| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accounting
Saša Tanasković, 2024, diplomsko delo

Opis: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira..
Ključne besede: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (969,15 KB)

2.
Evropski preiskovalni nalog – razvoj, novosti in njegova uporaba s strani obrambe: izbrani vidiki : magistrsko delo
Teodora Kordiš, 2024, magistrsko delo

Opis: S povečevanjem števila kaznivih dejanj, ki po svoji razsežnosti presegajo meje ene države, je pridobivanje dokazov iz tujine postal eden izmed ključnih vidikov uspešnega pregona. Čezmejno sodelovanje v kazenskih zadevah se je gradilo postopno. Od sistemov zaprosil, temelječih na Konvenciji o medsebojni pravni pomoči, se je do danes v EU uspel vzpostaviti učinkovit sistem evropskega preiskovalnega naloga, ki združuje tako načelo medsebojne pravne pomoči kot tudi načelo vzajemnega priznavanja. EPN je poenotil in pohitril postopke pridobivanja dokazov iz tujine, ter tako pripomogel k učinkovitejšemu pregonu. Navkljub podrobni ureditvi omenjenega orodja, ostajajo nekatera odprta vprašanje uporabe EPN s strani obrambe. Določbe Direktive 2014/41/EU, v skladu s katero je bil nalog implementiran v države članice, ne dajejo zadostne pravne podlage po kateri bi lahko obramba direktno izdala EPN, brez naknadne potrditve takšne izdaje s strani pravosodnega organa. Dodatno, ni predvidene izrecne pravice do pravnega sredstva za izpodbijanje izdaje ali izvršitve EPN. Določbe direktive ne nalagajo državam članicam obveznost uvedbe drugih pravnih sredstev v postopkih z EPN, razen tistih, ki so po obstoječem nacionalnem redu že na voljo v podobnih domačih primerih. Varstvo in položaj obrambe se, navkljub harmonizaciji z Direktivo 2014/41/EU, precej razlikuje po posameznih državah, saj so dodatne procesne možnosti pri uporabi EPN v prid obrambe na voljo le v državah, ki so te omogočile pri implementaciji omenjene direktive. Čeprav je določen minimalni standard varstva, ki ga dajejo temeljne pravice in svoboščine iz Listine EU in EKČP, tudi za postopke z EPN, so omenjene določbe ohlapne ter dajejo državam članicam velik manevrski prostor, kako izpolniti obveznosti iz teh pravic. Pravica do učinkovitega pravnega sredstva iz EKČP namreč ne daje možnosti izpodbijanja ukrepa predvidenega z EPN pred izvedbo, vendar določa predvsem možnost nekega pravnega sredstva, ki je lahko na voljo tudi kasneje v postopku. V EU se še vedno pojavljajo primeri izdaje in izvršitve EPN v državah, ki ne zagotavljajo niti minimalnega standarda varstva v svojih kazenskih postopkih, zaradi česar je pridobivanje ali posredovanje dokazov na podlagi tako izvedenega EPN lahko vprašljivo. SEU je v zadevi Gavanozov II naredilo korak naprej in izpostavilo pomembnost obstoja pravnega sredstva tudi zoper izdajo EPN v nacionalni zakonodaji posamezne države, da lahko slednja v okviru medsebojnega priznavanja sploh izdaja EPN. Slovenija ob implementaciji ni predvidela posebnih pravnih sredstev v postopkih z EPN. Odsotnost pravic obrambe povezanih z EPN le v delu zapolnjujejo splošne določbe slovenskega kazenskega postopka po ZKP-1. Nasprotno je Italija ob implementaciji določila tudi možnost izpodbijanja potrditve EPN s pravnim sredstvom. Z upoštevanjem dobrih praks držav članic in pravnih ter praktičnih izzivov s katerimi se srečuje obramba, je na voljo še veliko prostora, za ustreznejšo ureditev pravic obrambe v postopkih z EPN v Sloveniji in na ravni EU.
Ključne besede: Evropski preiskovalni nalog, vzajemno priznavanje, kontradiktornost, navzočnost odvetnika, pravice obrambe, EKČP, Evropski nalog za posredovanje elektronskih dokazov, učinkovito pravno sredstvo.
Objavljeno v DKUM: 07.03.2024; Ogledov: 453; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (781,46 KB)

3.
Zasebno uveljavljanje prava državnih pomoči v pravdnem postopku : doktorska disertacija
Denis Baghrizabehi, 2023, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava nacionalne, primerjalnopravne in nadnacionalne vidike zasebnega uveljavljanja prava državnih pomoči v pravdnem postopku. Pravo EU ne določa procesnih pravil za zasebno uveljavljanje prava državnih pomoči, čeravno posameznikom daje pravico, da pred nacionalnimi sodišči zahtevajo odpravo negativnih učinkov ukrepov nezakonite pomoči. Pri nezakoniti pomoči gre za državno pomoč, ki je podeljena v nasprotju s t. i. klavzulo o mirovanju. V skladu z načelom nacionalne procesne avtonomije se takšni postopki vodijo pred nacionalnimi sodišči in v skladu z nacionalnim procesnim pravom. Ker evroavtonomno tolmačenje pojma »procesno« pravo zajema tudi pravila, ki jih v kontinentalnih sistemih praviloma razumemo kot materialnopravna, je treba v sklopu zasebnega uveljavljanja prava državnih pomoči uporabljati tudi nacionalna pravila materialnega prava. Kadar je bila nezakonita pomoč podeljena z aktom zasebne oziroma civilnopravne narave, pride v poštev uporaba institutov civilnega prava. Nacionalna pravila pravdnega postopka in civilnega materialnega prava niso prilagojena posebnostim prava državnih pomoči in se zaradi tega uresničuje riziko neučinkovitega izvrševanja subjektivnih pravic, izvedenih iz neposrednega učinka prava EU. V sklopu disertacije je opravljena holistična obravnava pravil in načel prava EU, ki naslavljajo področje zasebnega uveljavljanja prava državnih pomoči ter analiza medsebojnega delovanja prava EU in nacionalnega prava držav članic. Problem neučinkovitih pravnih sredstev je obravnavan kategorično, in sicer tako, da je najprej opredeljeno vprašanje civilnopravne neveljavnosti ukrepov nezakonite državne pomoči. Na podlagi primerjalnopravne analize med pravnimi redi Slovenije, Nemčije in Avstrije doktorska disertacija navaja zaključek, da bi se takšni ukrepi morali šteti za nične. Alternative, ki bi ukrep ohranjale v veljavi, iz pravnopolitičnih razlogov niso ustrezne. Predmetni zaključek predstavlja tudi premiso za nadaljnje ugotovitve v doktorski disertaciji. Učinkovito zasebno uveljavljanje prava državnih pomoči je kompleksen fenomen, ki je omogočen zgolj skozi souporabo številnih pravnih institutov nacionalnega prava ter je mestoma popolnjen s sodniškim pravom oziroma s posegi v smeri lojalne razlage ali neuporabe nasprotujočih določb nacionalnega prava. Rešitve, ki so se v tej zvezi razvile v primerjalnopravnem kontekstu, niso vedno neposredno prenosljive v slovenski pravni red. Tako na primer nemški model zasebnega uveljavljanja prava državnih pomoči sloni na kvazi-negatornem varstvu in konceptu klavzule o mirovanju kot varstvenega zakona, medtem ko avstrijska sodišča posameznikom nudijo varstvo zgolj na podlagi prava nelojalne konkurence. V tej zvezi doktorska disertacija vsebuje sklep, da bi veljalo zaradi posrednega učinka prava EU v slovenskem pravu tolmačiti določbo 133. člena Obligacijskega zakonika ekstenzivno, tako da bi zajemala finančno škodo in delovanje, ki ni usmerjeno zgolj v prostor oziroma okolje. Prav tako bi kazalo na področju prava nelojalne konkurence lojalno razlagati določbe o aktivni legitimaciji. S procesnega vidika je navkljub zapadlosti dajatvenega zahtevka treba dopustiti ugotovitvene tožbe, s katerimi se ugotavlja ničnost ukrepa nezakonite pomoči ter si prizadevati za fleksibilno uporabo pravil o odločanju po prostem preudarku, o informativnih dokazih ter (na podlagi načela vestnosti in poštenja) omogočiti uporabo pravil o stopničasti tožbi. V okviru možnosti preseganja informacijske asimetrije je bila opravljena analiza možnosti zakonodajne harmonizacije pravil o uveljavljanju odškodninskih zahtevkov zoper državo članico zaradi implementacije ukrepa nezakonite pomoči. Doktorska disertacija se končno opredeljuje tudi do meja pravnomočnosti v primeru ugotovitvenih sodb, ki zaradi zmotne uporabe materialnega prava vsebujejo (sanirajo) kršitev prava državnih pomoči. V tej zvezi je podan zaključek, da takšne sodbe nimajo učinka materialne pravnomočnosti.
Ključne besede: zasebno uveljavljanje prava državnih pomoči, priglasitev državnih pomoči, klavzula o mirovanju, nacionalna procesna avtonomija, načelo učinkovitosti, izterjava nezakonite državne pomoči, učinkovito sodno varstvo
Objavljeno v DKUM: 14.12.2023; Ogledov: 955; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

4.
Tožba zaradi nedelovanja Evropske komisije: diskrecijska pravica kot procesna ovira : diskrecijska pravica kot procesna ovira
Nika Bele, 2022, magistrsko delo

Opis: Načelo pravne države skladno z 2. členom PEU predstavlja enega izmed temeljnih načel na katerih temelji Evropska unija. Kljub pomembnosti tega načela pa smo v zadnjih letih na evropskem političnem parketu priča njegovemu (načrtnemu) spodkopavanju s strani določenih držav članic EU. Čeprav kriza pravne države v prvi vrsti odpira vprašanje glede (spornih) ravnanj in ukrepov držav članic EU, pa moramo nanjo gledati tudi skozi prizmo odzivov evropskih institucij. Posebej relevanten in pomemben je na tem mestu odziv Evropske komisije, ki velja za »varuhinjo Pogodb« in ki skladno s 17. členom PEU skrbi za uporabo Pogodb in ukrepov, ki jih institucije sprejemajo na njuni podlagi. Kriza pravne države oz. vladavine prava tako odpira vprašanja glede možnosti sankcioniranja držav članic v primeru sistemskih in načrtnih dejanj in ukrepov, ki v praksi ogrožajo omenjeno načelo. Sodno varstvo je v EU zagotovljeno že na primarni ravni z določbo 47. člena Listine EU o temeljnih pravicah, ki določa pravico od učinkovitega pravnega sredstva in nepristranskega sodišča. Pravno oz. sodno varstvo je znotraj EU konkretizirano v večih postopkih, ki so večinoma urejeni v Pogodbah. Najpogostejši postopek za ugotavljanje kršitev držav članic je tožba zaradi neizpolnitve obveznosti iz Pogodb, ki jo predvideva 258. člen PDEU. Ker je spodkopavanje načela pravne države v praksi težko okategorizirati za kršitev določbe Pogodb je za kršitve tega načela na videz primernejši politični postopek iz 7. člena PEU, ki je v spošnem namenjen sankcioniranju sistemskih nevarnosti za načelo vladavine prava. Zaradi vprašljive uspešnosti takšnega postopka v praksi je EU sprejela dodatne mehanizme za zaščito načela pravne države. Sprva je bil leta 2014 izdelan »Novi okvir EU za krepitev načela pravne države«, leta 2020 pa je bila sprejeta Uredba 2020/2092 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije, ki ščiti proračun EU pred kršitvami načel pravne države. Z željo po krepitvi načela pravne države so z Novim okvirom in Uredbo 2020/2092 Evropski komisiji naložene dodatne pristojnosti v zvezi s samim pričetkom omenjenih postopkov. V oktobru 2021 je Evropski parlament vložil tožbo zaradi nedelovanja Evropske komisije, v kateri ji očita neukrepanje v zvezi s postopkom po Uredbi 2020/2092. Ta tožba tako odpira polemiko v zvezi z nedelovanjem institucij (konkretneje Komisije) v primeru, ko evropska zakonodaja predvideva možnost sankcioniranja DČ, a sama institucija takšne možnosti ne izkoristi. Vprašanje pasivnosti institucij je v praksi mnogokrat tesno povezano z vprašanjem obstoja diskrecijske pravice glede sprožitve posameznega postopka. V magistrski nalogi se tako konkretneje ukvarjam z institutom tožbe zaradi nedelovanja, ki jo ureja 265. člen PDEU. V ospredju obravnave instituta bo predstavljeno nedelovanje Evropske komisije, pri čemer bom skušala najti (morebitno) povezavo med diskrecijsko pravico ter dopustnostjo tožbe zaradi nedelovanja.
Ključne besede: učinkovito sodno varstvo, tožba zaradi nedelovanja, 265. člen PDEU, Evropska komisija, diskrecija, vladavina prava.
Objavljeno v DKUM: 07.07.2022; Ogledov: 1065; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (939,54 KB)

5.
Načelo sodniške neodvisnosti v Evropski uniji : magistrsko delo
Danaja Plohl, 2021, magistrsko delo

Opis: Neodvisnost sodstva predstavlja konstitutivni element načela učinkovitega sodnega varstva, ki izhaja iz skupnih tradicij držav članic in predstavlja splošno načelo prava EU. Učinkoviti sodni sistemi so odločilnega pomena za ohranjanje načela pravne države. Koncept sodniške neodvisnosti je avtonomni pojem prava EU, katerega Sodišče EU deli na tri vidike: zunanji vidik, ki ne dovoljuje nikakršnega zunanjega posredovanja, pritiskov ali vplivov; notranji vidik stoji na ideji absolutne nevtralnosti sodnikov (nepristranskost), ki od sodnika zahteva zgolj objektivnost in enako distanco do strank spora; tretji vidik – načelo neodstavljivosti – je Sodišče EU nedavno izpostavilo v zadevi Poljske, pri čemer je pojasnilo, da se od sodnikov lahko, le pod vnaprej določenimi strogimi pogoji in v cilju legitimnih interesov, zahteva, da predčasno odide iz svojega sodniškega položaja. Po drugi strani pa je ESČP razvilo subjektivno-objektivni test sodniške nepristranskosti, pri katerem lahko vzpostavimo vzporednice z definicijo s strani Sodišča EU. Sodniška neodvisnost je bistvenega pomena tudi pri izpolnjevanju kriterijev za postavitev predhodnega vprašanja po 267. členu PDEU. V Portugues judges primeru je SEU jasno odločilo, da je pogoj neodvisnosti nacionalnih sodišč temeljni pogoj za pravilno delovanje postopka predhodnega odločanja, ki v svoji primarni funkciji zagotavlja polni učinek, enotnost predvsem pa avtonomijo prava EU. Povrhu vsega pa nacionalne določbe držav članic s svojimi procesnimi pravili ne smejo ovirati sodišč pri postavitvi predhodnega vprašanja, saj se v nasprotnem primeru prekomerno posega v samostojnost in neodvisnost sodišč. Trenutno največje polemike se dogajajo na Poljskem in Madžarskem - v dveh državah članicah EU, ki vztrajno kršita načelo pravne države, kar je že bilo ugotovljeno s strani Sodišča EU. V vseh zadevah je Sodišče EU podalo pomembne precedense, ko je pri odločitvah ubralo pristop skozi prizmo načel iz 19. člena PEU v korelaciji s 47. členom Listine EU, ki ščitita načelo sodniške neodvisnosti v okviru načela učinkovitega sodnega varstva. Proti obema država članicama se je povrhu številnih sodnih postopkov sprožil tudi politični postopek. Tako sodni postopek po 258. členu PDEU kot politični postopek iz 7. člena PEU lahko tečeta istočasno. Če se nam v primeru sodnega postopka ponuja direktna pot do Sodišča EU, je potrebno pri političnem postopku doseči visoke pragove, da zadostimo pravnemu standardu »hujša in vztrajna« kršitev vrednot iz 2. člena PEU.
Ključne besede: Učinkovito sodno varstvo, načelo sodniške neodvisnosti, sodstvo, postopek predhodnega odločanja, nacionalna procesna avtonomija, postopki zoper državo članico, načelo pravne države, Poljska in Madžarska.
Objavljeno v DKUM: 09.06.2021; Ogledov: 2322; Prenosov: 654
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
Upravljanje raznolikosti zaposlenih v multikulturnem delovnem okolju
Petra Vujković, 2019, magistrsko delo

Opis: Prvič v zgodovini sodobne delovne sile zaposleni iz različnih generacij sodelujejo z ljudmi, ki so tako mladi kot njihovi otroci in stari kor njihovi starši. Vsaka generacija delavcev ima edinstvena pričakovanja, izkušnje, generacijsko zgodovino, življenjski slog in vrednote, ki pa brez medgeneracijskega sodelovanja ne dosežejo popolnega učinka. Okolje, v katerem posamezniki določene generacije odraščajo vpliva na njihov pogled na svet, njihova pričakovanja in vedenjske norme ter posledično na to, kako posameznik kategorizira in si razlaga vedenje drugih. Družina je prvo okolje, v katerem se posameznik razvija in začne sodelovati z drugimi. Rečemo lahko, da so starši prvi, ki otroku prenesejo vrednote. Ko so otroci še zelo zelo mladi, je edina potrditev, ki jo potrebujejo, potrditev staršev. V obdobju odraščanja pa pride do tranzicije, ko otrok potrebuje potrditev sovrstnikov, torej novega okolja oziroma družbe. Vsak zaposleni ni edinstven zgolj zaradi svojih spretnosti, izobrazbe, potreb, vrednot in pričakovanj, ampak tudi zaradi svoje starosti ter znanja. Današnji trg delovne sile je sestavljen iz zaposlenih, ki pripadajo generaciji otrok blaginje ali povojni generaciji, generaciji X in generaciji Y. Ti zaposleni se na današnjih delovnih mestih gibljejo skupaj iz ene življenjske faze v drugo. Generacija otrok blaginje ali povojna generacija velja za vodstveno skupino na trgu delovne sile; za prihodnost trga velja generacija Y, medtem ko generacija X kljub svoji majhnosti predstavlja trden most med njima. Obstajajo trije cilji raziskave magistrskega dela. Prvi je ugotoviti, ali pripadniki generacije X ter generacije Y trenutno rajši iščejo zaposlitve v multikulturnih organizacijah v tujini. Drugi je ugotoviti, ali pripadniki generacije X ter Y veliko rajši delajo v okoljih, kjer so večinoma zaposleni tujci kot pripadniki generacije otrok blaginje ali povojne generacije. Zadnji pa je poiskati odgovor na to, kako so vse tri generacije med seboj povezane na področjih osredotočenosti na delo, samoobčudovanja ter sodelovanja. Teoretični del magistrskega dela je bil sestavljen iz študij upravljanja raznolikosti in upravljanja s človeškimi viri s poudarkom na generacijskih skupinah. Informacije so bile zbrane iz literature, knjig, člankov, zapiskov s predavanj in internetnih virov. V praksi so bili primarni podatki te raziskave pridobljeni z uporabo anketnega vprašalnika.
Ključne besede: generacija otrok blaginje ali povojna generacija, generacija X, generacija Y, kulturna raznolikost, generacijske razlike, učinkovito upravljanje raznolikosti.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 3185; Prenosov: 394
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Učinkovita odprta in zaprta dominacija na drevesih
Uroš Gašpar, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili učinkovito odprte in zaprte dominacije. Omenjena pojma posebej obravnavamo na drevesih. V nadaljevanju magistrskega dela se posvetimo preseku obeh razredov, ki ga imenujemo učinkovito odprto-zaprto dominirana drevesa. Zelo zanimivo je dejstvo, da je za izgradnjo učinkovito odprto-zaprto dominiranih dreves potrebnih le pet operacij, ki jih podrobneje dokažemo v magistrskem delu. V prvem delu magistrskega dela smo podali osnovne pojme in definicije, ki jih nato uporabljamo skozi celotno magistrsko delo. V drugem poglavju definiramo in podamo lastnosti učinkovito odprto dominiranih dreves. V tretjem poglavju podrobneje pogledamo učinkovito zaprto dominirana drevesa. V zadnjem četrtem poglavju na začetku podamo lastnosti, ki veljajo za učinkovito odprto-zaprto dominirane grafe ter se nato posebej posvetimo samo učinkovito odprto-zaprto dominiranim drevesom. Podamo vseh pet operacij, ki so značilne za izgradnjo omenjenih dreves.
Ključne besede: učinkovito odprto dominirana množica, učinkovito zaprto dominirana množica, učinkovito odprto-zaprto dominirana množica, drevo
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 941; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (426,49 KB)

8.
Standardizacija procesov sistema navzkrižne skladnosti za upravljanje kontrolnih sistemov
Maša Kerstein, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Namen magistrskega dela je bilo proučiti stanje ozaveščenosti glede sistema navzkrižne skladnosti. Ravno tako je bil namen proučiti možnosti poenotenja postopkov v izvajanju sistema, identificirati dobre prakse med deležniki in jih kot skupek dobrih praks, združenih v smernice, predstaviti vsem deležnikom, z namenom postati učinkovitejši v upravljanju kontrolnih sistemov. Pri tem smo kot osnovo za izboljšanje sistema analizirali izvedbeni model obstoječega sistema navzkrižne skladnosti, proučili akreditacijska merila, ki jih mora izpolnjevati plačilna agencija in jih nadgradili z zahtevami novega standarda ISO 9001:2015. Pri standardizaciji procesov smo sledili merilom, ki prispevajo k učinkovitejšemu upravljanju kontrolnih sistemov in ugotovitve združili v prepoznane pomanjkljivosti sistema ter predloge za izboljšanje delovanja modela za dosego večje učinkovitosti sistema vodenja in uspešnejšega izvajanja sistema. Precizen odgovor na učinkovito upravljanje nadzora je v raziskavi opredeljen kot rezultat primerljivosti ugotovitev rednih sistemskih kontrol izven sistema subvencij z ugotovitvami kontrol v subvencijskem modelu. Ugotovili smo, da idejna zasnova modela deluje, vendar pa je mogoče z uporabo predlogov izboljšav obstoječega modela in odpravo izpostavljenih pomanjkljivosti učinkovitejše upravljati kontrolne sisteme znotraj skupne kmetijske politike. V okviru magistrskega dela smo izvedli kvalitativno raziskavo s pomočjo intervjujev z udeleženci vodstvenega in operativnega nivoja deležnikov modela ter s kvantitativno raziskavo. Ta je temeljila na spletnem vprašalniku, posredovanem kmetijskim svetovalcem, kmetom in potrošnikom. Na osnovi raziskave, izvedene z deležniki modela navzkrižne skladnosti, smo ugotovili, da je bistvenega pomena za uspešno skupno politiko uskladitev ciljev kmetijske, okoljske in naravovarstvene politike, ki s svojim zakonodajnim okvirjem, smernicami in ukrepi bodisi neposredno bodisi posredno vplivajo na področje navzkrižne skladnosti. Te s svojim zakonodajnim okvirjem, smernicami in ukrepi bodisi neposredno bodisi posredno vplivajo na področje navzkrižne skladnosti. Izkoristiti je potrebno prožnost politik na ravni EU kot tudi specifike naše države ter postaviti jasno srednje ročno in daljno ročno strategijo kmetijstva, z načrtovanimi in ciljno naravnanimi ukrepi, ki jih podpirajo vse ključne politike in so v interesu kmetov ter hkrati dovolj stabilni v času. Usmerjenost k temu cilju bo privedla do skladnosti s standardi, trajnostnega razvoja kmetijstva, kakor tudi večje združljivosti skupne kmetijske politike s pričakovanji kritične družbe na splošno. Navedeni elementi so bili prepoznani kot cilji politike navzkrižne skladnosti.
Ključne besede: navzkrižna skladnost, skupna kmetijska politika, izvedbeni model, standardi, nadzor, učinkovito upravljanje.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1772; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (3,35 MB)

9.
UVEDBA METODOLOGIJE DMAIC V PODJETJU ISKRA MEHANIZMI D.O.O.
Borut Kavčič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Vsaka proizvodna enota, ki danes želi uresničevati zahteve po cenovni konkurenčnosti in biti hkrati kapitalsko donosna, mora poskrbeti za nenehno odpravljanje vsakršnih izgub v proizvodnji. V diplomskem delu je obravnavano reševanje problema povečanega izmeta v realnem okolju proizvodne motorjev DMU. Izmet je lahko posledica različnih vzrokov, zato so v teoretičnem delu naloge predstavljene ugotovitve s področja učinkovitosti proizvodnih procesov in vitke proizvodnje. Opisan je tudi pristop šest sigma in metodologija DMAIC, s katero smo problem reševali. Diplomsko delo temelji na projektnem pristopu uvajanja metodologije DMAIC v proizvodnjo z namenom zmanjšanja izmeta. V praktičnem delu naloge so predstavljeni posamezni koraki te metodologije, ki so od definiranja problema, opisa začetnega stanja ter izvedenih meritev in analiz pripeljali projektni tim do rešitev, implementacije le teh in obenem zagotovili ohranjanje pridobljenih rezultatov implementiranih izboljšav. Projektni pristop in metodologija DMAIC sta se izkazala kot učinkovit način za odpravo določenih izgub v proizvodnji in dvig delovne kulture zaposlenih, ki je temelj nadaljnjih nenehnih izboljšav.
Ključne besede: prenova procesov, metodologija DMAIC, učinkovito vzdrževanje, DMU (Drum Motor Unit), mali projekt
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1826; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

10.
ANALIZA TRAJNOSTNE PRENOVE VEČSTANOVANJSKEGA OBJEKTA V DOMINKUŠEVI ULICI V MARIBORU
Damjan Maučec, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava analizo trajnostne prenove večstanovanjskega objekta. Pregledali smo zakonodajo na področju energetske učinkovitosti, problematiko ekološke potratnosti stavb, predstavili koncepte pasivnih in aktivnih sistemov prenove ter z dobrimi referenčnimi primeri trajnostne prenove večstanovanjskih objektov poskušali analizirati trajnostno prenovo našega večstanovanjskega objekta v Dominkuševi ulici v Mariboru. Dotaknili smo se tudi zgodovine grajenja večstanovanjskih objektov. S pomočjo programske opreme PHPP smo objekt analizirali v obstoječem in prenovljenem stanju, ter ga primerjali z že izdelanim projektom študentov arhitekture. Podali smo ekonomsko analizo objekta, ga primerjali z različnimi fazami prenove, ter ugotavljali, kako se obnaša investicija v odvisnosti od potrebne energije za ogrevanje objekta.
Ključne besede: energijsko učinkovito načrtovanje, večstanovanjski objekt, energetska analiza objekta, ekonomska analiza
Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 2068; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (26,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici