| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 488
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Teorije in modeli v behaviorističnih informacijskovarnostnih raziskavah
Špela Grilc, 2021, diplomsko delo

Opis: Kot posledica vse bolj kompleksnih in sofisticiranih kibernetskih groženj je informacijska varnost postala aktualna tema v strokovnih razpravah in znanstvenih raziskavah. Te opozarjajo, da so za informacijskovarnostne incidente največkrat odgovorni uporabniki, najpogosteje zaradi malomarnosti pri uporabi informacijskih sistemov in tehnologij, neozaveščenosti o informacijskih tveganjih, pozabljivosti, nepazljivosti ali nepremišljenosti, tudi apatije in odpora do spoštovanja informacijskovarnostnih politik. S pojasnjevanjem vloge uporabnikov v sistemu zagotavljanja informacijske varnosti se ukvarja behavioristična informacijska varnost, kjer se pri pojasnjevanju in napovedovanju vedenja uporabnikov izhaja iz različnih psiholoških, organizacijskih in kriminoloških teorij. Kljub številčnosti sistematičnih pregledov literature na področju informacijske varnosti med njimi ni mogoče zaslediti celostnega sistematičnega pregleda teorij, ki se uporabljajo v behaviorističnih informacijskovarnostnih raziskavah. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti katere teorije so najbolj uveljavljene v raziskavah, na katerih tematskih področjih se najpogosteje uporabljajo, kateri dejavniki so po posameznih sklopih teorij najpogosteje vključeni v raziskave in kateri so najpogosteje statistično značilni. Skladno s tem smo v empiričnem delu opravili dve študiji, ki sta vključevali sistematičen pregled literature za preteklih deset let. Ugotovili smo, da med najbolj uveljavljeni sodita varnostnomotivacijska teorija in teorija načrtovanega vedenja, najpogosteje statistično značilna dejavnika teh teorij, ki se uporabljata za napovedovanje samozaščitnega vedenja in skladnosti vedenja s politikami informacijske varnosti sta samoučinkovitost in zaznana uporabnost tehnologije. Rezultati diplomskega dela so lahko v pomoč raziskovalcem pri načrtovanju raziskav v prihodnje in strokovnjakom, ki se ukvarjajo z ozaveščanjem ali izobraževanjem uporabnikov oz. upravljanjem njihovega informacijskovarnostnega vedenja.
Ključne besede: informacijska varnost, uporabniki, vedenje, človeški dejavniki, raziskave, pregled literature, diplomske naloge
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 64; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (948,31 KB)

2.
Ozaveščenost uporabnikov o varnostnih tveganjih pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah
Matic Završnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo uvodoma izpostavili izzive zagotavljanja informacijske varnosti na mobilnih napravah in se v povezavi s tem osredotočili na problematiko, ki jo predstavlja spletno nakupovanje na mobilnih napravah. V teoretičnem delu smo opredelili najpogostejše grožnje pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah, predstavili pa smo tudi nekatera pomembna varnostna tveganja, s katerimi se lahko soočijo uporabniki mobilnih naprav. V poglavju 5 smo predstavili nekaj učinkovitih zaščitnih ukrepov in rešitev za zagotavljanje varnejšega spletnega nakupovanja na mobilnih napravah ter poudarili njihov pomen pri zagotavljanju celovite informacijske varnosti mobilnih naprav. V raziskovalnem delu smo predstavili rezultate anketne raziskave. Zapisali smo svoje ugotovitve in jih kasneje uporabili za preverjanje uvodoma zastavljenih hipotez glede ozaveščenosti uporabnikov mobilnih naprav o varnostnih tveganjih pri spletnem nakupovanju in poznavanju zaščitnih ukrepov ter rešitev. Ugotovili smo, da večina anketiranih uporabnikov pozna varnostna tveganja in grožnje pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah, še bolj pa se zavedajo njihovih posledic. Pri poznavanju in uporabi posameznih zaščitnih ukrepov pa smo ugotovili, da anketirani uporabniki najbolje poznajo oz. uporabljajo osnovne ukrepe, medtem ko je poznavanje in uporaba kompleksnejših zaščitnih ukrepov bistveno slabša.
Ključne besede: diplomske naloge, mobilne naprave, spletno nakupovanje, grožnje, varnostna tveganja, uporabniki mobilnih naprav
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

3.
Analiza karakteristik uporabnikov fintech bančnih storitev v Sloveniji
Aleksandra Amon, 2021, magistrsko delo

Opis: Tradicionalne banke so že dolgo ključni igralec na finančnih trgih. Njihov uveljavljen položaj pa vedno bolj moti fintech industrija, ki je ustvarila neobanke, nov bančni model, ki z odsotnostjo mreže fizičnih podružnic implementira nizko cenovno stroškovno strukturo, zaradi katere lahko uporabnikom ponuja hitrejše, ugodnejše in bolj personalizirane bančne storitve. Neobanke kot novi udeleženci na finančnih trgih premikajo do sedaj trdno začrtane meje bančnih storitev in ponujajo specializirane storitve za uporabnike določene rase, spolne usmerjenosti in premoženjskega statusa; obseg storitev pa ne zajema več zgolj bančnih, temveč tudi računovodske storitve in storitve življenjskega sloga. S tem je razvoj fintecha in neobank ustvaril igrišče za popolnoma nove dimenzije konkurenčnosti v bančnem sektorju in iz dneva v dan se bolj poudarja potreba po upoštevanju priložnosti in tveganj. Industrija fintecha je cvetela kljub posledicam pandemije, v kateri živimo in dokazala, da je več kot resna grožnja uveljavljenim konvencionalnim bančnim institucijam. Tradicionalne bančne institucije se na to grožnjo odzivajo različno, od sodelovanja z neobankami in ustanavljanja svojih pa vse do neposrednega tekmovanja z neobankami; kljub temu pa se zdi, da jih neobanke elegantno prehitevajo. V magistrskem delu želimo odkriti, zakaj je temu tako; katere so tiste spremenljivke, ki pri uporabnikih pretehtajo tehtnico v prid neobankam. Zato celovito analiziramo karakteristike uporabnikov neobank v Sloveniji in kot ključne spoznamo transparentnost in zaupanje kot osebno vrednoto, potrpežljivost, dobro finančno pismenost in posedovanje finančnih naložb; istočasno pa ugotovimo, da pomembno vlogo pri odločitvi posameznika za uporabo neobanke igrajo zaznana uporabnost in enostavnost uporabe, varnost, zaupanje znamki in njenim storitvam, odnos posameznika do uporabe in namen uporabe.
Ključne besede: Fintech, neobanke, digitalno bančništvo, uporabniki neobank.
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 123; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

4.
Deanonimizacija uporabnikov temnega spleta
Marko Krajnc, 2021, diplomsko delo

Opis: V času, kjer je meja med zasebno in javno uporabo spleta vse bolj zabrisana, večina ljudi še vedno misli, da so na voljo le klasični brskalniki in da lahko z njimi dostopamo do vseh informacij na širokem spletu. V resnici pa slednji prostor predstavlja precej majhen delež, ki ga imenujemo površinski oziroma vidni splet. Pod njim se nahaja veliko bolj obsežna plast, imenovana globoki splet, še globje pa se nahaja temni splet, do katerega lahko dostopamo izključno z uporabo posebne programske opreme, ki nam omogoča anonimnost. V dani diplomski nalogi smo torej opisali temni splet, raziskovali njegovo anonimno uporabo in skušali ugotoviti teoretične razloge za njegov nadaljnji obstoj oziroma ukinitev. Raziskovalni problem, iz katerega smo izhajali, tako predstavlja deanonimizacija uporabnikov temnega spleta, kateri danes večini uporabnikov predstavlja še zadnji prostor, ki jim nudi anonimno uporabo spleta. Ker večji del populacije temnega spleta sploh ne pozna, oziroma ga povezuje le z ilegalnimi dejavnostmi, je bilo pomembno vodilo te naloge prikazati tudi več namenov uporabe temnega spleta, hkrati pa poiskati ključne razloge za upor proti vse bolj pogosti deanonimizaciji uporabnika. Menimo torej, da so za nalogo, ki raziskuje perečo deanonimizacijo, ključni tako njeni protiargumenti, kot tudi koristna oziroma pozitivna plat prekinitve anonimne uporabe (temnega) spleta. Ugotovitev smo v prvi fazi pridobili na podlagi raziskovanja različnih vrst uporabnikov temnega spleta, opisa anonimizacijskih orodij, navedbe razlogov za ohranjanje anonimnosti, hkrati pa tudi z iskanjem prednosti in načina vzpostavitve deanonimizacije in delne identifikacije uporabnikov. Praktični del naloge je potekal na podlagi analize intervjuja s tremi rednimi uporabniki temnega spleta, katere smo povpraševali o ključnih razlogih za uporabo, uporabniških izkušnjah in njihovem mnenju o anonimnosti kot taki. Na koncu je sledila razprava, v kateri smo primerjali ugotovitve teorije in konkretne uporabniške izkušnje.
Ključne besede: diplomske naloge, splet, temni splet, anonimnost, uporabniki, deanonimizacija
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 153; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
Telesna samopodoba moških uporabnikov fitnesa
Tomaž Juhart, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Raziskovanje telesne samopodobe se je v večini osredotočalo le na ženske, kljub temu pa lahko v zadnjem času opazimo porast literature, ki obravnava izključno telesno samopodobo moških. Moški z nizko telesno samopodobo pogosto posegajo po anabolnih steroidih, ki so v nekaterih primerih povod za razvoj nizke samopodobe in mišične dismorfije. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anonimne spletne ankete, ki jo je izpolnilo 70 moških uporabnikov fitnesa. Podatke smo analizirali s pomočjo programa IBM SPSS. Rezultati: Več kot polovica anketiranih (n = 41; 58,6 %) ima le nekaj manjših pomislekov glede telesne samopodobe, 35,7 % anketiranih moških izraža blago obliko nezadovoljstva s telesno samopodobo. Pri 4,3 % je mogoče opaziti izrazito negativno telesno samopodobo, med tem, ko ima 1,4 % moških zelo hudo obliko nizke telesne samopodobe. Razprava in sklep: Zadovoljstvo s telesnim videzom močno vpliva na duševno in fizično zdravje. Nizka telesna samopodoba lahko vodi v številna psihiatrična obolenja s hudimi posledicami, zato je pomembna promocija pozitivne telesne samopodobe. Z našo raziskavo ugotavljamo, da moški uporabniki fitnesa izkazujejo nezadovoljstvo s telesno samopodobo.
Ključne besede: mišična dismorfija, samopodoba, moški uporabniki fitnesa, telesna samopodoba
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 333; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (459,75 KB)

6.
Uporabniško usmerjeno inženirsko oblikovanje notranjih svetil
Klavdija Kopše Kaljun, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo podaja vpogled v postopek inženirskega oblikovanja na primeru družine ambientalnih svetil. Teoretična poglavja, ki sledijo uvodu, odpirajo pogled na področje razsvetljave, s poudarkom na ambientalni osvetlitvi in svetilih, podajajo pa tudi opis oblikovalskega procesa po metodologiji inženirskega oblikovanja. Praktični del naloge predstavi celoten proces inženirskega oblikovanja, kjer najprej oblikovalka, na podlagi procesa empatizacije, definira oblikovalska izhodišča, nato poišče kreativne tehnične in oblikovne rešitve, koncepte v fazi sinteze izpopolni in razvije v produkte, ki lahko zadostijo zahtevam uporabnikov, skozi finalizacijo pa kratko oriše še proces, ki vodi k celoviti oblikovalski rešitvi. V zaključku so navedene tudi ugotovitve o ustreznosti uvodoma zastavljenih hipotez. Podana je tudi primerjava dveh tipičnih pristopov k oblikovanju novega izdelka.
Ključne besede: svetloba, uporabniki, estetika, virtualno upodabljanje
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 204; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)

7.
Izzivi vodenja malega zasebnega družinskega podjetja s koncesijo
Tim Nedeljko, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega projekta smo pregledovali in proučevali literaturo s področja dostopnosti zdravstvenih storitev, prednostih, slabostih malih družinskih podjetij, problematike ureditve koncesij, javnega in zasebnega zdravstva ter raziskovali gospodarski pomen in vlogo malega podjetja. Cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri izzivi in problemi vodenja malega družinskega podjetja so v ospredju, katere so prednosti in pomanjkljivosti dejstva, da je podjetnik koncesionar ter pregledati in predstaviti povezavo med javnim in zasebnim. Ugotovili smo, da največjo promocijo podjetja predstavljajo kvalitetne in dobro opravljene storitve. Tudi mala družinska podjetja s koncesijo so konkurenčna javnim zavodom. Izziv podjetja v prihodnje je ohraniti kvalitete, kot so: strpnost, dober občutek za uporabnike, potrpežljivost, pozitivna miselnost, varnost, razumevanje in natančnost. V empiričnem delu smo predstavili izbrano malo družinsko podjetje s podeljeno koncesijo za opravljanje prevozov na preglede, zdravljenje in terapije na podlagi dokumenta Nalog za prevoz, ki ga izda osebni zdravnik. Opravili smo intervju z direktorjem in lastnikom podjetja o izzivih in viziji vodenja malega družinskega podjetja ter ugotovili, da je osrednji izziv lastnika podjetja tudi v prihodnje ohraniti dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in uporabniki storitev, ustrezno kvaliteto in dostopnost storitev, kar smo tudi raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika, rezultate smo grafično prikazali ter analizirali. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je malo družinsko podjetje v kvaliteti in izvedbi storitev lahko konkurenčno velikim javnim zavodom.
Ključne besede: Izzivi vodenja, malo družinsko podjetje, koncesija, uporabniki zdravstvenih storitev
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 314; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

8.
Uporaba računovodskih orodij za poslovno odločanje v sloveniji
Špela Vrečnak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, katera računovodska orodja v podjetjih uporabljajo za poslovno odločanje. V empirični raziskavi smo iskali odgovore na vprašanje o pomembnosti računovodskih orodij ter o pogostosti uporabe le-teh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo poslovodno, stroškovno in finančno računovodstvo ter njihov namen in medsebojno povezanost. V sklopu posamezne ravni računovodstva nastajajo različne informacije, ki jih poslovodstvo uporablja pri sprejemanju poslovnih odločitev. V sklopu računovodskih orodij in informacij predstavljamo različne definicije omenjenih pojmov ter vrste in uporabnike le-teh, pa tudi načine pridobivanja informacij. Nadaljnje opisujemo poslovno odločanje na posamezni ravni poslovodstva ter sam proces odločanja. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na računovodske informacije in vrste poslovnih odločitev. Teoretični del zaključujemo z opisovanjem vpliva računovodskih orodij na poslovno odločanje. Zanima nas uporaba računovodskih orodij pri sprejemanju odločitev in računovodska orodja, ki jih podjetja uporabljajo pri poslovnem odločanju. V empiričnem delu smo z namenom pridobitve rezultatov o uporabi računovodskih orodij v Sloveniji izvedli anketiranje v srednje velikih in velikih slovenskih podjetjih. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da so za slovenska podjetja najpomembnejši pripomočki oziroma orodja obračunski računovodski (finančni) izkazi. Najpomembnejši možni namen uporabe standardnih stroškov je za slovenska srednje velika in velika podjetja predračunavanje. Kot najpomembnejši možni namen informacij stroškovnega računovodstva so slovenska podjetja izbrala upravljanje stroškov. Najpogosteje, in sicer mesečno, pripravljajo izkaze poslovnega izida. Anketirance smo povprašali o tem, katere kazalce in kazalnike uporabljajo za spremljanje uspešnosti podjetja. Sodelujoči so najpogosteje navajali kazalnike EBITDA, EBIT, EOA in ROE. Rezultate raziskave smo primerjali z rezultati raziskave izvedene s strani H. Wijewardena in A. De Zoysa iz leta 1999.
Ključne besede: Računovodska orodja, računovodske informacije, poslovno odločanje, uporabniki informacij
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 234; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

9.
Implementacija celovite programske rešitve v podjetje x
Mateja Krajnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Celovita programska rešitev je skupek povezanih posameznih programskih rešitev, ki jih podjetje potrebuje za celovito informacijsko podporo za opravljanje ključnih procesov. Na našem trgu je veliko podjetij, ki se ukvarjajo z različnimi dejavnostmi (prodaja, proizvodnja, storitve itd.), zato se neprestano razvijajo tudi nove celovite programske rešitve oziroma se nadgrajujejo in izboljšujejo že obstoječe. Celovita programska rešitev je dandanes nujna za poslovanje vsakega podjetja, in če le ta ni ustrezna ali ne zadovoljuje potreb podjetja, lahko podjetje zaradi tega izgublja čas in denar. Zato lahko predvidimo, da sta izbor in implementacija primerne celovite programske rešitve za podjetje izrednega pomena. Implementacija se začne že z izborom ustrezne rešitve, pri kateri pa morajo biti zadovoljena vsa pomembna merila, kot so cena, ustreznost, prilagodljivost, enostavnost uporabe in možnost oddaljene pomoči uporabnikom. V diplomskem delu analiziramo implementacijo celovite programske rešitve VASCO v manjše družinsko podjetje, ki se primarno ukvarja z izdelavo končnih izdelkov po naročilu. V nalogi najprej predstavimo teoretične osnove o celovitih programskih rešitvah, analiziramo obstoječe stanje v podjetju, potek implementacije rešitve od začetne faze izbora do uspešne uvedbe, ključne dejavnike pri implementaciji ter možnosti nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: celovita programska rešitev, implementacija, uporabniki
Objavljeno: 18.06.2020; Ogledov: 443; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

10.
Spear phishing: dovzetnost uporabnikov elektronske pošte
Aljaž Sok, 2019, diplomsko delo

Opis: Phishing predstavlja eno izmed najbolj razširjenih groženj v kibernetskem prostoru. Čez leta so se metode storilcev razvile in spremenile, pojavile so se nove pojavne oblike, s katerimi skušajo storilci pretentati uporabnike interneta in drugih omrežij. Med vse bolj razširjene oblike phishinga sodi spear phishing, ki je ciljni napad na posameznika ali organizacijo. Storilci se skušajo preko elektronske pošte ali lažne spletne strani dokopati do zaupnih podatkov, ki bi jim nadalje lahko prinesli finančno korist. V diplomski nalogi smo raziskali problematiko phishinga, njegovo zgodovino in sodobne metode, ki jih storilci najpogosteje uporabljajo. Osredotočili smo se na spear phishing, ki velja za eno najuspešnejših oblik phishinga in povzroča veliko finančne škode posameznikom in organizacijam. Z raziskavo smo preverjali dovzetnost uporabnikov elektronske pošte na spear phishing napade. S pomočjo kvazi eksperimenta smo preizkušali odzivnost uporabnikov na sumljivo elektronsko pošto. Vzorec naše raziskave so predstavljali mladi odrasli, za katere vemo, da so vsakodnevno vpeti v kibernetski prostor. Glavna ugotovitev je, da so mladi odrasli po večini sicer seznanjeni s problematiko, vendar nekateri še kljub temu nasedejo prevari. Prav tako smo skozi pregled stanja ugotovili, da je na področju zaščite uporabnikov pred phishingom potrebno še veliko obveščanja in izobraževanja o nevarnostih, ki jih ta prinaša.
Ključne besede: diplomske naloge, phishing, spear phishing, napad, elektronska pošta, uporabniki
Objavljeno: 07.10.2019; Ogledov: 586; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (731,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici