1. UTAJEVANJE DAVKOV S POUDARKOM NA DAVČNEM VRTILJAKUIvo Kalazić, 2009, diplomsko delo Opis: Davki predstavljajo najpomembnejši vir dohodkov za državni proračun. Država z davki zadovoljuje javne potrebe svojih državljanov. Problem utajevanja davkov zasledimo povsod po svetu, v vseh družbah, v vseh družbenih razredih, poklicnih panogah in tudi v vseh ekonomskih sistemih, Slovenija tu ni nobena svetla izjema. Plačevanje davkov pri davčnih zavezancih, ne glede na njihovo materialno situiranost, velikokrat ni priljubljeno, zato iščejo različne možne variante zmanjšanja ali izognitve davčnim obveznostim. Davčnim utajam se davčni zavezanci nagibajo iz različnih vzrokov, in sicer zaradi prevelike davčne obremenitve, visoke davčne stopnje in slabega davčnega nadzora ter izredno nizke davčne morale. Najpogostejša oblika davčnega utajevanja na področju davka na dodano vrednost je utaja tipa »davčni vrtiljak«. Pojavil se je z odpravo carinskih meja med državami EU s 1. januarjem 1993. Ključen člen tovrstne utaje je »izginuli trgovec«, ki izkorišča princip obdavčenja dobav blaga znotraj Skupnosti po kraju pridobitelja, tako da znotraj Skupnosti kupi blago ali storitve brez obračunanega DDV ter jih nato proda z obračunanim DDV, potem pa izgine, ne da bi državi plačal dolgovani DDV. »Davčni vrtiljak« predstavlja resno grožnjo državam članicam EU, hkrati pa tovrstne utaje predstavljajo nek nov izziv v boju proti »davčnemu vrtiljaku«. Ključne besede: davek na dodano vrednost (DDV), davčna utaja, davčni vrtiljak, davčni nadzor, izginuli trgovec. Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 409; Prenosov: 38
Celotno besedilo (440,47 KB) |
2. Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko deloAndrej Hodnik, 2023, magistrsko delo Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa.
V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu. Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 837; Prenosov: 136
Celotno besedilo (3,94 MB) |
3. Povezava med pozicijo korporativne blagovne znamke glede na okoljsko sprejemljive značilnosti in izbiro trgovca na drobnoMaruša Vindiš, 2021, magistrsko delo Opis: Odjemalci so vse bolj zavedni do okolja in želijo kupovati ter uživati izdelke, ki se skladajo z njihovimi nazori, hkrati pa se tudi podjetja začenjajo zavedati številnih koristi, ki jim jih lahko prinaša zasledovanje trajnostnih poslovnih praks. V tuji znanstveni literaturi s področja marketinga so se v zadnjih letih vse pogosteje začeli pojavljati termini »zeleni izdelki«, »zelena blagovna znamka«, »zeleni marketing«, »zeleno pozicioniranje« ipd.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo naredili pregled znanstvene literature, ki proučuje omenjene koncepte, ter ugotovili, da bodo podjetja morala trajnost čim prej vpeljati v svoje poslovanje, če želijo v prihodnosti še preživeti in biti uspešna.
V empiričnem delu pa smo se osredinili na okoljsko učinkovitost trgovcev na drobno, ki poslujejo v Sloveniji. Osredotočili smo se na 4 trgovce ¬¬¬ Mercator, Spar, Hofer in Lidl. Naredili smo pregled aktivnosti za varovanje okolja, ki jih trgovci izvajajo in predstavljajo na svojih spletnih mestih. Nato smo s pomočjo raziskave preverjali, kakšno je pozicioniranje z vidika okoljske učinkovitosti izbranih trgovcev pri slovenskih odjemalcih in kakšna je povezava med zaznano pozicijo korporativne blagovne znamke in izbiro trgovca, pri katerem bo odjemalec kupoval.
Izbrani trgovci so bili ocenjeni po več dimenzijah okoljske učinkovitosti ter ugleda in ugotovili smo, da pri trgovcih, ki dosegajo boljše pozicije glede okoljske učinkovitosti, odjemalci kupujejo pogosteje, hkrati pa takšna podjetja uživajo tudi večji ugled. Oblikovali smo priporočila, po katerih dimenzijah trgovci lahko izboljšajo svoje pozicije z vidika okoljske sprejemljivosti, in zaključili, da morajo podjetja aktivno vlagati v izboljševanje svojih trajnostnih naporov. Ključne besede: trajnostni marketing, pozicioniranje, zeleni izdelki, okolju prijazno, korporativna blagovna znamka, trgovec na drobno Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 817; Prenosov: 103
Celotno besedilo (2,07 MB) |
4. Odkrivanje in preprečevanje zlorab plačilnih kartic MasterCard in VisaBrigita Simšič, 2016, diplomsko delo Opis: Plačilne kartice so dandanes sodobni plačilni instrument, ki vedno bolj izpodriva gotovino. Žal se s povečevanjem uporabe plačilnih kartic povečujejo tudi njihove zlorabe. Dva zanesljiva vira v boju proti goljufijam sta človek in tehnologija. Tehnološki napredek na področju kartičnega poslovanja zlorab ne more preprečiti v celoti, lahko pa jih zmanjša na obvladljivo raven. Banke izdajateljice kartic, banke pridobiteljice ter njihovi procesni centri se vsakodnevno srečujejo z novimi oblikami zlorab. Pri tem je zelo pomembno, kakšne varnostne mehanizme pri tem uporabljajo, da zlorabe ustrezno nadzorujejo in zmanjšujejo. Trend uporabe plačilnih kartic na spletu je v porastu ter s tem tudi zlorabe. Banke morajo poskrbeti, da so uporabniki kartic dobro ozaveščeni o varni uporabi kartic ter da so istočasno trgovci dobro ozaveščeni o varnem sprejemanju kartic. Rezultati ankete kažejo, da morajo banke narediti več na področju izobraževanja in informiranja uporabnikov kartic ter trgovcev. Ključ do zmanjševanja zlorab je dobra ozaveščenost uporabnikov kartic in trgovcev. Oboji so preslabo seznanjeni o varni uporabi kartice ter samih varnostnih elementih na kartici Ključne besede: plačilne kartice, uporabnik kartice, trgovec, banka, odkrivanje zlorab, preprečevanje zlorab. Objavljeno v DKUM: 01.06.2016; Ogledov: 1337; Prenosov: 267
Celotno besedilo (2,86 MB) |
5. |
6. UVEDBA VEČKANALNO USKLAJENE PRODAJE PRI SLOVENSKIH TRGOVCIHŽiga Trošt, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava večkanalno usklajeno prodajo, ki predstavlja centralno vodeno omrežje med seboj povezanih in usklajenih prodajnih kanalov, kot so klasična in spletna trgovina, elektronske cenovke, samopostrežna blagajna in kioski, družabna omrežja, pametni telefoni in vezane dejavnosti, kar omogoča samodejno posodabljanje informacij o prodajnih aktivnostih trgovca na vseh prodajnih kanalih hkrati. V prvem delu je opisan koncept večkanalno usklajene prodaje – kaj pomeni za trgovca in kaj za kupca, kaj so prodajni kanali in zakaj je usklajenost med njimi ključnega pomena. Temelji na analizi obstoječega stanja in podaja eno od možnih rešitev prenove celotnega sistema trgovca. Drugi del se osredotoča na dejansko uvedbo prodajnega kanala »elektronske cenovke« ponudnika ZBD Solutions. Opisan je celoten potek implementacije v eni izmed poslovalnic večjega slovenskega trgovca – kako je potekala, na kakšne težave smo naleteli in kako smo jih rešili. Obravnava tudi testno obdobje, na podlagi katerega se je naročnik odločil, da ne nadaljuje z uvajanjem tega prodajnega kanala. Ključne besede: večkanalno usklajena prodaja, prodajni kanal, elektronska cenovka, trgovec, trgovina Objavljeno v DKUM: 07.10.2013; Ogledov: 2041; Prenosov: 216
Celotno besedilo (1,63 MB) |
7. Pospeševanje prodaje v podjetju Tukano d.o.o. : diplomsko deloJasmina Harih, 2006, diplomsko delo Ključne besede: pospeševanje prodaje, komuniciranje, trg, družina, zasebno podjetje, trženje, marketing, vzajemno trženje, trgovec, potrošnik, zadovoljstvo, marketing mix, marketinški splet, odjemalec, prodaja, uspešnost poslovanja, učinkovitost, metode Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1624; Prenosov: 60
Celotno besedilo (1,07 MB) |
8. Proces nabave kozmetičnih izdelkov v podjetju Engrotuš d.o.o. : diplomsko deloMaja Mirnik, 2007, diplomsko delo Ključne besede: trgovske družbe, nabava, nabavna politika, trgovinsko podjetje, kozmetika, nakup, uporabniki, potrebe, dobavitelji, poslovanje, trgovec, trgovanje, potrošnik, proizvodi, izdelki, politika izdelka Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1619; Prenosov: 80
Celotno besedilo (421,29 KB) |
9. Vpliv spremembe davčne zakonodaje na davčno obremenitev samostojnega podjetnika v trgovski dejavnosti : diplomsko deloKatja Trnovšek, 2007, diplomsko delo Ključne besede: davki, panoge dejavnosti, trgovec, trgovinsko podjetje, obdavčenje, obračuni, pravna ureditev, davčne olajšave, davek od dohodka, davek od dobička, podjetnik, samostojnost, zasebno podjetje, dohodek, zakonodaja, spremembe, zakoni, davčni sistemi, Slovenija, kapital Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1933; Prenosov: 63
Celotno besedilo (283,90 KB) |
10. Vpliv prodajnega okolja na zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev : diplomsko deloMarko Malnar, 2007, diplomsko delo Ključne besede: prodajalne, prostor, okolje, odjemalec, pospeševanje prodaje, izvršba, kupci, vedenje, tržne raziskave, ankete, nakup, odločanje, zadovoljstvo, trgovec, trgovske družbe, trgovinsko podjetje, potrošnik, vprašalniki, psihologija potrošnika, orodja, modeli, ponudba, komuniciranje, metodologija, metode, kvaliteta, ocenjevanje Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2091; Prenosov: 79
Celotno besedilo (412,31 KB) |