| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ŠIRITEV DRUŽBE MERCATOR NA TUJE TRGE
Andreja Tanšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na več delov. V prvem delu smo predstavili trgovino na drobno v Sloveniji, kajti trgovina je postala pomembnejša kakor prej. Trgovina ima dve bistveni nalogi-zadovoljevanje potreb in želja potrošnikov, ter zagotavljanje tržnih poti (distribucijskih kanalov) za proizvajalce. V vsakem ekonomskem prostoru ima trgovina na drobno drugačne možnosti za razvoj, kar je odvisno od več dejavnikov, ki so značilni za posamezno ekonomsko območje. V Sloveniji imamo tri velike trgovce (Mercator, Spar/Interspar, Tuš), ki si delijo slovenski tržni prostor. Mercator in Tuš sta slovenska trgovca. Ostali tuji trgovci (Leclerc, Lidl, Hofer) so pri nas v ozadju in imajo majhni tržni delež. Naslednji del obsega internacionalizacijo, kjer smo jo tudi predstavili, opredelili in našteli načine internacionalizacije trgovskih podjetij. Internacionalizacija je podjetniška strategija, ki je v veliki meri pogojena z marketinško sestavino-podjetje ne postane mednarodno podjetje zato, ker želi postati, temveč zato, ker je zaradi omejenosti domačega tržišča prisiljeno iskati tuja tržišča. Ključno pri internacionalizaciji pa je mednarodna konkurenčnost. Trg v Sloveniji je zelo konkurenčen, majhen, zasičen in nima velika potenciala rasti, zlasti na področju trgovine z živili. Zato je usmeritev v mednarodno poslovanje ključna. Podjetje, ki vstopa prvič na mednarodna tržišča, mora sprejeti osnovni odločitvi glede izbire ciljnih tržišč in načina vstopa na izbrana tržišča. Poznamo več načinov vstopa na tuje tržišče in več strategij vstopa na tuje tržišče. Družba Mercator je v svojih strategijah širjenja zelo uspešna. Njihova uspešna širitev v tujino dokazuje, da potrošniki cenijo njihove storitve in ponudbo ter da se s tem lahko uspešno kosajo z drugimi konkurenti.
Ključne besede: trgovska podjetja, tuji trgi, internacionalizacija, izbira trgov, strategija vstopa
Objavljeno: 16.07.2010; Ogledov: 2363; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

2.
Strategija razširitve na tuja tržišča : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Dušan Zorin, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Ob vse hitrejšem spreminjanju okolja, hitrem tehnološkem napredku in spremenjeni strukturi trgov je internacionalizacija poslovanja za večino podjetij nujen poslovni odziv za preživetje in razvoj. Je dinamičen in večplasten proces umeščanja podjetja v mednarodni tržni prostor, ki mu nujno sledi sprememba koncepta poslovanja podjetja, pri čemer se kot strategija širitve trženjskih aktivnosti v nekaj bistvenih točkah razlikuje od običajne strategije rasti podjetja znotraj meja domače države.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, tuji trgi, strateško trženje
Objavljeno: 04.05.2011; Ogledov: 2095; Prenosov: 136
.docx Celotno besedilo (1,67 MB)

3.
STRATEŠKI KONCEPT TRŽENJA LASTNE BLAGOVNE ZNAMKE DRUŽBE MERKUR D.D. NA TUJIH TRGIH
Jožef Kolman, 2011, diplomsko delo

Opis: V Merkurju, ki je užival sloves največjega trgovca tehničnega blaga v regiji, so se konec leta 2005 odločili, da bodo uvedli lastno blagovno znamko. S to odločitvijo so kot prvo domače trgovinsko podjetje na neživilskem področju želeli slediti trendom iz mednarodnega okolja. Poleg zgleda globalnega okolja jih je v to odločitev pripeljalo tudi dejstvo, da z obstoječimi blagovnimi znamkami niso imeli možnosti večanja tržnega deleža. V očeh potrošnikom je veljal Merkur za ponudnika kakovostnih, a dražjih proizvodov. Na to so opozarjali tudi prodajni centri, ki so bili zasnovani po zgledu specializiranih prodajaln. Vse to ter več kot 110-letna tradicija Merkurja je vplivalo na končno odločitev vodstva o uvedbi prave lastne blagovne znamke z družinama BIVA in MTECH. Blagovno znamko so pozicionirali v višji srednji kakovostni segment. Z njo so hoteli privabiti nove, cenovno občutljivejše kupce, ki so želeli kupiti kakovostne in inovativne izdelke, vendar po dostopnejši ceni. Pravilnost odločitve se je pokazala predvsem z vidika dobičkonosnosti, saj so proizvodi lastne blagovne znamke ustvarjali višjo stopnjo razlike v ceni kot primerljivi izdelki tako na domačem kot tujih trgih.
Ključne besede: boj blagovnih znamk, strateški koncept, lastna blagovna znamka, Merkur – prima kvaliteta, BIVA, MTECH, tržni potencial, kupna moč, tuji trgi
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 1889; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
STRATEGIJE VSTOPA PODJETJA ETI D.D. NA TUJA TRŽIŠČA
Jošt Rozina, 2012, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela so bile strategije vstopa podjetja ETI d.d. na tuja tržišča. V diplomskem delu je najprej na kratko predstavljeno podjetje samo, njegovo poslanstvo in vizija. Nadalje so predstavljeni njegovi prodajni programi in njegovo poslovanje na tujih tržiščih. Pri poslovanju na domačem in tujih tržiščih se podjetje sooča tudi s konkurenco. Ker je le-ta navzoča vedno in povsod, smo jo izbrali za glavni problem diplomskega dela ter jo podrobneje analizirali. Poleg konkurence so v nalogi predstavljene tudi strategije, ki jih podjetje ETI d.d. uporablja pri vstopu na tuja tržišča. Opisani so tudi cilji trženja podjetja. Glavna cilja sta dobiček in povečanje prodaje. Ključne besede: podjetje ETI d.d., prodajni programi, tuji trgi, konkurenca, strategije vstopa, dobiček, prodaja
Ključne besede: podjetje ETI d.d., prodajni programi, tuji trgi, konkurenca, strategije vstopa, dobiček, prodaja
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1005; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (927,89 KB)

5.
STRATEGIJA TRŽENJA APLIKACIJE PRISLIKAJ.SI NA MEDNARODNIH TRGIH
Žiga Schmidt, 2015, diplomsko delo

Opis: V prvem delu so predstavljene značilnosti globalnega trga mobilnih aplikacij, ki je ena najhitreje rastočih panog v svetovnem gospodarstvu. Predstavljeno je podjetje Prislikaj.si, kot mlado podjetje na področju razvoja mobilnih aplikacij in njihova storitev, ki je namenjena dolgoročnemu grajenju odnosov podjetij s svojimi strankami s pomočjo interaktivnih nagradnih iger. V drugem delu diplomski seminar podrobneje predstavi mobilno aplikacijo Prislikaj.si in poslovni model, ki ga podjetje uporablja za poslovanje na slovenskem trgu. Podrobno je predstavljen poslovni proces podjetja, kritična tveganja in način trženja aplikacije Prislikaj.si. V zadnjem delu diplomskega seminarja pa je predstavljen proces po katerem mora podjetje začrtati svojo strategijo nastopa na tuje trge. Opisani so različni kriteriji in proces izbire tujega trga ter omejitve, s katerimi se pri tem sooča podjetje Prislikaj.si.
Ključne besede: mobilna aplikacija, interaktivne nagradne igre, trženje, tveganja, tuji trgi, strategija trženja
Objavljeno: 25.11.2015; Ogledov: 578; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (950,44 KB)

6.
STRATEGIJE RAZVOJA IN UPRAVLJANJA PRODAJNIH POTI MALIH IN SREDNJE VELIKIH SLOVENSKIH PODJETIJ NA TUJIH TRGIH
David Zapušek, 2016, magistrsko delo

Opis: Gonilna sila svetovnega gospodarstva so mala in srednje velika podjetja, ki zagotavljajo uravnotežen ekonomski razvoj in veliko kakovostnih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo. Prav na plečih izvozno naravnanih uspešnih slovenskih MSP se je Slovenija uspela izvleči iz zubljev gospodarske krize in ponovno postala perspektivno evropsko gospodarstvo. To dejstvo je v nas zbudilo zanimanje in posledično vprašanje, kateri so glavni dejavniki, ki so tem podjetjem pomagali preseči krizo na področju upravljanja prodajnih poti. V naši raziskavi smo s pomočjo pregleda teorije mednarodnega marketinškega menedžmenta raziskali teoretična ozadja marketinškega spleta, načinov vstopa na tuje trge in razvoja ter upravljanja prodajnih poti. Na podlagi teoretičnih izhodišč ter predhodnih raziskav smo izoblikovali konceptualni okvir, s katerim smo določili trditve iz naslednjih tematskih sklopov: izbor primernih prodajnih poti, pomembnost vlaganj slovenskih MSP, uspešnost premagovanja ovir slovenskih MSP in pravočasnost odzivov v času krize. S pomočjo trditev iz navedenih tematskih sklopov smo dobili vpogled v to, katere spremenljivke imajo največji vpliv na uspešno upravljanje prodajnih poti na tujih trgih. V nadaljevanju raziskave smo pridobljene podatke iz anketnega vprašalnika interpretirali in jih uporabili za oblikovanje odgovorov na štiri zastavljene hipoteze. V hipotezi H1 nas je zanimalo, ali so uspešna slovenska MSP, ki tržijo svoje produkte s pomočjo kombinacije posrednih in neposrednih prodajnih poti, uspešnejša pri upravljanju prodajnih poti na tujih trgih. Ugotovili smo, da podjetja, ki svoje produkte tržijo s pomočjo kombinacije posrednih in neposrednih prodajnih poti, pri upravljanju prodajnih poti na tujih trgih niso bolj uspešna od podjetij, ki to počno posredno ali neposredno. Slovenska MSP, ki dajejo večji pomen intenzivnosti vlaganj v razvoj prodajnih poti, so uspešnejša pri upravljanju prodajnih aktivnosti na tujih trgih. Trditev navedene hipoteze H2 se je izkazala za pravilno. Na podlagi izsledkov naše raziskave lahko potrdimo hipotezo H3, saj je bilo ugotovljeno, da podjetja, ki uspešneje premagujejo ovire pri poslovanju na tujih trgih, prav tako uspešneje upravljajo prodajne aktivnosti na tujih trgih. S pomočjo zadnje hipoteze H4 smo prišli do ugotovitve, da so bila slovenska MSP, ki so pravočasno reagirala na pritiske recesije, uspešnejša pri obvladovanju prodajnega procesa na tujih trgih v kriznem obdobju. Končne ugotovitve so nam pomagale pri izoblikovanju prilagodljivega pristopa razvoja prodajnih poti za MSP na tujih trgih. Iz naše raziskave lahko podjetja pridobijo nekaj pomembnih informacij za izpeljavo uspešne internacionalizacije podjetja zlasti na področju razvoja uspešnega modela prodajnih poti.
Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, tuji trgi, prodajne poti, načini vstopa na tuji trg, marketinški splet.
Objavljeno: 21.10.2016; Ogledov: 507; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

7.
MANAGERSKI VIDIKI RAZLIČNIH NAČINOV OSVAJANJA TUJIH TRGOV - PRIMER PODJETJA X
Iztok Snežič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil raziskati možne načine vstopa na tuje trge. Glede na dosedanje izkušnje, predvsem pa na zmogljivosti in omejitve podjetja ter ravnanje tekmecev smo želeli izpostaviti več načinov vstopa in med njimi poiskati najbolj primernega. Pojasnil sem tudi namen tržnih raziskav in definirati ciljno tržišče Podjetja X. Pregledali smo glavne značilnosti, prednosti in slabosti sistema joint venture, kjer gre za združevanje podjetij. Opredelili smo razloge, zakaj za naše Podjetje X to ne bi bila najbolj optimalna izbira v tem trenutku. Opisali smo strategijo kadrovanja, vzpostavljanja celotnega sistema podjetja in opredelili povezave in sodelovanje z matičnim podjetjem. Na podlagi izračunov in predvidenih finančnih projekcij, ki temeljijo tako na preteklih bogatih izkušnjah, kot na raziskavi Poljskega tržišča podajamo sklep o odločitvi za managersko strategijo, ki bi bila najbolj primerna za vstop na novo tržišče. V času gospodarske rasti smo bili mnogo bolj optimistični in omejitev ter tveganj je bilo manj, tako da bi se v tistem času verjetno odločili za drugačen način vstopa. Verjetno bi se zavzeli za ustanovitev lastnega podjetja, brez predhodnega predstavništva. V primeru, da bi našli podjetje z enako strategijo in kulturo, pa bi predlagali združitev ali pa nakup večinskega dela tega podjetja. Smatramo, da je analiza trga pomembna za ugotavljanje profitabilnosti na tujem trgu, vendar je pomembno vprašanje, v katerem časovnem obdobju je raziskava opravljena. Svetovna gospodarska kriza je odličen primer. Predstavnik lahko skrbi za majhne posle in odpira vrata velikim. Zato smo se odločili za predstavnika, katerega bomo kar se da podprli finančno, z know-howom, z vso fleksibilnostjo in pripravljenostjo, kar jo premoremo. Predvidevamo, da bomo uspeli in da bomo dosegali dolgoročni profit. Glede na razmere čez dve leti se bomo pa odločili, ali gremo s predstavnikom na čelu ustanoviti samostojno podjetje, ki bo kupovalo in prodajalo material za svoje ime in svoj račun ter imelo lastno proizvodnjo. Prepričani smo, da je način vstopa, ki smo ga izbrali, prava odločitev v danih okoliščinah, saj odpira vrata na nov trg z razmeroma nizkimi stroški in takojšnjimi poslovnimi rezultati, medtem ko imamo osnovo za ustanovitev lastnega podjetja po že uspešnem ključu
Ključne besede: tuji trgi, joint venture, predstavništvo, ustanovitev lastnega podjetja, agent
Objavljeno: 05.09.2016; Ogledov: 451; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (660,71 KB)

8.
Trženje storitev carinskega postopka 42 na primeru podjetja RCM d.o.o.
Matjaž Barut, 2016, diplomsko delo

Opis: Čas hitrih sprememb, v katerem živimo, ter ostre konkurence sili vse subjekte na trgu v prilagajanje poslovanja danim razmeram. V logistiki nasploh, tudi v špediterski dejavnosti, tržni deleži v večini pripadajo globalnim logističnim podjetjem z močno mednarodno podporo ter mrežo. Manjši špediterji so prisiljeni v specializacijo in iskanje niš ter trgu ponuditi storitev, ki praviloma ni v domeni globalnih logističnih podjetij. V diplomskem delu je predstavljeno trženje storitev carinskega postopka 42 na primeru podjetja RCM, d. o. o., v katerem sem zaposlen. Tema me je pritegnila predvsem zato, ker sem osebno sodeloval pri pripravi ter izvajanju trženjskih aktivnosti za navedeno storitev. V teoretičnem delu je glavni poudarek na trženjskem komuniciranju. Podrobneje sta opisana komunikacijski proces ter komunikacijski splet. Teoretični del se nadaljuje v predstavitvi zakonskih okvirov, ki opredeljujejo carinski postopek 42 ter izvajanje tega. Praktični del se nadaljuje v predstavitvi podjetja RCM, d. o. o., ter procesa trženja carinskega postopka 42 na hrvaškem trgu. Podrobneje so opisane vse trženjske dejavnosti, ki jih je podjetje izvajalo v obdobju, ki je sledilo vstopu Hrvaške v Evropsko unijo. Predstavljen je trženjski načrt, dejavnosti trženja postopka 42 ter analiza učinkov v obdobju izvajanja teh dejavnosti. Skozi analizo ter grafični prikaz bomo prikazali, da je podjetje RCM, d. o. o., z intenzivnostjo trženjskih aktivnosti povečevalo prodajo storitve carinskega postopka 42 skozi celotno obdobje izvajanja trženjskih aktivnosti.
Ključne besede: trženjsko komuniciranje, carinska zakonodaja, carinski postopek 42, tuji trgi, podjetje RCM, d. o. o.
Objavljeno: 05.09.2016; Ogledov: 483; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

9.
ANALIZA STORITEV SLOVENSKIH PODPORNIH INSTITUCIJ ZA VSTOP PODJETIJ NA TUJE TRGE
Hermina Suhovršnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo analizirali storitve, ki jih ponujajo slovenske podporne institucije podjetjem pri njihovem vstopu na tuji trg. V uvodu smo najprej opisali področje in predstavili obravnavani problem, opredelili pa smo tudi namene in cilje, postavili hipoteze raziskave in navedli metode raziskovanja, ki smo jih uporabili pri pisanju diplomskega projekta. V drugem poglavju smo teoretično opisali pojem mednarodnega poslovanja podjetij ter predstavili dejavnike in motive. Sledijo opisi različnih oblik vstopa na tuje trge, med katerimi lahko podjetja izberejo najprimernejšo. Poglavje zaključimo s podatki o tem, kje se pravzaprav lahko pridobijo informacije o dogajanju in poslovnih priložnostih na tujih trgih. V tretjem poglavju smo predstavili delo Vlade RS, in sicer njen program glede tega, kako spodbuditi večje zanimanje slovenskih podjetij za internacionalizacijo do leta 2020. V nadaljevanju poglavja smo predstavili ključne institucije v Sloveniji, ki spodbujajo in ponujajo različne storitve za pomoč podjetjem pri mednarodnem vključevanju, ter še ostale institucije, ki kakorkoli pomagajo podjetjem. Poglobili smo se v aktivnosti, programe in storitve, ki jih ponujajo SPIRIT Slovenija, SID banka in Gospodarska zbornica Slovenije. V zadnjem poglavju diplomskega projekta smo analizirali finančne storitve, ki jih ponuja SID banka, ter nefinančne storitve pri SPIRIT Slovenija. Na koncu smo dodali še analizo izvoza Slovenije v obdobju 2009–2015. Analizo smo zaključili z navedbo ključnih ugotovitev raziskave. Pri analizi storitev smo želeli dokazati, da kakovostna institucionalna podpora zmanjšuje tveganja podjetij pri vstopu na tuje trge. Prav tako smo želeli potrditi, da v Sloveniji obstajajo javne in zasebne institucije, ki ponujajo podporo pri internacionalizaciji.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, institucije, storitve, tuji trgi.
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 419; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
Informatizacija procesa certifikacije produkta
Doris Kos, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Da bi zaključno delo čim bolj povezala s smerjo študija in z delom, ki ga opravljam, bom pisala o posodobitvi določenih sej informacijskega sistema INFOR, ki ga v podjetju Iskraemeco, d. d., uporabljajo tudi za vodenje oz. upravljanje procesa certifikacije svojih produktov. Uporabljajo ga sicer v več oddelkih, a se bomo dotaknili samo tistih sej, ki jih uporablja pododdelek Odobritve, ki se zaradi neenotnega sistema za dokumentacijo konstantno sooča z izgubo časa in resursov v svojem procesu. S posodobitvijo sistema želimo to izgubo časa tudi odpraviti. Problema smo se lotili analitično. Seje, ki jih uporabljamo, smo podrobno pregledali in predloge sprememb predstavili IT-oddelku, ki bo poskrbel za nadgradnjo in uvedbo sprememb, kot končni uporabnik pa jih bomo mi potem preizkusili in tudi ovrednotili. Končni rezultat te posodobitve bo sistem, ki bo enostaven za katerega koli uporabnika, ki bo omogočal hitro arhiviranje dokumentacije in njen pregled ter bo jasno in hitro dal želene rezultate. Dodana vrednost bo optimizacija časa, ki ga bomo v prihodnosti porabili za omenjene korake.
Ključne besede: certifikat, produkt, tuji trgi, informacijska podpora
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 359; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici