1. Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko deloMinca Marovt, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ.
V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja. Ključne besede: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 30 Celotno besedilo (2,94 MB) |
2. Industrija 4.0 in spremembe učnega programa za računovodje in revizorjeDiana Špilak, 2022, magistrsko delo Opis: Industrija 4.0 prinaša na področje računovodstva in revizije številne spremembe, zaradi česar je eno izmed najpomembnejših vprašanj razprava o razvoju interdisciplinarnega znanja in veščin računovodij ter revizorjev. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kakšne spremembe prinaša četrta industrijska revolucija na področje računovodstva in revizije ter kako bi v povezavi z le-temi bilo potrebno spremeniti učni program za omenjena poklica. Na podlagi pregleda literature ugotavljamo, da bodo v prihodnosti računovodje in revizorji morali razvijati veščine in znanja, ki se nanašajo predvsem na masovne podatke ter z njimi povezano podatkovno analitiko, umetno inteligenco, tehnologijo veriženja blokov, računalništvo v oblaku, spletno varnost, prav tako pa bo zaradi spremenjene vloge računovodij, ki bodo v večji meri nudili podporo poslovodstvu pri sprejemanju poslovnih odločitev, poudarek na razvoju mehkih veščin. V magistrskem delu ugotavljamo, da bi bilo potrebno glede na spremembe, ki jih prinaša Industrija 4.0, preoblikovati učni program za računovodje in revizorje na način, da bi navedene teme integrirali v že obstoječe predmete ali pa jih v učni program vključili kot samostojne predmete. Prav tako ugotavljamo, da bi v času študija moral biti večji poudarek na praktičnem izobraževanju in spodbujanju vseživljenjskega učenja. Ključne besede: Industrija 4.0, računovodstvo, revizija, učni program, masovni podatki, podatkovna analitika, umetna inteligenca, tehnologija veriženja blokov, računalništvo v oblaku, etika, mehke veščine. Objavljeno v DKUM: 03.10.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 98 Celotno besedilo (1,27 MB) |
3. Geografija in udejanjanje vsebin trajnostnega razvoja na OŠ PoljčaneTamara Blazinšek, 2012, diplomsko delo Opis: Smernice vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj od predšolske vzgoje do douniverzitetnega izobraževanja, ki ga je leta 2007 izdalo Ministrstvo za šolstvo in šport (MMŠ) šole zavezujejo v poglobitev v vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR). Takšne šole ponujajo svojim učencem aktivno državljanstvo in udeležbo na socialnem, gospodarskem in političnem področju trajnostnega razvoja. V diplomski nalogi smo raziskali načine udejanjanja vsebin trajnostnega razvoja (TR) na izbrani šoli - OŠ Poljčane. S pomočjo pedagoške dokumentacije OŠ Poljčane za šolsko leto 2011/2012 smo ugotovili, kako OŠ Poljčane vzgaja in izobražuje učence za trajnostni razvoj. Poudarek smo namenili geografiji in udejanjanju vsebin trajnostnega razvoja pri tem predmetu. Kot primer dobre prakse udejanjanja vsebin trajnostnega razvoja smo izpostavili izbrana primera: Program Popestrimo šolo in Učni poligon Modraže. V zaključnem delu smo izdelali smernice za vključevanje vsebin TR pri pouku geografije za osnovne šole, ki temeljijo na primerih proučenih praks pri nas in tujine. Ključne besede: Ključne besede: trajnostni razvoj, vzgoja in izobraževanja za trajnostni razvoj, OŠ Poljčane, vsebine trajnostnega razvoja, Program Popstrimo šolo, učni poligon Modraže Objavljeno v DKUM: 29.01.2013; Ogledov: 2628; Prenosov: 190 Celotno besedilo (826,78 KB) |
4. VPLIV ŠOLE NA USPEŠNOST ROMSKIH OTROK V OSNOVNI ŠOLIAna Mauko, 2012, diplomsko delo Opis: Množično preseljevanje Romov v slovenski prostor je potekalo več let in s tem se je začelo spreminjanje in prilagajanje njihove kulture. Ena izmed pomembnejših človekovih vrlin je tudi znanje, ki otroci začenjajo pridobivati z vstopom v osnovno šolo, s čimer spoznajo tudi drugačen hišni red in obliko spoštovanja. Da bi se otroci čim več naučili in iz osnovne šole odnesli čim več kvalitetnega znanja, pa so prav učitelji in ostali pedagoški delavci na šoli ključnega pomena. Vendar se pri romskih otrocih pojavi prva težava, ki jo predstavlja znanje slovenskega jezika, zato je potrebnega veliko truda za vzpostavitev odnosa učiteljev do učencev, da jim predstavijo učno snov na najboljši način, tako da jo bodo tudi romski otroci sprejeli in osvojili. Nekatere šole so prilagodile svoje učne programe, da bi romskim otrokom zagotovile boljši uspeh.
Cilj raziskave se je navezoval na uspešno vplivanje učiteljev in njihova pomoč pri zagotavljanju uspešnih rezultatov romskih otrok v dveh mariborskih osnovnih šolah. Želeli smo ugotoviti, na kakšen način šola, ki ima vključeno večjo število romskih otrok, skrbi za njihovo uspešno delovanje. Z raziskavo smo ugotavljali mnenja in delo učiteljev za uspešno delovanje romskih otrok. Ključne besede: Ključne besede: Romi na Slovenskem, romski otroci v osnovni šoli, prilagojen učni program, strategije vzgoje in izobraževanja romskih otrok, romski pomočnik. Objavljeno v DKUM: 18.12.2012; Ogledov: 2677; Prenosov: 280 Celotno besedilo (1,01 MB) |
5. Zdravstveno vzgojni vidik obveznega cepljenja in pravno varstvo za zdravje otrokKarmen Petek Zakošek, 2010, magistrsko delo Opis: Cepljenje ima velik pomen v prvem letu življenja. Vendar vse več staršev meni, da cepljenje otrok proti nalezljivim boleznim ni več potrebno, saj se je širjenje nalezljivih bolezni ustavilo. Cepljenje staršem predstavlja dvom, saj so mnenja, da so cepiva zdravju nevarna ali zdravju celo škodljiva. Pri vseh medicinskih posegih, torej tudi pri obveznem cepljenju, velja pojasnilna dolžnost zdravnika oziroma zdravstvenega osebja. V magistrskem delu je opisan pomen zdravstvene vzgoje, ki je nepogrešljivo sredstvo krepitve zdravja in je z najrazličnejšimi metodami dela usmerjena v skupine, organizacije in v celotno družbo. Ključne besede: Ključne besede: obvezno cepljenje, varstvo pred nalezljivimi boleznimi, pravni vidik obveznega cepljenja, program cepljenja, zdravstvena vzgoja, učni načrt Objavljeno v DKUM: 06.10.2010; Ogledov: 4514; Prenosov: 995 Celotno besedilo (2,01 MB) |
6. UPORABA PROGRAMSKEGA ORODJA CUBASE PRI POUKU GLASBEBoštjan Groznik, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno programsko orodje Cubase in njegova potencialna uporaba pri pouku glasbe v osnovni šoli. Glavni cilj je približati program profesorjem razrednega pouka, predvsem na področju aranžiranja pesmi. V ta namen so poleg sodobnih učnih medijev pri glasbenih vsebinah predstavljeni sestavni deli programa, najpogosteje uporabljeni ukazi in operacije pri ustvarjanju aranžmaja ter komponente, potrebne za delo v tem glasbenem računalniškem okolju. Na osnovi teoretičnega dela in večletnih izkušenj s programskim orodjem Cubase so v empiričnem delu diplomskega dela izdelani trije aranžmaji pesmi. Pri najpreprostejšem aranžmaju je prikazan celoten postopek ustvarjanja. Poleg aranžiranja so navedene še številne druge možnosti, ki jih program omogoča s svojim MIDI, avdio in video delom. Ključne besede: sodobni učni mediji
glasbeni računalniški program
Cubase
avdio
MIDI
aranžma Objavljeno v DKUM: 03.04.2009; Ogledov: 3696; Prenosov: 383 Celotno besedilo (18,87 MB) |