| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
UČITELJIŠČA IN PROFESIONALNO USPOSABLJANJE BODOČIH UČITELJEV NA SLOVENSKEM
Polona Franko, 2011, diplomsko delo

Opis: Poklic učitelja je bil in še vedno je, poklic, ki je zelo podvržen vplivom družbenih razmer, dogajanjem in oblasti. Še zlasti v zgodovini slovenskega naroda je bil vseskozi tudi močno povezan z borbo po uveljavljanju in upoštevanju slovenskega jezika in naroda znotraj večjih, narodno raznolikih političnih združb. Poučevanje in učenje v maternem jeziku še v času naših dedkov in babic ni bilo tako samoumevno, kot se nam morda zdi danes. Zakonsko predpisano ustanavljanje učiteljišč, obvezna osnovna šola ter poučevanje v maternem jeziku so v času razsvetljenega absolutizma med drugim pomembno vplivali na osnovno opismenjevanje Slovencev, predpisano potrebno znanje učiteljev za pridobitev tega poklica, skrb države za osnovnošolsko usposabljanje prebivalstva,… Učiteljišča so postala prve izobraževalne institucije za usposabljanje bodočih učiteljev, hkrati pa tudi prva središča, ki so ženskam omogočala usposabljanje za intelektualni poklic. Vojne, vzponi in padci različnih družbeno-političnih sistemov, raznovrstne pedagoške paradigme ter dileme o potrebni izobrazbi za pridobitev in opravljanje tega poklica, so močno zaznamovali potek usposabljanja bodočih učiteljev na Slovenskem ter njihov položaj v družbi.
Ključne besede: učiteljišče, šolske reforme, usposabljanje učiteljev, zgodovina šolstva, osnovnošolski učitelj
Objavljeno: 16.08.2011; Ogledov: 1610; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (749,06 KB)

2.
IZOBRAŽEVANJE UČITELJIC V ZASEBNEM ŠOLSTVU NA SLOVENSKEM
Simona Strašnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Tretji državni osnovnošolski zakon določa za izobraževanje učiteljstva samostojna, po spolih ločena štiri letna učiteljišča. Od leta 1869 je veljal tudi za privatne šole državni šolski zakon, po katerem so smele poučevati v šoli le usposobljene učiteljice. V Sloveniji so delovala tri zasebna ženska učiteljišča: Zasebna ženska učiteljska šola šolskih sester v Mariboru, Zasebna ženska učiteljska šola z vadnico pri uršulinkah in Zasebno žensko učiteljišče uršulink v Škofji Loki. Leta 1892 je oblast odobrila ustanovitev privatnega učiteljišča šolskim sestram, po odličnem uspehu prvih maturantk 1895 je dobila šola tudi pravico javnosti. Naučno ministrstvo je 1898 odobrilo statut njihovega zasebnega učiteljišča, učni načrt pa so odobrili z odlokom 9. maja 1904. Ob dvestoletnici prihoda uršulink v Ljubljano pa je učiteljišče 14. aprila 1902 dobilo pravico javnost. Škofjeloške uršulinke so dovoljenje dobile 1909 in v jeseni odprle prvi letnik. Naslednje leto so tudi dobile pravico javnosti in 1910 je bila tako na zavodu prva matura. Vseskozi so na teh treh zasebnih učiteljiščih potekali neprestani boji za obstanek učiteljišča, ki so ovirali delo. Vsem trem učiteljiščem je bilo skupno, da so zagotavljala vsesplošno izobrazbo v skladu z razvojem znanosti tistega časa. To je poleg strokovno usposobljenih učiteljic omogočila tudi raba specializiranih, za takratni čas sodobno opremljenih kabinetov in mnoge strokovne ekskurzije. Poskrbljeno je bilo tudi za telesni razvoj deklet, poleg rednega športnega pouka so imele možnost udeleževanja na drugih športnih aktivnostih. Učenke učiteljišč so imele veliko možnosti za odkrivanje in razvoj svojih umetniških talentov na različnih področjih. Svojo nadarjenost so lahko dokazovale na šolskih razstavah, kulturnih prireditvah, nastopih. Učiteljišča so organizirala tudi obiske muzejev, gledaliških predstav. Vseskozi so skrbela za osebnostni razvoj učenk: prisvojitev temeljnih vrednot, kot so poštenost, odgovornost, delavnost, pomoč drugim v stiski. Najpomembnejše pa je, da so učiteljišča odigrala pomembno vlogo pri spodbujanju in ohranjanju slovenske identitete in narodne zavesti v obeh Slovencem nenaklonjenih obdobjih – v obdobju Avstro-Ogrske monarhije in v obdobju Kraljevine Jugoslavije.
Ključne besede: Zasebna ženska učiteljska šola šolskih sester v Mariboru, Zasebna ženska učiteljska šola z vadnico pri uršulinkah, Zasebno žensko učiteljišče uršulink v Škofji Loki
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 1625; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (5,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici