SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PODOBA PODJETJA PANVITA IN NJENIH BLAGOVNIH ZNAMK PRI UPORABNIKIH
Dani Smej, 2009, diplomsko delo

Opis: Podoba (imidž) je ena izmed najpomembnejših stvari, za katero mora skrbeti podjetje. Podoba izraža sliko, ki si jo javnost ustvari o neki organizaciji. Podoba podjetja sicer v sebi nosi neko značilnost trajnosti in stabilnosti, vendar je vseeno možno nanjo vplivati in jo na ta način spreminjati (na slabše ali na boljše). Zato je pomembno, da podjetje skrbno izbira sredstva komuniciranja, s katerimi vpliva na podobo podjetja in podobo lastne blagovne znamke. V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavil in povzel ugotovitve in spoznanja, tako slovenskih kot tudi tujih avtorjev na področju podobe podjetja. Praktični del je bil namenjen raziskavi dejanskega stanja podobe podjetja Panvita, kot ga vidijo uporabniki. V ta namen sem izvedel anketni vprašalnik, da bi si zagotovil čim boljše in kvalitetnejše podatke. Zaključek samega diplomskega dela pa je bil namenjen prikazu rezultatov anketnega vprašalnika in predlogom, ki so izhajali iz ugotovitev raziskave.
Ključne besede: Ključne besede: podoba (imidž), blagovna znamka, podjetje Panvita, uporabniki, organizacije, raziskava, predlogi, ugotovitve.
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 1866; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

2.
ANALIZA MOTIVACIJE ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI
Tjaša Rutar, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar »Analiza motivacije zaposlenih v organizaciji« je razdeljen na dva dela. V prvem teoretične delu razlagamo kaj je motivacija, kako jo razlagajo različni avtorji in strokovnjaki na tem področju, motivacijske teorije in predstavljamo mehke dejavnike motiviranja. Predstavljamo tudi pomembnost človeškega kapitala v organizacijah in njegove značilnosti. Za zaposlene, ki so vir človeškega kapitala je v organizaciji pomembna možnost izobraževanja, razvoja, vzpodbujanja s strani nadrejenih. Zelo pomembna pa je tudi preventiva ali pomoč pred stresom ali stanjem izgorevanja zaposlenih. Vse navedeno je del nalog, ki jih opravlja management v sodobnih organizacijah in se počasi uveljavlja tudi v javnem sektorju, kar je predstavljeno v zadnjem delu teoretične razlage. V drugem aplikativnem delu diplomskega seminarja je opravljena raziskava na zgoraj omenjeno temo. Najprej smo predstavili opis organizacije, opredelitev segmenta anketirancev, predstavili rezultate opravljene raziskave in jih povzeli v ugotovitvah ter predlogih. Naše ugotovitve so, da so zaposleni v organizaciji nezadovoljni, vendar za stanje niso odgovorni samo vodilni, temveč tudi sistem organiziranosti javnega sektorja katerega del je tudi okrožno sodišče. Dejansko stanje je zaskrbljujoče, vendar ne brez rešitve. Rešitve so, potreben je le trud in veliko volje do želenih sprememb za boljšo učinkovitost, višjo kakovost ter večje zadovoljstvo do dela.
Ključne besede: Motivacija, zaposleni, organizacija, mehki dejavniki motivacije, motiviranje, človeški kapital, management človeških virov, analiza, raziskava, merjenje zadovoljstva, ugotovitve.
Objavljeno: 24.05.2011; Ogledov: 2380; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

3.
STRATEGIJA ZMANJŠEVANJA STRESA PRI DELU V ORGANIZACIJI
Damjan Ilievski, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Stres nas spremlja na vsakem koraku tekom naše življenjske poti. V zadnjem času se veliko govori o stresu in njegovih učinkih na človeško telo. V strokovnih revijah, časopisih in ostalih medijih se velikokrat omenja stres kot povzročitelj ali pomemben faktor pri nastanku izgorelosti in drugih bolezenskih stanj človeka. Tekom diplomskega seminarja smo se odločili teoretično raziskati vpliv stresa na človeka, pri tem smo se osredotočili predvsem na posledice stresa in kako te posledice stresa vplivajo na zdravje posameznika ter kako stres vpliva na delovno učinkovitost posameznika ali delovne skupine v organizaciji. Skozi študijo literature smo raziskali tudi različne metode, kako lahko poskušamo omejit pojav stresa na delovnem mestu oziroma kaj lahko posameznik ali organizacija stori, da bo delovno okolje čim bolj prijazno človeku. Poleg metod zmanjševanja stresa smo spoznali in raziskali ter na kratko opisali tudi metode kako omejiti negativne posledice stresa na posameznika, bodisi s telesno aktivnostjo ali z metodami sproščanja. Za boljše razumevanja problema pa smo se odločili, da bomo teoretični del podprli s krajšo raziskavo, ki smo jo opravili na Okrožnem sodišču Slovenj Gradec. Raziskava je zajemala 63 % zaposlenih v strokovnih službah, ki s podanimi odgovori potrdili naša pričakovanja, da je stres v veliki meri prisoten v vsakdanu sleherna posameznika in da so posledice stresa večinoma negativne, kar potrjujejo tudi teoretična dognanja diplomskega seminarja. Ugotovili smo, da smo med drugimi tudi sami odvisni za pogostost pojavljanja stresa v našem vsakdanu in da smo trenutno ljudje še premalo ozaveščeni o tej problematiki, ki ji nekateri strokovnjaki pravijo tudi novodobna bolezen.
Ključne besede: stres, učinki stresa, posledice stresa, metode odpravljanja stresa, metode odpravljanja posledic stresa, ugotovitve raziskave
Objavljeno: 30.11.2011; Ogledov: 1172; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

4.
ANALIZA ORGANIZACIJSKE STRUKTURE PODJETJA TALUM D.D.
Luka Hvalec, 2011, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih sta gospodarski in finančni pritisk glavna dejavnika, ki sta najpogosteje zaznamovala usodo številnih podjetij ter posledično povzročila propad še tako uspešnega podjetja. Da bi podjetja preživela ali celo izkoristila spremembe in pritiske, ki so nastali v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovanju. Skozi diplomski seminar smo poskušali s teoretičnega vidika opredeliti splošni pojem organizacije, organizacijsko strukturo, vplivne dejavnike ter oblike organizacijskih struktur. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo še opredelili pojem prestrukturiranje, razloge ter proces prestrukturiranja. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo izvedli analizo organizacijskih struktur na primeru podjetja Talum d.d., ki je z začetkom tega leta začelo uporabljati novo organizacijsko strukturo. Analizirali smo staro organizacijsko strukturo ter novo organizacijsko strukturo, napisali najpomembnejše razloge za prestrukturiranje, kadrovske spremembe v novi organizaciji ter proces prestrukturiranja. Na koncu diplomskega seminarja smo podali ugotovitve med staro organizacijsko strukturo in novo organizacijsko strukturo ter predloge za izboljšave in nadgradnjo le-teh ugotovitev.
Ključne besede: organizacijska struktura, prestrukturiranje organizacije, spremembe, ugotovitve, predlogi izboljšav.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1853; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (989,11 KB)

5.
UGOTAVLJANJE REZIDENTSKEGA STATUSA V REPUBLIKI SLOVENIJI IN REPUBLIKI AVSTRIJI
Monika Firbas, 2013, diplomsko delo

Opis: Določitev rezidentskega statusa je pomembna. Rezident je fizična oseba, ki je zavezana za plačilo dohodnine od vseh dohodkov, doseženih v državi, kjer ima oseba stalno prebivališče, prav tako pa od dohodkov, ki imajo vir izven te države. Osebam, ki delajo v drugi državi, kot imajo stalno prebivališče, se večkrat zgodi, da je njihov dohodek obdavčen več kot enkrat. Do tako imenovane dvojne obdavčitve dohodka ali premoženja prihaja zaradi razlik v davčnih sistemih, kot so različna opredelitev zavezancev, različni davčni stopnja in osnova ipd. Da ne bi prihajalo do dvojnega obdavčevanja dohodkov ali premoženja, so najpogosteje sklenjene konvencije o izogibanju dvojnemu obdavčevanju. Konvencije o izogibanju dvojnemu obdavčevanju oziroma mednarodne konvencije so sklenjene med dvema državama, ki gospodarsko veliko sodelujeta. S pomočjo primerjalne analize smo ugotovili, kakšna sta postopka ugotovitve rezidentskega statusa v Republiki Sloveniji in Republiki Avstriji. Postopka za dodelitev rezidentskega statusa se razlikujeta. Za dodelitev rezidentskega statusa v Republiki Sloveniji je potrebno vložiti obrazce »Ugotovitev rezidentskega statusa«, kateremu se priloži vprašalnik »Prihod v Republiko Slovenijo« seveda, če oseba želi postati rezident Republike Slovenije, ali pa vprašalnik »Odhod iz Republike Slovenije« seveda, če je oseba postala rezident katere druge države. Za dodelitev rezidentskega statusa v Republiki Avstriji pa je postopek nekoliko drugačen. Ko oseba pride v Republiko Avstrijo na delo, se mora na začetku prijaviti. Naslednji korak je, da po treh mesecih vloži obrazec v katerem je navedeno, da je v Republiki Avstriji zaposlena in še obrazec, ki ga izpolni sama, kot ugotovitev za kaj je oseba v Republiki Avstriji prisotna. Po šestih mesecih bivanja, lahko oseba postane rezidentka Republike Avstrije seveda, če izpolnjuje pogoje. Rezidentski status se lahko določi tudi, ko oseba vlaga napoved za dohodnino, temu obrazcu je potrebno priložiti obrazec L1i.
Ključne besede: dvojna obdavčitev, rezident, nerezident, konvencija o izogibanju dvojnega obdavčevanja, postopek ugotovitve rezidentskega statusa
Objavljeno: 19.11.2013; Ogledov: 5655; Prenosov: 310
.pdf Celotno besedilo (15,20 MB)

6.
NADZOR NAD VODENJEM REGISTROV ZAVAROVALNEGA ZASTOPANJA V SLOVENSKIH ZAVAROVALNICAH
Doroteja Kovačec, 2015, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega seminarja obravnava nadzor nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja v slovenskih zavarovalnicah. Podrobneje je opisana opredelitev zavarovanja in zavarovalnega nadzora, zavarovalnega zastopanja ter način izvajanja nadzora nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja s strani nadzorne inštitucije (AZN) in Zavarovalnice X, d.d. V delu diplomskega seminarja je prikazano izvajanja nadzora nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja v skladu z Zakonom o zavarovalništvu in Sklepu o registrih. Sestavni del naloge je ugotoviti ali in na kak način se izvaja nadzor nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja. Na podlagi teoretičnih izhodišč in anketnega vprašalnika smo pridobljene rezultate in ugotovitve prikazali v sklepnih ugotovitvah vsakega poglavja.
Ključne besede: Delo diplomskega seminarja obravnava nadzor nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja v slovenskih zavarovalnicah. Podrobneje je opisana opredelitev zavarovanja in zavarovalnega nadzora, zavarovalnega zastopanja ter način izvajanja nadzora nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja s strani nadzorne inštitucije (AZN) in Zavarovalnice X, d.d. V delu diplomskega seminarja je prikazano izvajanja nadzora nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja v skladu z Zakonom o zavarovalništvu in Sklepu o registrih. Sestavni del naloge je ugotoviti ali in na kak način se izvaja nadzor nad vodenjem registrov zavarovalnega zastopanja. Na podlagi teoretičnih izhodišč in anketnega vprašalnika smo pridobljene rezultate in ugotovitve prikazali v sklepnih ugotovitvah vsakega poglavja.
Objavljeno: 03.08.2015; Ogledov: 568; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (566,61 KB)

7.
SODNO VARSTVO SLUŽNOSTNE PRAVICE Z ANALIZO AKTUALNE SODNE PRAKSE
Romana Grajfoner, 2015, diplomsko delo

Opis: »Služnost je pravica uporabljati tujo stvar ali izkoriščati pravico oziroma zahtevati od lastnika stvari, da opušča določena dejanja, ki bi jih sicer imel pravico izvrševati na svoji stvari (služeča stvar).« Služnost delimo na osebne in stvarne služnosti. Stvarna služnost je ustanovljena v korist vsakokratnega lastnika gospodujoče nepremičnine, medtem ko osebna služnost nastane v korist določene osebe. Poznamo tudi nepravo stvarno služnost, pri kateri gre za kombinacijo osebne in stvarne služnosti, ter tudi služnost v javno korist in nujno pot. Pravno varstvo omogoča prisilno realizacijo upravičenj, ki jih vsebuje služnostna pravica. Pravna zaščita se tako doseže na podlagi tožbe, s postavitvijo tožbenega zahtevka. Glede na vsebino zahtevka in vrsto zaščite poznamo tri vrste tožbe, in sicer oblikovalna oziroma konstitutivna, kondemnatorna ter deklaratorna oziroma ugotovitvena tožba. Z vidika zaščite pravnega položaja subjektov služnosti lahko govorimo o zaščiti služnostnega upravičenca in zaščiti služnostnega zavezanca. Služnostni upravičenec, tako osebne kot tudi stvarne služnosti, ima možnost vložitve tako imenovane služnostne tožbe oziroma konfesorne tožbe (actio confessoria), ki je namenjena varstvu služnostne pravice v primeru neutemeljenega poseganja vanjo, tako tretjih oseb kot tudi služnostnega zavezanca. Stvarnopravni zakonik v poglavju o stvarni služnosti ureja tudi vložitev ugotovitvene tožbe, tako da se z njo zahteva ugotovitev obstoja služnostne pravice. Ta tožba pride v poštev, kadar se služnost pridobi na podlagi zakona, in sicer s priposestvovanjem. Priposestvovanje kot pravni temelj za nastanek služnosti pa je mogoče samo pri stvarni in ne pri osebni služnosti. Tako je ta tožba pomembna v povezavi s stvarno služnostjo. Služnostni upravičenec kot tudi služnostni zavezanec imata na voljo tudi splošna sredstva, ki so namenjena varstvu pravic. Med splošnimi sredstvi je treba na prvem mestu omeniti samopomoč. Na voljo pa imata tudi posestno varstvo, ki temelji na podlagi izvrševanja dejanske oblasti nad stvarjo, ki ustreza izvrševanju služnostne pravice. Služnostni zavezanec lahko uporabi negatorno tožbo, ki je namenjena varstvu pred neupravičenim prilaščanjem ali širitvijo služnosti ter tudi varstvu pred neupravičenim posegom v lastninsko pravico s strani tretjih oseb. Prav tako ima služnostni zavezanec možnost vložitve negativne ugotovitvene tožbe oziroma tožbe na ugotovitev, da služnost ne obstaja oziroma je prenehala. Podlaga za vložitev te tožbe je 223. člen SPZ, ki določa prenehanje na podlagi zakona. Vloži lahko tudi posebno oblikovalno tožbo, s katero služnostna pravica preneha na podlagi sodne odločbe iz razlogov, ki so navedeni v 222. členu SPZ. Na voljo pa ima tudi poseben zahtevek na prestavitev služnosti. V zvezi s služnostjo pa je treba omeniti tudi zemljiško knjigo ter načelo zaupanja v zemljiško knjigo. Tudi tukaj so na voljo tri tožbe. Prva med njimi je izbrisna tožba, ki pride v poštev v primeru materialnopravne neveljavne vknjižbe, s katero se lahko zahteva vzpostavitev prejšnjega zemljiškoknjižnega stanja. Naslednji dve pa sta tožba na izstavitev listine, ki je primerna za vpis v zemljiško knjigo, in tožba na priznanje podpisa na zasebni listini ali na izročitev odpravka notarskega zapisa, sestavljenega za vknjižbo v zemljiško knjigo. Ravno o varstvu služnostne pravice oziroma o tem, kakšne tožbe za zavarovanje svojega pravnega položaja v zvezi s služnostno pravico ima na voljo služnostni upravičenec ter tudi služnostni zavezanec, bo govora v tej diplomski nalogi.
Ključne besede: služnost, služnostni zavezanec, služnostni upravičenec, konfesorna tožba, tožba na ugotovitve obstoja služnosti, posestno varstvo, negativna ugotovitvena tožba, tožba ne prenehanje, negatorna tožba, izbrisna tožba
Objavljeno: 07.12.2015; Ogledov: 1297; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici