| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PODRUŽNIČNE ŠOLE V SLOVENIJI IN NJIHOV POMEN ZA OHRANJANJE KRAJEV
Andreja Širec, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali podružnične šole v Sloveniji, saj jih je pri nas kar nekaj, čeprav njihovo število z leti upada. V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej na kratko predstavili začetke podružničnih šol v Sloveniji, nato smo se osredotočili na podružnične šole v Sloveniji danes, na njihove posebnosti, kot je kombinirani pouk, predstavili smo še njihove prednosti in slabosti. Dotaknili smo se sodobnih problemov podružničnih šol, osredotočili smo se predvsem na njihovo ukinjanje. Na koncu teoretičnega dela smo predstavili položaj in pomen podružničnih šol za kraj, v katerem delujejo, ter njihovo sodelovanje z okoljem. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med učitelji podružničnih šol iz različnih regij Slovenije. Namen empiričnega dela je bil predstaviti pouk in dejavnosti ob pouku na podružničnih šolah, osvetliti sodelovanje med učitelji ter osebno zadovoljstvo učiteljev. Želeli smo spoznati odprtost podružničnih šol navzven, njihovo sodelovanje z okoljem in ugotoviti, kako, če sploh, izvajajo medgeneracijsko sodelovanje. Za konec smo želeli predstaviti položaj in pomen podružničnih šol za kraj, v katerem delujejo, ter ugotoviti morebitne posledice, ki bi jih prineslo ukinjanje podružnic. Pri tem smo preverjali obstoj razlik glede na delovno dobo učiteljev. V raziskavi je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da sta najbolj priljubljeni obliki pouka na podružnicah individualna oblika pouka ter delo v dvojicah, pri metodah pa metodi razgovora in razlage. Od učnih pripomočkov učitelji najpogosteje uporabljajo didaktične igre in druge didaktične pripomočke. Večina učiteljev na podružnicah izvaja interesne oziroma prostočasne dejavnosti, najpogosteje se izvaja literarne in druge družboslovne dejavnosti. Sodelovanje in komunikacija s kolektivom ter osebno zadovoljstvo na podružničnih šolah je dobro. Večina učiteljev sodeluje na prireditvah v kraju, veliko jih sodeluje še na drugačne načine. Pogostost izvajanja medgeneracijskega sodelovanja je dobra. Večina učiteljev meni, da je podružnična šola za kraj zelo pomembna. Učitelji menijo, da bi se z ukinitvijo podružnic zmanjšalo kulturno življenje kraja.
Ključne besede: podružnične šole, kombinirani pouk, sodelovanje, sodobni problemi, ukinjanje podružničnih šol, pomen za kraj.
Objavljeno: 14.04.2014; Ogledov: 3113; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (790,22 KB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici