| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZISKUJEMO, KO SE IGRAMO
Nina Čakš, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Raziskujemo, ko se igramo je predstavljeno naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Na osnovi Kurikuluma za vrtce je izpostavljeno posebno področje dejavnosti: narava. Predstavljeni so naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami, in opredeljena je vzgojiteljeva vloga v procesu zgodnjega učenja naravoslovja. Temelj tega diplomskega dela je učenje z raziskovanjem, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Empirični del predstavlja raziskavo, s katero smo želeli dokazati, da je lahko raziskovalno učenje za otroka prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij. S skupino 5 do 6 let starih otrok smo v sklopu raziskovalnih problemov izvajali raziskovalne naloge s kovinami in spoznavali lastnosti kovin. Ugotovili smo, da so z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem pri reševanju problemov prišli do veliko novih izkušenj in spoznanj. Rezultati sedemdnevnih raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Ključne besede: učenje z raziskovanjem, začetno naravoslovje, naravoslovni pojmi in postopki, raziskovalni problem, raziskovalna naloga, reševanje problemov, kovine.
Objavljeno: 19.05.2011; Ogledov: 2092; Prenosov: 501
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
Zadovoljstvo uporabnikov z naravoslovnimi aktivnostmi v centru eksperimentov Maribor
Sabina Gaberšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti v kolikšni meri so učenci/dijaki, učitelji in vzgojitelji zadovoljni z izvedenimi aktivnostmi v Centru eksperimentov Maribor (CEM) za namen izboljšanja ponudbe. Ker iz objavljenih tujih raziskav ugotavljamo, da obiskovalci znanstvenih centrov (npr. Ontario v Kanadi) tem zelo zaupajo, nas je prav tako zanimalo komu anketirani učenci/dijaki naše raziskave najbolj zaupajo. Tuje raziskave še poročajo, da se obiskovalcem centra poveča motivacija za naravoslovne vsebine, kar smo želeli tudi preveriti. V vzorec smo zajeli 304 učencev/dijakov, 19 učiteljev in 3 vzgojitelje. S pomočjo neparametričnih testov smo ugotovili, da so vsi anketiranci v splošnem zadovoljni z izvedenimi aktivnostmi. Učenci/dijaki so najpogosteje obiskali center v sklopu naravoslovnega dneva in nekoliko pogosteje so ga obiskali srednješolci. Učenci/dijaki redko obiskujejo znanstvene centre in najbolj zaupajo, glede točnosti in zanesljivosti informacij, družini in prijateljem. Zaupanje znanstvenim centrom in izobraževalnim ustanovam pa prav tako precej zaupajo. Udeleženci raziskave so v CEM najpogosteje izvedli delavnico izdelovanja bioplastike. Učitelji so se odločili za obisk centra zaradi velikega nabora različnih delavnic in niso imeli težav z iskanjem podatkov o centru. S katalogom so bili zadovoljni, vendar menijo, da so pomanjkljivo napisani cilji delavnic. Navajajo, da učence/dijake navdušujejo za naravoslovje in v pouk vpeljujejo učenje z raziskovanjem in eksperimentalno delo. Vzgojitelji so izvedeli za CEM od zaposlenih v vrtcu in za izvajanje aktivnosti so se odločili zaradi zanimivih delavnic v sklopu abonmaja. V CEM izvajajo zanimive in poučne naravoslovne delavnice, saj je bila večina anketirancev zadovoljnih z izvedbo le teh. Ugotavljamo, da je delavnica izdelovanja bioplastike trenutno najbolj aktualna, kakor tudi abonma za vrtce. Smiselno je obnoviti delavnice, ki niso bile nikoli izbrane in potrebno je posodobiti zapis ciljev v katalogu delavnic, saj je to učitelje največkrat zmotilo. Predlagamo pripravo programa za naravoslovne dneve z realizacijo učenja z raziskovanjem in ne le »hands-on« izvedbe. Aktivna udeležba na delavnicah znanstvenega centra učencem poveča motivacijo za učenje naravoslovnih vsebin, kar bi lahko posledično vodilo v izboljšanje rezultatov mednarodnih raziskav, kot je PISA.
Ključne besede: Center eksperimentov Maribor, znanstveni centri, učenje z raziskovanjem, raziskave na področju naravoslovne pismenosti
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 135; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici