| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporabniško usmerjeno inženirsko oblikovanje notranjih svetil
Klavdija Kopše Kaljun, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo podaja vpogled v postopek inženirskega oblikovanja na primeru družine ambientalnih svetil. Teoretična poglavja, ki sledijo uvodu, odpirajo pogled na področje razsvetljave, s poudarkom na ambientalni osvetlitvi in svetilih, podajajo pa tudi opis oblikovalskega procesa po metodologiji inženirskega oblikovanja. Praktični del naloge predstavi celoten proces inženirskega oblikovanja, kjer najprej oblikovalka, na podlagi procesa empatizacije, definira oblikovalska izhodišča, nato poišče kreativne tehnične in oblikovne rešitve, koncepte v fazi sinteze izpopolni in razvije v produkte, ki lahko zadostijo zahtevam uporabnikov, skozi finalizacijo pa kratko oriše še proces, ki vodi k celoviti oblikovalski rešitvi. V zaključku so navedene tudi ugotovitve o ustreznosti uvodoma zastavljenih hipotez. Podana je tudi primerjava dveh tipičnih pristopov k oblikovanju novega izdelka.
Ključne besede: svetloba, uporabniki, estetika, virtualno upodabljanje
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 152; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)

2.
Projektiranje in izdelava hidravlične zapornice
Matic Jehart, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje 3D modeliranje in izdelavo hidravlične zapornice, ki je v laboratoriju za mehatroniko na Univerzi v Mariboru. Opisani so sestavni deli zapornice (mehanski del, krmilna konzola, hidravlična in električna shema) in njihova izdelava ter upodabljanje s pomočjo SolidWorks programsko opremo.
Ključne besede: SolidWorks, upodabljanje, tehnična dokumentacija, hidravlika
Objavljeno: 11.11.2019; Ogledov: 311; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Interaktivna tvorba in prikaz obsežnih področij geometrijsko raznolikih dreves
Štefan Kohek, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji predstavimo nov pristop za upodabljanje obsežnejših področij geometrijsko raznolikih dreves. Najprej predstavimo nov pristop za tvorbo geometrijskih modelov dreves, ki deluje s simulacijo toka delcev v smeri od listja proti deblu in tako omogoča določitev oblike drevesa na podlagi ovojnice krošnje. V nadaljevanju predlagamo vzporedno implementacijo za grafične procesne enote, ki omogoča interaktivno tvorbo geometrijsko raznolikih dreves med samim upodabljanjem brez opaznih zakasnitev. Večje število dreves prikažemo z interaktivno hitrostjo tako, da bližnja drevesa prikažemo v višjem nivoju podrobnosti in oddaljena v nižjem nivoju podrobnosti brez potrebe po obdelavi že ustvarjenih geometrijskih podatkov. Ker pri upodabljanju obsežnih gozdnih področij z geometrijskim pristopom ne moremo tvoriti vseh dreves naenkrat, v nadaljevanju disertacije predlagamo še nov pristop za volumetrično upodabljanje krošenj najbolj oddaljenih dreves znotraj grafičnega cevovoda. Predlagani pristop tvori listje implicitno med delovanjem algoritma metanja žarkov na grafični procesni enoti in ne zahteva tvorbe geometrijskih podatkov vnaprej. Tudi pri tem pristopu izhajamo iz opisa ovojnice krošnje, s čimer dosežemo enak videz krošenj kot v primeru tvorbe geometrijskih podatkov dreves. V nadaljevanju oba pristopa združimo v celovit pristop za interaktivno sprotno tvorbo in upodabljanje večjega števila dreves med sprehodom po sceni. V eksperimentalnem delu doktorske disertacije ovrednotimo hitrost tvorbe in upodabljanja dreves, s čimer demonstriramo primernost predlaganega pristopa za interaktivno upodabljanje večjega števila dreves. Na trenutno dostopni strojni opremi lahko tvorimo drevesa, sestavljena iz več kot 400.000 členkov, v manj kot 25 ms, kar omogoča sprotno tvorbo večjega števila dreves med upodabljanjem. S tem ko tvorimo drevesa neposredno v želenem nivoju podrobnosti, oddaljena drevesa ustvarimo in prikažemo v krajšem času. Na koncu še pokažemo, da je volumetrično upodabljanje krošenj oddaljenih dreves brez vmesne tvorbe geometrijskih podatkov hitrejše kot na podlagi vnaprej pripravljenih geometrijskih podatkov.
Ključne besede: algoritmi, modeliranje in simulacija, tvorba dreves, simulacija toka delcev, GPU, GPGPU, paralelno računanje, nivo podrobnosti, volumetrično upodabljanje, grafični cevovod, algoritem metanja žarkov
Objavljeno: 11.07.2019; Ogledov: 945; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (23,68 MB)

4.
Realistično modeliranje vode v cinema 4D
Tina Božič, 2017, diplomsko delo

Opis: Upodobiti vodo v računalniški grafiki ali animaciji ni enostavno, zaradi njenih posebnih lastnosti. Pri tem nam pomagajo različni računalniški programi, ki nam z posebnimi metodami omogočajo upodobitev vode. Najpogosteje uporabimo metodo sistema delcev, obstajajo pa še druge metode, kot so metoda s pomočjo premestitve, premestitvenih deformatorjev ali tekstilij. V diplomski nalogi opišemo lastnosti vode, sistem delcev, druge programe za upodobitev vode, ter različne metode za upodobitev vode v Cinemi 4D. Cilj diplomske naloge je bil upodobiti vodo v Cinemi 4D, kar se da realistično in brez uporabe zunanjih dodatkov kot je RealFlow.
Ključne besede: Cinema 4D, sistem delcev, upodabljanje vode
Objavljeno: 06.10.2017; Ogledov: 440; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

5.
Posebnosti v likovni interpretaciji prostora pri učencih z lažjo motnjo v duševnem rzvoju
Mihaela Ružič, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Posebnosti v likovni interpretaciji prostora pri učencih z lažjo motnjo v duševnem razvoju v teoretičnem delu podaja razlago, kdo sploh so učenci s posebnimi potrebami s poudarkom na učencih z motnjo v duševnem razvoju in kakšne so možnosti vključevanja teh otrok v vzgojo in izobraževanje. V tem delu magistrske naloge smo predstavili tudi predmet likovne vzgoje ter preučili možnosti prilagoditev pri izvajanju tega predmeta za učence s posebnimi potrebami. Pri načrtovanju in izvajanju pouka likovne vzgoje je za dotične učence pomemben individualni program. V teoretičnem delu naloge tako navajamo vlogo in pomen ter komponente individualnega programa. V sklopu predmeta likovna vzgoja smo predstavili operativne cilje in pojme iz učnih načrtov za redne osnovne šole in za šole s prilagojenim programom. Delo temelji na raziskovanju interpretacije prostora pri učencih, zato smo podrobno predstavili, kaj je prostor v likovni umetnosti, kako ga zaznavamo ter načine prikazovanja prostora v likovnih delih pri otrocih. V empiričnem delu je predstavljen namen magistrskega dela ter rezultati raziskave, katero smo izvedli na redni osnovni šoli in na osnovni šoli s prilagojenim programom. S pomočjo raziskave smo dobili osnovne razlike v dojemanju prostora in prostorskih odnosov med učenci obeh šol. Glede na dobljene rezultate smo v sklepu podali nekaj predlogov, ki lahko učiteljem pomagajo pri načrtovanju likovnih nalog in izvedbi le teh.
Ključne besede: likovna didaktika, učenci s posebnimi potrebami, likovna umetnost, upodabljanje prostora
Objavljeno: 14.12.2016; Ogledov: 1049; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

6.
UPODABLJANJE POCAHONTAS V LIKOVNI UMETNOSTI SKOZI ČAS
Teja Klinar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se lotevamo problematike upodabljanja Pocahontas v likovni umetnosti skozi čas. Da bomo razumeli njeno upodabljanje, se bomo morali dotakniti tudi indijanske zgodovine, njihove kulture, antropološki pogled na njih in stike med angleškimi priseljenci in Indijanci. Opisali bomo življenje Pocahontas: njen odnos z Johnom Smithom, krst in preimenovanje v Rebeco, poroko z Johnom Rolfom, rojstvo sina in odhod v Anglijo. V drugem delu diplomskega dela bomo zbrali najpomembnejša dela, v katerih je upodobljena Pocahontas in opisali, kako so jo različni umetniki upodabljali skozi čas. Opisali, razčlenili in analizirali bomo njene portrete, različne upodobitve reševanja John Smitha, njeno ugrabitev in krst. Pocahontas je bila velikokrat upodobljena, vendar pa za nobeno izmed njenih upodobitev ne bi mogli reči, da je prikazana kot klasično indijansko dekle. Na vseh upodobitvah manjkajo tetovaže, ki so bile značilne za Indijanke plemen, s katerimi so se srečali Angleži. Na večini slik je Pocahontas upodobljena bolj kot evropska ženska in ne kot indijanska. Očitno je, da so različni avtorji skozi čas Pocahonatas predstavljali bolj ali manj kot evropsko žensko.
Ključne besede: Pocahontas, upodabljanje Pocahontas, Indijanci, kolonizacija, likovna umetnost, John Smith
Objavljeno: 05.05.2016; Ogledov: 809; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

7.
Tehnike stereoskopskega upodabljanja
Mitja Cvetko, 2015, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu obravnavamo tehnike stereoskopskega upodabljanja. Naprej predstavimo stereoskopija in osnovne zakonitosti delovanja. Predstavimo tudi parametre, ki so pomembni pri ustvarjanju stereoskopskih vsebin. Ker obstaja več načinov stereoskopskega upodabljanja, najbolj poznane nekoliko podrobneje predstavimo. Opišemo tudi strojne in programske zahteve, ki so pomembne pri upodabljanju in predstavitvi vsebin. Tehnike in parametre smo preizkusili na enostavnem primeru uporabe in med seboj primerjali. Kot rezultat pa opišemo njihove prednosti in slabosti. V zadnjem poglavju so v ospredje postavljene najpomembnejše ugotovitve.
Ključne besede: stereoskopija, stereoskopsko upodabljanje, 3D tehnike, prikazovanje 3D vsebin
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 604; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

8.
USTVARJANJE POUČNIH ANIMACIJ S POMOČJO TEHNIKE CINEWARE
Nejc Kilar, 2014, diplomsko delo

Opis: To diplomsko delo obravnava tradicionalni delovni tok pri izdelavi multimedijskih vsebin v primerjavi s prilagojenim delovnim tokom za vtičnik Cineware. Študija je izvedena na primeru poučne animacije , ki je sestavljena iz štirih različnih scen. Te so izbrane tako, da lahko učinkovitost vtičnika z njimi kar najbolje preverimo. Tematika se navezuje na mikroskopski pogled in se osredotoča na štiri elemente: Nevroni, lasje, pljučni alveoli in človeško kožo. Pri njihovi izdelavi pa smo se posvetili študiji izvedbe osvetlitve, posebnih učinkov in zajemu gibanja. V vseh primeri pokažemo, da nam vtičnik Cineware omogoča vzporedno izvajanje produkcije in post-produkcije, s čimer znatno pohitri naše delo v primerjavi s tradicionalnim delovnim tokom. Posledično je tudi kvaliteta izdelka višja.
Ključne besede: CINEMA 4D, Cineware, delovni tok, upodabljanje
Objavljeno: 19.02.2015; Ogledov: 844; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
ANIMACIJA V TEHNIKI HDR NA PRIMERU BIOLOŠKIH PROCESOV
Natalija Jagarinec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen postopek uporabe tehnike visokega dinamičnega razpona (HDR) pri upodabljanju v okolju CINEME 4D. Prikazati želimo delovni postopek ustvarjanja animacije izbranega biološkega procesa in ugotoviti, ali je izbrano programsko orodje učinkovito za izvedbo le-tega. prav tako pa nas zanima, ali je takšen način predstavitve informacij ugoden za študente z vidika razumljivosti in zapomnljivosti informacij.
Ključne besede: CINEMA 4D, HDR-animacija, biološki procesi, upodabljanje
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 921; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

10.
TEHNIKE UPODABLJANJA RISANK
Slavica Šuman, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se v začetku posveti sodobnim in tradicionalnim tehnikam izdelave risank. Preučuje različne tehnike fotorealističnega in nefotorealističnega upodabljanja. Slednje je največkrat uporabljeno v risankah. Upodabljanje uvrščamo v proces produkcije in je časovno potratno. V modelirniku Cinema 4D na podlagi zmodelirane in animirane kratke tridimenzionalne risanke ugotavljamo, kateri parametri so časovno najmanj potratni in kvalitetno primerni. Risanko v praktičnem delu upodobimo z vtičnikom Sketch and Toon in ob izbranih različnih parametrih ugotavljamo, če je vtičnik primeren za risanke ali ne. V štirih različnih načinih upodabljanja z vtičnikom Sketch and Toon potrdimo, da je primeren za upodabljanje risank.
Ključne besede: risanka, upodabljanje risank, nefotorealistično upodabljanje, Cinema 4D, Sketch and Toon
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 1189; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici