| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v Mariboru
Maja Petek, 2021, magistrsko delo

Opis: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence.
Ključne besede: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 148; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

2.
Oblikovanje dostopnih pravic po standardu ISO 27001
Klavdija Martinjak, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetja in organizacije se vse bolj zavedajo pomembnosti informacij, ki so ključne za upravljanje procesov. Učinkovit nadzor z upoštevanjem mednarodno uveljavljenih varnostnih standardov je osnova informacijske varnosti. V informacijskih sistemih so shranjeni pomembni podatki za upravljanje in vodenje podjetij in organizacij, dostop do njih pa je treba skrbno nadzorovati, saj ta nadzor pomeni enega najpomembnejših temeljev informacijske varnosti. V diplomskem delu obravnavamo dodeljevanje dostopnih pravic v informacijskem sistemu Infor LN. Prav te dodeljene pravice so nepregledne in vnos novih zahteva veliko dodatnega ročnega dela za posamezni subjekt. Sledili smo dvema najpomembnejšima ciljema, tj. razvrstiti subjekte z enakimi nivoji pooblaščenosti v matriko dostopnih pravic in izboljšati kontrolo dodeljevanja teh. Obstoječe dostopne pravice smo razvrstili v nove skupine, imenovane vloge oz. role, ki so skupne za več subjektov. Te smo uporabili v matriki, s čimer smo dosegli boljšo preglednost ter enostavno delo z dodajanjem in odvzemanjem avtorizacij. Z upoštevanjem mednarodnega standarda ISO 27001, ki zahteva evidentirane procese, smo zasnovali postopek potrjevanja in odobravanja dostopnih pravic.
Ključne besede: poslovno informacijski sistem, standard ISO 27001, ključni uporabnik, dostopne pravice.
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 141; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

3.
Vpliv digitalizacije na mobilno bančništvo
Simona Muhič, 2020, magistrsko delo

Opis: V današnjem času sta globalizacija in razvoj tehnologije povzročila številne spremembe. Spreminjati se je začela celotna družba, s tem pa tudi posameznikove potrebe in želje. Banke so tem željam začele slediti ter izkoriščati nove priložnosti, ki jih je prinesel tehnološki razvoj. Številni uporabniki že dlje časa uživajo v prednostih, ki jih prinaša mobilno bančništvo. Dostopno je kjerkoli in kadarkoli, kar omogoča lažje opravljanje finančnih poslov. V poslovnem okolju je poleg dobro oblikovane varnostne politike in preverjanja skladnosti teorije s prakso, nujno potrebna dobra mera razuma pri uporabi internetnih storitev. Slovenske banke že intenzivno sledijo trendom na področju e-bančništva in vpeljujejo nove tehnologije, kar dokazuje dejstvo, da sta mobilno in spletno bančništvo med slovenskimi komitenti vse bolj priljubljena. Čeprav nam digitalna doba nudi ogromno prednosti, se moramo zavedati tudi njenih tveganj. Razširjenost digitalnega bančništva je dokaz, da je internet pridobil dovolj verodostojnosti in zaupanja, da se lahko posamezniki počutijo brezskrbno, med––tem ko s svojim denarjem razpolagajo v digitalni obliki. Banke se srečujejo z izzivom, kako zasnovati in ustvariti dobro mobilno aplikacijo, s katero bodo komitenti zadovoljni. Več kot organizacija vlaga v uporabniško izkušnjo, večja je verjetnost, da bodo s tem aktivno pridobivali zveste uporabnike, ki se bodo radi vračali. Poglavitna konkurenčna prednost je čim večja uporabnost in enostavnost aplikacije. V magistrskem delu smo raziskali, kako je digitalizacija vplivala na tradicionalno bančništvo in ga pretvorila v sodobno. V prvem delu smo opredelili pojem sodobnega in mobilnega bančništva ter prednosti in slabosti, ki jih je prinesla uvedba novih tehnologij. Predstavili smo trende e-bančništva v Sloveniji, mobilnega bančništva po svetu ter navedli različne tehnološke in netehnološke omejitve s katerimi se organizacija srečuje pri uvajanju e-poslovanja.
Ključne besede: digitalizacija, mobilna banka, uporabnik, varnost, uporabniški vmesnik
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 219; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

4.
Mobilna aplikacija za naročanje pacientov
Rebeka Hrovat, 2018, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: V današnji dobi si življenja in dela brez informacijskih tehnologij ne znamo predstavljati. Vse bolj nas spremljajo mobilne naprave in njihov razvoj. Pametne telefone uporabljamo tako v zasebnem kot v poslovnem življenju, saj nam omogočajo hiter dostop do velike količine informacij, neposredno komunikacijo ter olajšajo delo z različnimi aplikacijami. Namen magistrskega dela je bil izdelati prototip aplikacije za naročanje pacientov za mobilne aplikacije. Raziskovalne metode: Pri pisanju magistrskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela, uporabili smo tudi strukturirani intervju, ki je vseboval 5 vprašanj. Z njim smo pridobili kvalitativne podatke, ki smo jih nato na podlagi SWOT-analize obdelali ter jih uporabili pri izdelavi prototipa mobilne aplikacije za naročanje pacientov. Prototip smo izdelali s pomočjo programskega orodja Just in mind. Rezultati: V raziskavi so intervjuvanci podali podatke o tem, da je pomembna funkcija v aplikaciji za naročanja pacientov razdeljena na tri vrste naročanja, da nas aplikacija vodi skozi potek naročanja, da je vidna drugim v timu ter podatke o izgledu aplikacije. Diskusija in zaključek: V raziskavi smo pridobili podatke o prednostih, slabostih, tveganjih in priložnostih že obstoječe mobilne aplikacije, ki smo jih uporabili pri izdelavi novejše in uporabnejše mobilne aplikacije za naročanje pacientov. Pomemben podatek je bil, da ima aplikacija funkcijo naročanja pacientov razdeljeno na tri vrste naročanja, kar smo uporabili pri izdelavi prototipa. Ostalo je še nekaj odprtih idej, ki so se porodila med raziskavo, in sicer, da bi lahko v mobilno aplikacijo vključili še avtomatsko obveščanje pacientov.
Ključne besede: informacijski sistemi v zdravstvu, mobilna tehnologija, uporabniški vmesniki, uporabnik, razvoj, prototip.
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 605; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

5.
Oblikovanje embalaže živilskega izdelka "čokoladne praline"
Nina Radi, 2018, magistrsko delo

Opis: V tej magistrski nalogi bom predstavila tematiko, katera me »obremenjuje« že celotno moje življenje. Namreč, že od otroštva naprej se borim z močno alergijo na mleko in mlečne izdelke, zato sem prikrajšana do uživanja veliko vrst hrane in predvsem priboljškov, ki so navadno izdelani iz mleka in mlečnih sestavin. Nekatere raziskave, ki jih bom tudi predstavila v tej nalogi namreč predvidevajo, da bo v prihodnje meni podobnih ljudi čedalje več, ponudba alternativnih izdelkov pa je na tržišču trenutno slaba, oziroma so sami izdelki neprivlačni in manj mikavni, kot izdelki za uporabnike, ki tovrstnih zdravstvenih težav nimajo. Celotno zgodbo bom predstavila na način, kot da bi jaz ustanavljala podjetje, ki bi na tržišču predstavila tak izdelek, ki bi bil primeren takim »ekstremnim« uporabnikom in kaj dejansko bi pri tem bilo pomembno upoštevati. Predstavila bom pomembnost embalaže izdelka za samo prodajo le-tega in tudi opravila pogovorne intervjuje z uporabniki, ki imajo zaradi svojega prehranjevalnega stila, težave pri nakupovanju, predvsem čokoladam, alternativnih izdelkov.
Ključne besede: Embalaža, ekstremni uporabnik, čokolada
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 575; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

6.
Jezikovna politika Republike Slovenije in potrebe uporabnikov
Nataša Gliha Komac, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek prinaša uvid v metodološka izhodišča ciljnega raziskovalnega projekta Jezikovna politika Republike Slovenije (RS) in njeni uporabniki,2 katerega osrednji namen je bil popis aktualnih potreb jezikovnih uporabnikov na ozemlju RS in uporabnikov slovenskega jezika v sosednjih državah in drugod po svetu. Gre za edinstven in celosten poskus, kako pri načrtovanju nadaljnje jezikovne politike v čim večjem obsegu dejavno vključiti jezikovne uporabnike. Pri projektu so sodelovali raziskovalci in strokovnjaki, poznavalci različnih področij javnega življenja v RS in življenja slovenske jezikovne skupnosti zunaj RS – pomembno vlogo so imeli pravni strokovnjaki –, k sodelovanju v spletni raziskavi pa so bile povabljene različne skupine jezikovnih uporabnikov, in sicer tako specializirani kot splošni jezikovni uporabniki.
Ključne besede: jezikovna politika, jezikovni status, jezikovni korpus, jezikovna raba, jezikovni uporabnik
Objavljeno: 11.10.2018; Ogledov: 435; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (384,14 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
NOTRANJE REVIDIRANJE V UPRAVNIH ENOTAH
Tadeja Ivezič, 2016, magistrsko delo

Opis: Notranje revidiranje daje organizaciji zagotovilo, da so upravljanje, obvladovanje tveganj in notranje kontrole takšne, da bodo cilji organizacije doseženi. V razvitem svetu ima notranje revidiranje dolgo tradicijo. V Sloveniji se je notranja revizija začela uveljavljati veliko pozneje kot v razvitem svetu, saj se je komaj v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja začela pospešeno uvajati v gospodarstvu, deset let pozneje pa še v javnem sektorju. Ureditev notranjega revidiranja v Sloveniji sem primerjala z notranjim revidiranjem v javnem sektorju Hrvaške in Avstrije. Slovenija ima za izvajanje notranjega revidiranja v javnem sektorju sprejete ustrezne predpise, Vlada Republike Slovenije je sprejela strategijo razvoja notranjega nadzora v javnem sektorju. Kljub sprejetim ustreznim predpisom in veljavni strategiji ni zagotovljenih vseh ustreznih pogojev za delo, zato na področju notranjega revidiranja ni napredka. Za vse proračunske uporabnike je notranje revidiranje obvezno že od leta 2002, vendar menim, da v praksi ni ustrezno in zadostno zaživelo. Upravne enote imajo trenutno zagotovljeno notranje revidiranje pri Službi za notranjo revizijo Ministrstva za javno upravo, ki je opredeljena kot lastna notranjerevizijska služba. Pravne podlage za vključitev upravnih enot k tej službi ni, z njo tudi ni zagotovljena zadostnost notranjega revidiranja. Tako poslovodstvo upravnih enot ne dobi zagotovila, da so sistemi notranjih kontrol uspešni in učinkoviti, da bodo cilji upravnih enot doseženi, da bodo javna sredstva porabljena pravilno in smotrno. Ustanovitev skupne notranjerevizijske službe je ena od možnih rešitev za zagotovitev okrepljenega nadzora v upravnih enotah. Upravne enote lahko zagotavljajo notranje revidiranje z lastno notranjerevizijsko službo, s skupno notranjerevizijsko službo ali z najemom zunanjega izvajalca notranjega revidiranja. Z analiziranjem sem ugotavljala prednosti in slabosti vsake od oblik organiziranja notranjerevizijske službe.
Ključne besede: notranja revizija, javni sektor, proračunski uporabnik, upravna enota, skupna notranjerevizijska služba
Objavljeno: 29.05.2017; Ogledov: 848; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

8.
PRIMERJAVA UREDITVE ZAPOSLOVANJA PRI ZAPOSLITVENIH AGENCIJAH V SLOVENIJI IN AVSTRIJI
Ivo Bezjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodobne tržne razmere v današnji postmoderni družbi terjajo nagli tok sprememb. Tržni subjekti so primorani v želji po maksimiziranju dobička in minimiziranju izdatkov svoji dejavnosti na tržišču prilagajati tudi svoje zaposlene, tako po številu le teh kot tudi glede na njihovo izobrazbeno strukturo. Prav zaradi velikega števila tržnih subjektov in nenehno spreminjajočega se povpraševanja po določenih izdelkih in storitvah so tržni subjekti dandanes primorani bolj kot kdaj koli prej v racionalizacijo delovne sile. Glede na vse omenjeno v prejšnjem odstavku so t.i. klasične oblike zaposlovanja za sodobne tržne subjekte preveč toge. Pojavila se je potreba po delovni sili, ki je strokovno usposobljena, dinamična glede zaposlovanja in odpuščanja, ter hitro dostopna za uporabnika. Nastalo vrzel na strani povpraševanja po novodobni delovni sili so zapolnile zaposlitvene agencije, ki predstavljajo »bazen« dinamične delovne sile. S tem diplomskim delom prikazujem značilnosti ureditve zaposlovanja pri zaposlitvenih agencijah v Republiki Sloveniji in Republiki Avstriji. Razvidno postane, da so zaposlitvene agencije bistveno olajšale poslovanje tržnih subjektov, kot tudi pospešile zaposlovanje brezposelnih oseb. Razvidna pa postane tudi druga plat te novodobne delovnopravne tvorbe, ki ponekod skriva tudi temno stran sodobnega zaposlovanja. Govora je o kopici najrazličnejših kršitev tako delovnega, socialnega, kot tudi davčnega prava. Prav omenjene kršitve pa ponekod za seboj potegnejo tragične usode napotenih delavcev in njihovih družin, ki se na podlagi omenjenih nepravilnosti komaj da preživljajo ali pa ostanejo celo praznih rok. Te zgodbe mečejo tako temno luč na zaposlitvene agencije in njihov nagli razvoj.
Ključne besede: Zaposlitvena agencija, agencijski delavec, uporabnik, kvote agencijskih delavcev, tristrano pogodbeno razmerje, dogovor o napotitvi.
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 727; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

9.
Delovanje novega sistema eRačun v praksi
Mirjam Samsa, 2016, diplomsko delo

Opis: 1. januarja 2015 je Slovenija uvedla eRačune pri poslovanju s proračunskimi uporabniki. To pomeni, da se morajo vsi računi, ki so izdani proračunskim uporabnikom, pošiljati v elektronski obliki. Tema diplomske naloge je predstavitev delovanja sistemov pred uvedbo eRačunov, raziskava delovanja novega sistema eRačunov med proračunskimi uporabniki in v gospodarstvu ter soočanje uporabnikov s prednostmi in slabostmi sistema. Cilj naloge je ugotoviti, kaj je uvedba sistema prinesla na področju poslovanja vseh udeleženih subjektov, ali sta se povečali preglednost in varnost in izboljšal nadzor nad poslovanjem oz. ali je uvedba sistema prinesla negativne posledice na poslovanje. Raziskava nas je privedla do ugotovitev, da je bil sistem s strani neposrednih proračunskih uporabnikov pozitivno sprejet in da predstavlja velik doprinos k poslovanju v smislu večje preglednosti, ažurnosti, olajšanja dela in varnosti. Žal v gospodarstvu teh pozitivnih trendov ni zaznati, saj so se uporabniki v gospodarstvu do uvedbe sistema eRačunov opredelili negativno. V gospodarstvu pomeni uvedba eRačunov za poslovanje s proračunskimi uporabniki dodatno delo in dodatne stroške. Načrtovanje in gradnja sistema eRačuni sta med proračunskimi uporabniki potekala v smislu povezovanja novega sistema z obstoječimi aplikacijami. V gospodarstvu so se z uvedbo eRačunov znašli na prelomnici. Sistemi, ki bi enovito podpirali poslovanje z eRačuni na vseh področjih, niso standardizirani, tu gre za ponudbe različnih aplikacij. Gospodarstvo bo potrebovalo več časa in dodatna finančna sredstva, da bo zagotovilo podporo enovitemu delovanju eRačunov. Učinek bo popoln, ko se bo eRačun začel uporabljati pri vseh udeležencih poslovne sfere.
Ključne besede: eRačun, proračunski uporabnik
Objavljeno: 28.06.2016; Ogledov: 576; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

10.
Odkrivanje in preprečevanje zlorab plačilnih kartic MasterCard in Visa
Brigita Simšič, 2016, diplomsko delo

Opis: Plačilne kartice so dandanes sodobni plačilni instrument, ki vedno bolj izpodriva gotovino. Žal se s povečevanjem uporabe plačilnih kartic povečujejo tudi njihove zlorabe. Dva zanesljiva vira v boju proti goljufijam sta človek in tehnologija. Tehnološki napredek na področju kartičnega poslovanja zlorab ne more preprečiti v celoti, lahko pa jih zmanjša na obvladljivo raven. Banke izdajateljice kartic, banke pridobiteljice ter njihovi procesni centri se vsakodnevno srečujejo z novimi oblikami zlorab. Pri tem je zelo pomembno, kakšne varnostne mehanizme pri tem uporabljajo, da zlorabe ustrezno nadzorujejo in zmanjšujejo. Trend uporabe plačilnih kartic na spletu je v porastu ter s tem tudi zlorabe. Banke morajo poskrbeti, da so uporabniki kartic dobro ozaveščeni o varni uporabi kartic ter da so istočasno trgovci dobro ozaveščeni o varnem sprejemanju kartic. Rezultati ankete kažejo, da morajo banke narediti več na področju izobraževanja in informiranja uporabnikov kartic ter trgovcev. Ključ do zmanjševanja zlorab je dobra ozaveščenost uporabnikov kartic in trgovcev. Oboji so preslabo seznanjeni o varni uporabi kartice ter samih varnostnih elementih na kartici
Ključne besede: plačilne kartice, uporabnik kartice, trgovec, banka, odkrivanje zlorab, preprečevanje zlorab.
Objavljeno: 01.06.2016; Ogledov: 740; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici