| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Opredelitev managementskega pristopa in snovanje splošno veljavnih smernic, za dosego učinkovitejšega delovanja managementa v državah v razvoju – primer andritz hydro gmbh
Gregor Obrulj, 2020, magistrsko delo

Opis: Ključni faktorji iz osrednje teme magistrskega dela in raziskave so management, managemenstki pristopi, učinkovitost ter vplivi iz »neobičajnega« zunanjega okolja na management in njegovo zmožnost tekočega delovanja kot tudi poslovanja. Celotna naloga sloni na temelju avstrijskega podjetja Andritz Hydro, katero je vodilno podjetje v svetu, na področju celovite izgradnje in obnov hidroenergetskih objektov. Samo delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in aplikativnega dela. Pri tem naj omenimo, da je naravnanost teoretičnega dela v relaciji z aplikativnim delom naloge predvsem široka in posplošena. Do tega sta privedla dva razloga; eden od njiju je ta, da konkretna teorija na temo magistrskega dela v pisni ali elektronski obliki praktično ni eksistentna, prav tako je vsem preostalim informacijam, na temo delovanja ali poslovanja na gospodarsko manj razvitih območjih, relativno težko določiti kredibilnost izvora. Drugi razlog pa je ta, da smo si prizadevali, skozi teorijo, vam, bralcu, ustvariti vpogled o načinu in obsežnosti delovanja globalnega podjetja, v največji meri skozi vidik splošnega managementa, organizacijskih struktur ter funkcij in nalog posameznih managementov. Ker pa gre v našem primeru za projektno usmerjeno podjetje, pa smo v teorijo vključili tudi temeljne vidike projektnega managementa in projektne organiziranosti. Kot ste torej lahko razbrali, je teoretični del naloge namenjen boljšemu razumevanju, relativno zapletene tematike aplikativnega dela in pridobitve nekakšnega izhodiščnega občutka za celotno razsežnost in kompleksnost organizacije velikega podjetja na multinacionalnem nivoju. Prvo poglavje iz segmenta teorije je tako namenjeno razsežnosti managementa in njegovi vlogi v podjetju. V sklopu tega poglavja smo nekoliko podrobneje obravnavali hierarhijo managementa oz. managerjev ter opredelitev managerjevih spretnosti v relaciji z nivojem managementa v katerem je aktiven. Slednje smo obravnavali temeljne funkcije managementa in podrobneje predstavili vloge managerja po Mintzbergu. Nekolikšen fokus v sklopu opredelitve managementa smo posvetili tudi etiki in kulturi znotraj organizacije in njunemu pomenu za delovanje organizacije v mednarodnem okolju, ter manjši vpogled na vpliv in pomen digitalizacije za sodobne in prihodnje organizacijsko razvijanje. S tem se prvo in najobsežnejše poglavje iz sklopa teoretičnega dela naloge tudi zaključi in tako nadaljujmo z drugim in zadnjim poglavjem teoretičnega dela, kateri se nanaša na projektni management. Poglavje projektnega managementa smo nastavili tako, da pričnemo pri čistih osnovah, kar pomeni, da za azčetek razčistimo temeljne pojme projektnega managementa, kot so naprimer projekt, cilji projekta, oblike projekta idr. Magistrsko delo temelji na osnovi projektno usmerjenega podjetja in iz tega razloga nam je bilo pomembno v tem poglavju obširno teoretično prikazati vse relevantne pojme specifične za projektni management, kot tudi funkcije projektnega managementa, specifičnosti projektnousmerjenih podjetij, organizacijske strukture, projektne procese in opredeliti vrste projektov. Iz teorije smo skrbno izbrali tiste segmente, ki se skladajo s sliko podjetja na katerem temelji primer in tako, na podlagi tega, bralec dobi sliko glede posameznih potekov in funkcij znotraj podjetja iz teoretičnega vidika, kateri mu naj olajša razumevanje določenih odsekov aplikativnega dela naloge. Aplikativni, ali z drugimi besedami tisti ključni del naloge temelji na dveh primerih projektov podjetja Andritz Hydro GmbH, katera sta lokacijsko oba na območjih držav, s šibkejše razvitim gospodarstvom. S tem pojmom, ali drugimi sinonimi bomo skozi nalogo označevali t.i. države v razvoju. V primeru izbranih projektov, prej omenjenega podjetja gre pri lokaciji za Demokratično Republiko Kongo, katere lega je zahodno do centralno na afriškem kontinentu. V nalogi se osredotočamo predvsem na težavnost delovanja in poslovanja managementa v tem okolju, kajti razmere v t
Ključne besede: managementski pristop, projektni management, države v razvoju, Afrika, učinkovitost managementa, delovanje managementa.
Objavljeno: 09.02.2021; Ogledov: 199; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

2.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, doktorska disertacija

Opis: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Ključne besede: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 4025; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici