crm - primer migracije zoho crm na hubspot crm pri blocksiStefan Pasinechki, 2025, magistrsko delo Opis: Ta magistrska naloga preučuje proces migracije podjetja Blocksi iz sistema Zoho CRM v HubSpot CRM, pri čemer se osredotoča na premagovanje izzivov, povezanih s prehodi med sistemi za upravljanje odnosov s strankami (CRM). Raziskava izpostavlja ključne vidike, kot so migracija podatkov, tehnična integracija, usposabljanje uporabnikov in upravljanje stroškov. S pomočjo podrobne študije primera analizira učinkovitost strategij, uporabljenih med migracijo, vključno z načrtovanjem, prilagoditvijo in ocenjevanjem po uvedbi. Študija identificira najboljše prakse za prehode med CRM sistemi ter ponuja praktična priporočila za zmanjšanje operativnih motenj in izboljšanje sprejetja med uporabniki. Ti vpogledi so namenjeni pomoči organizacijam pri izvajanju nemotenih prehodov med CRM sistemi, zagotavljanju kontinuitete poslovanja in izboljšanem upravljanju odnosov s strankami. Ključne besede: Prehod CRM, Migracija podatkov, HubSpot, Zoho, Blocksi, Upravljanje odnosov s strankami Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
Celotno besedilo (2,42 MB) |
6. Zaščita delavcev v zvezi z uporabo umetne inteligence v delovnem okolju : magistrsko deloAsja Lešnik, 2025, magistrsko delo Opis: Umetna inteligenca čedalje bolj posega v vse faze delovnega razmerja, od njegovega nastanka do prenehanja, pri čemer delodajalcem omogoča avtomatizirano dodeljevanje nalog, spremljanje dela, izvajanje nadzora nad delom in celo odločanje o napredovanjih ali odpuščanju delavcev. Takšna avtomatizacija prinaša številne prednosti, kot so večja učinkovitost, nižji stroški in optimizacija delovnih procesov, hkrati pa odpira številna tveganja, ki segajo na področje preprečevanja diskriminacije, varstva osebnih podatkov in zasebnosti delavcev, varnosti in zdravja pri delu in vprašanje odgovornosti za škodo.
V magistrski nalogi sem si postavila vprašanje, ali trenutna pravna ureditev zagotavlja ustrezno zaščito delavcev pred tveganji, ki jih prinaša uporaba umetne inteligence v delovnem okolju. Analizirala sem mednarodne pravne vire (Okvirna konvencija o umetni inteligenci in človekovih pravicah, demokraciji in pravni državi), pravne vire EU (Akt o umetni inteligenci, Direktiva o izboljšanju delovnih pogojev pri platformnem delu, Direktiva o preglednih in predvidljivih delovnih pogojih v EU, GDPR in Listina EU o temeljnih pravicah) ter nacionalne pravne vire (URS, ZDR-1, ZVZD-1 in ZVOP-2), ki naslavljajo problematiko uporabe umetne inteligence v delovnem okolju.
Ugotovila sem, da določene mehanizme, ki naslavljajo tveganja, povezana z uporabo umetne inteligence v delovnih razmerjih, lahko najdemo že v obstoječem pravnem okviru, vendar pa nobeden izmed naštetih pravnih virov problematike uporabe umetne inteligence v delovnem okolju ne ureja celovito.
Trenutna pravna ureditev ne zagotavlja zadostne zaščite delavcev pred tveganji, povezanimi z uporabo umetne inteligence v delovnem okolju, zaradi česar je potrebna dopolnitev obstoječih predpisov oziroma sprejetje specialnih predpisov, ki bodo posebej naslovili tveganja, povezana z uporabo umetne inteligence v delovnem okolju.
Umetna inteligenca bo namreč v prihodnosti igrala še pomembnejšo vlogo v delovnem pravu, zato je ključnega pomena, da se pravo pravočasno prilagodi novim izzivom, ki jih umetna inteligenca prinaša. Ključne besede: umetna inteligenca, algoritemsko upravljanje, avtomatizacija delovnih procesov, diskriminacija, varstvo osebnih podatkov, varstvo zasebnosti, varnost in zdravje pri delu, odgovornost, zaščita delavcev, pravna ureditev Objavljeno v DKUM: 16.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 46
Celotno besedilo (813,59 KB) |
7. Usmerjanje trajnostnega razvoja podjetja2025 Opis: Publikacija Usmerjanje trajnostnega razvoja podjetja obravnava pomen trajnostnega razvoja kot ključnega elementa sodobnega poslovanja. Predstavlja 17 ciljev trajnostnega razvoja (SDGs) in poudarja njihovo implementacijo v poslovne modele podjetij za krepitev konkurenčnosti, odpornosti in dolgoročne uspešnosti. Raziskuje inovativne poslovne modele, vpliv trajnostne zakonodaje ter vključevanje družbene odgovornosti in raznolikosti v strategije podjetij. Poseben poudarek namenja trajnostni (pre)usmeritvi družinskih podjetij in vlogi neprofitnih organizacij. Publikacija ponuja teoretične temelje, analize najboljših praks in konkretne primere trajnostnega upravljanja ter inovacij. Cilj je ozaveščanje o pomenu trajnostnega razvoja, spodbujanje novih pristopov v poslovanju ter krepitev sodelovanja med podjetji, akademsko skupnostjo in družbo. S tem prispeva k ustvarjanju trajnostne prihodnosti in dolgoročnemu uspehu podjetij v spreminjajočem se globalnem okolju. Ključne besede: trajnostni razvoj, trajnostno upravljanje in management, trajnostne poslovne strategije, družbena odgovornost, inovativni poslovni modeli Objavljeno v DKUM: 09.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 170
Celotno besedilo (8,26 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Management talentov v uspešnem prehranskem podjetjuZala Jereb, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo "Management talentov v uspešnem prehranskem podjetju: Vpliv DEI (raznolikost, enakost in vključenost)" preučuje povezavo med strategijami upravljanja talentov in fluktuacijo zaposlenih med generacijo Z in Milenijci. Naloga se osredotoča na identifikacijo ključnih dejavnikov, ki vplivajo na motivacijo, zadovoljstvo in zadržanje zaposlenih, ter na vpliv Diversity _ Equity _ Inclusion (Raznolikost _ Enakost _ Vključenost: v nadaljevanju DEI) praks na ustvarjanje vključujočega delovnega okolja. Teoretični del naloge obravnava koncept upravljanja talentov, pomen fleksibilnosti in vključujoče delovne kulture ter prednosti in omejitve DEI strategij. Pri tem izpostavi primere tako uspešnih kot neuspešnih implementacij DEI politik, ki ponazarjajo njihovo kompleksnost in občutljivost v organizacijskem okolju. Empirični del temelji na analizi podatkov, pridobljenih s kvantitativno raziskavo, izvedeno med zaposlenimi v prehranskem podjetju. Rezultati so pokazali, da so jasno opredeljene strategije razvoja kariere in možnosti za napredovanje ključni dejavniki za mlajše generacije, medtem ko starejši zaposleni večji pomen pripisujejo stabilnosti in medsebojnim odnosom. Praksa DEI pozitivno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, vendar nepravilna implementacija lahko povzroči občutek nepravičnosti in zmanjša zaupanje med zaposlenimi. Ugotovitve ponujajo praktične smernice za prehranska podjetja pri oblikovanju strategij za zadržanje talentov in izboljšanje organizacijske učinkovitosti. Delo prispeva k razumevanju pomena prilagodljivih kadrovskih strategij in DEI praks ter njihovemu vplivu (pozitivnem in negativnem) na zmanjšanje fluktuacije zaposlenih v konkurenčnem poslovnem okolju. Ključne besede: Upravljanje talentov, Generacija Z, Milenijci, DEI, Fluktuacija Objavljeno v DKUM: 24.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,61 MB) |
9. Učni materiali projekta FAITH2025 Opis: FAITH (https://faithproject.info/index.php) je projekt Erasmus+, ki se je začel izvajati leta 2021 in je trajal do februarja 2025. Namen projekta je bil vzpostaviti minimalne standarde za akademsko integriteto na visokošolskih ustanovah, preprečiti goljufivo vedenje med študenti in podpreti tiste, ki jih je prizadela akademska nepoštenost. S pomočjo najboljših praks je projekt FAITH razvil politike, usmerjevalno gradivo, tečaje, delavnice in interaktivni spletni portal za spodbujanje kulture akademske integritete in boj proti goljufanju na visokošolskih ustanovah. V kolekciji so zbrana učna gradiva, ki so bila izdelana ali prevedena v okviru tega projekta. Ključne besede: akademska integriteta, plagiatorstvo, učna gradiva, politike na področju akademske integritete, raziskovalna integriteta, upravljanje s podatki, etika raziskovanja Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0 Gradivo je zbirka in zajema 6 gradiv! |
10. |