1. Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne straniTilen Piskule, 2023, magistrsko delo Opis: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani.
V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje.
V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij.
Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha. Ključne besede: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 103; Prenosov: 8
Celotno besedilo (6,80 MB) |
2. |
3. Uporaba umetne inteligence pri izdelavi popotnega dnevnika: analiza primeraAndrej Glavnik, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi raziskujem uporabo umentne intelogence (UI) za izboljšanje uporabniške izkušnje pri načrtovanju in beleženju potovanj v okviru narejenega potovalnega dnevnika »Eurotrip journal«. V nalogi sem raziskoval, ali lahko umetna inteligenca pripomore k boljioši uporabniški izkušnji in ali lahko umetna inteligenca soustvarja potovalni dnevnik z optimizacijo procesa izdelave. V nalogi se osredotočam na raziskovanje napredka umetne inteligence pri izdelavi človeško podobnih besedil in slik. S pomočjo te raziskave ugotovim, da je umetna inteligenca dovolj razvita, da človeško oko njene prisotnosti ne zazna v slikah ali besedilih.
V uvodnem delu naloge so opredeljeni raziskovalni problemi, poudarek pa je na razvoju edinstvene izkušnje za vsakega uporabnika potovalnega dnevnik Eurotrip journall. Cilj naloge je usmerjen v preučevanje uporabniške izkušnje potovalnega dnevnika »Eurotrip journal«, skozu katerega v diplomskem delu opravim tudi analizo primera. S pomočjo analize primera in preučitve pridobljenih rezultatov, pridobim smernice kako je potrebno izboljšati potovalni dnevnik »Eurotrip journal«, ter jih po potrebi s pomočjo umetne inteligence implementiram v potovalni dnevnik »Eurotrip journal«, za boljšo uporabniško izkušnjo.
Predpostavke in omejitev se nananšajo na uporabnost umetne inteligence, prilagodljivost izdelka »Eurotrip journal« ter kokurenčnost trga. Naloga vsebuje tudi načrt raziskovanja, ki obsega analizo literature, testiranje uporabniške izkušnje, raziskovalne intervjuje ter opazovanje uporabnikov. Cilj diplomskega dela je ustvariti presonaliziran potovalni dnevnik z uporabo umetne inteligence, ter preučiti učinke umetne inteligence na uporabniško izkušnjo. V diplomskem delu si prizadevam pridobiti odgovor na vprašanje vpliva umetne inteligence na oblikovanje besedil, slik in pridobiti povratno informacijo o zadovoljstvu uporabnika ob soustvarjanju potovalnega dnevnika »Eurotrip journal«.
V zaključku naloge potrdim, da uporaba umetne inteligence lahko pozitivno vpliva na izboljšanje uporabniške izkušnje in olajša proces izdelave potovalnega dnevnika »Eurotrip journal«. Diplomsko delo prispeva k razumevanju kako umetna inteligenca pomaga pri oblikovanju besedil in slik ter njen vplivu na uporabnike, kar lahko vodi do boljših in bolj prilagojenih potovalnih dnevnikov. Ključne besede: Umetna inteligenca, uporabniška izkušnja, potovalni dnevnik, Eurotrip, analiza primera. Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 118; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,34 MB) |
4. Oblikovanje uporabniške izkušnje z inteligentnim sistemom ChatGPTElena Osrajnik, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je bila raziskana možnost oblikovanja uporabniške izkušnje spletne strani s pomočjo sistema ChatGPT. Zastavljene so bile zahteve, preko katerih je bil voden do odkrivanja načinov ugotavljanja potreb uporabnikov, kreiranja person, testiranja uporabnosti strani, raziskovanja potekov uporabe spletne strani, načinov merjenja in povečanja konverzije strani ter oblikovanja pristajalne strani z uporabo elementov uporabniške izkušnje. Po analizi odgovorov je bilo ugotovljeno, da je ChatGPT sposoben sooblikovati uporabniško izkušnjo fiktivne spletne strani, ki je primerljiva z oblikovanjem, ki bi ga izvedel človek. Spletna stran, za katero je bila ustvarjena uporabniška izkušnja, je bila s sistemom tudi vizualno predstavljena. Ključne besede: Uporabniška izkušnja, oblikovanje, ChatGPT, umetna inteligenca. Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 130; Prenosov: 26
Celotno besedilo (1,54 MB) |
5. Oblikovanje mobilne aplikacije za upravljanje in plačevanje parkirnine : diplomsko deloTimotej Pliberšek, 2023, diplomsko delo Opis: Pri oblikovanju mobilne aplikacije moramo za njeno čim večjo rabo zagotoviti vizualno privlačnost in dobro funkcionalnost. Podjetja veliko denarja investirajo v oblikovalce z znanjem in izkušnjami, saj jim lahko le-ti pomagajo pri ustvarjanju kvalitetnih in profitabilnih izdelkov.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo se poglobili v pojma uporabniški vmesnik in uporabniška izkušnja, pregledali smo tudi pravilne smernice pri oblikovanju aplikacij. Nato je sledila analiza oblikovalske zasnove dveh konkurenčnih aplikacij za parkirnino in njunih značilnosti. V empiričnem delu smo aplicirali znanje iz teorije v proces oblikovanja aplikacije Parker, ki uporabnikom omogoča upravljanje in plačevanje parkirnine. Ključne besede: uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, oblikovanje, aplikacija, parkirnina Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 169; Prenosov: 26
Celotno besedilo (7,83 MB) |
6. Digitalna preobrazba balinarskega kluba: Zasnova in razvoj moderne spletne strani in testiranje uporabniške izkušnjeLeja Vehovec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali pomen spletnih strani in sistemov za upravljanje vsebin, predvsem sistem WordPress, ki smo ga izbrali na podlagi analize in ga v praktičnem delu uporabili za razvoj spletne strani za balinarski športni klub Krim Ljubljana. Izkušnje obiskovalcev smo testirali z anketo o uporabniški izkušnji strani, osredotočili smo se na razumevanje vsebine, enostavnost iskanja informacij in občutek varnosti. Rezultati kažejo, da so uporabniki zadovoljni s hitrostjo nalaganja strani, prilagojenostjo napravam, preglednostjo vsebine in grafičnimi elementi. Kljub pomislekom glede varnosti na strani, načrtujemo razširitev strani, saj je klub postal Nacionalni panožni center. Ključne besede: CMS, spletna stran, WordPress, uporabniška izkušnja, oblikovanje spletne strani Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 122; Prenosov: 29
Celotno besedilo (1,53 MB) |
7. Posebnosti in izzivi procesa razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi : magistrsko deloNejc Belec, 2023, magistrsko delo Opis: Veliko ljudi se ne zaveda, da določene kripto valute poleg naložbenega potenciala ponujajo praktično uporabo v resničnem svetu. V magistrskem delu obravnavamo proces razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi, oblikovanje terminskega plana ter načine uporabe tehnologije, ki jo produkt ponuja na področju gospodarstva in drugih panog. Analiza bo temeljila na ocenjevanju kakovosti in tveganja, standardizaciji pristopov, skladnosti z zakoni in predpisi ter objektivne predstavitve potencialnih produktov. Analiziral bom Hedero (HBAR) in predstavil potencialne načine implementacije njene patentirane tehnologije Hashgraph. Prav tako bomo izvedli primerjavo uporabniške izkušnje med izbranimi kripto borzami. V magistrskem delu bomo preverili, kaj vse zajema proces uvajanja novega produkta na kripto borzi, ali lahko implementacija tehnologije blokovnih verig podjetju prinese konkurenčno prednost na trgu in na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri kripto borze. Ključne besede: kripto sredstva, uvajanje novega produkta, kripto borza, tehnologija, kakovost, tveganje, pravila in zakoni, načini implementacije, uporabniška izkušnja Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 95; Prenosov: 11
Celotno besedilo (3,00 MB) |
8. |
9. Analiza uporabniške izkušnje spletne vizualizacije podatkov s Chart.js : diplomsko deloSara Kopriva, 2023, diplomsko delo Opis: Namen dela je bil proučiti, ali spremenjen način predstavitve podatkov vpliva na čustva. Delo je bilo strukturirano v skladu s procesom k človeku usmerjenega oblikovanja. Predstavljeni so bili teoretični koncepti. Izvedeni so bili trije intervjuji z namenom pridobivanja uporabnikovih zahtev. S knjižnico Chart.js je bila ustvarjena interaktivna nadzorna plošča na temo ohranjanja gozdov. Z uporabo orodja PrEmo so bili znotraj anketnega vprašalnika izmerjeni čustveni odzivi na enake podatke v tabelah in v nadzorni plošči. Podatki so bili med anketiranci dojeti različno. Sprememba načina predstavitve podatkov je imela manjši vpliv na čustva, asociirana s podatki. Ključne besede: uporabniška izkušnja, vizualizacija podatkov, Chart.js, vrednotenje, čustva Objavljeno v DKUM: 13.06.2023; Ogledov: 491; Prenosov: 73
Celotno besedilo (2,53 MB) |
10. Načrtovanje in vrednotenje uporabniške izkušnje digitalno dostopnih rešitev za starejše uporabnike : magistrsko deloNina Lozinšek, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskovali načrtovanje in vrednotenje uporabniške izkušnje digitalno dostopnih rešitev za starejše uporabnike. Izvedli smo sistematičen pregled literature, da smo predstavili uporabniško izkušnjo, načrtovanje le-te in ugotovili principe digitalne dostopnosti in težave, s katerimi se soočajo starejši uporabniki. Pripravili smo prototip rešitve na osnovi načrtovane uporabniške izkušnje in ga preverili z uporabniki, ki so bili ciljna publika. S pomočjo vprašalnika UEQ in intervjuja smo testirali vpliv principov digitalne dostopnosti na uporabniško izkušnjo in ugotovili, da uveljavljanje teh principov pozitivno vpliva na uporabniško izkušnjo starejših uporabnikov. Ključne besede: uporabniška izkušnja, digitalna dostopnost, starejši uporabniki, načrtovanje, vrednotenje Objavljeno v DKUM: 23.05.2023; Ogledov: 287; Prenosov: 49
Celotno besedilo (4,02 MB) |