| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga prostočasnega jahanja pri obvladovanju učnih težav otrok : magistrsko delo
Hana Černe, 2025, magistrsko delo

Opis: Šport in gibalne aktivnosti pozitivno vplivajo na počutje in zdravje. Z empirično raziskavo smo proučili vlogo prostočasnega jahanja pri šolskem uspehu in reševanju učnih težav osnovnošolcev. Zbrali smo kvalitativne in kvantitativne podatke 49 osnovnošolcev, 39 staršev in 28 učiteljev jahanja iz različnih krajev, največ na severovzhodu Slovenije. Rezultati naše raziskave so pokazali, da vpliv jahanja na šolski uspeh ni negativen, saj osnovnošolce sprosti, vzgaja in motivira pri opravljanju šolskih obveznosti. Večina osnovnošolcev jaha enkrat, dvakrat ali trikrat na teden tri leta ali več in je dosegla odličen ali prav dober končni šolski uspeh ter nima večjih učnih težav, približno ¼ je učencev s posebnimi potrebami. Na jahanju se dobro počutijo in so notranje motivirani za učenje. Pridobivajo telesne spretnosti, urijo pozornost ter koncentracijo. Učijo se skrbi za konja in pridobivajo delovne navade. Učitelji jahanja spodbujajo učence k samostojnosti in prevzemanju odgovornosti. Osnovnošolci opažajo, da so med učenjem jahanja postali bolj vztrajni in samozavestni, se znajo sprostiti pri preverjanju in ocenjevanju znanja ter v družbi vrstnikov in bolj zaupajo vase ter v svoje sposobnosti. Tudi starši in učitelji jahanja opažajo podobne učinke jahanja na otroke, le z drugačnega zornega kota. Starši otrokom radi omogočijo jahanje, če opravljajo svoje obveznosti. Zavedajo se, da ima gibalna aktivnost pomembno vlogo pri razvoju pozitivne samopodobe pa tudi pri reševanju težav. Težave in močna področja otrok med delom z njimi spoznavajo tudi učitelji jahanja, ki se zavedajo, kako pomembna je podpora učitelja, vrstnikov – pogosto delajo v skupinski obliki – in konja, odnos s katerim otrokom veliko pomeni. Učitelji jahanja spodbujajo trud učencev. Napredovanje pri učenju jahanja jim prinaša občutek kompetentnosti, zato jim je tudi v šoli lažje.
Ključne besede: rekreativno jahanje, učne težave, učenje, šolski uspeh, občutek kompetentnosti, gibalna aktivnost
Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Inkluzivnost dodatne podpore in pomoči za učence
Katja Jeznik, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Raziskave kažejo, da so rešitve na področju izobraževanja otrok s posebnimi potrebami uspešne pri izboljšanju njihovih akademskih dosežkov, manj pa pri njihovi socialni vključenosti. V članku je predstavljena študija primera dodatne podpore mobilnih specialnih in rehabilitacijskih pedagogov učencem, za katere so na šolah presodili, da potrebujejo dodatno spodbudo pri doseganju ciljev, niso pa identificirani kot učenci s posebnimi potrebami. Zanimalo nas je razumevanje pojma inkluzije in ali se aktivnosti podpore učencem prekrivajo z že uveljavljenimi praksami. Ugotovili smo neenotno razumevanje pojma inkluzije ter usmerjenost v drugačno sodelovanje z učenci. Kljub spodbudnim ugotovitvam je oblikovanje čim manj izključujočih praks velik izziv.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, otroci s posebnimi potrebami, inkluzija, svetovalno delo, dodatna strokovna pomoč, mobilni specialno in rehabilitacijski pedagog, učne težave
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (412,27 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Ali je spol otroka dejavnik učne uspešnosti v osnovni šoli?
Joca Zurc, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil proučiti razlike v učni uspešnosti med učenkami in učenci v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju na reprezentativnem vzorcu osnovnošolskih otrok ter poiskati dejavnike, ki najbolje pojasnjujejo razlike. Raziskava temelji na vzorcu 1783 otrok. Podatki so bili zbrani s standardiziranim vprašalnikom SSRS in analizirani z neparametričnimi statističnimi testi. Rezultati so pokazali, da statistično značilno višjo učno uspešnost dosegajo deklice, zlasti na področju branja, splošnega védenja in motivacije. Razvitost socialnih spretnosti, odsotnost vedenjskih težav in razvojnih primanjkljajev so se pokazali kot najznačilnejši dejavniki učnega uspeha v osnovni šoli. Na razredni stopnji je treba večjo pozornost nameniti razvoju bralnih sposobnosti dečkov.
Ključne besede: razredni pouk, dejavniki učne uspešnosti, razlike med spoloma, socialne spretnosti, vedenjske težave
Objavljeno v DKUM: 10.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Učne težave in izvajanje petstopenjskega načrta pomoči v osnovnih šolah : magistrsko delo
Zala Jug, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Učne težave in izvajanje petstopenjskega načrta pomoči v osnovnih šolah sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo osvetlili zgodovinski razvoj inkluzije ter njen pomen v sodobnem šolstvu, pri čemer smo se osredotočili na prednosti inkluzivnega pristopa in vlogo učitelja kot osrednjega dejavnika v procesu vključevanja. Analizirali smo, kaj so učne težave, dejavnike njihovega nastanka, vlogo okolja, razredne klime, staršev, svetovalne službe ter pomen krepitve močnih področij učencev. Posebno pozornost smo namenili učnim težavam na področjih branja, pisanja, pravopisa in računanja ter predstavili načine in strategije učne pomoči. Podrobno smo opisali petstopenjski model pomoči za učence z učnimi težavami, ki ga šole uporabljajo za strukturirano obravnavo teh težav. Magistrsko delo se osredotoča na učence, s katerimi delamo v okviru izvirnega delovnega projekta pomoči. To so učenci s splošnimi učnimi težavami ter lažjimi in zmernimi specifičnimi učnimi težavami, pri katerih primanjkljaji niso tako izraziti, da bi pridobili uradno odločbo. V empiričnem delu smo raziskali izkušnje učiteljev pri delu z učenci z učnimi težavami. Analizirali smo, kako učitelji sodelujejo s šolsko svetovalno službo, starši in učenci ter njihovo zaznavanje učinkovitosti petstopenjskega modela pomoči. Ugotovili smo, da obstajajo razlike v pristopih med razrednimi in predmetnimi učitelji, a splošno mnenje je, da model učinkovito podpira učence pri premagovanju učnih težav.
Ključne besede: inkluzija, petstopenjski model pomoči, učne težave
Objavljeno v DKUM: 20.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

5.
Ocenjevanje vloge in podpore vrstnikov in učiteljev pri otrocih s specifičnimi učnimi težavami : magistrsko delo
Tadeja Kunej, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo vlogo podpore vrstnikov in učiteljev pri učencih s specifičnimi učnimi težavami (SUT) v izbrani osnovni šoli. Preučevali smo mnenja učencev, ki imajo SUT, njihovih vrstnikov ter učiteljev, ki jih poučujejo. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kako vrstniki in učitelji razumejo in obravnavajo učence s SUT ter katere strategije in oblike podpore so najuspešnejše za njihove učne dosežke ter socialno vključevanje. V teoretičnem delu smo obravnavali otroke s posebnimi potrebami, s poudarkom na specifičnih učnih težavah, predstavili pomen inkluzije v izobraževalnem sistemu ter predstavili vlogo učiteljev, vrstnikov, staršev in strokovnjakov pri podpori učencem s specifičnimi učnimi težavami. Poseben poudarek smo namenili strategiji poučevanja in prilagoditvam za učence s specifičnimi učnimi težavami. Empirični del raziskave vključuje analizo anket izvedenih med učitelji, vrstniki in učenci s specifičnimi učnimi težavami ter opis delavnic, namenjenih ozaveščanju s SUT. Na podlagi zbranih podatkov smo ugotavljali, kako se učenci s specifičnimi učnimi težavami soočajo z izzivi, kako so deležni podpore in kakšen vpliv ima ozaveščenost vrstnikov na njihovo socialno vključevanje v šolsko okolje.
Ključne besede: specifične učne težave, inkluzija, podpora vrstnikov, učitelji in specifične učne težave, učenci s specifičnimi učnimi težavami
Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Individualna pomoč in podpora učencem z učnimi težavami : študija primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike Pika
Saša Rojko, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na analizo nudenja individualne pomoči in drugih oblik podpore v Dnevnem centru za otroke in mladostnike PIKA. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne koncepte, ki so pomembni za razumevanje učnih težav in oblik dela za njihovo odpravo. Na podlagi obstoječe literature smo raziskali vrste in oblike učnih težav, ki obstajajo, in njihove prepoznavne značilnosti. Proučili smo proces obravnave otroka in se na podlagi literature seznanili s temeljnimi načeli, ki jih je pri nudenju pomoči treba upoštevati. Osredotočili smo se tudi na predstavitev individualnih in skupinskih oblik pomoči ter drugih metod in oblik dela. Na koncu smo predstavili še delovanje dnevnih centrov in zakonodajo, po kateri se morajo ravnati. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike PIKA v Mariboru. Ugotovili smo, da se zaposleni v dnevnem centru soočajo s širokim spektrom otrok z raznimi učnimi in psihosocialnimi težavami. Čeprav pri svojem delu posegajo po individualni in skupinski obliki dela, dosežejo največje in najhitrejše spremembe v vedenju in procesu učenja z individualno obliko.
Ključne besede: individualna pomoč, skupinska pomoč, dnevni center, učne težave
Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

7.
Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih : magistrsko delo
Sandrina Hafner, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena filmska vzgoja, del katere je animirani film, kako se kažejo vplivi filmske vzgoje pri razvoju otrok, saj preko nje otrok razvija kritično mišljenje, krepi kreativnost, inovativnost, domišljijo in fantazijo. Predstavljena je definicija animacije, tehnike animacij in vpliv animacije na ustvarjalnost otrok v vzgoji in izobraževanju. Podrobneje smo predstavili primer iz prakse nadarjenega učenca iz 8. razreda osnovne šole. Opisali smo stop-motion animacijo. Teoretični del zajema tudi opis informacijsko-komunikacijske tehnologije, kako vpliva na otroke in na vzgojno-izobraževalni proces in kateri so dejavniki integracije IKT v vzgojo in izobraževanje. V praktični del smo vključili snovno pripravo, opredelitev sodelovalnih skupin in opis poteka izdelave stop-motion animacije v praksi. V empiričnem delu so predstavljeni podatki, pridobljeni z nestrukturiranim intervjujem in opazovalno listo. V okviru uporabe IKT v vrtcih je bil naš namen uporabiti mobilni telefon in otroke vključiti v izdelavo stop-motion animacije in ugotoviti interakcijo oz. delo otrok znotraj posamezne skupine, učinkovitost tovrstnega pristopa za spodbujanje sodelovalnega učenja in mnenje otrok o zanimivosti ter želje po tovrstnem delu.
Ključne besede: Stop-motion animacija, IKT, sodelovalno učenje, učne težave otrok, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 12.03.2024; Ogledov: 366; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

8.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 478; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (724,87 KB)

9.
Osnovnošolski učitelji o sodelovanju s starši učencev z učnimi težavami : magistrsko delo
Eva Mavrič, 2022, magistrsko delo

Opis: Učne težave oziroma učenci z učnimi težavami predstavljajo skupino učencev, ki zahtevajo posebno pozornost in obravnavo. Gre za zelo raznolik pojav, saj se za istimi učnimi težavami skrivajo različni vzroki. Učne težave se razprostirajo na kontinuumu od lažjih do težjih, od preprostih do kompleksnih, od kratkotrajnih do tistih, ki so vezane na čas šolanja ali trajajo celo življenje. Učenci z učnimi težavami imajo pri učenju večje težave kot večina njihovih vrstnikov, zato je za optimalni napredek in pomoč učencem z učnimi težavami nujno sodelovanje med učitelji ter starši. Sodelovanje med učitelji in starši kljub morebitnim oviram, s katerimi se pri tem srečujejo, prinaša veliko prednosti za vse vpletene (starše, učence, učitelje in ostale strokovne delavce). Učenci, čigar starši in učitelji dobro sodelujejo, dosegajo boljši učni uspeh, imajo višje cilje, so bolj motivirani za šolsko delo, samozavestnejši, imajo višjo samopodobo, redno obiskujejo pouk, so odgovornejši idr. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti pogled osnovnošolskih učiteljev na sodelovanje s starši učencev z učnimi težavami; kako pogosto sodelujejo z njimi, kako ocenjujejo pogostost sodelovanja, katere oblike sodelovanja uporabljajo, s katerimi ovirami se pri tem srečujejo in kako ocenjujejo svojo kompetentnost za sodelovanje z njimi. V raziskavi je sodelovalo 343 osnovnošolskih učiteljev. Rezultati so pokazali, da učitelji s starši učencev z učnimi težavami sodelujejo pogosto in svojo pogostost sodelovanja ocenjujejo kot zadostno. Učitelji so navajali več različnih oblik sodelovanja in ovir, s katerimi se pri sodelovanju srečujejo, pri čemer pa je najpogostejša oblika sodelovanja dopisovanje s pomočjo elektronske pošte. Pri sodelovanju se učitelji srečujejo z ovirami, kot so nerealna pričakovanja staršev glede učnih zmožnosti njihovega otroka, preobremenjenost in pomanjkanje časa staršev ter učiteljev itd. Skoraj polovica osnovnošolskih učiteljev se čuti kompetentne za sodelovanje s starši učencev z učnimi težavami.  
Ključne besede: Učne težave, učenci, sodelovanje, učitelji, starši, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 1197; Prenosov: 467
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

10.
Izkušnja učencev z učnimi težavami v času šolanja na daljavo : magistrsko delo
Barbara Cotič, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučili izkušnje učencev z učnimi težavami v času šolanja na daljavo. V okviru teoretičnega dela smo s pomočjo strokovne literature pridobili podatke o otrocih s posebnimi potrebami, podrobneje o učencih z učnimi težavami, o delu šolske svetovalne službe ter o izobraževanju na daljavo. Raziskali smo tudi opravljene analize na področju šolanja na daljavo v času epidemije covid-19. V empiričnem delu smo predstavili zbrano gradivo, ki smo ga pridobili z vprašalnikom. Gradivo smo statistično obdelali s pomočjo SPSS programa in ga ustrezno interpretirali. V zaključku naloge smo potrdili oz. zavrgli zastavljene hipoteze in predstavili temeljne ugotovitve raziskave. Ugotovili smo, da je učencem največ težav predstavljalo nerazumevanje učiteljevih navodil ter same učne vsebine. Učna pomoč je bila v času šolanja na daljavo ustrezno nudena, tako s strani šolskega svetovalnega delavca kot učiteljev. Izvajana je bila vsaj enkrat tedensko s pomočjo različnih spletnih tehnologij (Viber, Zoom ipd.). Šolski strokovni delavci so učencem pomagali pri razlagi snovi ter učenju, na voljo pa so jim bili tudi za pogovore o tematikah, ki se ne tičejo izključno šole. Pomoč pa so učencem nudili tudi starši. Opazil se je trend upada motivacije in učne uspešnosti po šolanju na daljavo. Kljub majhnim težavam so učenci vseeno pogrešali klasičen način izobraževanja. Največja negativna lastnost je bilo pomanjkanje socialnega stika.
Ključne besede: Učenec, učne težave, izobraževanje, šolanje na daljavo, šolska svetovalna služba
Objavljeno v DKUM: 05.08.2022; Ogledov: 877; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici