| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 99
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga vrednot in kulturne raznolikosti v podjetju kozmetične dejavnosti
Snežana Horvat, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je usmerjeno v proučevanje vloge vrednot in kulturne raznolikosti. Vsaka država ima svoje kulturno ozadje, standarde razmišljanja in delovanja. Te kulturne razlike močno vplivajo na poslovni svet in z napačno izbiro države se povečuje finančno tveganje podjetja. V podjetju je zato treba zagotoviti tiste informacije o vrednotah kulturnih razlik, ki vplivajo na občutljivost pri poslovanju med državama. Namen magistrskega dela je natančneje proučiti vpliv kulturnih razlik na učinkovitost dela v švedskem podjetju iz kozmetične dejavnosti, ki deluje v Sloveniji in sodeluje z zunanjim izvajalcem iz Indije, in na tej osnovi podati smernice za sistematičen pristop podjetja k analizi kulturnega okolja. V empiričnem delu so z metodo intervjuja predstavljeni rezultati raziskave o dejavnikih, ki bi jih moralo vodstvo proučevanega podjetja analizirati pred pričetkom poslovanja z zunanjimi izvajalcem iz Indije. Prav tako so preverjene ovire pri poslovanju in ukrepi za odpravo ovir. Raziskava je pokazala, da bi bilo treba pred načrtovanjem poslovanja z zunanjim izvajalcem iz Indije analizirati kulturne dejavnike, predvsem enakost razumevanja besedil – sporočil in slovnice, odsotnost zaradi velikega števila praznikov (44 dni letno), dojemanje časa, ki vpliva na izvedbo v rokih, zavedanje odgovornosti do dela (izvedbe v rokih, kakovosti dela), potrebo po podrobnih navodilih za delo, pogostost menjave delovnih mest in odliva znanja, stopnjo izobraženosti in potrebo po medkulturnem izobraževanju. Takšnega mnenja so bili vsi intervjuvani. S pomočjo raziskave so bile ugotovljene največje ovire pri poslovanju z zunanjim izvajalcem iz Indije, ki so jezikovne ovire, prelaganje odgovornosti in razlike v pojmovanju – dojemanju časa, prenizka stopnja izobraženosti in nesamostojnost pri delu ter pogosta fluktuacija. Posledice kulturnih razlik se kažejo v slabi kakovosti dela zunanjega izvajalca iz Indije. Ukrep, s katerim bi lahko odpravili ovire, je medkulturno izobraževanje naročnika storitve in izvajalca. Takšnega mnenja so bili vsi (100 %) intervjuvani. Za 80 % intervjuvanih je pomemben ukrep za odpravo ovir pridobivanje komunikacijskih veščin na strani naročnika in izvajalca. Glede na ugotovitve naše raziskave smo razvili lasten instrument, vprašalnik, ki podjetjem omogoča, da pred vstopom na trg, kjer prevladuje hinduizem (indijska podcelina), na sistematičen način analizirajo tveganja in preprečijo nastanek ovir pri poslovanju.
Ključne besede: kulturne razlike, učinkovitost poslovanja, ovire, analiza dejavnikov
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 107; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

2.
Analiza učinkov brezpapirnega poslovanja na izvajanje poslovnih procesov: primer servisne delavnice
Monika Mar, 2018, magistrsko delo

Opis: Uvedba brezpapirnega poslovanja predstavlja za podjetja enega izmed pomembnih korakov k temu, da pospešijo izvajanje poslovnih procesov, dosežejo boljši nadzor nad dokumenti in zagotovijo varnejše poslovanje. Podjetja se srečujejo z veliko količino papirnatih dokumentov, ki v njih zasedejo veliko prostora, prav tako pa zaposlenim vzamejo veliko časa, da jih najdejo in jih pravilno shranjujejo. Osnova za prehod na brezpapirno poslovanje so dobre informacijske rešitve s tega področja, ki uporabnikom omogočajo hitro in enostavno delo ter prihranek časa. Pomemben del brezpapirnega poslovanja predstavlja tudi uvedba e-podpisa preko elektronske tablice. Uvedba brezpapirnega poslovanja je tako primerna tako za velika kot tudi manjša podjetja, potrebno je le, da podjetje ugotovi, da se bo s takšno rešitvijo izboljšala učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. V magistrskem delu smo se tako posvetili možnosti uvedbe brezpapirnega poslovanja in e-podpisa na primeru servisne delavnice. Poiskali smo dva ponudnika, ki ponujata rešitve s tega področja, in nato primerjali kateri izmed teh dveh ponudnikov je najprimernejši za uvedbo brezpapirnega poslovanja v obravnavani servisni delavnici. Podjetji, ki smo ju izbrali za primerjavo, sta bili Mikrografija d.o.o. in Setcce d.o.o.. Na podlagi zahtev oz. kriterijev, ki smo jih postavili, smo ugotovili, kateri izmed teh dveh ponudnikov je najprimernejši. Ugotovili smo, da obe podjetji ustrezata nominalnim kriterijem in sta povsem izenačeni, tako da je glede izbire najprimernejšega ponudnika vplivalo predvsem naše strokovno mnenje. Na podlagi vseh informacij, ki smo jih dobili, smo ugotovili in predstavili, kako uvedba brezpapirnega poslovanja vpliva na izvajanje poslovnih procesov v servisni delavnici oz. servisnem sprejemu v obravnavanem podjetju.
Ključne besede: brezpapirno poslovanje, e-podpis, učinkovitost poslovanja, servisna delavnica, digitalizacija poslovanja.
Objavljeno: 12.10.2018; Ogledov: 910; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1022,54 KB)

3.
Presojanje vpliva spremembe organizacijske strukture in procesov banke na njeno učinkovitost
Maja Verdonik, 2016, magistrsko delo

Opis: Organizacijska struktura je v teoriji opredeljena kot pomemben dejavnik, ki vpliva na učinkovitost podjetij. Zaradi potrebe po njenem prilagajanju zunanjim in notranjim dejavnikom, jo je potrebno pogosto spreminjati in prilagajati. Sprememba organizacijske strukture predstavlja aktivnost, ki jo je mogoče uresničiti v dokaj kratkem času, to pa velja tudi za njene rezultate, ki se v končni fazi kažejo v racionalizaciji stroškov poslovanja. Seveda pa moramo organizacijsko strukturo dojemati predvsem kot orodje za trajno izboljševanje učinkovitosti in jo prilagajati viziji in strateškim usmeritvam podjetja, in sicer z uskladitvijo potreb strank in upravljanja odnosov z njimi, upravljanja tveganj ter razvoja zaposlenih, kar v končni fazi vpliva na večanje vrednosti za lastnike. S spremembo organizacijske strukture se zaradi zahtev po optimizaciji poslovanja in racionalizaciji stroškov sooča tudi večina slovenskih bank. V letih pred nastopom gospodarsko-finančne krize so banke večinoma spreminjale in prilagajale organizacijsko strukturo zaradi zahtev okolja, sodobnejšega pristopa k obravnavi strank, uvedbe novih storitev ali prodajnih poti in zahtev regulatorja. Pretekla gospodarsko-finančna kriza pa je pred banke postavila izzive kako znižati stroške poslovanja. Sprememba organizacijske strukture je eden izmed ukrepov, ki ga banke izvajajo s ciljem optimizacije poslovanja in racionalizacije stroškov in s tem povečanja učinkovitosti poslovanja. Po drugi strani banke zaradi sprememb organizacijske strukture prilagajajo in prenavljajo tudi procese, saj obstaja tesna povezava med organizacijsko strukturo in potekom procesov. Takšne zahteve po spreminjanju organizacijske strukture banke pa v ospredje postavljajo presojanje in spremljanje učinkov izvedenih sprememb. Presoja o učinkovitosti organizacijskih sprememb velikokrat ostaja na nivoju subjektivnih in delnih ocen, kar predstavlja osrednji problem magistrskega dela. Cilj magistrskega dela je tako oblikovati model, s katerim bo mogoče presojati ali ima sprememba organizacijske strukture banke vpliv na učinkovitost banke. Presojo smo opravili na primeru izbrane banke, ki je v sklopu prestrukturiranja spremenila svojo organizacijsko strukturo in posledično procese. Tekom teoretične raziskave smo raziskali kako organizacijska struktura vpliva na delovanje podjetja oz. banke. Pri tem smo upoštevali specifiko bank, ki veliko svojih resursov namenijo upravljanju tveganj. V empiričnem delu naloge smo oblikovali model za presojanje vplivov organizacijske strukture in preverili ali je izbrani banki s spremembo organizacijske strukture in posledično prilagoditvijo procesov uspelo izboljšati poslovanje in na katerih področjih. Ugotavljamo, da je takšna sprememba imela pozitivne učinke na poslovanje banke. Učinki se izražajo predvsem v smislu stroškovne racionalizacije (nižji stroški plač), kar je posledica vitkejše strukture, manj vodstvenih delovnih mest ter izvajalcev procesov. Učinki se izražajo tudi na komunikacijskih linijah, ki so enostavnejše in krajše, kar pomeni optimizacijo horizontalnega usklajevanja vodstev in izvajalcev pri izvajanju procesov.
Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, organizacijska sprememba, strukturna dimenzija, vsebinska dimenzija, poslovni procesi, učinkovitost poslovanja, banka, bančništvo
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 551; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI POSLOVANJA PODJETJA X V PRIMERJAVI Z DVEMA DOMAČIMA KONKURENTOMA
Lidija Simonič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali analizo uspešnosti in učinkovitosti poslovanja na podlagi računovodskih kazalnikov podjetja X v primerjavi z dvema domačima konkurentoma v triletnem obdobju. Ključni pokazatelji uspešnosti in učinkovitosti poslovanja so kazalniki plačilne sposobnosti, gospodarnosti in uspešnosti. Vsi omenjeni kazalniki so bili pod standardno mejo in slabši od kazalnikov konkurenčnih podjetij. Podjetje je bilo v zadnjem letu ob dnevu zapadlosti sposobno poravnati le največ 37% dolgoročnih ter največ 63% kratkoročnih obveznosti. Vrednost kapitala je v zadnjem letu predstavljala le še slabo petino lastniškega kapitala iz leta 2012. Celotna gospodarnost se je zmanjšala za 12%, gospodarnost poslovanja pa za 6%. Prihodki podjetja so v zadnjih dveh letih upadli za 7%, odhodki pa so se v zadnjem letu povečali za 13%. Za nadaljevanje poslovanja podjetja se mora podjetje finančno prestrukturirati, morda s prenosom terjatev bank upnic v kapital. Za rešitev podjetja pride v poštev tudi njegova prodaja in s tem potrebna dokapitalizacija ali pa prodaja oz. zaprtje dela podjetja in s tem ukinitev dela proizvodnje.
Ključne besede: analiza poslovanja, kazalniki, učinkovitost, uspešnost
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 736; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

5.
ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI PODJETJA JAGROS D.O.O. V PRIMERJAVI S TREMI TUJIMI KONKURENTI
Silvestra Kristan, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo naredili primerjalno analizo uspešnosti in učinkovitosti poslovanja domačega trgovskega podjetja Jagros d.o.o. v primerjavi s tujimi trgovskimi podjetji Eurospin EKO d.o.o., Rudnidis d.o.o. in Spar Slovenija d.o.o., ki delujejo na slovenskem območju. Analizo smo izvedli na podlagi preurejenih in prečiščenih računovodskih izkazov družb. S pomočjo izračunanih temeljnih računovodskih kazalnikov smo analizirali premoženjsko-finančni položaj, poslovno uspešnost, učinkovitost in gospodarnost poslovanja ter denarno uspešnost poslovanja družb. Ugotavljamo, da družba Jagros d.o.o. najmanj učinkovito upravlja svoja obratna sredstva (ima najslabši kazalnik obračanja zalog) ter je glede na kazalnike gospodarnosti ter donosnosti sredstev najbolj poslovno uspešna. Na drugih proučevanih področjih (povprečna doba vezave obveznosti do dobaviteljev, pokritost kratkoročnih obveznosti ter dolgoročnih sredstev, donosnost kapitala, denarna izidnost poslovnih prihodkov, pokritost dolgov z denarnim izidom iz poslovanja, prihodki na zaposlenca in dodana vrednost na zaposlenca) družba Jagros d.o.o. v primerjavi z ostalimi konkurenti izkazuje srednje ugodne kazalnike. Čeprav so razlike med nekaterimi kazalniki zelo majhne, je družba Jagros d.o.o. edina družba, ki se ji vrednost večine kazalnikov v opazovanem obdobju izboljšuje, medtem ko njenim konkurentom vrednost večine kazalnikov stagnira ali se celo poslabša. Ugotavljamo, da ima gospodarska kriza v Sloveniji neugoden vpliv na poslovanje trgovskih družb, ki pa je navsezadnje pripomogla družbi Jagros d.o.o. k uspešnejšemu in učinkovitejšemu poslovanju, saj družba v opazovanem obdobju ustvarja večje prihodke in s tem večje čiste dobičke ter hkrati dosega izboljšanje večine proučevanih računovodskih kazalnikov.
Ključne besede: trgovska družba, analiza poslovanja, poslovna uspešnost, poslovna učinkovitost, računovodski izkazi, računovodski kazalniki.
Objavljeno: 17.07.2014; Ogledov: 2370; Prenosov: 521
.pdf Celotno besedilo (4,43 MB)

6.
REORGANIZACIJA VELIKEGA POSLOVNEGA SISTEMA
Suzana Prelec Bračko, 2013, magistrsko delo

Opis: V današnjem, spreminjajočem se in turbulentnem poslovnem okolju je ključnega pomena, da podjetja kot poslovni sistemi spremembe v poslovnem okolju in na trgu, kjer poslujejo, nenehno spremljajo in posledično pripravljajo ustrezni odziv, ki podjetju omogoča začrtano poslovanje in rast. Na ta način si poslovni sistem zagotavlja učinkovito in uspešno gospodarjenje ter želen razvoj poslovanja. V magistrski nalogi smo raziskali organizacijske spremembe kot posledice reorganizacije v velikem poslovnem sistemu ter vpliv učinkov izvedene reorganizacije na poslovanje poslovnega sistema, in sicer na primeru podjetja Telekoma Slovenije. Kot velja za večino podjetij, se tudi Telekom Slovenije srečuje z nenehnimi tržnimi in tehnološkimi spremembami v dinamičnem in konkurenčnem okolju. Zadnje desetletje so se okoliščine, v katerih deluje in posluje, še posebej temeljito spremenile. Obdobje (desetletja) stabilne rasti prihodkov, kar je bila delno posledica monopolnega položaja na številnih trgih in predvsem povpraševanja po klasičnih govornih storitvah, sta v sredini zadnjega desetletja zaznamovala trend naraščanja povpraševanja po internetnih storitvah in izrazit razmah poslovanja in delovanja konkurentov. Pojavili so se novi ponudniki storitev, ki so s ponudbo bolj ali manj uspešno sledili in pridobivali tržni delež. K temu je bistveno pripomogel tudi regulator, ki je z ukrepi za demonopolizacijo trga občutno vplival na pogoje delovanja operaterjev na trgu. Poleg tega je razvoj tehnologij in predvsem navad uporabnikov pripomogel k preusmeritvi fokusa s povsem govornih komunikacijskih storitev na širokopasovne storitve s poudarkom na internetni komunikaciji na masovnem trgu oziroma na personaliziranih storitvah z bistveno višjo uporabnostjo, kompleksnostjo in višjo dodano vrednostjo na področju storitev za poslovne uporabnike. Telekom Slovenije se je kot velik poslovi sistem moral otresti percepcije o togosti in rigidnosti, kar je dosegel z ustreznimi spremembami v svoji organiziranosti oz. organizacijski strukturi skozi leta svojega obstoja. Od leta 2004 je za Telekom Slovenije značilno intenzivnejše prilagajanje organiziranosti razmeram in dogajanjem v njegovem okolju. Zlasti zaostrovanje konkurence, zasičenost telekomunikacijskega trga ter vse večja integracija ponudnikov klasičnih in novih telekomunikacijskih storitev so bili tisti dejavniki, ki so pripeljali do strateško pomembne reorganizacije v Telekomu Slovenije, ki je imela za posledico pripojitev in konsolidacijo poslovanja hčerinske družbe Mobitel k matični družbi Telekom Slovenije julija 2011. Združitev obeh družb v enoten velik poslovni sistem naj bi prinesla številne prednosti, ki bi se navzven odražale predvsem v enotnejšem nastopu Telekoma Slovenije na trgu telekomunikacij z razširjenim naborom storitev in konvergenčnih paketov, navznoter pa v bolj prilagodljivi organizacijski strukturi ter v optimizaciji poslovnih dejavnosti in poslovnih procesov ter vseh vrst stroškov. Z raziskavo smo tako proučili vpliv izvedene reorganizacije na učinkovitost in uspešnost gospodarjenja obravnavanega velikega poslovnega sistema pred in po izvedeni reorganizaciji, na izboljšanje njegove konkurenčnosti v smislu zadržanja ali dviga tržnega deleža nosilnih storitev na trgu telekomunikacij glede na obdobje pred in po izvedeni reorganizaciji ter ne nazadnje na organizacijsko klimo v obravnavanem poslovnem sistemu. Prišli smo do zaključka, da je bil vpliv reorganizacije pozitiven, pri čemer je treba opozoriti, da bodo njeni učinki prišli dejansko do izraza v daljšem časovnem obdobju. Raziskava je namreč bila omejena na relativno kratko obdobje. Temu primerno so tudi učinki izvedene reorganizacije manj izraziti, nedvomno pa so trend obrnili v začrtano smer, predvsem v smislu učinkovitosti kot tudi glede konkurenčnosti in klime obravnavanega poslovnega sistema.
Ključne besede: Reorganizacija, organizacija, organizacijska struktura, organizacijska sprememba, organizacijska kultura, organizacijska klima, učinkovitost poslovanja, uspešnost poslovanja, konkurenčnost, tržni deleži.
Objavljeno: 19.12.2013; Ogledov: 1373; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

7.
PRIMERJAVA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI POSLOVANJA DISTRIBUTERJEV PLINA
Anja Kramberger, 2013, diplomsko delo

Opis: Zemeljski plin je najčistejši in okolju prijazen energent, za razpečavo katerega so odgovorna distribucijska podjetja. Ta morajo biti uspešna in učinkovita, saj bodo le tako lahko konkurenčna na trgu zemeljskega plina. Da dosežejo uspešnost, morajo delati prave stvari, da dosežejo učinkovitost, pa delati stvari na pravi način. V diplomskem seminarju smo z opredeljenimi sodili in kazalniki izmerili uspešnost in učinkovitost poslovanja treh distributerjev plina. V proučevanje smo zajeli dva slovenska in enega nemškega distributerja. Sodila smo izbrali na podlagi tega, kar so distribucijska podjetja v letnih poročilih zapisala o uspešnosti in o tem, kako jo dosegajo. Za vsako sodilo smo opredelili kazalnik, ki nam je pomagal izmeriti poslovanje. S pomočjo sodil in kazalnikov smo prišli do raznih ugotovitev in na podlagi njih presodili, katero distribucijsko podjetje bolj učinkovito in uspešno posluje.
Ključne besede: zemeljski plin, distribucijska podjetja, uspešnost in učinkovitost poslovanja, sodila, kazalniki
Objavljeno: 22.10.2013; Ogledov: 1398; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

8.
VPLIV TEHNOLOGIJE ZASLONOV NA DOTIK NA UČINKOVITOST PODJETIJ V TRGOVINSKI DEJAVNOSTI
Mojca Breznik, 2012, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Vpliv tehnologij postaja pri vrednotenju učinkovitosti poslovanja vse pomembnejši. Ima močan vpliv na konkurenčne sposobnosti podjetja, ki jih lahko izboljšamo s pomočjo tehnoloških inovacij. V magistrski nalogi smo proučevali, kako tehnološke inovacije s področja tehnologije zaslonov na dotik vplivajo na učinkovitost poslovanja trgovinskih podjetij. Namen našega magistrskega dela je bil na podlagi razpoložljivih virov in literature, prav tako pa tudi anketnega raziskovanja, ugotoviti, kako pomemben vpliv ima sprejemanje tehnoloških inovacij s področja tehnologije zaslonov na dotik na učinkovitost poslovanja trgovinskih podjetij. Ugotoviti smo želeli, kako pomembna je uporaba te tehnologije pri uspešnejšem in učinkovitejšem poslovanju podjetij v trgovinski dejavnosti, in kako le-te vplivajo na poslovanje. Cilji so bili: - Navesti razloge, zakaj uporabljati zaslone na dotik v poslovanju kot priložnost za povečanje ekonomske učinkovitosti in uspešnosti, - na podlagi izpolnjenih anketnih vprašalnikov opredeliti pomen uvajanja zaslonov na dotik v slovenska podjetja trgovinske dejavnosti, - raziskati, kakšni so razlogi, da se podjetja v trgovinski dejavnosti odločajo za uvajanje aplikacij z zasloni na dotik v poslovanje, - ugotoviti, v kolikšni meri slovenska trgovinska podjetja sledijo trendom uvajanja zaslonov na dotik v tujini, - podati sklep z ugotovitvami in predlogi. V magistrskem delu smo uporabili metodo kompilacije, kjer smo povzemali in navajali ugotovitve ter spoznanja domačih in tujih strokovnjakov s področja novih tehnologij pametnih poslovnih rešitev z zasloni, občutljivimi na dotik. Uporabili smo še metodo komparacije, s katero smo primerjali rezultate (spoznanja) iz literature in virov ter anketnega raziskovanja. Uporabili smo tudi metodo anketiranja. Izvedli smo anketno raziskavo, v kateri so anketiranci lahko podali svoja stališča in prepričanja. V anketno raziskavo smo poleg podjetij v trgovinski dejavnosti vključili tudi ponudnike tovrstnih tehnologij, in na ta način poskušali pridobiti čim več podatkov za analizo trendov uvajanja oziroma uporabe tehnologije zaslonov na dotik v Sloveniji. Pri ugotovitvah smo uporabili metodo indukcije, kjer smo poskušali iz dosedanjih razpoložljivih podatkov izpeljati nove, samostojne sklepe. S pomočjo anketne raziskave smo ugotovili, da je tehnologija zaslonov na dotik v podjetjih trgovinske dejavnosti v Sloveniji sicer že prepoznana v določenih poslovnih okoljih, ni pa še prodrla v večino slovenskih trgovinskih podjetij. Aplikacije omenjene tehnologije predstavljajo v splošnem 20 do 40-odstotno podporo poslovnemu procesu. Večina anketiranih trgovinskih podjetij je v svoje poslovanje že uvedlo interaktivne samopostrežne blagajne in interaktivne terminale z zasloni, občutljivimi na dotik. Uvedli so jih predvsem zaradi številnih priložnosti za učinkovitejše komuniciranje s kupci ter priložnosti učinkovitejšega ter bolj okoljsko naravnanega oglaševanja in promoviranja njihovih izdelkov oziroma storitev. Veliko anketiranih trgovinskih podjetij se je strinjalo, da je s to tehnologijo možno tudi znižati stroške dela. Ugotovili smo, da slovenska trgovinska podjetja že kar v veliki meri sledijo tujim trgovinskim podjetjem pri uvajanju tovrstnih tehnologij. Prav tako smo ugotovili, da predstavljena tehnologija predstavlja priložnosti za pridobitev večjega obsega potencialnih odjemalcev kot klasična »papirna«. Iz rezultatov anketiranih podjetij lahko razberemo, da so slovenska trgovinska podjetja naklonjena uvajanju nove tehnologije z zasloni, občutljivimi na dotik, saj nameravajo v prihodnosti še povečati vlaganja v aplikacije omenjene tehnologije. Raziskava je potrdila, da so tehnološke inovacije pomemben dejavnik tudi v podjetjih trgovinske dejavnosti. Imajo lahko močan vpliv na izboljšanje učinkovitosti poslovanja ter povečevanja konkurenčnih prednosti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Tehnološke inovacije, tehnologija zaslonov na dotik, trgovinska podjetja, učinkovitost poslovanja
Objavljeno: 30.01.2013; Ogledov: 1744; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
PRIMERJALNA ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI SKUPINE PETROL Z DVEMA TUJIMA KONKURENTOMA
Barbara Kavaš, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo naredili primerjalno analizo uspešnosti in učinkovitosti poslovanja med slovensko energetsko družbo Petrol, avstrijsko energetsko družbo OMV AG ter angleško-nizozemsko energetsko družbo Royal Dutch Shell plc za obdobje petih let (od leta 2006 do leta 2010). S pomočjo podatkov v temeljnih računovodskih izkazih in iz njih izpeljanih kazalnikov smo analizirali premoženjsko-finančni položaj, poslovno in denarno uspešnost podjetij. Ugotavljamo, da je skoraj v vseh primerih boljša družba Shell, čeprav so razlike med nekaterimi kazalniki zelo majhne. V nekaterih primerih pa prihaja tudi do večjih razlik. Vse proučevane družbe so poslovale uspešno, z izjemo skupine Petrol v letu 2008, ko je poslovanje zaključila z negativnim poslovnim izidom oziroma izgubo. V prihodnosti bo poslovanje proučevanih družb v veliki meri odvisno od gospodarskih razmer na trgu, ki so v zadnjih letih precej spreminjajoče. Pri primerjalni analizi smo upoštevali tudi vpliv gospodarske krize na poslovanje le-teh. Ugotavljamo, da ima gospodarska kriza neugoden vpliv na poslovanje energetskih družb, predvsem v letu 2009, saj vpliva na gibanje cene nafte in naftnih derivatov, s tem pa tudi na poslovno uspešnost energetskih družb.
Ključne besede: energetska družba, primerjalna analiza poslovanja, poslovna uspešnost, poslovna učinkovitost, strategije, računovodski kazalniki.
Objavljeno: 26.06.2012; Ogledov: 2049; Prenosov: 401
.pdf Celotno besedilo (1004,35 KB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici