| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
JE SLOVNICA V VESELJE ALI V BREME? PRIMERJAVA TIPOLOGIJE SLOVNIČNIH NALOG V UČBENIKIH IN DELOVNIH ZVEZKIH ZA SREDNJEŠOLCE
Polonca Kolbl, 2009, diplomsko delo

Opis: KOLBL, P.: Je slovnica v veselje ali v breme? Primerjava tipologije slovničnih nalog v učbenikih in delovnih zvezkih za srednješolce. Diplomsko delo, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za germanistiko, 2009. V današnjem času imajo dijaki večjo izbiro med tujimi jeziki, ki se jih lahko učijo. Večina dijakov ima možnost izbirati med angleščino, nemščino, francoščino, španščino in italijanščino. Profesorice in profesorji se morajo posebej potruditi in dijake motivirati, da izberejo prav njihov predmet. V diplomski nalogi z naslovom Ist die Grammatik Lust oder Last? Ein Typologischer Vergleich grammatischer Aufgaben in Lehrwerken für die Sekundarstufe II so predstavljeni različni tipi slovničnih nalog po avtorjih Peter Doyé, Hans-Georg Albers in Sibylle Bolton. V teoretičnem delu pa so predstavljeni principi kategoriziranja. Empirični del diplomske naloge je osredotočen na anketo in delovni list. Rezultati le-tega so odgovori na vprašanja: ali imajo dijaki radi nemško slovnico; kdo jim pomaga, če imajo težave pri slovnici; ali jim je učenje slovnice v veselje ali v breme; in kateri tipi nalog jim delajo največ težav? Rezultati so pokazali, da dijaki, ki nimajo težav pri učenju in razumevanju slovnice, se je radi učijo in jim je v veselje. Če imajo probleme pri učenju slovnice, si pomagajo največkrat z učbeniki. Mlajši dijaki imajo rajši nemško slovnico kot starejši dijaki. Dijakom delajo naloge z obkroževanjem odgovorov manj težav kot pa naloge z dopolnjevanjem. Raziskava je tudi pokazala, da rešujejo boljše naloge z že danim rešenim primerom in naloge, ki vsebujejo slike.
Ključne besede: Ključne besede: tipi slovničnih nalog, principi kategoriziranja, Peter Doyé, Albers und Bolton, slovnica v različnih učnih gradivih, učno gradivo Moment Mal 1, 2, učno gradivo Ideen 1.
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 2789; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (12,57 MB)

3.
NAČRTOVANJE IN OCENJEVANJE SPLETNEGA UČNEGA MESTA ZA GLUHE IN NAGLUŠNE
Ines Kožuh, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovanje spletnega učnega mesta za gluhe in naglušne, ki smo ga razvili na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru v okviru projekta DEAFVOC 2. Problem, ki se pojavlja, je namreč pomanjkanje e-gradiv, prilagojenih gluhim in naglušnim. Uporabnost sistema smo ocenjevali s pomočjo vprašalnika SUS, pedagoško bogatost sistema pa s prilagojenim pedagoškim indeksom učinkovitosti. Na osnovi dveh ocenjevanj se je izkazalo, da so mlajši uporabniki, ki so internet uporabljali pogosteje, uporabnost sistema ocenili bolje od starejših, manj rednih uporabnikov interneta. Ugotovili smo tudi, da se z večmodalnim pristopom izboljšuje pedagoška bogatost sistema. Na koncu smo analizirali predstavitev spletnega učnega mesta za gluhe in naglušne javnosti na novinarski konferenci, ki se je izkazala za učinkovito medijsko komunikacijsko orodje.
Ključne besede: e-izobraževanje, e-gradivo, spletno učno okolje, gluhi in naglušni, znakovni jezik, odnosi z mediji
Objavljeno: 04.01.2011; Ogledov: 9500; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (7,43 MB)

4.
E-IZOBRAŽEVANJE ZA VARNO DELO IN ERGONOMIJO PISARNIŠKIH DELAVCEV
Elizabeta Korošec, 2011, magistrsko delo

Opis: Sistem varnosti in zdravja pri delu je strukturiran proces za zmanjševanje poškodb in bolezni v zvezi z delom na najnižjo možno stopnjo in ustvarjanje ustreznega delovnega okolja. V skoraj 30 letih nenehnega razvoja uporabe osebnega računalnika so se začele kazati tudi negativne plati dolgotrajne uporabe osebnega računalnika. V mnogih raziskavah je dolgotrajno sedeče delo z uporabo računalnika prepoznano kot eden ključnih vzrokov za pojavnost bolečin v hrbtu in vratnem delu. Na zdravstvene težave pri sedečem delu opozarjajo raznovrstni statistični podatki o bolniški odsotnosti, invalidnosti in mišično-kostnih obolenjih. Na podlagi predpisov in ocene tveganja za poškodbe in zdravstvene okvare, ki jo podjetje izdela, se določijo roki za periodiko teoretičnega izobraževanja in praktičnega usposabljanja delavcev za varno in zdravo delo. Internetno izobraževanje ponuja nove možnosti dostopa do znanja in sodobne načine učenja. Razvijati lastne e-učne vsebine za potrebe pridobivanja lahko dostopnih znanj, je zaradi bogate ponudbe na trgu v večini primerov nesmiselno. V strokovnih krogih varnosti in zdravja pri delu takih gradiv še ni mogoče zaznati, zato smo se odločili za pripravo elektronskega gradiva, ki bo pripomoček za teoretično izobraževanje zaposlenih za varno delo in ergonomijo v pisarni. V nalogi bomo predstavili pripravo in konkretno izdelavo e-gradiva za varno delo in ergonomijo v pisarni v programskem orodju CourseLab, ki je bilo posredovano pisarniškim delavcem. Na podlagi tega izobraževanja smo izvedli raziskavo, kjer smo se dotaknili več področij in sicer, od analize zdravstvenega stanja delavcev, njihovega vedenja in odnosa do ergonomije pri delu ter o učinkih in koristi izobraževanja samega. Podatke pridobljene z elektronsko anketo smo v analitičnem delu naloge analizirali s pomočjo programa SPSS. Predmet raziskave so bili delavci upravno-administrativnih služb, operativni vodje in drugi pisarniški delavci v različnih podjetjih, za katera opravljamo storitve varnosti in zdravja pri delu kot zunanje pooblaščeno podjetje. Namen raziskave je tudi izpostaviti področja, ki kažejo na možnosti in zanimanje delavcev za sprejemanje novosti, kot je e-izobraževanje tudi za področje varnosti in zdravja pri delu ter ugotoviti smiselnost izdelave še drugih e-gradiv s tega področja.
Ključne besede: Varnost in zdravje pri delu, ergonomija, mišično-kostna obolenja, e-izobraževanje, e-učno gradivo, program CourseLab.
Objavljeno: 04.03.2011; Ogledov: 2502; Prenosov: 327
.pdf Celotno besedilo (3,97 MB)

5.
USVAJANJE MASNIH BILANC Z MULTIMEDIJSKIM, INTERAKTIVNIM E-UČNIM GRADIVOM
Jasmina Javornik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomen elektronskega izobraževanja ter poudarili glavne lastnosti multimedijskih, interaktivnih e-učnih gradiv. Podrobno smo opisali urejevalnik multimedijskih, interaktivnih e-učnih gradiv eXe (eLearning XHTML editor). S pomočjo primerov, ki pripomorejo k lažjemu razumevanju, smo prikazali uporabo urejevalnika in njegovih glavnih elementov. S pridobljenim znanjem smo izdelali mutimedijsko, interaktivno e-učno gradivo za učenje masnih bilanc, ki jih usvajajo študentje pri predmetu Procesne bilance. V multimedijsko, interaktivno e-učno gradivo smo vstavili multimedijske (film, slike, animacije) in interaktivne elemente (različne vrste nalog za samopreverjanje znanja, povezave na spletne strani). Na podlagi pridobljenih izkušenj izdelave gradiva, smo ugotavljali dobre in slabe strani takšnih gradiv.
Ključne besede: e-izobraževanje, e-učno gradivo, multimedijski gradniki, interaktivni gradniki, urejevalnik eXe
Objavljeno: 03.01.2012; Ogledov: 1966; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

6.
GRADIVO ZA UČENJE IN POUČEVANJE OBLIKOSLOVJA SLOVENSKEGA JEZIKA
Lina Paulič Zupanc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno ter opredeljeno gradivo za učenje in poučevanje oblikoslovja slovenskega jezika. Zajete so različne vrste obstoječega in dosegljivega gradiva: priročniki, učbeniki, delovni zvezki, vadnice, zbirke vaj, slovnice in drugo. Zbrano gradivo je razdeljeno glede na stopnje izobraževanja, torej kateri stopnji izobraževanja je posamezno gradivo namenjeno oziroma na kateri stopnji izobraževanja se uporablja. Obdelana gradiva so razdeljena v tri sklope: v prvem sklopu – Osnovna šola – je predstavljenih osemnajst gradiv, v drugem sklopu – Srednja šola (strokovni, poklicno-tehniški in gimnazijski programi) – štiriindvajset gradiv in v tretjem sklopu – Študij – sedem gradiv. Posamezna gradiva so predstavljena tako, da je na začetku podana slika naslovne strani, pod katero je naveden celoten zapis o gradivu (avtor, naslov, leto izdaje, založba, kraj izdaje). Nato sledita predstavitev in interpretacija gradiva. Predstavitev podaja najprej informacije o obsegu obravnave oblikoslovja v posameznem gradivu z zapisom strani, na katerih najdemo poglavje o oblikoslovju ali oblikoslovni del gradiva. Za tem je predstavljen način podajanja vsebine, ki je večinoma prikazan s primeri. V predstavitvi je zajet tudi podatek o tem, komu je obravnavano gradivo namenjeno in za koga je primerno. Sklopi več gradiv, ki so kakor koli povezani (bodisi učbeniški kompleti, zbirke ali zbir več učbenikov, delovnih zvezkov, vadnic ...), so prikazani na začetku, pred nadaljnjo obravnavo oziroma predstavitvijo posameznih gradiv določenega sklopa. Poleg samih gradiv so prikazani rezultati raziskave, izvedene s pomočjo anketnih vprašalnikov. Raziskane so izkušnje in navade učiteljev pri poučevanju oblikoslovja. Vprašalnike je izpolnilo pet učiteljev, ki poučujejo v osnovni šoli, pet učiteljev, ki poučujejo v strokovnih in poklicno-tehniških srednješolskih programih, ter pet učiteljev, ki poučujejo v gimnaziji. Podana je anliza, ki prinaša podatke o tem, katera literatura jim služi kot opora oziroma pomoč pri poučevanju oblikoslovja, iz katere literature črpajo snov za delovne liste, ki jih pripravljajo, katero literaturo za jezik, torej učbenik, delovni zvezek, priročnik in podobno uporabljajo učenci pri njihovem pouku slovenščine ter katero dodatno literaturo najpogosteje priporočajo učencem za samostojno učenje. Z vprašalniki so raziskane tudi izkušnje in navade študentov, torej katera literatura jim je najbolj v pomoč in oporo pri študiju oblikoslovja. Vprašalnike je izpolnilo petnajst študentov drugega oz. tretjega letnika Slovenskega jezika s književnostjo na Filozofski fakulteti v Mariboru pri predmetu Oblikoslovna podoba in pomen oz. Slovenski knjižni jezik 2 v študijskem letu 2011/2012. Ugotovila sem, po kateri literaturi posegajo najpogosteje. Pričujoče diplomsko delo je uporabno pri pripravi posameznih učnih ur slovenščine, ki so namenjene oblikoslovju, saj podaja pregled oziroma zbir gradiva, namenjenega učenju in poučevanju oblikoslovja slovenskega jezika. Hkrati predstavitve posameznih gradiv uporabnikom omogočajo, da se seznanijo z vsebino različnega oblikoslovnega gradiva.
Ključne besede: slovenski knjižni jezik, oblikoslovje, učno gradivo, gradivo za poučevanje, študijsko gradivo
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 2683; Prenosov: 382
.pdf Celotno besedilo (7,51 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici