| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 148
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Individualna pomoč in podpora učencem z učnimi težavami : študija primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike Pika
Saša Rojko, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na analizo nudenja individualne pomoči in drugih oblik podpore v Dnevnem centru za otroke in mladostnike PIKA. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne koncepte, ki so pomembni za razumevanje učnih težav in oblik dela za njihovo odpravo. Na podlagi obstoječe literature smo raziskali vrste in oblike učnih težav, ki obstajajo, in njihove prepoznavne značilnosti. Proučili smo proces obravnave otroka in se na podlagi literature seznanili s temeljnimi načeli, ki jih je pri nudenju pomoči treba upoštevati. Osredotočili smo se tudi na predstavitev individualnih in skupinskih oblik pomoči ter drugih metod in oblik dela. Na koncu smo predstavili še delovanje dnevnih centrov in zakonodajo, po kateri se morajo ravnati. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike PIKA v Mariboru. Ugotovili smo, da se zaposleni v dnevnem centru soočajo s širokim spektrom otrok z raznimi učnimi in psihosocialnimi težavami. Čeprav pri svojem delu posegajo po individualni in skupinski obliki dela, dosežejo največje in najhitrejše spremembe v vedenju in procesu učenja z individualno obliko.
Ključne besede: individualna pomoč, skupinska pomoč, dnevni center, učne težave
Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 141; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

2.
Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih : magistrsko delo
Sandrina Hafner, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena filmska vzgoja, del katere je animirani film, kako se kažejo vplivi filmske vzgoje pri razvoju otrok, saj preko nje otrok razvija kritično mišljenje, krepi kreativnost, inovativnost, domišljijo in fantazijo. Predstavljena je definicija animacije, tehnike animacij in vpliv animacije na ustvarjalnost otrok v vzgoji in izobraževanju. Podrobneje smo predstavili primer iz prakse nadarjenega učenca iz 8. razreda osnovne šole. Opisali smo stop-motion animacijo. Teoretični del zajema tudi opis informacijsko-komunikacijske tehnologije, kako vpliva na otroke in na vzgojno-izobraževalni proces in kateri so dejavniki integracije IKT v vzgojo in izobraževanje. V praktični del smo vključili snovno pripravo, opredelitev sodelovalnih skupin in opis poteka izdelave stop-motion animacije v praksi. V empiričnem delu so predstavljeni podatki, pridobljeni z nestrukturiranim intervjujem in opazovalno listo. V okviru uporabe IKT v vrtcih je bil naš namen uporabiti mobilni telefon in otroke vključiti v izdelavo stop-motion animacije in ugotoviti interakcijo oz. delo otrok znotraj posamezne skupine, učinkovitost tovrstnega pristopa za spodbujanje sodelovalnega učenja in mnenje otrok o zanimivosti ter želje po tovrstnem delu.
Ključne besede: Stop-motion animacija, IKT, sodelovalno učenje, učne težave otrok, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 12.03.2024; Ogledov: 250; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

3.
Trenutno stanje in možnosti za vključevanje oblikovalskega razmišljanja v srednješolsko poučevanje gostinstva in turizma : magistrsko delo
Jožica Vohar, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaradi sprememb v gospodarstvu in turistični industriji je pomembno, da se že v času šolanja pripravi učence, bodoče delavce v turizmu in gostinstvu, da bodo usposobljeni za delo na tem področju. Dandanes je pomembno, da se v poučevanje vključijo aktivnejše učne metode, s katerimi učenci z lastno aktivnostjo spoznavajo novo učno snov. S temi metodami lahko učenci dosežejo tudi višje stopnje po Bloomovi taksonomski lestvici. Višje stopnje kot dosežejo učenci, več različnih znanj in veščin imajo. Aktivna učna metoda, ki zaobjema vse stopnje po Bloomovi lestvici, je tudi oblikovalsko razmišljanje (angl. design thinking). S to metodo se učenci naučijo analitskega in kritičnega razmišljanja, samovrednotenja, iskanja in implementiranja idej in izdelave prototipov. V zaključnem delu smo raziskovali možnosti vpeljave oblikovalskega razmišljanja v pouk na srednjih gostinskih in turističnih šolah. Izvedli smo deset polstrukturiranih intervjujev, z učitelji, ki poučujejo vse strokovne module na treh različnih srednjih šolah za gostinstvo in turizem. Na podlagi analize smo ugotovili, da bi bila vpeljava oblikovalskega razmišljanja smiselna zaradi sprememb v gospodarstvu in novih generacij dijakov. Pri vpeljavi metode bi se lahko pojavili določeni izzivi, vezani na predznanje in motivacijo dijakov ter na časovno obdobje izvajanja metode. Sam proces je dolgotrajen in bolj primeren za projektno delo kot za vpeljavo v redni pouk.
Ključne besede: aktivne učne metode, pasivne učne metode, Bloomova taksonomija, oblikovalsko razmišljanje, poučevanje v gostinstvu in turizmu
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 374; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

4.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 372; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (724,87 KB)

5.
Ples kot športna interesna dejavnost v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Sara Juhart, 2023, magistrsko delo

Opis: Ples predstavlja in zajema široko polje možnosti raziskovanja – od kretenj, gibov, mimike, gestike in drugih telesnih premikov do prikazovanja različnih čustvenih stanj ter občutij. V nadaljevanju se v magistrskem delu ukvarjamo s pomenom plesne dejavnosti za razvoj otroka v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Najprej teoretično opredelimo plesno dejavnost – pri tem se dotaknemo njenega nastanka, razvoja in vpliva na družbo s posebnim poudarkom na pomenu plesa pri otrocih v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Potem svoje raziskovanje premaknemo na praktični del magistrske naloge, pri katerem je sodelovalo 20 otrok, od tega 10 deklic in 10 dečkov. Izvedli smo 6 učnih ur interesne dejavnosti – plesa. Za ugotovitev pomena plesa pri otrocih smo uporabili vprašalnik, kjer smo raziskovali splošno znanje otrok o plesu pred in po izvedbi učnih ur ter kriterije, s čimer smo želeli dobiti objektiven uvid v otrokovo znanje in poznavanje plesne dejavnosti pred ter po izvedenih učnih urah. Preučevali smo otrokovo znanje o plesu, kreativnost, ritem, usklajenost, improvizacijo, ustvarjalnost, domišljijo in sodelovanje z drugimi. Rezultati kažejo, da po izvedbi strnjene plesne vadbe učenci razumejo ples mnogo bolj celostno in večplastno kot pred samo vadbo. Ugotoviti je mogoče, kako pomembna je plesna dejavnost za otroke – za njihov psiho-fizični razvoj in delovanje. Sama raziskava je pokazatelj, da je večja vključitev plesne dejavnosti v učni načrt ne le spodbujana in priporočena, temveč nujna.
Ključne besede: plesna dejavnost, otroci, učenje, učne ure, učni načrt
Objavljeno v DKUM: 23.06.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

6.
Analiza nalog, ki usmerjajo k operacijsko-praktičnim učnim metodam v učbenikih za spoznavanje okolja : magistrsko delo
Urška Doberšek, 2023, magistrsko delo

Opis: Pri pouku predmeta spoznavanje okolja naj bi učenci cilje uresničevali z lastno aktivnostjo. Ob učiteljevi uporabi operacijsko-praktičnih učnih metod pri pouku, učenci preko različnih praktičnih aktivnosti dosegajo učne cilje. V operacijsko-praktično skupino učnih metod uvrščamo metodo raziskovanja, metodo praktičnih del, gibalnih in drugih dejavnosti, metodo pisnih del, metodo risanja in metodo igre. Namen magistrskega dela je proučiti naloge, ki v učbenikih in delovnih učbenikih predmeta spoznavanje okolja, usmerjajo k operacijsko-praktičnemu delu. Osredotočili smo se na štiri založbe, ki so na slovenskem trgu najbolj zastopane. Pri vsaki založbi smo analizirali učbenik za vsak posamezen razred. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno-neeksperimentalno metodo pedagoškega opazovanja. Rezultati analize so pokazali, da je zastopanost nalog, ki usmerjajo k operacijsko-praktičnim učnim metodam v učbenikih oz. delovnih učbenikih glede na razred in založbo različna. Rezultati kažejo, da se delež nalog razlikuje med posameznimi založbami. Glede na razred, se največ nalog, ki spodbujajo k uporabi operacijsko-praktičnih metod, v največjem deležu pojavlja v učbenikih za 3. razred, sledi 1. razred in nato 2. razred.
Ključne besede: učbeniki, operacijsko-praktične učne metode, založba, spoznavanje okolja
Objavljeno v DKUM: 16.06.2023; Ogledov: 479; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

7.
Akademska uspešnost študentov pedagoških smeri med epidemijo covid-19: primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo : primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo
Martina Jazbec, 2023, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil primerjati akademsko uspešnost študentov med študijem na daljavo v času epidemije COVID-19 in v obdobju po epidemiji, ko se je študijski proces izvajal v živo. V ospredju naše raziskave je bila pogostost uporabe različnih učnih metod ter oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo v obdobju epidemije COVID-19. Zanimale so nas tudi prednosti in slabosti študija na daljavo po mnenju študentov ter za katere vplive so bili mnenja, da so v največji meri vplivali na njihov akademski uspeh med študijem na daljavo ter študijem v živo. Z empirično raziskavo na vzorcu 105 študentov treh največjih javnih univerz, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter Univerze na Primorskem smo ugotovili, da so imeli študentje statistično pomembno višji akademski uspeh v študijskem letu 2021/2022, kot v študijskem letu 2020/2021. Študentje so imeli višji akademski uspeh, kadar je večji del študijskega procesa potekal v živo. Preučili smo tudi pogostost uporabe učnih metod ter učnih oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo. Statistično pomembnih razlik v uporabi različnih učnih metod ter učnih oblik dela nam ni uspelo ugotoviti. Na akademski uspeh posameznikov je po mnenju študentov v največji meri vplivala količina časa, ki so ga namenili študijskim obveznostim ter njihove kognitivne sposobnosti. Študentje so največje prednosti študija na daljavo videli v časovnih in finančnih prihrankih. Pri negativnih vidikih študija na daljavo pa je bila v ospredju omejitev stikov.
Ključne besede: študentje, študij, COVID-19, učne oblike dela, učne metode dela
Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 423; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

8.
Samodejna razpoznava značilnosti oči s strojnim učenjem na podlagi manjše učne množice : magistrsko delo
Gregor Horvat, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta opisani zasnovi dveh pristopov strojnega učenja za razpoznavo značilnosti v človeškem očesu na podlagi majhne učne množice. Implementirani sta dve tehniki; semantična segmentacija in lokalizacija. Obe rešitvi delujeta na osnovi konvolucijskih nevronskih mrež in iz digitalnih fotografij očes razpoznata položaj zenice, zunanjo obrobo šarenice ter barvo le-te. Problem omejene učne množice smo naslovili z uporabo več tehnik obogatitve učne množice na podlagi obstoječih učnih podatkov. Najboljše rezultate je dosegla segmentacijska nevronska mreža, tehnike obogatitve učne množice pa so se izkazale za nepogrešljive pri učenju na majhni učni množici.
Ključne besede: konvolucijske nevronske mreže, semantična segmentacija, lokalizacija, obogatitev učne množice
Objavljeno v DKUM: 13.03.2023; Ogledov: 654; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (6,03 MB)

9.
Didaktična transformacija učne vsebine na razredni stopnji osnovne šole
Tanja Pelc, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del govori o didaktični transformaciji učne vsebine ter o pripravi učnih vsebin glede na potrebe ter razvojne značilnosti učenca. Učne vsebine pomembno vplivajo na razvoj otroka, njegovo vzgojo in življenje v družbi, zato moramo biti pri izbiri učnih vsebin zelo pozorni. Upoštevati moramo čas, ki nam je na voljo, predznanje učencev, interese načrtovalcev, izkušnje in spretnosti učencev, učno gradivo in oblike izobraževanja. Pri upoštevanju vseh elementov priprave učne ure pride do različnih procesov, transformacij, ki morajo biti izvedene sistematično, znanstveno strokovno ter težavnostno primerno razvojni stopnji otroka. Učitelj ima pomembno vlogo, saj vsa spoznanja prenese na svoje učence, na kakšen način bo to storil, pa je v njegovih rokah. V empiričnem delu je bil raziskan pogled učiteljev na didaktično transformacijo. Zanimalo nas je, kako učitelji pripravljajo učno vsebino, da je primerna za učence, katera didaktična načela in pristope podajanja učne vsebine največkrat uporabljajo. Prav tako nas je zanimalo, ali so pri pouku poleg vsebin s kognitivnega področja zastopane tudi čustveno-doživljajske vsebine. V analizo nismo vključili vsebin, ki izhajajo iz psihomotoričnega zornega kota.
Ključne besede: učne vsebine, znanstvenost učne vsebine, didaktična transformacija
Objavljeno v DKUM: 26.01.2023; Ogledov: 505; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

10.
Osnovnošolski učitelji o sodelovanju s starši učencev z učnimi težavami : magistrsko delo
Eva Mavrič, 2022, magistrsko delo

Opis: Učne težave oziroma učenci z učnimi težavami predstavljajo skupino učencev, ki zahtevajo posebno pozornost in obravnavo. Gre za zelo raznolik pojav, saj se za istimi učnimi težavami skrivajo različni vzroki. Učne težave se razprostirajo na kontinuumu od lažjih do težjih, od preprostih do kompleksnih, od kratkotrajnih do tistih, ki so vezane na čas šolanja ali trajajo celo življenje. Učenci z učnimi težavami imajo pri učenju večje težave kot večina njihovih vrstnikov, zato je za optimalni napredek in pomoč učencem z učnimi težavami nujno sodelovanje med učitelji ter starši. Sodelovanje med učitelji in starši kljub morebitnim oviram, s katerimi se pri tem srečujejo, prinaša veliko prednosti za vse vpletene (starše, učence, učitelje in ostale strokovne delavce). Učenci, čigar starši in učitelji dobro sodelujejo, dosegajo boljši učni uspeh, imajo višje cilje, so bolj motivirani za šolsko delo, samozavestnejši, imajo višjo samopodobo, redno obiskujejo pouk, so odgovornejši idr. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti pogled osnovnošolskih učiteljev na sodelovanje s starši učencev z učnimi težavami; kako pogosto sodelujejo z njimi, kako ocenjujejo pogostost sodelovanja, katere oblike sodelovanja uporabljajo, s katerimi ovirami se pri tem srečujejo in kako ocenjujejo svojo kompetentnost za sodelovanje z njimi. V raziskavi je sodelovalo 343 osnovnošolskih učiteljev. Rezultati so pokazali, da učitelji s starši učencev z učnimi težavami sodelujejo pogosto in svojo pogostost sodelovanja ocenjujejo kot zadostno. Učitelji so navajali več različnih oblik sodelovanja in ovir, s katerimi se pri sodelovanju srečujejo, pri čemer pa je najpogostejša oblika sodelovanja dopisovanje s pomočjo elektronske pošte. Pri sodelovanju se učitelji srečujejo z ovirami, kot so nerealna pričakovanja staršev glede učnih zmožnosti njihovega otroka, preobremenjenost in pomanjkanje časa staršev ter učiteljev itd. Skoraj polovica osnovnošolskih učiteljev se čuti kompetentne za sodelovanje s starši učencev z učnimi težavami.  
Ključne besede: Učne težave, učenci, sodelovanje, učitelji, starši, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 1081; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 2.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici