| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA SOCIALNIH IGER V OSNOVNI ŠOLI
Vanja Užmah, 2012, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Ključne besede: socialne igre, razredna klima, učenci, učitelji, sodelovanje. Osrednji problem diplomske naloge je, kakšna je danes pravzaprav vloga socialnih iger v osnovni šoli in ali lahko s pomočjo kontinuiranega izvajanja tovrstnih dejavnosti dosežemo pri učencih boljše sodelovanje in medsebojno povezanost. Tema diplomske naloge je bila izbrana na podlagi opazovanj mlajših generacij. Vse bolj je opazno, da današnji razredi pogosto ne delujejo kot povezana celota, ampak so sedanje generacije naravnane bolj egocentrično. Ob tem se poraja vprašanje, kakšno moč ima učitelj začetnik, da vsaj poskusi vplivati na izboljšanje sodelovanja in komunikacijo med učenci. Danes velik del poučevanja snovi temelji na igri, zato so bile za nalogo izbrane socialne igre, za katere je značilno, da med učenci postopoma razvijajo uspešno medsebojno komunikacijo in pripomorejo k boljši socialni interakciji. Preko socialnih iger poskušamo doseči, da se učenci najprej med seboj dobro spoznavajo, se naučijo poslušati drug drugega, sodelovati, poleg tega pa v razredu postopoma ustvarjamo ugodno razredno klimo. Tako teoretični kot empirični del diplomske naloge se osredotoča na vpliv socialnih iger pri sodelovanju razreda in navezovanju pristnejših stikov pri učencih ter predvsem na razvoj pozitivne komunikacije znotraj razreda. V raziskavi je sodelovalo osem oddelkov od drugega do petega razreda osnovne šole, in sicer štirje iz podružnične šole in štirje iz centralne šole. Uporabljeni so anketni vprašalniki za učitelje, kjer so bila vprašanja usmerjena predvsem na to, kako dojemajo socialne igre kot pomagalo pri izboljšanju sodelovanja med učenci. Učitelji so izpolnili ocenjevalne lestvice za učence, na podlagi katerih je bil pridobljen vpogled v razredno klimo. Z učenci so bile neposredno izvedene posebej izbrane socialne igre, ki jih je vrednotila učiteljica določenega razreda, kjer so bile igre izvajane, z vnaprej pripravljenimi ocenjevalnimi lestvicami. V diplomsko nalogo so vključene vse izvedene igre, ocenjene kot ustrezna pomoč učiteljem začetnikom, ko se bodo prvič srečali z učiteljevanjem. Opravljena raziskava izvedenih iger je potrdila, da so učenci večinoma zadovoljni z razredno klimo, tudi medsebojno sodelovanje je dobro, vendar pa vseeno ne sodelujejo tako trdno na ostalih področjih, kadar niso v razredu, zato je posledično tudi njihovo prijateljevanje izven razreda osredotočeno le na določene učence. Dobljeni rezultate kažejo, da so učenci uživali ob izvajanju iger in da se zaradi pomanjkanja časa v razredu tovrstne dejavnosti izvajajo, kadar učitelji predvidevajo, da jim to dopušča čas.
Ključne besede: socialne igre, razredna klima, u enci, u itelji, sodelovanje
Objavljeno: 02.01.2013; Ogledov: 3096; Prenosov: 605
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici