| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
JAVA APLETI V RAČUNALNIŠKEM IZOBRAŽEVANJU
Mojca Kramer, 2009, diplomsko delo

Opis: Vključevanje apletov v izobraževanje vzpodbuja konceptualno poučevanje in učenje. Java Aplet je programček napisan v programskem jeziku Java, ki omogoča vizualno dinamiko in interaktivnost. Pri izdelavi apletov moramo, poleg znanja o sintaksi programskega jezika Java in zgradbi apletov, upoštevati še pedagoški vidik izdelave in uporabe apletov. Pri izdelavi apletov si lahko pomagamo tudi z učnim razvojnim okoljem BlueJ. Veliko apletov za področje izobraževanja pa je že narejenih in dosegljivih na spletu. V računalniškem izobraževanju lahko aplete uporabljamo za prikaz delovanja strojnih in programskih komponent, za kar so v nalogi izdelani tudi primeri.
Ključne besede: Java apleti, učno razvojno okolje BlueJ, konceptualno poučevanje, konceptualno učenje
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2361; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
ELEKTRONSKO PREVERJANJE ZNANJA V IZOBRAŽEVALNEM PROCESU
Vanja Gaber Krepša, 2010, diplomsko delo

Opis: V zadnjem desetletju je informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT) dosegla pomembno vlogo tudi v izobraževalnem procesu. Članice Univerze v Mariboru imajo na voljo elektronsko učno okolje Moodle, v okviru katerega lahko pripravljajo razne vire in dejavnosti za študente. V študijskem letu 2009/2010 smo na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo v prvih letnikih uvedli vsebine bolonjskega študijskega programa. Zaradi velikega števila vpisanih študentov smo pri nekaterih predmetih pričeli uvajati elektronske teste kot varianto ustnega dela izpita. Osnova takega načina dela je kreiranje banke vprašanj različnih tipov v elektronskem okolju Moodle. Ugotoviti smo želeli, kako bodo študenti sprejeli ta novi način dela, kar so zapisali v vprašalniku, ki so ga izpolnili ob koncu semestra. Predavatelj je s sprotnim preverjanjem znanja motiviral študente k delu in pripravam na pisno preverjanje znanja. Prav tako smo želeli ugotoviti, kako novi način dela razbremeni predavatelja. V diplomi so predstavljeni vprašanja različnih tipov, primer e-testa, potek preverjanja znanja in rezultati dela ter povratne informacije študentov. Rezultati so pokazali, da tak način dela prihrani veliko časa in truda predavatelju v letnikih z velikim številom vpisanih študentov, študentom omogoči takojšnjo informacijo o doseženem rezultatu, s sprotnim študijem pa hitro opravljanje izpitov.
Ključne besede: elektronsko učno okolje, Moodle, e-test, e-učenje, informacijsko komunikacijska tehnologija
Objavljeno: 12.10.2010; Ogledov: 1922; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

3.
NAČRTOVANJE IN OCENJEVANJE SPLETNEGA UČNEGA MESTA ZA GLUHE IN NAGLUŠNE
Ines Kožuh, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovanje spletnega učnega mesta za gluhe in naglušne, ki smo ga razvili na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru v okviru projekta DEAFVOC 2. Problem, ki se pojavlja, je namreč pomanjkanje e-gradiv, prilagojenih gluhim in naglušnim. Uporabnost sistema smo ocenjevali s pomočjo vprašalnika SUS, pedagoško bogatost sistema pa s prilagojenim pedagoškim indeksom učinkovitosti. Na osnovi dveh ocenjevanj se je izkazalo, da so mlajši uporabniki, ki so internet uporabljali pogosteje, uporabnost sistema ocenili bolje od starejših, manj rednih uporabnikov interneta. Ugotovili smo tudi, da se z večmodalnim pristopom izboljšuje pedagoška bogatost sistema. Na koncu smo analizirali predstavitev spletnega učnega mesta za gluhe in naglušne javnosti na novinarski konferenci, ki se je izkazala za učinkovito medijsko komunikacijsko orodje.
Ključne besede: e-izobraževanje, e-gradivo, spletno učno okolje, gluhi in naglušni, znakovni jezik, odnosi z mediji
Objavljeno: 04.01.2011; Ogledov: 9440; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (7,43 MB)

4.
Vnos informacijsko komunikacijske tehnologije in e-preverjanja znanja pri predmetu kemija
Klavdija Černelč, 2015, magistrsko delo

Opis: Živimo v času globalizacije in hitrih sprememb na področju informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT). Tako na svetovnem kot tudi slovenskem področju se IKT hitro širi v vse stopnje vzgojno-izobraževalnega procesa. IKT omogoča e-učenje (e-izobraževanje), ki vnaša v učni proces inovativnost in možnost širjenja znanja učitelja in učenca. Za učinkovito izvedbo je potrebno usvojiti nova znanja in spretnosti, saj tak način dela zahteva skrbno načrtovanje. Za kakovostno e-preverjanje znanja je potrebno kreirati banko nalog oziroma vprašanj na različnih taksonomskih ravneh, oblikovati kviz, seznaniti učence z izvajanjem e-preverjanja znanja ter pripraviti strojno in programsko opremo za izvedbo. V prvem letu mora učitelj vložiti veliko truda, časa in dodatnega dela v nov način poučevanja, vendar se ta trud povrne v naslednjih letih. Pri delu je izrednega pomena povezanost skupine ljudi, ki so odgovorni za učinkovito e-preverjanje znanja. Skupina naj bi sestavljali računalničar, laborant in učitelj. V nalogi je predstavljena sistematična pot vnosa IKT in e-preverjanja znanja v devetem razredu Osnovne šole Šmarje pri Jelšah pri predmetu kemija. Raziskava je potekala dve šolski leti. Prvo leto sta v raziskavi sodelovala dva oddelka, drugo leto pa štirje oddelki devetega razreda. V raziskavi smo se prednostno osredotočili na elektronsko preverjanje znanja, ki smo ga izvedli s pomočjo spletne učilnice Moodle, dejavnosti Kviz. Svoje mnenje o novem načinu preverjanja znanja so učenci podali v anketnem vprašalniku ob koncu obeh, v raziskavo vključenih, šolskih let.
Ključne besede: IKT, e-učenje, e-učno okolje, e-preverjanje znanja, spletna učilnica, Moodle, kemija
Objavljeno: 29.10.2015; Ogledov: 836; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

5.
KAKOVOST VPRAŠANJ IN ANALIZA E-PREVERJANJA ZNANJA
Anita Todorović, 2014, diplomsko delo

Opis: Preverjanje znanja je pomemben del učnega procesa, s katerim ovrednotimo študentovo znanje in ocenimo delo predavatelja. Preverjanje znanja v elektronskih učno/poučevalnih okoljih mora zadovoljiti psihometrične in pedagoške standarde kakovosti, ki veljajo za tradicionalne metode, in pravilno izkoristiti posebnosti, ki izhajajo iz uporabe elektronskega učno/poučevalnega okolja. Ker so vprašanja osnovna enota vsakega preverjanja znanja in je od kakovosti le-teh odvisna kakovost celotnega postopka vrednotenja znanja, je potrebno natančno definirati postopke za sestavljanje kakovostnih vprašanj. V diplomskem delu opredeljujemo značilnosti kakovostnega e-preverjanja znanja, med katere poleg pedagoške kakovosti, veljavnosti in zanesljivosti sodijo avtentičnost, takojšnja povratna informacija in uporabnikom prijazno elektronsko okolje. Skladno z definiranimi standardi in postopki smo pri predmetu Sinteza procesov na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Mariboru kreirali nova vprašanja z uporabo orodja Kviz v učno/poučevalnem e-okolju Moodle, ki so jih študenti reševali na e-testih. Analizo kakovosti novih vprašanj smo izvedli na osnovi statističnih parametrov iz statističnega prikaza rezultatov, ki je del orodja Kviz. Mnenja študentov o ustreznosti novih vprašanj smo preverili z vprašalnikom. Rezultati so pokazali, da je s premišljenim kreiranjem vprašanj in z dobrim poznavanjem in uporabo orodij elektronskih učno/poučevalnih okolij moč oblikovati bolj verodostojna in interaktivna vprašanja in podati takojšnjo povratno informacijo, iz katerih študenti pridobijo dodatno znanje. E-preverjanje znanja nam omogoča relativno enostavno analizo kakovosti vprašanj, kar je ključnega pomena za odpravo pomanjkljivosti in doseganje boljše kakovosti preverjanja znanja.
Ključne besede: kakovost preverjanja znanja, elektronsko učno/poučevalno okolje, kakovost vprašanj e-prevevanja znanja, analiza vprašanj e-preverjanja znanja
Objavljeno: 11.07.2014; Ogledov: 1076; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

6.
POZNAVANJE IN UPORABA MODULA LEKCIJA V E-UČNEM OKOLJU MOODLE
Alen Moharič, 2014, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko mladi odraščajo ob računalniku, zato je primerno izdelati in uporabiti učno študijsko gradivo v elektronski obliki. V našem primeru smo se osredotočili na e-učno okolje Moodle 2.5, ki je na voljo vsem članicam Univerze v Mariboru, v katerem smo podrobneje raziskovali modul Lekcija. Modul Lekcija nam ponuja številne možnosti uporabe. V njega lahko za potrebe učenja vstavljamo filme, slike, tabele in še marsikaj. Pri samem kreiranju lekcije se lahko zapletemo, saj jo kreiramo kot nekakšno drevo. Deblo je naše glavno poglavje, veje pa so podpoglavja, katera se še lahko nadalje razvejujejo. Vsaka veja lahko vsebuje gručo vprašanj, s katerimi študent preverja svoje znanje o predstavljeni tematiki. Rezultat našega dela je izdelana lekcija v interaktivni multimedijski obliki, katere vsebina je vzeta iz predmeta Sinteza procesov in jo bodo študentje uporabljali v naslednjih letih, kar jim bo koristilo kot pripomoček pri učenju. Predstavljen je potek kreiranja lekcije po korakih, s tem pa je omogočena boljša predstava izdelave lekcije. Skozi delo smo spoznali tudi slabosti modula Lekcija, ki še v celoti ni razvit, in uporabo interaktivnega multimedijskega učnega gradiva v e-učnem okolju, okolju prihodnosti.
Ključne besede: e-učno okolje, interaktivna multimedijska učna gradiva, Moodle, modul Lekcija
Objavljeno: 22.09.2014; Ogledov: 1160; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

7.
UPORABA E-GRADIV V SPLETNEM UČNEM OKOLJU MOODLE
Irena Lončar, 2014, diplomsko delo

Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija je postala del našega vsakdanjika in računalnik je postal nepogrešljivi del skoraj vsakega gospodinjstva. Spremembe na področju IKT so v zadnjih dveh desetletjih spremenile tudi načine učenja. Kombinacija elektronskega in tradicionalnega učenja je postala standardna. Ne samo elektronska gradiva, ampak tudi spletne učilnice so postale pomemben del izobraževalnega procesa. Kombinacija slednjega nam omogoča večjo interaktivnost gradiv in sodelovanje študentov. V diplomski nalogi bomo opisali osnove e-gradiv ter e-učenja. Osredotočili se bomo predvsem na to, kako v programu Xerte Online Toolkits izdelana gradiva prenesti v spletno učno okolje Moodle (verzija 2.5). Opisali bomo načine in postopke, ki smo jih uporabili. Za boljše razumevanje postopkov smo dodali tudi zaslonske slike.
Ključne besede: E-izobraževanje, E-gradiva, Xerte Online Toolkits, Spletno učno okolje, Moodle
Objavljeno: 09.10.2014; Ogledov: 1066; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

8.
Uporabnost personaliziranega spletnega učnega okolja
Ines Kožuh, Andrej Sarjaš, Zoran Jeremić, Matjaž Debevc, 2012, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: spletno učno okolje, semantični splet, učenje na daljavo
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 488; Prenosov: 39
URL Povezava na celotno besedilo

9.
RAZVOJ IN UPORABA MODELA E-IZOBRAŽEVANJA ANGLEŠKEGA POSLOVNEGA JEZIKA
Alenka Tratnik, 2015, doktorsko delo/naloga

Opis: V doktorski disertaciji so uvodoma predstavljeni teoretični vidiki e-izobraževanja, opredeljena različna pojmovanja e-izobraževanja, od splošnih do bolj specifičnih, opisujemo pa tudi poglavitne značilnosti in različne oblike e-izobraževanja. Nadalje predstavljamo začetke in razvoj e-izobraževanja od študija na daljavo do sodobnih oblik mobilnega izobraževanja ter ključne razlike med klasičnim načinom izobraževanja v učilnici in e-izobraževanjem. E-izobraževanje se pojavlja v različnih izvedbenih modelih, ki jih po posameznih fazah razvoja predstavljamo v poglavju o modelih izobraževanja, prikazujemo pa tudi prednosti in pomanjkljivosti e-izobraževanja ter vlogo in kompetence različnih udeležencev e-izobraževanja. Specifičnost tujejezikovnega poučevanja zahteva uporabo drugačne metodike. Razvoj različnih metod za učenje in poučevanje angleščine ter razlogi za prelom od klasičnega načina izobraževanja so pojasnjeni iz različnih zornih kotov, teoretičnega, praktičnega kakor tudi z vidika uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Eno od osrednjih poglavij naloge predstavlja razvoj modela e-izobraževanja angleškega poslovnega jezika, kjer se osredotočamo na opredelitev ciljev, pogojev in izhodišč za eksperimentalno uvedbo modela v pedagoški proces na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za organizacijske vede ter razčlenjujemo posamezne faze razvoja modela. Poglobljeno se lotevamo tudi predstavitve zgradbe modela z opisom vsebine, študijskih gradiv in posameznih učnih aktivnosti. V empiričnem delu naloge analiziramo rezultate raziskave o testiranju modela, kjer smo ovrgli dve od treh zastavljenih hipotez, saj smo ugotovili statistično pomembne razlike med skupino, ki se je izobraževala prek modela e-izobraževanja, in skupino, ki je imela le klasično izobraževanje. Podatke za raziskavo smo pridobili z anketo o zadovoljstvu, kakovosti in uporabnosti modela e-izobraževanja, o vplivih na učni dosežek, o motivacijskih dejavnikih za učenje in o odnosu do predmeta oz. učenja poslovne angleščine. Posebna pozornost je bila pri testiranju modela usmerjena na stopnjo zadovoljstva udeležencev z izvedbo izobraževanja, oceno udeležencev glede strukture modela, zanimivosti in privlačnosti učnih vsebin ter aktivnosti, odgovorili pa smo na tudi vprašanje, kako model izpolnjuje svojo funkcijo in kakšen je njegov vpliv na učinkovitost e-izobraževanja.
Ključne besede: e-izobraževanje, model e-izobraževanja, klasično izobraževanje, poslovni angleški jezik, učno okolje Moodle
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 1296; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

10.
Prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti učencev s posebnimi potrebami v inkluzivni šoli
Renata Štritof, 2015, magistrsko delo

Opis: Učitelj v inkluzivni šoli s soustvarjanjem učinkovitega učnega okolja in prilagajanjem pouka učenčevim posebnim vzgojno-izobraževalnim potrebam omogoča učencem s posebnimi potrebami uspešno učenje in optimalni razvoj njegovih potencialov. Učenci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (2011) prilagodi organizacija pouka in časa, izvajanje pouka in način preverjanja ter ocenjevanja. Namen magistrskega dela je preučiti prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami. Zaradi pomembne in odgovorne vloge učitelja v inkluzivni šoli smo raziskovali soustvarjanje in prilagajanje učnega okolja pri učiteljih za učence s posebnimi potrebami ter ugotavljali stališča učiteljev do dejavnikov uspešnosti. Statistično so bili kontrolirani dodatna usposobljenost za delo z učenci s posebnimi potrebami, stopnja, na kateri učitelji poučujejo in delovne izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja. Osredotočili smo se predvsem na dodatna znanja za delo z učenci s posebnimi potrebami, saj naj bi bil učitelj, ki ima ustrezna znanja in veščine za delo z učenci s posebnimi potrebami, pri delu z njimi uspešnejši (Kavkler, 2002). V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Na vprašalnik je odgovorilo 280 učiteljev in učiteljic iz slovenskih osnovnih šol. Ugotavljamo, da predvsem učitelji z dodatnimi znanji za delo z učenci s posebnimi potrebami bolj prilagajajo pouk ter soustvarjajo učinkovito učno okolje. Rezultati raziskave pa tudi kažejo, da učitelji prilagoditvam pri organizaciji in pri izvajanju pouka, ki so pomemben del učinkovitega in spodbudnega učnega okolja, ne pripisujejo posebnega pomena za doseganje učne uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami.
Ključne besede: učenci s posebnimi potrebami, inkluzivna šola, vloga učitelja, učno okolje, soustvarjanje učinkovitega učnega okolja, prilagoditve, učna uspešnost
Objavljeno: 14.01.2016; Ogledov: 2124; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (731,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.69 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici