| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv pandemije COVID-19 in rusko-ukrajinske vojne na finančno izpostavljenost skupine Krka, d. d.
Lea Kranjc, 2022, diplomsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 in rusko-ukrajinska vojna postavljata svetovno prebivalstvo in gospodarstvo pred nepredvidljive in predvsem težavne okoliščine, kar zahteva nenehna prilagajanja in prinaša mnoga tveganja. Zaradi vpliva obeh dogodkov na globalno dogajanje na eni in širokega obsega mednarodnega poslovanja skupine Krka, d. d., na drugi strani, je skupina še posebej izpostavljena aktualnim mednarodnim poslovnim tveganjem. Velikost sredstev in obveznosti skupine Krka d. d., v tujih valutah (predvsem ruskem rublju in ameriškem dolarju) močno vpliva na finančno izpostavljenost skupine, še posebej pri valutnem tveganju, kar je posledica izrazitega nihanja deviznih tečajev, in kreditnem tveganju. Izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ruskega rublja v največji meri izhaja iz prodajnih aktivnosti skupine; Rusija namreč predstavlja največji posamični prodajni trg skupine Krka, d. d., kjer je skupina prisotna z dvema podjetjema. Razlog za izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ameriškega dolarja je v največji meri nabava izdelkov in proizvodnega materiala na tem trgu. Skupina Krka, d. d., je upravljala izpostavljenost valutnim tveganjem z metodo naravnega ščitenja in s terminskimi pogodbami. Izpostavljenost kreditnemu tveganju je skupina upravljala z razpršitvijo terjatev med veliko število kupcev in prodajnih trgov ter z zavarovanjem terjatev pri kreditni zavarovalnici. Z metodami varovanja izpostavljenih postavk in njihovo pravočasno uveljavitvijo je skupina Krka, d. d., učinkovito obvladovala nastala mednarodna poslovna tveganja in nadzorovala finančno izpostavljenost skupine.
Ključne besede: COVID-19, rusko-ukrajinska vojna, mednarodno poslovanje, tveganja v poslovanju, finančna izpostavljenost, skupina Krka, d. d.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 832; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

2.
Upravljanje tveganj v oskrbovalni verigi na primeru catering podjetja
Mateja Povirk, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Danes se še premalo zavedamo vseh različnih vrst tveganj, ki obstajajo. Kljub temu, da ima organizacija ali podjetje zastavljene in urejene procese z nekaterimi preventivnimi ukrepi za tveganja, lahko v oskrbovalni verigi podjetja pride do različnih posledic. V nalogi so opredeljene različne vrste tveganj, ki so povezana z delovanjem podjetja v oskrbovalni verigi, posebno tveganja v poslovanju in operativna tveganja. Za upravljanje tveganj je potrebno tveganja zaznati in identificirati, narediti analizo z vrednotenjem tveganj, se z njimi spopasti in vzpostaviti nadzor. Povezavo med logistiko in cateringom smo vzpostavili tako, da se naloga osredotoča na del oskrbovalne verige catering podjetja s poudarkom na delovanju znotraj podjetja. Zajema opis delovanja cateringa in na praktičnih primerih predstavi pomembnost zavedanja o obstoječih tveganjih. Na primerih so razčlenjeni možni vzroki za posamičen primer. S pomočjo fishbone metode smo analizirali izbrane probleme in prišli do predlogov za preprečitev nastanka neugodnih situacij. Na podlagi rešitev lahko podjetje izboljša sistem upravljanja tveganj, operacije in poslovanje podjetja, zmanjša tveganja, optimizira procese, izboljša kakovost, ipd. V sklopu problematike so omenjeni tudi standardi HACCP in ISO, kateri pripomorejo k sistematičnem upravljanju tveganj in uspešnem poslovanju. Ravno ti in vzpostavitev prilagojenih ter primernih sistemov v podjetju, pomaga k optimalnemu delovanju podjetja in s tem k obvladovanju tveganj.
Ključne besede: tveganja v poslovanju, upravljanje tveganj v oskrbni verigi, catering podjetje, operativna tveganja, sistem HACCP, ISO standardi
Objavljeno v DKUM: 06.12.2016; Ogledov: 2251; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

3.
TVEGANJA V MEDNARODNEM POSLOVANJU IN BANČNA GARANCIJA KOT INSTRUMENT ZAVAROVANJA PLAČIL
Martina Repič, 2016, diplomsko delo

Opis: V mednarodnem poslovanju se podjetja srečujejo z raznimi tveganji, pred katerimi se lahko zavarujejo z različnimi instrumenti. Eden izmed najbolj učinkovitih in varnih je prav gotovo bančna garancija, ki je v sedanji poslovni praksi urejena z Enotnimi pravili za garancije na poziv 758 (EPGP 758), ki jih je sprejela Mednarodna trgovinska zbornica (MTZ) in veljajo od 1. julija 2010. Ta pravila prav tako opredeljujejo glavne elemente, ki jih mora vsebovati garancija, kar zmanjšuje tveganje, da bo kasneje prišlo do nejasnosti pri poslovanju z garancijo oz. celo do spora med pogodbenima strankama in posledično do unovčitve garancije. Garancija je veljavna od dneva, ko je izdana s strani garanta, oziroma kasneje, če je tako določeno z garancijo. Preneha pa veljati z datumom izteka veljavnosti, ki je prav tako naveden v garanciji, kar pomeni, da mora upravičenec podati zahtevo za izplačilo garancijskega zneska najkasneje do tega datuma oziroma pred njim. V primeru, da pride do unovčenja garancij, mora upravičenec, ki s tem zahteva izplačilo garancijskega zneska, pri podani zahtevi predložiti vse dokumente, ki so za ta namen določeni v sami garanciji. V nasprotnem primeru ni upravičen do izplačila. Prav tako v tem primeru garant ni zavezan k plačilu garantiranega zneska. Pri poslovanju z garancijami pa obstaja tudi tveganje zlorab garancij s strani upravičenca, da bo ta neupravičeno zahteval plačilo garancijskega zneska od garanta, s čimer bo povzročena poslovna škoda nalogodajalcu, ki nato lahko s sicer zamudnimi sodnimi postopki zahteva povrnitev neupravičeno izplačanega garancijskega zneska. Garant je v primeru morebitnega uveljavljanja plačila po garanciji zavarovan s kritjem, za katerega se je dogovoril in sklenil pogodbo o izdaji garancije med njim in nalogodajalcem.
Ključne besede: tveganja v mednarodnem poslovanju, zavarovanje plačil, bančna garancija, storitvene garancije, plačilne garancije
Objavljeno v DKUM: 06.07.2016; Ogledov: 1788; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (980,76 KB)

4.
UPORABA DOKUMENTARNEGA AKREDITIVA KOT INSTRUMENTA ZAVAROVANJA PLAČILA
Marta Zorec, 2015, magistrsko delo

Opis: S pojavom globalizacije in udejstvovanjem na tujih trgih so podjetja izpostavljena številnim tveganjem. Najpomembnejše med njimi je zagotovo tveganje, da podjetje za prodano blago ali storitev ne bo prejelo plačila, kar bo vplivalo na finančni tok in morebiti celo ogrozilo obstoj podjetja. Zato je pomembno, da vodstvo ta tveganja prepozna in sprejme ustrezne ukrepe zavarovanja plačila. Namen dela je bil raziskati instrumente zavarovanja plačil, ki poslovna partnerja ustrezno zaščitijo pred tveganji in ugotoviti, ali je dokumentarni akreditiv res najvarnejši instrument zavarovanja plačila. Glede na to, da varuje interese tako prodajalca kot kupca, obvezo plačila pa pod pogojem, da so izpolnjeni vsi v akreditivu navedeni pogoji, prevzame banka, smo prišli do zaključka, da je akreditiv najprimernejši in najvarnejši instrument zavarovanja plačila in tako potrdili zastavljeno H1. Hkrati smo ugotovili, da ne obstaja instrument zavarovanja plačila, ki bi nudil popolno zaščito tako prodajalcu kot kupcu. Na podlagi analize zbranih podatkov smo potrdili tudi H2, kjer nas je zanimalo poslovanje z akreditivi v obdobju od 2007 do 2013. Ugotovitve so potrdile naše domneve, da se je obseg poslovanja z akreditivi v omenjenem obdobju zmanjšal. Čeprav akreditiv velja za najvarnejši instrument zavarovanja plačila, pa se v praksi ne uporablja toliko kot bi pričakovali. Zato smo s H3 predvidevali, da se podjetja ne odločajo za njegovo uporabo, ker ga slabo poznajo oziroma celo ne poznajo. Rezultati anket so pokazali, da ga podjetja poznajo precej dobro, zaradi česar smo H3 ovrgli. Poslovanje z dokumentarnim akreditivom navzven mogoče deluje enostavno, vendar smo skozi nalogo nanizali številna dejstva, ki govorijo ravno nasprotno in dokazujejo, da so pri uporabi akreditiva potrebni velika skrbnost, natančnost in poznavanje materije.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, tveganja v mednarodnem poslovanju, instrumenti zavarovanja, dokumentarni akreditiv
Objavljeno v DKUM: 24.08.2015; Ogledov: 1278; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (5,62 MB)

5.
FINANCIRANJE PODJETIJ V KRIZNIH RAZMERAH - PRIMER PROIZVODNEGA PODJETJA
Sanja Potočnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bom predstavila financiranje podjetij v kriznih razmerah s ponazoritvijo na primeru proizvodnega podjetja. Diplomsko delo se nanaša na financiranje podjetja in opisuje kako podjetje posluje v teh časih finančne krize, ki je zajela veliko večino slovenskega gospodarstva. V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela se bom uprla na osnove financiranja podjetja, ki jih mora poznati vsako podjetje, da lahko uspešno posluje. Pričela bom z osnovnimi pojmi, kot so pomen denarja in financ, vsebina in pojem financiranja podjetja, finančni sistem in finančni trg ter razložila tudi pomen in naloge finančne funkcije. To poglavje se bo ukvarjalo tudi s finančnim vodenjem in upravljanjem, sledile bodo temeljne kategorije financiranja podjetja. Za podjetje je priporočljivo, da pozna temeljna načela financiranja, oblikovati pa mora tudi svoje cilje in politiko financiranja podjetja, saj je od tega lahko odvisen uspeh njegovega poslovanja. Pri odločanju o financiranju podjetja pa so pomembna tudi pravila financiranja. V nadaljevanju pa bom opisala oblike financiranja, ki zajemajo vire financiranja premoženja podjetja in odločanje o le-teh. Zelo pomembna za podjetje pa je cena virov financiranja, vračanje denarja le-tem in pa najpomembnejše stroški, ki nastanejo pri financiranju podjetja. Opisano bo tudi več vrst stroškov financiranja podjetja. V teh kriznih časih pa so za podjetja lahko usodna finančna tveganja s katerimi se podjetje srečuje, zato lahko na trgu, poznavanju oziroma prepoznavanju le-teh, pripišemo velik pomen. Žal pa se nekatera podjetja v finančni krizi znajdejo tudi v zelo neugodnih razmerah in prav zaradi tega je zelo pomembno poznavanje Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP). V praktičnem delu diplomskega dela, pa bo predstavljeno proizvodno podjetje in njegovi načini financiranja podjetja ter stroški, ki ob tem nastajajo. Pri preučevanju podjetja se bom osredotočila na oblike dolgoročnega in kratkoročnega financiranja podjetja v kriznih razmerah. Vsako financiranje pa ima določeno ceno in tako imenovane stroške, ki nastajajo ob poslovanju podjetja. Konec koncev pa je najtežji del financiranja podjetja prav vračanje denarja virom financiranja, še posebno pa v kriznih razmerah v kakršnih se nahajajo podjetja še dan danes. Tako bom na primeru omenjenega podjetja želela ugotoviti kako se s financiranjem v kriznih razmerah sooča s problemi ter tveganji in reševanju le-teh. V zaključnem delu pa bom predstavila ugotovitve kako proizvodnemu podjetju uspeva poslovanje na podlagi prikazane primerjave po letih 2007, 2008 in 2009.
Ključne besede: Financiranje, krizne razmere, poslovanje podjetja, finančna kriza, slovensko gospodarstvo, pomen denarja, finance, finančni sistem, finančni trg, pomen finančne funkcije, naloge finančne funkcije, finančno vodenje, upravljanje podjetja, načela financiranja, politika podjetja, politika financiranja podjetja, pravila financiranja, oblike financiranja, viri financiranja podjetja, stroški financiranja, finančna tveganja, Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem preneh
Objavljeno v DKUM: 19.01.2012; Ogledov: 3973; Prenosov: 290
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
AKREDITIV KOT MOŽNOST ZAVAROVANJA PRED TVEGANJI MEDNARODNEGA POSLOVANJA
Urška Žagar, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je izpostaviti tveganja, ki se pojavljajo v mednarodnem poslovanju in predstaviti dokumentarni akreditiv, kot plačilni inštrument in inštrument zavarovanja, ter v primeru predstaviti standby akreditiv. Slovenija je majhna svetovna ekonomija, zato si mora prizadevati, da bi še povečala svoj izvoz. Izvoz je namreč eden glavnih generatorjev gospodarske rasti in dvigovanja konkurenčnosti države. Vsako sodelovanje na tujem trgu pa pomeni tudi tveganje, saj pomeni poslovanje v poslovno manj znanem okolju. Za podjetja je zato pomembno, da se zavedajo kakšnim tveganjem so izpostavljena in kako jih obvladovati. Dokumentarni akreditiv je varen plačilni inštrument, zato je tudi najbolj pogosto uporabljenih elementov financiranja. Uporabo dokumentarnega akreditiva ureja sklop pravil (Enotna pravila in običaji za dokumentarne akreditive), ki jih je izdala Mednarodna trgovinska zbornica. Osnova pri poslovanju z dokumentarnim akreditivom so dokumenti. Za nemoten potek dokumentarnega akreditiva je potrebno, da so dokumenti pravilni in popolni. Banka se kot udeleženec v akreditivnem poslu lahko pojavi v različnih vlogah. Glavna naloga banke, ki je odprla akreditiv je, da prevzame obveznost, da bo plačala akreditivni znesek upravičencu. Po nalogu akreditivne banke ta znesek lahko izplača tudi izplačilna banka, banka pa se pojavlja tudi kot obvestilna banka (korespondent).
Ključne besede: tveganja v mednarodnem poslovanju, dokumentarni akreditiv, standy akreditiv, akreditivna banka
Objavljeno v DKUM: 10.07.2009; Ogledov: 2843; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 4.69 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici