2.
DELO Z MODELI PRI POUKU KEMIJE Z UPORABO GEOMETRIJSKEGA ZNANJAMateja Žuželj, 2012, diplomsko delo
Opis: Modeli v kemiji so sredstvo za razumevanje in obravnavo kemijskih problemov, ki omogočajo hitro in razumljivo usvajanje abstraktnih pojmov in prikazovanje človeškemu očesu nevidnih struktur. Imajo velik pomen za razvijanje formalnega mišljenja na prehodu iz konkretne na formalno stopnjo intelektualnega razvoja s čimer pripomorejo k razvijanju logičnega mišljenja in sklepanja. Cilj tega diplomskega dela je povečati vlogo modelov v kemijskem izobraževanju, še posebej z vidika še boljšega učenčevega razumevanja kemijskih pojmov. Poseben poudarek je namenjen ne zgolj pridobivanju, pač pa tudi razvijanju bolj kompleksnih kompetenc. V ta namen smo razvili novo učno strategijo, imenovano učenje s samoizdelavo kemijskih modelov. To pomeni, da se učenci/dijaki sami učijo ob lastnih modelih, izdelanih iz dosegljivih, cenovno ugodnih materialov. Opravljena je bila raziskava metodološkega pristopa dijakove samoizdelave kemijskih modelov. Posebej nas je zanimala uspešnost učenja, ki se kaže v trajnosti razumljeno usvojenega dijakovega znanja. Izhajajoč iz rezultatov statistične obdelave pridobljenih podatkov smo ugotovili, da samoizdelava modelov, kot inovativni pristop omogoča boljše razumevanje in posledično trajnejše dijakovo znanje. Tako postajajo dijaki bolj kompetentni v obvladanosti tudi bolj kompleksnih kemijskih vsebin. Zlasti je treba poudariti vrednejši vidik kompetenc (samostojnost, odgovornost, iznajdljivost, notranja motivacija, še posebej pa ročne spretnosti) dijakov kot samoizdelovalcev modelov v primerjavi z dijaki, zgolj kot sestavljavci modelov.
Ključne besede: kemijski model, vrste modelov, samoizdelava modela, kompetence, poučevanje in učenje z modeli
Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 2411; Prenosov: 260
Celotno besedilo (3,80 MB)