1. Primerjava orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikovVeronika Poštrak, 2024, diplomsko delo Opis: Glavno temo diplomske naloge predstavlja primerjalna analiza orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov: zaprtokodnega orodja Figma in odprtokodnega orodja Penpot. Namen dela je bil oceniti njune prednosti, slabosti in izzive pri uporabi ter raziskati vpliv razlik v funkcionalnostih na učinkovitost dela in kakovost digitalnih produktov. V praktičnem delu smo v obeh orodjih oblikovali spletno aplikacijo in ocenili, kako razlike v funkcionalnostih vplivajo na končni izdelek. Ugotovili smo, da Figma izstopa po širokem naboru knjižnic, pripomočkov in vtičnikov, medtem ko Penpot, z odprtokodno naravo in brezplačnimi funkcionalnostmi, omogoča prilagodljivosti in večji nadzor nad kodo. Rezultati so poudarili pomembnost prave izbire orodja pri oblikovanju digitalnih produktov. Ključne besede: orodja, oblikovanje, uporabniški vmesnik, Figma, Penpot Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (4,02 MB) |
2. Načrtovanje uporabniške izkušnje ter uporabniškega vmesnika na področju nepremičninHana Pačnik, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na proces načrtovanja uporabniške izkušnje in vmesnika ter preučevali spletne strani za nepremičnine, tako domače kot tuje. Na podlagi tega smo zasnovali prototip mobilne aplikacije za nepremičninski trg.
Glavna prednost osnove mobilne aplikacije je ta, da omogoča ogled stanovanja preko video klica ter vso komunikacijo neposredno v aplikaciji. Osredotočili smo se na ključne dele aplikacije, saj je proces načrtovanja kompleksen. Naši rezultati bodo služili kot smernice za izdelavo in nadgrajevanje spletnih strani za nepremičnine. Ključne besede: Uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, mobilna aplikacija, nepremičnine, oblikovanje Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (2,32 MB) |
3. Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne straniTilen Piskule, 2023, magistrsko delo Opis: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani.
V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje.
V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij.
Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha. Ključne besede: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 500; Prenosov: 35 Celotno besedilo (6,80 MB) |
4. Oblikovanje mobilne aplikacije za upravljanje in plačevanje parkirnine : diplomsko deloTimotej Pliberšek, 2023, diplomsko delo Opis: Pri oblikovanju mobilne aplikacije moramo za njeno čim večjo rabo zagotoviti vizualno privlačnost in dobro funkcionalnost. Podjetja veliko denarja investirajo v oblikovalce z znanjem in izkušnjami, saj jim lahko le-ti pomagajo pri ustvarjanju kvalitetnih in profitabilnih izdelkov.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo se poglobili v pojma uporabniški vmesnik in uporabniška izkušnja, pregledali smo tudi pravilne smernice pri oblikovanju aplikacij. Nato je sledila analiza oblikovalske zasnove dveh konkurenčnih aplikacij za parkirnino in njunih značilnosti. V empiričnem delu smo aplicirali znanje iz teorije v proces oblikovanja aplikacije Parker, ki uporabnikom omogoča upravljanje in plačevanje parkirnine. Ključne besede: uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, oblikovanje, aplikacija, parkirnina Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 552; Prenosov: 64 Celotno besedilo (7,83 MB) |
5. Primerjava programskih ogrodij react native in flutter za razvoj mobilnih aplikacij na primeru izdelave uporabniških vmesnikov : diplomsko deloNatalija Paskova, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja ogrodji React Native in Flutter za razvoj uporabniškega vmesnika mobilnih aplikacij. Na samem začetku so predstavljene njune značilnosti ter prednosti in slabosti. V drugem delu je analizirano, katero ogrodje se bolj uporablja med ljudmi v programerskem svetu. Zatem sta razviti dve popolnoma enaki aplikaciji z uporabo dveh ogrodij, ki sta bili izbrani in uporabljeni za primerjavo, da bi bilo ugotovljeno, katero je boljše. Diplomsko delo je zaključeno s predstavitvijo dobljenih rezultatov testiranja obeh aplikacij. Ključne besede: React Native, Flutter, Firebase, uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 926; Prenosov: 136 Celotno besedilo (2,45 MB) |
6. Primerjava orodij za samodejno testiranje spletnih uporabniških vmesnikov : diplomsko deloVito Kurnik, 2023, diplomsko delo Opis: Samodejno testiranje uporabniških vmesnikov omogoča krajši čas testiranja, podpira agilne oblika razvoja in odkriva napake, prezrte pri ročnem testiranju. Na trgu je na voljo veliko različnih orodij za samodejno testiranje, tako plačljivih kot odprtokodnih. Med tistimi, ki so namenjeni testiranju spletnih uporabniških vmesnikov prednjači Selenium, ki velja na tem področju za enega najbolj prepoznavnih – temu primerno je uporabnikom na voljo veliko število virov, preko katerih se na podroben način naučijo dela z omenjenim orodjem in njegovih specifik. V diplomskem delu izvedemo primerjavo Selenium z dvema manj znanima orodjema, Cypress in Browsersync, z namenom boljšega razumevanja prednosti in slabosti orodij ter primerjave njihovih specifik. Ključne besede: samodejno testiranje, spletne tehnologije, uporabniški vmesnik, zagotavljanje kakovosti Objavljeno v DKUM: 13.03.2023; Ogledov: 767; Prenosov: 95 (1 glas) Celotno besedilo (2,29 MB) |
7. Razvoj grafičnega uporabniškega vmesnika z ogrodjem TornadoFX : diplomsko deloBlaž Bogar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili ogrodje za izdelavo grafičnih uporabniških vmesnikov TornadoFX, programski jezik Kotlin in podatkovno bazo MongoDB. Z naštetimi tehnologijami smo ustvarili namizno aplikacijo, ki uporabnikom omogoča vodenje trgovine. Aplikacija omogoča administracijo izdelkov, nabavo in prodajo izdelkov, administracijo uporabnikov z različnimi pravicami, pregled nad izdanimi računi in pregled statističnih podatkov, ki so prikazani z grafi. Ključne besede: TornadoFX, grafični uporabniški vmesnik, Kotlin, MongoDB, namizna aplikacija Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 800; Prenosov: 116 Celotno besedilo (2,50 MB) |
8. Analiza uporabniškega vmesnika aplikacije Maestro Amadeus : diplomsko deloKatja Venuti, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo analizira uporabniški vmesnik aplikacije Maestro Amadeus z vidika oblikovanja uporabniškega vmesnika in uporabniške izkušnje. Kriteriji analize so povzeti po elementih uporabniške izkušnje, kot jih je opredelil Jesse James Garrett. Namen dela je bilo ugotoviti trenutno stanje uporabniškega vmesnika aplikacije in izpostaviti pomanjkljivosti ter predlagati izboljšave. Pregled stare in nove različice vmesnika je razkril pomanjkljivosti stare različice, predvsem v pomanjkanju vodnika za slog in mreže. Z novo različico je bilo to popravljeno, kar je privedlo do vidnega napredka tako v oblikovanju samega vmesnika kot tudi v izkušnji z njim. Priporoča se dodaten vpogled v oblikovanje uporabniškega vmesnika z vidika dostopnosti. Ključne besede: grafično oblikovanje, uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 546; Prenosov: 47 Celotno besedilo (6,18 MB) |
9. |
10. Razvoj krmilnega programa zalogovnika plastičnih pladnjev za plastenke : diplomsko deloMatic Kostevc, 2022, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil razvoj krmilnega programa za zalogovnik plastičnih pladnjev za plastenke. Zalogovnik je potreben za zalaganje proizvodne linije s plastičnimi pladnji, ki vstopajo zloženi in morajo prihajati ven po eden. Program je bil razvit v programskem okolju TIA PORTAL 15.1 in realiziran s krmilnikom Siemens S7-1500. Program je bil napisan tako, da je bil zalogovnik lahko krmiljen v avtomatskem in ročnem načinu, za katerega je moral biti ustvarjen uporabniški vmesnik na modulu HMI. Zalogovnik je po končanju naloge deloval v skladu s predpisanimi parametri. Ključne besede: avtomatizacija, Siemens PLK, Tia Portal, frekvenčni pretvornik, uporabniški vmesnik, indukcijski senzor, ventil, fotocelica Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 529; Prenosov: 0 |