1. Načrtovanje in vrednotenje uporabniške izkušnje digitalno dostopnih rešitev za starejše uporabnikeNina Lozinšek, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskovali načrtovanje in vrednotenje uporabniške izkušnje digitalno dostopnih rešitev za starejše uporabnike. Izvedli smo sistematičen pregled literature, da smo predstavili uporabniško izkušnjo, načrtovanje le-te in ugotovili principe digitalne dostopnosti in težave, s katerimi se soočajo starejši uporabniki. Pripravili smo prototip rešitve na osnovi načrtovane uporabniške izkušnje in ga preverili z uporabniki, ki so bili ciljna publika. S pomočjo vprašalnika UEQ in intervjuja smo testirali vpliv principov digitalne dostopnosti na uporabniško izkušnjo in ugotovili, da uveljavljanje teh principov pozitivno vpliva na uporabniško izkušnjo starejših uporabnikov. Ključne besede: uporabniška izkušnja, digitalna dostopnost, starejši uporabniki, načrtovanje, vrednotenje Objavljeno v DKUM: 23.05.2023; Ogledov: 62; Prenosov: 9
Celotno besedilo (4,02 MB) |
2. Motionui: knjižnica za ustvarjanje prilagodljivih prehodov in animacijKatarina Mudrić, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil vgraditi animacije s ciljem izboljšanja uporabniške izkušnje v obstoječem učnem e-okolju »Slovenščina na dlani«. Raziskali smo knjižnico MotionUI, ki nam omogoča izdelavo animacij in prehodov, ter analizirali trenutno stanje obstoječe aplikacije in določili, katere animacije bodo pripomogle k doseganju zastavljenih ciljev. Hkrati smo knjižnico MotionUI primerjali z ostalimi podobnimi knjižnicami CSS za izdelavo animacij. S sledenjem navodilom dokumentacije knjižnice MotionUI smo uspeli ustvariti animacije, s katerimi smo poudarili pomembne elemente aplikacije, ter naredili aplikacijo bolj privlačno in zanimivo. Ključne besede: uporabniška izkušnja, animacije, prehodi, MotionUI, spletne tehnologije Objavljeno v DKUM: 24.04.2023; Ogledov: 236; Prenosov: 52
Celotno besedilo (1,42 MB) |
3. Uporabniška izkušnja mobilne aplikacije Wolt za dostavo hraneStaša Zabukošek, 2023, magistrsko delo Opis: Mobilne aplikacije za dostavo hrane so v zadnjih nekaj letih postale vse bolj priljubljene, njihov uspeh pa je v veliki meri odvisen od uporabniške izkušnje, ki jo zagotavljajo uporabnikom. Uporabniška izkušnja zajema vse vidike uporabnikove interakcije z aplikacijo, vključno z oblikovanjem, funkcionalnostjo in splošnim zadovoljstvom. Pozitivna uporabniška izkušnja lahko privede do večje angažiranosti uporabnika in njegove zvestobe, medtem ko lahko negativna izkušnja uporabnike odžene.
Merjenje uporabniških izkušenj izdelkov ali storitev je dandanes posebej pomembno predvsem zaradi visoke konkurence na trgu. Uporabniki imajo namreč na voljo ogromno možnosti, izdelkov in storitev, zato lahko že najmanjša težava pri uporabi ali funkcionalnosti nekega izdelka ali storitve, ki ima veliko konkurence, predstavlja izgubo uporabnika. To še posebej velja za aplikacije za dostavo hrane, zato je pomembno, da zagotavljajo visoko uporabniško izkušnjo.
Merjenje uporabniške izkušnje aplikacij za dostavo hrane zagotavlja pomemben vpogled v to, kako stranke uporabljajo aplikacijo, z njo komunicirajo in jo dojemajo. Te informacije se lahko nato uporabijo za izboljšanje zasnove aplikacije, funkcionalnosti in splošnega zadovoljstva strank, kar bo posledično privedlo do večje uporabe aplikacije in izboljšanega prihodka za podjetje. Poleg tega lahko spremljanje uporabniške izkušnje pomaga prepoznati morebitna problematična področja, kjer nastajajo ali lahko nastanejo težave, ki jih je mogoče nato obravnavati in odpraviti za izboljšanje uporabniške izkušnje. Merjenje uporabniške izkušnje se lahko izvaja tako s kvalitativnimi kot kvantitativnimi metodami, vključuje pa zbiranje in analiziranje podatkov, povezanih z različnimi vidiki uporabniške izkušnje.
V magistrski nalogi smo za merjenje uporabniške izkušnje mobilne aplikacije Wolt uporabili standardizirani vprašalnik uporabniške izkušnje UEQ. Vprašalnik uporabniške izkušnje meri šest kategorij uporabniške izkušnje, in sicer privlačnost, preglednost, učinkovitost, zanesljivost, stimulativnost in inovativnost. Mobilna aplikacija Wolt je pri vseh kategorijah dosegla pozitivne rezultate, samo v kategoriji stimulativnost je dosegla nevtralne. Uporabniki torej uporabniško izkušnjo mobilne aplikacije Wolt ocenjujejo kot privlačno, pregledno, učinkovito, zanesljivo in inovativno, pri čemer so glede stimulativnosti malce zadržani, ne ocenjujejo pa je kot negativno. Ključne besede: uporabniška izkušnja, spletna dostava hrane, mobilna aplikacija, vprašalnik uporabniške izkušnje, merjenje uporabniške izkušnje Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 149; Prenosov: 48
Celotno besedilo (3,42 MB) |
4. Analiza uporabniškega vmesnika aplikacije Maestro Amadeus : diplomsko deloKatja Venuti, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo analizira uporabniški vmesnik aplikacije Maestro Amadeus z vidika oblikovanja uporabniškega vmesnika in uporabniške izkušnje. Kriteriji analize so povzeti po elementih uporabniške izkušnje, kot jih je opredelil Jesse James Garrett. Namen dela je bilo ugotoviti trenutno stanje uporabniškega vmesnika aplikacije in izpostaviti pomanjkljivosti ter predlagati izboljšave. Pregled stare in nove različice vmesnika je razkril pomanjkljivosti stare različice, predvsem v pomanjkanju vodnika za slog in mreže. Z novo različico je bilo to popravljeno, kar je privedlo do vidnega napredka tako v oblikovanju samega vmesnika kot tudi v izkušnji z njim. Priporoča se dodaten vpogled v oblikovanje uporabniškega vmesnika z vidika dostopnosti. Ključne besede: grafično oblikovanje, uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 182; Prenosov: 29
Celotno besedilo (6,18 MB) |
5. Uporabniška izkušnja spletnega virtualnega ogleda 360-stopinjskih posnetkov : magistrsko deloDaša Šeruga, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo testirali uporabniško izkušnjo spletnega virtualnega ogleda. Preučili smo sorodne študije, s pomočjo katerih smo opredelili priporočila za oblikovanje spletnih virtualnih ogledov. Oblikovali smo spletni virtualni ogled, katerega smo uporabili za testiranje uporabniške izkušnje. Za metodo raziskovanja smo uporabili fokusno skupino in vprašalnik UEQ. S pomočjo fokusne skupine smo ugotovili pomanjkljivosti pri oblikovanju. S pomočjo vprašalnika UEQ pa smo ugotovili, da je spletni virtualni ogled nadpovprečno oblikovan v atraktivnosti, učinkovitosti in originalnosti. Po drugi strani se je spletni virtualni ogled odrezal nekoliko slabše v ocenjevanju preglednosti in stimulativnosti ter najslabše v vodljivosti. Ključne besede: spletni virtualni ogled, 360-stopinjski posnetki, uporabniška izkušnja, UEQ Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 132; Prenosov: 21
Celotno besedilo (2,78 MB) |
6. Uporabniška izkušnja mobilne aplikacije kriptodenarnice : magistrsko deloMirjeta Zogaj, 2022, magistrsko delo Opis: V zadnjih letih beležimo skokovito rast uporabe mobilnih tehnologij. Ključni del njihovega delovanja so mobilne aplikacije, ki so iz dneva v dan bolj prilagojene uporabnikovim željam. Zato se povečuje potreba po razvoju mobilnih aplikacij, ki temeljijo na izdelavi s pametnimi, prenosljivimi in personaliziranimi grafičnimi uporabniškimi vmesniki z upoštevanjem vidikov za kar najboljšo uporabniško izkušnjo. V magistrski nalogi obravnavamo fizično kriptodenarnico BC Vault, ki sovpada s problemom manka mobilne aplikacije. V procesu zbiranja podatkov, testiranja A/B in študija literature izdelamo končno zasnovo uporabniškega vmesnika za mobilno aplikacijo kriptodenarnice, katere uporabniško izkušnjo preverimo z vprašalnikom UEQ. Cilj magistrskega dela je po več stopnjah oblikovanja in testiranja uporabniškega vmesnika za mobilno aplikacijo kriptodenarnice izdelati uporabniško čim bolj intuitiven, vizualni in interaktivni sistem, ki zagotavlja enostavno komuniciranje med uporabnikom in aplikacijo. Ključne besede: uporabniška izkušnja, mobilna aplikacija, prototip, kriptodenarnica, BC Vault Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 181; Prenosov: 27
Celotno besedilo (4,66 MB) |
7. Uporabniška izkušnja rešitve erp v javni upravi: študija primeraMaruška Dvoršak, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskovali, kako pomembno vlogo ima dobra uporabniška izkušnja pri uvedbi nove rešitve ERP. Ugotovili smo, da samo dobra rešitev ERP ni dovolj, da jo bodo uporabniki sprejeli, z veseljem uporabljali ter tako bili bolj učinkoviti pri svojem delu. Večina uporabnikov žal nima potrebnega predznanja. Rešitve ERP pa so velikokrat prezapletene, da bi jih običajni uporabniki znali uporabljati, zato morajo biti enostavne za uporabo. Tako smo ugotovili, da igra odločilno vlogo za učinkovito uporabo rešitev ERP dobra uporabniška izkušnja. Le-ta uporabniku lahko omogoči prijaznejšo in enostavnejšo uporabo programske opreme, ter posledično večjo učinkovitost in zadovoljstvo pri delu.
V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabniško izkušnjo rešitve ERP v javni upravi. V študiji primera smo izvedli anketni vprašalnik za ocenitev uporabniške izkušnje rešitve ERP Cadis poslovanje. Anketirali smo zaposlene enega izmed oddelkov v občini x, kjer uporabljajo rešitev ERP Cadis poslovanje. Ključne besede: uporabniška izkušnja, celovite informacijske rešitve (ERP), javna uprava, rešitev ERP Cadis poslovanje Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 489; Prenosov: 69
Celotno besedilo (2,23 MB) |
8. |
9. Funkcionalnost programskega jezika Java iz vidika uporabniških izkušenjSara Vidovič, 2021, magistrsko delo Opis: Funkcionalnost programskega jezika Java bi lahko opredelili na več načinov, ki so podkrepljeni z mnogimi uporabniškimi izkušnjami. Zagotovo pa je potrebno pričeti pri samem začetku Jave in tesni povezanosti tega jezika z objektno usmerjenostjo. V to delo so zato zajeti začetki in definicije koncepta »objekt« ter objektne usmerjenosti, predstavljen je tudi glavni temelj vseh objektno usmerjenih jezikov – programski jezik Simula.
Magistrsko delo je namenjeno spoznavanju programskega jezika Java in njegove funkcionalnosti. Spoznamo vzrok za nastanek obravnavanega jezika, ki obstaja med drugim tudi v prenosljivosti določenega programa.
Magistrsko delo cilja predvsem na funkcionalnost Jave na različnih področjih. Ta zajemajo med drugim poslovno inteligenco, umetno inteligenco, spletne rešitve in Android platformo. Cilj naloge je določiti tisti problem in tisto prednost programskega jezika Java, ki bosta z vidika teorije kot tudi z vidika empiričnega dela najbolj izstopala. Kmalu spoznamo, da uporabniki kot problem Jave predstavljajo svoje pogoste težave pri razvijanju Android aplikacij. Ugotovimo še, da je razlog za nastanek tega jezika v bistvu tudi ključna prednost v očeh mnogih razvijalcev in inženirjev. Ključne besede: objekt, Java, objektna usmerjenost, programiranje, uporabniška izkušnja Objavljeno v DKUM: 13.04.2021; Ogledov: 634; Prenosov: 81
Celotno besedilo (1,95 MB) |
10. Izboljšava vizualne komunikacije opozorilnih alarmov na poplavnih območjih Slovenije in Avstrije : diplomsko deloŽan Žnidar, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo povzema bistvene faze načrtovanja in oblikovanja sodobnih aplikacij za pametne mobilne telefone. V prvem delu naloge smo predstavili teoretično osnovo o poplavah in analizirali obstoječe rešitve osveščanja pred poplavami na trgu. Opisali smo ključne procese snovanja uporabniške izkušnje in uporabniškega vmesnika. V drugem delu smo izvedli empirični del, spoznali smo se z orodji za izdelavo in animacijo uporabniških vmesnikov. Izdelali vizualno predlogo za aplikacijo, ki uporabnike osvešča o razlivanju rek, hkrati pa omogoča pogled v meritve vodostajev. Ugotovili smo, da končni produkt upošteva industrijske standarde in je konkurenčen na trgu. Ključne besede: uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, interaktivno oblikovanje, žični model, poplave Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 626; Prenosov: 75
Celotno besedilo (2,70 MB) |