| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 557
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Možnost uvedbe turizma na lastni ekološki kmetiji-študija primera
Nuša Tifengraber, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je bila analizirana možnost uvedbe turizma na ekološki kmetiji kot dopolnilne dejavnosti. Osrednja tema raziskave je ocena višine naložbe v izgradnjo infrastrukture kampa na kmetiji. Analizirana je bila tudi ekonomika poslovanja. Z metodo ocene parametra neto sedanje vrednosti (NSV) smo kot diskontno stopnjo upoštevali 5,5-odstotno obrestno mero. Pričakovano je bilo, da se bo ob predpostavljenih parametrih naložba povrnila v 8 letih, vendar finančna ocena kaže, da se bo naložba povrnila v 5 letih obratovanja v primeru 45-odstotne zasedenosti kampa (NSV: 3.438,48 €). Interna stopnja donosa ob obdobju vrnitve znaša 8,70 % (neto sedanja vrednost je pri tej interni stopnji 5,23 €). Interna stopnja donosnosti je bila višja od individualne diskontne stopnje. S SWOT-analizo se je izkazalo, da je več prednosti in priložnosti kot slabosti in nevarnosti.
Ključne besede: naložba, turizem na ekološki kmetiji, ekološka kmetija, kamp na kmetiji
Objavljeno: 06.04.2021; Ogledov: 28; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (822,13 KB)

2.
Posavska književna dediščina in njeno vključevanje v turizem
Mojca Bračun, 2021

Opis: Monografija prinaša del izsledkov projekta ŠIPK – Slomškov literarni festival, ki ga je leta 2020 Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru izvedla skupaj z Društvom 1824 iz Brežic. Namen raziskave je bil analizirati in ovrednotiti literarno dediščino Posavja in Brežic od protestantizma do danes ter jo vključiti v turistično ponudbo z novim turističnim proizvodom, imenovanim Slomškov literarni festival. Skozi raziskovanje se je potrdilo, da je oblikovanje dodatnega turističnega proizvoda s področja kulturnega turizma v Brežicah potrebno, saj sodi kraj med turistično najbolj obiskane slovenske občine. Ugotovitve so pokazale, da imajo posavski ustvarjalci zajeten in pester opus, ki ga je mogoče vključiti v festivalsko dogajanje v kraju, hkrati pa tudi v razstave in koncertne dogodke po drugih posavskih mestih. Tovrstno vključevanje literarne dediščine v turistično ponudbo sodi med aktualne trende na področju kulturnega turizma. K zelo pomembnemu rezultatu našega projekta, ki ga velja dodatno izpostaviti, prištevamo nastanek svojevrstne antologije posavske književnosti, ki je del te monografije, saj je skozi raziskovanje, prebiranje in analize nastal obsežen seznam ustvarjalk in ustvarjalcev, podatkov o njih samih in o njihovih delih.
Ključne besede: turizem, literarna dediščina, Posavje, Brežice, festival, muzej
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 32; Prenosov: 7
URL Povezava na datoteko

3.
Naveza ponudbe botaničnega vrta univerze v mariboru s ponudbo športnega turizma in rekreacije v destenaciji maribor - pohorje
Jaka Klemenčič, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizem najpogosteje povezujemo s potovanji, kulturo in drugimi spremljajočimi dejavnostmi. S kombinacijo turizma in športa se razvija ena najhitreje rastočih zvrsti turizma – športni turizem. Ta se osredotoča na doživljanje športne ponudbe v destinaciji. V raziskavi smo se osredotočili na ponudbo športno-rekreativnega turizma v Mariboru in okolici, opredelili njegovo vlogo in s predlogi skušali povezati športni turizem in Botanični vrt Univerze v Mariboru ter privabiti potencialne turiste. Z analizo rezultatov anketiranja smo ugotovili, da je s pomočjo športno-rekreativnega turizma, s pomočjo športnih ustanov in prireditev mogoče tržiti Botanični vrt Univerze v Mariboru.
Ključne besede: športni turizem, destinacija, športna ponudba, Botanični vrt Univerze v Mariboru.
Objavljeno: 25.03.2021; Ogledov: 31; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (609,26 KB)

4.
KULTURNO ZGODOVINSKI ORIS OBČINE SV. MARTIN NA MURI
Ana Nađ, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski seminarski nalogi predstavljam občino Sv. Martin na Muri, njeno kulturno, šolsko in cerkveno oziroma versko zgodovino ter gospodarstvo nekoč in danes. Zgodovina občine sega v rimsko obdobje. Rimsko naselje Halicanum se je nahajalo na področju današnjega Sv. Martina na Muri. Podatki o šolstvu segajo v 17. stoletje, v obdobje družine Zrinski. Danes je v občini osemletna osnovna šola brez podružnične šole. Občina je ime dobila po škofu Sv. Martinu iz 4. stoletja. Danes je najmočnejši del gospodarstva v občini turizem. Terme „Spa & Golf Resort Sveti Martin“ so postale zaščitni znak občine in so tudi mednarodno priznane. Občina organizira veliko srečanj in aktivnosti, ki so povezane z našimi prijatelji in sosedi iz Slovenije. S tem ohranja in spodbuja prijateljstvo ter druženje. Zanimivo kulturno društvo v občini so „Svetomartinski krampusi“ oz. Parklji. To je mlado društvo, ki ohranja starodavno tradicijo na dan Sv. Miklavža, 6. decembra. Predstavila bom tudi ostala društva, katera delajo našo občino zanimivo in atraktivno. Sv. Martin na Muri je relativno majhna občina, ampak moderna, odprta do drugačnosti, zanimiva in bogata z običaji in tradicijo, kar bom tudi predstavila v diplomski seminarski nalogi.
Ključne besede: občina Sv. Martin na Muri, kultura, šolstvo, cerkev, zgodovina, gospodarstvo, turizem, tradicija
Objavljeno: 29.01.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
Analiza igranja iger na srečo in srečk v izbrani poslovalnici loterije slovenije
Katja Zorko, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključna naloga govori o igrah na srečo. Za to temo smo se odločili, saj je ponudba na slovenskem trgu pestra in smo želeli izvedeti več, predvsem s področja klasičnih iger na srečo. Teoretičen okvir iger na srečo predstavljamo v drugem poglavju. Zanimal nas je tudi njihov vpliv na turistični sektor ter zakonski in davčni vidik izvajanja te dejavnosti. Igre na srečo so tudi ena izmed oblik nekemičnih zasvojenosti, zato smo raziskali tudi to. V praktičnem delu naloge smo analizirali problem, ki smo ga predstavili v uvodnem delu na primeru manjše poslovalnice, ki je del primarne mreže Loterije Slovenije. Tam smo s pomočjo anketnega vprašalnika med odjemalci izvedli anketo, saj nas je zanimalo njihovo zadovoljstvo s storitvami in ponudbo poslovalnice. V nadaljevanju smo analizirali 50 popolno izpolnjenih vprašalnikov in odgovore predstavili z grafikoni. Na koncu smo preverili hipoteze, ki smo jih zastavili v uvodnem delu naloge. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo poslovalnici lahko priporočili izboljšave poslovanja, saj so zadovoljni odjemalci ključni pri uspešnosti podjetij.
Ključne besede: Igre na srečo, klasične igre na srečo, igralniški turizem, Loterija Slovenije
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 187; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

6.
Uporaba intraneta v nacionalnih parkih na Hrvaškem
Mihaela Franjić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v informacijski dobi, kjer so podatki in informacije velikega pomena in dajejo pomen komunikaciji, ki se spreminja prek računalnikov, mobilnih naprav in aplikacij ter različnih informacijskih sistemov. Pri ustvarjanju in pisanju diplomske naloge se bomo seznanili s še vedno relativno mlado znanostjo - informatiko, ki vse bolj prodira v pore posameznika, na njegovo delovno mesto, v pore organizacij in ima vpliv na splošni družbeni in gospodarski razvoj. Verjamemo, da je pomembno podrobneje spoznati informatiko kot znanost in »Intranet« kot pomembno obliko informacijskega sistema, saj bo naše prihodnje delovno mesto prav gotovo zahtevalo kar nekaj znanja s tega področja. »Intranet« je poslovnemu svetu, tudi turizmu, prinesel poceni način distribucije korporativnih informacij zaposlenim in delno tudi poslovnim partnerjem. Naraščajoča interakcija med informacijsko tehnologijo in turizmom je močno spremenila turistično industrijo. Upravljanje informacij v turističnih podjetjih je še posebej ključnega pomena za njihove uspehe, in podjetja prepoznavajo, da so informacije kot pravi vir postale parameter za uspeh v turističnem poslovanju.
Ključne besede: Podatki, informacije, sistem, informatika, informacijski sistem, intranet, turizem, nacionalni parki na Hrvaškem
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 94; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (998,34 KB)

7.
Slovenske tradicionalne jedi v angleškem jeziku: primer prleških jedi
Anja Govedič, 2020, diplomsko delo

Opis: Prlekija ima pestro tradicionalno kulinariko, ki se je prenašala iz roda v rod. Zajema različne jedi, od takšnih, ki jih lahko ponudimo kot predjedi, pa vse do slanih in sladkih sladic. Ker je območje prepleteno z vinogradi, lahko turisti hrano pokušajo ob ponudbi lokalnih vin. Ponudba ni namenjena le domačim turistom, ampak je zanimiva predvsem za tuje, ki se s tovrstno kulinariko srečujejo prvič. Da bi tujim gostom lažje ponudili lastno kulinariko, jim jo moramo približati tudi jezikovno. V diplomski nalogi smo se odločili raziskati, kako tradicionalne jedi prevajamo v angleški jezik, ki ima v svetu status lingua franca. Ugotovili smo, da je imena tradicionalnih jedi zelo težko prevesti dobesedno. Iz tega razloga imajo po navadi ponudniki jedi prevedene s krajšimi opisi, da si tudi gostje lažje predstavljajo, kaj je v ponudbi.
Ključne besede: tradicionalna prleška kulinarika, turizem v Prlekiji, kulinarična terminologija, prevajanje, angleški jezik
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 210; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
Vloga franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji
Ina Olup, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo preučuje vlogo franšize filmov o Harryju Potterju pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji. Predstavili smo različne definicije pojma filmski turizem, kot ga opisujejo avtorji različnih člankov, njegov razvoj in ga umestili med uspešna komunikacijska ter marketinška orodja destinacije. Uspešen film lahko namreč doseže večje število ljudi kot turistična kampanja in pri gledalcih vzbuja čustva. Nato smo preučili vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji ter ugotovili, da je Velika Britanija že dobro uveljavljena destinacija filmskega turizma. Predstavili smo Veliko Britanijo, njene osnovne demografske in turistične značilnosti ter izpostavili najbolj priljubljene vrste turizma, ki se tam odvijajo, v ospredju pa je še vedno mestni turizem, zaradi destinacij, kot so London in druga večja mesta. Ker v zaključnem delu obravnavamo franšizo filmov Harry Potter, smo vseh osem filmov, igralsko zasedbo in najpomembnejše člene ustvarjanja filma predstavili, povedali pa tudi nekaj o pisateljici knjižnih uspešnic, J. K. Rowling. Prav tako smo znotraj Velike Britanije poiskali najbolj priljubljene lokacije snemanja in turistične atrakcije, povezane s Harryjem Potterjem, ki jih je, kot smo ugotovili, res veliko, delijo pa se na »on-location« in »off-location« filmske destinacije. Franšizo filmov Harry Potter smo umestili tudi v filmski turizem v Veliki Britaniji in ugotovili, da je s svojimi lokacijami snemanja in Warner Bros. studijsko turo dejansko pripomogla k razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji oziroma mu dvignila vrednost in prepoznavnost destinacije. V empiričnem delu zaključnega dela smo pri raziskovanju spletnih strani, povezanih s filmskim turizmom na temo franšize filmov Harry Potter, ugotovili, da obstaja na to temo veliko turističnih proizvodov, vendar se v glavnem atrakcije ponavljajo, v večini primerov pa se trži »off-location« atrakcije: Warner Bros. Studio Tour – The Making of Harry Potter. Izvedli smo ekspertni intervju s profesorjem, ki je eden izmed vodilnih strokovnjakov in raziskovalcev s področja filmskega turizma v Veliki Britaniji. Ta nam je podal svoje poglede na vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji, mnenje o povezavi filmskega turizma in franšize filmov Harry Potter ter o tem, da je film lahko zelo uspešno orodje za komunikacijo in marketing destinacije, kot je Velika Britanija, vendar se lahko pojavi nezadovoljstvo s strani lokalnih prebivalcev in slabosti filmskega turizma na manjših destinacijah. S pomočjo naše raziskave in analize smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja ter dobili boljši vpogled v vlogo filmskega turizma oziroma vlogo posameznikov in skupin, ki se s tem ukvarjajo, in franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji, kjer so zabeležili veliko, tudi do 200 % povečanje obiskovalcev na filmskih lokacijah.
Ključne besede: filmski turizem, franšiza filmov Harry Potter, komunikacijsko in marketinško orodje, Velika Britanija.
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 169; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

9.
Prikaz turistične destinacije v filmu Vicky Cristina Barcelona
Mojca Fras, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se osredotočili na raziskovanje področja filmskega turizma, ki v današnji dobi dobiva vedno večji pomen. Predstavili smo različna mnenja priznanih raziskovalcev, ki so že raziskovali to področje, in našteli nekaj slovenskih ter svetovnih primerov filmskega turizma. S pomočjo sekundarnih virov smo pojasnili, kaj turiste sploh motivira k obisku filmskih lokacij in kako lahko filmi vplivajo na posameznikovo percepcijo destinacije. V raziskovalnem delu smo se osredinili specifično na film Vicky Cristina Barcelona in kako lahko ogled filma vpliva na gledalca. Podrobneje smo opisali Barcelono in s pomočjo analize vsebine izpostavili znamenitosti, ki so bile prikazane znotraj filma. S pomočjo Mladinskega centra Gornja Radgona smo izvedli kino večer, znotraj katerega smo opravili dvofazno raziskavo o destinacijski podobi Barcelone pred ogledom filma in po njem. Ugotovili smo, da je film v določeni meri res vplival na mnenje anketirancev in spremenil njihovo percepcijo o Barceloni. V zaključku smo podali predloge za nadaljnje raziskovanje in marketinško koriščenje fenomena filmskega turizma.
Ključne besede: filmski turizem, podoba destinacije, Vicky Cristina Barcelona, analiza filma
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 119; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

10.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Ključne besede: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 110; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici