| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 167
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Spletni vmesnik za integracijo in vizualizacijo podatkov gibanja slovenskega prebivalstva : diplomsko delo
Matic Mesner, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je pridobiti podatke iz nacionalnega portala Odprti podatki Slovenije, jih vizualno predstaviti na spletni strani in učinkovito analizirati. Pri izbiri podatkov bomo omejeni na temo slovenskega prebivalstva. Podane bodo informacije o gibanju prebivalcev v Sloveniji in posameznih regijah. Pri pripravi spletne strani se bodo za pomoč uporabljale dosegljiva dokumentacija in dostopne knjižnice za vizualizacijo podatkov. V namene boljšega razumevanja priprave spletne rešitve se bomo spoznali tudi s fazami zbiranja, integracije, analize in vizualizacije podatkov. Končna rešitev daje enoten vpogled v različne zbirke podatkov, katerih analiza vodi do novih informacij glede naravnega in selitvenega gibanja slovenskega prebivalstva. Ob rednem posodabljanju podatkov na izvirnem viru bo rešitev vedno dajala vpogled v najnovejše podatke.
Ključne besede: podatki o prebivalstvu, uporaba podatkov, zbiranje in integracija podatkov, podatkovna analitika, spletna stran, vizualizacija podatkov, odprti podatki
Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 954; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (972,07 KB)

2.
Uporaba aplikacij office 365 ter njegovih orodij v vzgoji in izobraževanju
Nino Golčman, 2019, magistrsko delo

Opis: Živimo v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), saj se z njo vsakodnevno soočamo in brez katere ne znamo oziroma »ne smemo« več preživeti poklicnega dne. Prav tako, kot se je integrirala v naša življenja, z njo odraščajo tudi naši otroci - učenci in dijaki. Njim so IKT-naprave, kot so računalnik, tablice, mobilni telefon itd., še bližje. Prav zato mora učitelj to upoštevati in biti pripravljen na to dejstvo tako v šoli kot v celotnem procesu vzgoje in izobraževanja. Na spletu je poplava možnih aplikacij, programov ter orodji, ki so neposredno ali posredno povezane z uporabo IKT v izobraževanju. Prav zato se mora učitelj na tem področju nenehno izobraževati in znati kritično vrednotiti njihovo uporabnost pri doseganju zastavljenih ciljev in standardov znanja. V okviru magistrske naloge sem poiskal, preizkusil, uporabil in opisal uporabnost paketa aplikacij, ki jih ponuja Office 365, ter njihovih orodij za namen vzgoje in izobraževanja. Opisal sem možnost dela učitelja z omenjenimi aplikacijami ter podal primere njihove uporabe pri samem procesu izobraževanja. Predstavljene aplikacije tudi sam redno uporabljam pri procesu poučevanja že nekaj let, zato sem v magistrski nalogi predstavil primere dobre prakse oz. rabe le-teh. Ugotovil sem, da je delo v razredu z uporabo IKT, kot so mobilne naprave v povezavi z aplikacijami, zanimivo, pestro, učence oz. dijake pa s pomočjo le-teh aktivno vključuje v proces izobraževanja in jim v tem času odvzame možnost uporabe mobilnih naprav za dejavnosti, ki niso vezane na sam proces izobraževanja. Vsekakor ni potrebe po nenehnem in vsakodnevnem poseganju po delu z mobilnimi napravami. Učitelj mora biti tisti, ki bo dobro razmislil, kdaj in predvsem koliko časa je pripravljen vložiti v delo in doseganje ciljev s primerno uporabo IKT, saj je doseganje standardov in učnih ciljev primarno delo učitelja.
Ključne besede: Office 365, informacijsko-komunikacijska tehnologija, uporaba IKT pri pouku, mobilne naprave in njihova uporabnost pri pouku, aplikacije pri pouku, orodja pri pouku, tehnika in tehnologija, elektrotehnika, osnove obdelav podatkov
Objavljeno v DKUM: 03.12.2019; Ogledov: 1535; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (4,84 MB)

3.
Prikazi za zbiranje podatkov pri matematiki v vrtcu
Maja Stajan, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Prikazi za zbiranje podatkov pri matematiki v vrtcu je predstavljena dejavnost, ki vključuje matematično znanje otrok s področja prikazov za zbiranje podatkov. Izbrali smo dejavnost, ki smo jo zasledili v članku z naslovom Practical Problems: Using Literature to Teach Statistics. Dejavnost smo izvedli v vrtcu, v drugi starostni skupini otrok (3–6 let), in jo natančneje opisali v praktičnem delu. Otroci so skozi dejavnost spoznavali postopke zbiranja podatkov in različne prikaze le-teh. Preverjali smo tudi grafično pismenost otrok v treh različnih kategorijah. Ugotovitev je, da so bili otroci najuspešnejši v prvi kategoriji, kjer so bila postavljena manj zahtevna vprašanja, v primerjavi s preostalima dvema kategorijama, ki sta od otrok nista zahtevali samo branja podatkov s prikaza, ampak tudi razumevanje prikaza, seštevanje, odštevanje, primerjavo podatkov ter napovedovanje podatkov in sklepanje. Prav tako so se pokazale razlike v grafični pismenosti med dečki in deklicami, saj so bili dečki v vseh treh kategorijah uspešnejši.
Ključne besede: matematika, obdelava podatkov, prikazi podatkov, uporaba literature pri matematiki, dejavnost Živalski vrt, predšolska vzgoja.
Objavljeno v DKUM: 27.09.2017; Ogledov: 2242; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

4.
PROJEKT CELOVITE ZASNOVE GLOBALNE BAZE NAVODIL ZA PONOVNO UPORABO IN OBDELAVO ODPADNE ELEKTRIČNE IN ELEKTRONSKE OPREME
Katarina Požar, 2016, diplomsko delo

Opis: Uredba o odpadni električni in elektronski opremi predpisuje, da morajo proizvajalci električne in elektronske opreme vse informacije, ki jih predelovalci odpadne električne in elektronske opreme potrebujejo za ponovno uporabo in obdelavo ter za pripravo odpadne električne in elektronske opreme, brezplačno predati predelovalcem. Informacije za vsako posamezno vrsto odpadne električne in elektronske opreme si morajo predelovalci pridobiti sami od proizvajalcev. Prikazali smo, da je na vzorcu desetih izbranih državah Evropske unije več kot 30.000 proizvajalcev in količina informacij, ki jih potrebujejo, je prevelika, da bi jih lahko posamezni center za ponovno uporabo vzpostavil v pregledni obliki, obvladoval in vzdrževal. Na podlagi tega smo v tej diplomski nalogi predstavili možnost za globalno bazo navodil, ki bo olajšala posredovanje informacij tako proizvajalcem kot tudi centrom za ponovno uporabo. Predstavili smo tudi standardiziran obrazec, ki bo služil za pridobivanje potrebnih informacij od proizvajalcev. V nalogi smo podrobno predstavili model globalne baze navodil v obliki projektne zasnove.
Ključne besede: Električna elektronska oprema, odpadna električna elektronska oprema, globalna baza podatkov, obdelava, ponovna uporaba, projekt
Objavljeno v DKUM: 09.08.2016; Ogledov: 1158; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (795,86 KB)

5.
MOŽNOSTI CELOVITEGA VAROVANJA ZASEBNOSTI PRI UPORABI INTERNETA IN UHAJANJE PODATKOV - ANALIZA MOBILNE PLATFORME ANDROID
Aljaž Kuzman, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili mobilno platformo Android ter se pri tem osredotočili predvsem na varnostne vidike platforme. Iz mobilne trgovine Google Play smo izbrali najbolj priljubljene brezplačne aplikacije in preverili, kako učinkovito ohranjajo in varujejo uporabnikovo zasebnost. Primerjali smo jih na osnovi Androidovih dovoljenj ter na ta način ugotovili, katera aplikacija je z vidika zasebnosti potencialno najboljša. V zadnjem delu naloge smo s pomočjo orodja za analizo mrežnega prometa Wireshark preverili, kateri podatki uhajajo ob uporabi izbranih aplikacij.
Ključne besede: Android, zasebnost, uhajanje podatkov, uporaba interneta, mobilne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 14.10.2015; Ogledov: 1321; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

6.
Zagotavljanje varnosti podatkov na pametnih mobilnih telefonih : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Robert Kujavec, 2015, diplomsko delo

Opis: Uporaba pametnega mobilnega telefona se iz dneva v dan povečuje, kar nam v sodobnem svetu omogoča, da smo na vsakem koraku povezani s svetom in bi si kot napredni uporabniki težko predstavljali dan brez lastne naprave. Grožnjam, ki nam pretijo, se nikoli ne bomo mogli izogniti, saj potencialni napadalec igra umazano igro in vedno izumlja nove načine napadov, zato moramo sami v največji meri poskrbeti za zaščito svojih podatkov na pametnem mobilnem telefonu. Na voljo imamo zaščitne in varnostne mehanizme, ki nam jih ponujajo pametni mobilni telefoni. S tem bi zmanjšali tveganje pred izgubo ali zlorabo podatkov in si predčasno zagotovili dostopnost do podatkov z uporabo varnostne kopije. Skozi teoretični del se bomo sprehodili čez najbolj poznane zaščitne mehanizme pametnih mobilnih telefonov od najbolj enostavnih do bolj kompleksnih, a preprostih za uporabo, pojasnili bomo pozitivne lastnosti rabe teh ter uporabnika ozavestili o smotrnosti uporabe, saj zagotavljanje varnosti podatkov na napravah zagotovo ne predstavlja primarne funkcije uporabe. Drugi del diplomske naloge je namenjen lastnemu raziskovanju, v katerem smo izvedli intervju z državnim nadzornikom za varstvo osebnih podatkov. V okviru diplomskega dela smo z uporabo ankete pridobili rezultate o zagotavljanju varnosti podatkov na pametnih mobilnih telefonih.
Ključne besede: informacijska varnost, podatki, shranjevanje podatkov, mobilne naprave, mobilni telefoni, pametni mobilni telefoni, varna uporaba, zaščita, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 08.10.2015; Ogledov: 1910; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

7.
8.
9.
10.
3D digitalizacija eksponatov kulturne dediščine in potencialna uporaba pridobljenih podatkov
Benjamin Škafar, 2014, magistrsko delo

Opis: Skrb za kulturno in zgodovinsko dediščino je odraz posameznika in naroda do preteklosti in sedanjosti, zato jo moramo spoštovati in negovati. Pri tem so nam vedno bolj v pomoč sodobne tehnologije, ki nam omogočajo vedno enostavnejše rokovanje s pomembnimi predmeti naše preteklosti in predstavitev le-teh širši javnosti. V tem delu smo na primeru muzejskih eksponatov predstavili in izvedli tehnike 3D digitalizacije, obdelavo podatkov in nadaljnjo uporabo le-teh v virtualnem in realnem svetu. S tem smo želeli prikazati možnosti, ki jih ponuja uporaba sodobne tehnologije na tem področju in raznolikost uporabe pridobljenih podatkov. Za zajem podatkov smo uporabili 3D skener in fotoaparat. Za virtualno rabo in predstavitev predmeta smo uporabili ustrezne računalniške programe in postopke za 2D in 3D prikaz. S pomočjo dodajalnih tehnologij smo izdelali replike digitaliziranih predmetov, ki smo jih uporabili pri izdelavi mehkih kalupov za male serije. Eksperimentirali smo z različnimi materiali za končne izdelke. Ovrednotili smo rezultate našega dela.
Ključne besede: 3D digitalizacija, kulturna dediščina, virtualna predstavitev, dodajalne tehnologije, uporaba podatkov, replika, kalup
Objavljeno v DKUM: 03.06.2014; Ogledov: 2402; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (4,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici