1. Folklorno udejstvovanje kot dejavnik oblikovanja narodne zavesti v osnovni šoli : magistrsko deloJakob Slavič, 2022, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil raziskati pogled učiteljev na otrokovo oblikovanje narodne zavesti in vlogo folklornega udejstvovanja pri razvijanju le-te. Posebno pozornost smo namenili vsebinam učnih načrtov posameznih predmetov osnovne šole, folklornemu udejstvovanju na osnovnih šolah in pojmovanju narodne zavesti s strani učiteljev. Teoretični del magistrskega dela zajema opredelitev pojma narod in narodna zavest, ki sovpada tudi s pojmovanjem kulture, s tem pa smo se dotaknili tudi folklore, oziroma ljudskega izročila. Rezultati temeljijo na kvalitativni vsebinski analizi, pri čimer smo podatke pridobili s pomočjo delno strukturiranih intervjujev z učitelji osnovnih šol, ki so bili ob tem tudi vodje folklornih skupin in krožkov. Hkrati smo opravili tudi analizo vsebine folklornih vsebin v učnih načrtih osnovne šole. Ugotavljamo, da se ljudsko izročilo pogosteje pojavlja pri osnovnošolskih predmetih: družba, spoznavanje okolja, slovenščina, tudi glasbena umetnost in zgodovina, vendar je uresničevanje vsebin omenjenih odvisno predvsem od samoiniciative učiteljev. Izsledki analize prikazujejo pomembno vlogo folklornega udejstvovanja pri vzpodbujanju in razvijanju otrokove narodne zavesti, kar se kaže tudi pri (vzgojno-izobraževalnih) razlikah med učenci, ki se udejstvujejo v folklornih dejavnostih, in drugimi učenci. Predlagali bi možne izboljšave v šolskih učnih načrtih in šolskem procesu na področju folklornega udejstvovanja v osnovni šoli. Posledično smo v raziskovalno nalogo zajeli možnosti medpredmetnega povezovanja na folklornem področju in oblikovanje izbirnega predmeta – Folklora. Ključne besede: folklora, kulturna dediščina, ljudsko izročilo, narodna zavest, učni načrti osnovne šole Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 726; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,21 MB) |
2. Stališča učiteljev do problemskih besedil pri pouku književnostiSabina Višček, 2014, izvirni znanstveni članek Opis: Za sodobno mladinsko književnost je značilno odstopanje od tradicionalnega vzorca ubogljivega otroka in srečnega otroštva. Teme, o katerih so pisatelji v sedemdesetih, predvsem pa v devetdesetih letih odkrito pisali, tudi na Slovenskem, so postale problemske oziroma tabujske - tako so jih označile določene skupine, predvsem učiteljev in staršev. V prispevku predstavljamo stališča slovenskih profesorjev razrednega pouka ter profesorjev slovenščine do obravnave problemskih besedil pri pouku književnosti v osnovni šoli. Na podlagi empirične neeksperimentalne raziskave, v kateri je sodelovalo 33 profesorjev slovenščine ter 58 profesorjev razrednega pouka, je ugotovljeno, da obstajajo med njimi statistično pomembne razlike v določanju primernosti tem ter odnosu do problemskih besedil. Ključne besede: mladinska književnost, problemska besedila, tabuji, smrt, učni načrti, učitelji, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 03.10.2017; Ogledov: 1394; Prenosov: 204
Celotno besedilo (120,83 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Diferenciacija pri poučevanju naravoslovja v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šoleDarja Skribe-Dimec, 2013, pregledni znanstveni članek Opis: Vsi se zavedamo, da so med učenci razlike v njihovem znanju in tudi v sposobnostih oziroma spretnostih in stališčih. Zanimalo nas je, ali se te razlike upoštevajo pri načrtovanju in izvajanju pouka začetnega naravoslovja. Dokaze za diferenciacijo smo iskali v učnih načrtih za pouk naravoslovja na razredni stopnji, v učbenikih za pouk naravoslovja na razredni stopnji ter v pojmovanjih in ravnanjih študentov, bodočih učiteljev razrednega pouka. Ugotavljamo, da se razlik med učenci jasno zavedajo slovenski načrtovalci pouka, saj so v učnih načrtih posebej opredelili »minimalne« in »temeljne standarde znanja«. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se tudi večina študentov zaveda razlik v znanju učencev. Analiza učnih priprav, ki so jih napisali študenti, pa je pokazala velike pomanjkljivosti pri udejanjanju diferenciacije pri pouku naravoslovja. Praviloma več kot 90 % priprav, ki jih študenti napišejo na začetku izobraževanja pri didaktiki naravoslovja, ne vključuje niti kvantitativne niti kvalitativne diferenciacije. Ugotovili smo, da se ob koncu izobraževanja pojmovanje diferenciacije udejanja v elementih konstruktivistične teorije učenja. Z analizo različnih učbenikov in delovnih zvezkov smo ugotavljali, kako o diferenciaciji razmišljajo avtorji učbenikov. Izkazalo se je, da večina učnih gradiv ne vključuje elementov diferenciacije. Ključne besede: diferenciacija, naravoslovje, učna priprava, konstruktivistični način poučevanja, učbenik, učna diferenciacija, poučevanje, učni načrti, učitelji, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 1859; Prenosov: 303
Celotno besedilo (711,60 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Analiza kartografskega opismenjevanja v slovenskih in angleških osnovnih šolahTina Hojnik, Vlasta Hus, 2012, pregledni znanstveni članek Opis: Namen kartografskega opismenjevanja je usposabljanje posameznika za uporabo zemljevidov. Glede na to, da se zemljevidi množično pojavljajo na številnih področjih našega življenja, sta njihovo ustrezno branje in interpretacija pomembna za razvoj osebne prostorske predstave, večjo informiranost, posledično pa tudi za samostojno učenje in splošno razgledanost. Ker je kartografska pismenost učencev iz večine evropskih držav na nizki ravni, nas je zanimalo, kako se kartografsko opismenjevanje pojavlja in nadgrajuje v domačih in tujih učnih načrtih. V prispevku smo prikazali izsledke primerjave izbranih kriterijev iz slovenskih in angleških učnih načrtov za primarno stopnjo. Primerjalni izsledki potrjujejo, da so kartografskemu opismenjevanju največjo pozornost namenili v prenovljenem slovenskem učnem načrtu za družbo, vendar z eno pomanjkljivostjo - kartografija se uvaja (pre)pozno. V angleškem učnem načrtu se nekateri vidiki kartografskega opismenjevanja resda pojavijo prej, vendar so zaradi splošne definicije ciljev in pomanjkanja priporočil odvisni od učiteljev in njihovega kartografskega (ne)znanja. Kombinacija odprtega kurikula in učiteljevega kartografskega (ne)znanja pa potiska kartografsko opismenjevanje korak ali dva za preostalimi vsebinami, zato sta izobraževanje učiteljev in posvečanje pozornosti tej temi bodisi v učnih načrtih bodisi v učbeniških kompletih izrednega pomena. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, učni načrti, kartografija, kartografsko opismenjevanje, učne metode, učne tehnike, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1272; Prenosov: 137
Celotno besedilo (84,61 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Učni načrtAmalija Žakelj, Alica Prinčič Röhler, Zvonko Perat, Alenka Lipovec, Vesna Vršič, Boštjan Repovž, Jožef Senekovič, Zdenka Bregar Umek, 2011, drugo učno gradivo Ključne besede: učni načrti, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 3681; Prenosov: 120
Povezava na celotno besedilo |
6. INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKA TEHNOLOGIJA PRI POUKU GLASBE V OSNOVNI ŠOLILidija Lubej, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je razdeljena na dva dela in sicer na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljena informacijsko-komunikacijska tehnologija, njeno uvajanje v šole, njena uporabnost in funkcija ter opremljenost šol. Prav tako je predstavljena na področju glasbene vzgoje, pri katerem pogledamo prednosti in slabosti njene uporabe pri pouku glasbe, kako jo didaktično gradivo za pouk glasbe vključuje v pouk in kako jo učni načrti glasbene vzgoje vključujejo v vzgojno-izobraževalni proces na vseh področjih glasbenega izobraževanja. Predstavljenih je tudi nekaj brezplačnih spletnih strani, ki so nam lahko v pomoč pri poučevanju glasbe.
Empirični del naloge pa vsebuje raziskavo o opremljenosti in uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbe na celjskih osnovnih šolah. Ključne besede: Informacijsko-komunikacijska tehnologija, Glasbena vzgoja, Učni načrti, Didaktično gradivo, Spletne strani za pouk glasbe, Celjske osnovne šole Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 2939; Prenosov: 226
Celotno besedilo (510,59 KB) |
7. |