| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 218
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba prostorskih ključev pri učencih osmega razreda osnovne šole
Barbara Lapuh, Jurij Selan, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku se ukvarjamo s specifičnim problemom, ki ga je mogoče zaznati pri urah likovne umetnosti v osmem in devetem razredu osnovne šole pri artikulaciji prostora na ploskvi z uporabo prostorskih ključev. Izkušnje kažejo, da učenci znanja o prostorskih ključih, ki ga usvojijo, kasneje v drugih likovnih nalogah pogosto ne izkažejo več. Ta problem smo podrobneje osvetlili z izvedbo kvalitativne raziskave pri 28 učencih osmega razreda osnovne šole, v kateri smo proučevali, kako učenci že naučeno znanje o prostorskih ključih uporabijo tudi v likovnih nalogah, pri katerih uporaba prostorskih ključev od njih ni eksplicitno zahtevana. Ena izmed ključnih ugotovitev raziskave je, da kar dve tretjini učencev v drugi risbi ni uporabilo znanja o prostorskih ključih, čeprav so ga izkazali v prvi risbi. To razkriva, da učenje prostorskih ključev, ki poteka zgolj nekaj ur pri predmetu likovna umetnost, ne vodi do tega, da bi učenci to znanje ponotranjili do te mere, da bi ga lahko spontano uporabljali.
Ključne besede: likovna vzgoja, likovna umetnost, likovna didaktika, likovni prostor, metodika, učni načrti, prostorski ključi, osnovne šole
Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (612,03 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vera in identiteta skozi umetnost samouprizarjanja : magistrsko delo
Špela Ambrož, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje povezavo med krščanstvom, umetnostjo in osebno identiteto v sodobnem kontekstu. Teoretični del analizira vlogo žensk v krščanski ikonografiji, zlasti podobo Device Marije, ter raziskuje feministične kritike nevidnega dela žensk v religiji in umetnosti. Praktični del naloge vključuje ustvarjanje videoeseja, ki preko samouprizarjanja in avtorefleksije raziskuje avtoričin osebni odnos do vere in identitete. Naloga združuje teoretično spoznanje s praktičnim umetniškim delom, pri čemer uporablja krščansko simboliko in feministično teorijo kot okvir za raziskovanje. Videoesej služi kot medij za introspekcijo in izražanje osebne in verske identitete, pri čemer izziva tradicionalne norme in pričakovanja. Ključne ugotovitve vključujejo vpliv krščanske ikonografije na oblikovanje ženskih vlog, pomen nevidnega dela v umetnosti in družbi ter vlogo video umetnosti kot orodja za raziskovanje identitete in vere. Naloga prispeva k razumevanju povezav med religijo, umetnostjo in identiteto, zlasti skozi prizmo feministične kritike in samouprizarjanja.
Ključne besede: krščanstvo, identiteta, samouprizarjanje, feministična umetnost, video umetnost
Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)

3.
Uporaba interaktivnih aplikacij pri glasbeni umetnosti v osnovni šoli : magistrsko delo
Ivana Račić, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava uporabo digitalnih in interaktivnih aplikacij pri pouku glasbene umetnosti v osnovni šoli, pri čemer je poudarek na njihovem vplivu na učni proces, motivacijo učencev in pedagoške pristope učiteljev. V teoretičnem delu raziskava izpostavlja prednosti digitalnih orodij, kot so spodbujanje ustvarjalnosti, izboljšanje glasbenih kompetenc ter omogočanje individualiziranega učenja. Poseben poudarek je namenjen sodobnim aplikacijam, ki združujejo tehnologijo in umetnost ter omogočajo enostavno uporabo za učitelje in učence. Aplikacije, kot so Clipchamp, Chrome Music Lab in Blob Opera, so primeri orodij, ki podpirajo dinamično in vključujoče glasbeno izobraževanje. Empirični del vključuje raziskavo, izvedeno v osnovni šoli, kjer so bili v pouk glasbene umetnosti implementirani inovativni pristopi z uporabo interaktivnih aplikacij. Analiza podatkov, pridobljenih s pomočjo vprašalnikov, intervjujev in opazovanja z udeležbo je pokazala, da so uporabljena digitalna orodja izboljšala vključenost učencev, olajšala razumevanje glasbenih konceptov in omogočila zanimivejši in bolj raznolik pouk. Pri tem se učitelji soočajo tudi z izzivi, kot so pomanjkanje tehnične opremljenosti, nezadostna usposobljenost ter potreba po dodatni podpori za učinkovito integracijo tehnologij v izobraževanje.
Ključne besede: interaktivne aplikacije, glasbena umetnost, osnovno-šolsko izobraževanje, Blob Opera, Music Lab, Clipchamp, implementiranje tehnologije
Objavljeno v DKUM: 14.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

4.
Pomen umetnosti v vzgoji in izobraževanju : magistrsko delo
Barbara Mušič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na razvoj pedagoške vloge umetnosti v procesu vzgoje in izobraževanja v evropskem prostoru. S kronološkim pregledom najprej opišemo, kako se je vloga umetnosti spreminjala skozi zgodovinska obdobja, od antičnih časov do postmoderne. Pregled vključuje prehod umetnosti od sredstva za moralno in estetsko oblikovanje do sodobnega pogleda, kjer umetnost pridobi večdimenzionalno vlogo – prispeva k razvoju socialnih, čustvenih in intelektualnih kompetenc ter spodbuja osebnostno in moralno refleksijo. Še posebej se osredotočamo na spreminjajočo se pedagoško vlogo umetnosti, glede na prevladujoči vzgojni pristop posameznega obdobja. Poudarek je na sodobnih pristopih, ki integrirajo umetnost v šolski prostor z namenom krepitve empatije, kritičnega mišljenja in kulturne zavesti. V zaključku je podana analiza izhodiščnih raziskovalnih vprašanj, ki ponuja vpogled v pomen umetnosti kot ključnega dejavnika celostnega razvoja posameznika.
Ključne besede: umetnost, vzgoja, izobraževanje, zgodovinski pregled, pedagoški pristop
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
Vpliv številčnega ocenjevanja pri likovni in glasbeni umetnosti ter športu na samopodobo učencev v 4. in 5. razredu : magistrsko delo
Lina Likavec, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, v kolikšni meri vpliva številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost na splošno in učno samopodobo učencev 4. in 5. razreda. Želeli smo ugotoviti, kako učenci dojemajo številčno ocenjevanje, kako vpliva na njihovo počutje, ali obstajajo razlike med deklicami in dečki glede vpliva na njihovo samopodobo. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej razčlenimo koncept samopodobe, njene sestavine in strukturo. V nadaljevanju izpostavimo samopodobo osnovnošolskega otroka. Še posebej smo opredelili učno samopodobo in njene vplivne dejavnike. Podrobneje smo proučili številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost ter njegove potencialne vplive na splošno in učno samopodobo učencev. Empirični del magistrskega dela pa se nanaša na kvantitativno raziskavo, v kateri so sodelovali 204 učenci 4. in 5. razreda iz treh slovenskih šol. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so pokazali, da številčno ocenjevanje povečini ne vpliva na splošno samopodobo učencev pri nobenem izmed teh treh predmetov, hkrati pa je možno razbrati, da številčno ocenjevanje najbolj vpliva na učno samopodobo otrok pri predmetu šport. Prav tako smo ugotovili, da je pri predmetu likovna umetnost možno zaznati tendenco, da številčno ocenjevanje bolj vpliva na mnenje o lastnih likovnih sposobnostih pri dečkih kot deklicah.
Ključne besede: samopodoba, številčno ocenjevanje, šport, likovna umetnost, glasbena umetnost
Objavljeno v DKUM: 24.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (881,49 KB)

6.
Praktični vidiki razvijanja likovne apreciacije na razredni stopnji : magistrsko delo
Nina Repnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje vlogo likovne apreciacije pri pouku likovne umetnosti na razredni stopnji. Raziskava temelji na kvalitativni metodi in je izvedena v treh raziskovalnih krogih. V prvem raziskovalnem krogu je bila z uporabo polstrukturiranega intervjuja ugotovljena trenutna raven uporabe smernic likovne apreciacije pri pouku. V drugem krogu so bile izvedene učne ure iz petih področij likovne umetnosti, ki so vključevale vse komponente likovne apreciacije in metodo estetskega transferja. Tretji raziskovalni krog pa je vključeval analizo in sintezo ugotovitev o učinkovitosti predlaganih smernic in rezultatov prejšnjih krogov. Kvalitativni del raziskave je zajemal 11 učiteljev iz podravskih osnovnih šol, ki so poučevali različne starostne skupine otrok in imeli različno delovno dobo.
Ključne besede: likovna umetnost, likovna apreciacija, reprodukcije
Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (15,18 MB)

7.
Multimodalna analiza izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc : magistrsko delo
Pia Žula, 2024, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu je slikanica predstavljena kot knjiga posebne oblike, literarno-likovna umetnina. Pri tem je največ pozornosti namenjene odnosu med besedilom in ilustracijami, ki je stičišče dveh umetnosti svojih značilnosti in zakonitosti. Osrednji namen magistrskega dela je bil poskusiti celostno multimodalno analizirati izbrane slikanice, pri čemer sta izpostavljena tako literarni kot likovni vidik. S tovrstno raziskavo je bilo analizirano, kako se besedila Bine Štampe Žmavc pri oblikovanju celovitega umetniškega dela prepletajo z ustvarjanjem raznolikih ilustratorjev in kako literarno-likovna interakcija na podlagi sodelovanja z različnimi likovnimi umetniki spreminja svojo vsebinsko-oblikovno podobo. Osrednji sklop magistrskega dela tako predstavlja multimodalna analiza devetih izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc z epskimi besedili. Raziskovanje je bilo usmerjeno predvsem na analizo odnosa med besedilom in ilustracijami, za kar je bil uporabljen skupek tako literarnih kot tudi umetnostnozgodovinskih metod. Iz ugotovitev sledi, da se v vseh izbranih slikanicah vzpostavlja za to obliko knjige značilna interakcija med besedo in podobo, pri tem pa med slikanicami obstajajo razlike, zlasti na oblikovni ravni tega odnosa. Vse slikanice izkazujejo značilnosti kakovostnih literarno-likovnih umetnin.
Ključne besede: Bina Štampe Žmavc, slikanica, odnos med besedilom in ilustracijami, multimodalna analiza, literatura, likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 10.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,45 MB)

8.
Razvijanje likovnih sposobnosti učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole z vidika implementacije sodobne likovne umetnosti : doktorska disertacija
Katja Kozjek Varl, 2024, doktorska disertacija

Opis: Razvijanje ustvarjalnosti predstavlja enega izmed temeljnih ciljev sodobnega šolskega sistema in je ključno pri oblikovanju naprednega izobraževalnega okolja. Čeprav je spodbujanje ustvarjalnosti pomembno na vseh področjih izobraževanja, ima poučevanje likovne umetnosti za razvoj ustvarjalnih sposobnosti velik potencial in dobre predispozicije. V kontekstu pozitivnega vpliva na spodbujanje in razvijanje ustvarjalnosti prepoznavamo izjemno vrednost sodobne likovne umetnosti, ne zgolj v smislu razvijanja likovne ustvarjalnosti, temveč tudi kot orodje za spodbujanje kritičnega mišljenja, zmožnosti oblikovanja stališč ter generiranje novih, inovativnih idej na različnih področjih življenja. Teoretični del doktorske disertacije obravnava opredelitev ustvarjalnosti tako splošno kot v kontekstu likovne umetnosti in izpostavlja značilnosti dejavnikov likovnoustvarjalnega in likovnooblikovnega razvoja. Obravnava značilnosti sodobne likovne umetnosti, posebnosti in načine implementacije sodobnih likovnih del in praks v vzgojno-izobraževalno delo ter vpliv sodobne likovne umetnosti na mladostnika. S sintezo literature s področja splošne didaktike in didaktike likovne umetnosti opredeljuje organizacijske in vsebinske didaktične možnosti pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli, izpostavlja vrednost didaktične komunikacije, odnosa med učiteljem in učencem ter problemsko zasnovanega pouka likovne umetnosti. Teoretična izhodišča predstavljajo temelj, na katerem je zasnovan empirični del, ki je sestavljen iz treh raziskovalnih sklopov. V prvem raziskovalnem sklopu smo analizirali mnenja in stališča učiteljev likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah z vidika poznavanja sodobnih likovnih praks, vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk in zaznanega odnosa učencev do obravnavanih vsebin. V drugem raziskovalnem sklopu smo v skladu z veljavnim učnim načrtom za pouk likovne umetnosti oblikovali eksperimentalni program dela Program implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli. Program dela smo v obliki pedagoškega eksperimenta izvedli v treh eksperimentalnih skupinah osmošolcev v obdobju petnajstih tednov. Želeli smo doseči napredek v likovni ustvarjalnosti učencev, razvijati njihovo kritično mišljenje in spodbujati pozitiven odnos učencev do sodobne likovne umetnosti. V tretjem raziskovalnem sklopu smo na osnovi likovnega testa, ki je bil izveden pred in po izvedbi Programa implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli, izvedli analizo pridobljenih podatkov, s katero smo preverili učinkovitost oblikovanega programa. Ugotovili smo, da ima eksperimentalni program dela večji učinek na razvoj likovnoustvarjalnih in likovnooblikovnih sposobnosti učencev kot poučevanje na tradicionalen način. Doktorska disertacija predstavlja pomemben znanstveni prispevek, ki izhaja iz številnih spoznanj iz vseh faz raziskave. Gre za prvo obširnejšo raziskavo likovne ustvarjalnosti med osmošolci v slovenskem prostoru z uporabo mešanih metod raziskovanja. Raziskava se osredotoča na vključevanje sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole in njeno vlogo pri spodbujanju ustvarjalnosti med učenci. Koncept načrtovanja in izvajanja pouka je razvit na osnovi analize mnenj in stališč učiteljev likovne umetnosti, veljavnih kurikularnih dokumentov in sklopov didaktičnih odločitev ter vključuje umetniške koncepte nekaterih sodobnih likovnih umetnikov. Doktorska disertacija s svojo metodološko osnovo prispeva k obstoječemu znanju o razvoju ustvarjalnosti na področju likovne umetnosti in ponuja dodatna spoznanja o pomenu vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti.
Ključne besede: osnovna šola, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk likovne umetnosti/pouk likovne vzgoje, didaktika likovne umetnosti/didaktika likovne vzgoje, likovne sposobnosti/likovna ustvarjalnost, sodobna likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (12,04 MB)

9.
Umetnost v zaporskem okolju : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Lana Lasbaher, 2024, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se posvetili temi zaporske umetnosti, ter s pomočjo že obstoječe literature preučili umetnost v zaporu iz več vidikov. Posvetili smo se temu, kako umetnost v različnih oblikah - vključno z vizualno umetnostjo, jezikom in tetovažami - igra ključno vlogo v vsakdanjem življenju obsojencev in kako lahko te oblike izražanja vplivajo na posameznika in skupnost znotraj zidov zapora. Skozi naše delo smo preučili umetnost kot pomembno sredstvo, še posebej v kontekstu umetnostne terapije, kjer smo ugotovili, da ima pozitiven vpliv na posameznike tako na psihološki ravni kot tudi pri vzdrževanju dobrih medosebnih odnosov v organizaciji. Osredotočili smo se tudi na jezik, ki se razvije znotraj zidov in ugotovili, da gre za zelo kompleksen pojav, ki mu je zaradi nenehnega spreminjanja težko slediti. V zaporskem okolju se z jezikom poleg prenosa informacij vzpostavlja tudi identiteta posameznika in odnosi z drugimi. Ko smo govorili o umetniškem delu, smo zaključili, da gre za zelo dobro prakso, s katero lahko obsojenci izražajo svoja čustva, zmanjšajo vpliv stresorjev s katerimi se srečujejo, prav tako pa doživijo občutek ponosa na svoje delo. Tukaj se lahko spet vrnemo na umetnostno terapijo, kjer smo zajeli tudi njene učinke v smislu rehabilitacije in osebnega razvoja posameznikov. Poleg že naštetih pojmov pa smo pozornost posvetili še zaporskim tetovažam in njihovim pomenov, saj tako kot v zunanjem svetu ne predstavljajo le estetskega dodatka, ampak nosijo osebne zgodbe, nakazujejo na pripadnost skupinam in označujejo status obsojenca. Z ugotovljenim lahko zaključimo, da je umetnost v zaporih vse prej kot nezaželena, pomaga zaporskim delavcem pri identifikaciji posameznikove notranjosti, umirja stresne situacije in prispeva k boljši rehabilitaciji in reintegraciji obsojencev nazaj v družbo.
Ključne besede: zapori, zaporska umetnost, umetnostna terapija, jezik, tetovaže, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 1; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (833,28 KB)

10.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Ključne besede: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici