| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POGODBENE POŠTE IN NJIHOVA VLOGA PRI OPTIMIRANJU POŠTNEGA OMREŽJA
Katarina Potočnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Pošta Slovenije se v zadnjih letih podobno kot drugi nacionalni izvajalci poštnih storitev v Evropi srečuje s pomembnimi spremembami na trgu poštnih storitev. Klasične, predvsem pisemske poštne storitve, ki jih izvajajo nacionalni izvajalci poštnih storitev, padajo, hkrati pa raste trg paketnih storitev. Spremembe so predvsem posledica porasta elektronskega komuniciranja in s tem spremenjenih navad uporabnikov poštnih storitev ter popolne liberalizacije trga poštnih storitev. Trg pisemskih pošiljk v Evropi še vedno v glavnem obvladujejo nacionalni izvajalci poštnih storitev, večja konkurenca pa je na trgu paketnih in ekspresnih pošiljk. Na spremembe se nacionalni izvajalci poštnih storitev odzivajo z novimi in s spremenjenimi storitvami, na drugi strani pa z različnimi ukrepi na področju učinkovitosti poslovanja. Pri tem morajo upoštevati tudi temeljni cilj evropske poštne politike, ki je v zagotavljanju izvajanja učinkovite, zanesljive in kakovostne univerzalne poštne storitve. Pošta Slovenije razpolaga z gosto mrežo kontaktnih točk oziroma pošt, kar uporabnikom poštnih storitev sicer zagotavlja veliko dostopnost do poštnih storitev, je pa njeno vzdrževanje za Pošto Slovenije zelo drago. Največji padec doživljajo ravno storitve, ki se v največji meri opravljajo na poštnih okencih, in sicer je na manjših poštah ta padec še nekoliko večji kot na večjih poštah. Hkrati Pošta Slovenije zagotavlja visoko kakovost izvajanja univerzalne poštne storitve ob eni najnižjih cen prenosa pošiljk korespondence v Evropi. Namen optimiranja poštnega omrežja je reorganizirati poštno mrežo s ciljem, da bo poslovala bolj učinkovito in se pri tem lažje prilagajala potrebam uporabnikov, ki prav tako spreminjajo svoje potrebe in navade. V zadnjih letih Pošta Slovenije izvaja prestukturiranje in optimiranje poštnega omrežja v Sloveniji predvsem s: • spremembami delovnih časov pošt, • preoblikovanjem pošt v pogodbene in premične ter z zapiranjem pošt, • celovito centralizacijo in reorganizacijo dostave. Manjše pošte ne dosegajo ekonomske pokritosti in upravičenosti delovanja, tako da je optimiranje poštnega omrežja nujno. Ugotavljamo, ali je preoblikovanje pošt v pogodbene pošte učinkovit in upravičen odgovor na dogajanje na trgu poštnih storitev. Pogodbena pošta pomeni, da se dejavnost pošte združi z osnovno dejavnostjo pogodbenega partnerja. Ta storitve opravlja v imenu in za račun Pošte Slovenije in Poštne banke Slovenije. Model pogodbene pošte v drugih državah ni nov in je že dalj časa uveljavljen v vrsti drugih držav. Z uveljavitvijo pogodbenih pošt se kakovost izvajanja univerzalne poštne storitve ne poslabša; pogosto je dostopnost zaradi daljših delovnih časov celo večja. Izkušnje do sedaj uvedenih pogodbenih pošt na splošno kažejo na zadovoljstvo uporabnikov poštnih storitev z izvajanjem storitev v tovrstni obliki kontaktne točke, hkrati pa zagotavljanje poštnih storitev v taki organizacijski obliki Pošta Slovenije izvaja z ekonomsko pokritostjo ali pa vsaj z manjšo izgubo.
Ključne besede: univerzalna poštna storitev, kontaktna točka, pogodbena pošta, trg poštnih storitev, poštno omrežje.
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1533; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

2.
HARMONIZACIJA ZJNVETPS IN NJEGOVA UPORABA V POSTOPKIH JAVNEGA NAROČANJA TER PRIMERJAVA Z ZAKONODAJO ŠVEDSKE
Tadej Podgrajšek, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar proučuje javno naročanje po Zakonu o javnem naročanju na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev (v nadaljevanju ZJNVETPS) v Sloveniji. Empirični del seminarja tako vsebuje definicijo javnega naročanja na splošno, dotakne pa se tudi razvoja slovenske zakonodaje na področju javnega naročanja od osamosvojitve leta 1991 pa do danes. Nadalje seminar opisuje in interpretira pomembnejše določbe ZJNVETPS. Aplikativni del diplomskega seminarja obravnava primer konkretne razpisne dokumentacije javnega naročila po odprtem postopku Obrtnega komunalnega podjetja Rogaška Slatina z namenom proučitve razpisne dokumentacije. Ugotovili smo, da je razpisna dokumentacija v skladu z ZJNVETPS in da so pogoji ter merila za izbor ponudnika javnega naročila dovolj natančno zapisani in pojasnjeni, da ne dopuščajo napak pri oblikovanju ponudbe. Končni del aplikativnega dela diplomskega seminarja obravnava primerjavo ZJNVETPS v Sloveniji ter Zakona na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev na Švedskem (LUF). Splošna ugotovitev na podlagi primerjave obeh držav je, da med zakonoma v eni in drugi državi ni razlik, saj sta obe državi ta zakon pripravili na podlagi direktive EU (Direktiva EU 2004/17/EC).
Ključne besede: Zakon na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev (ZJNVETPS), javna naročila, postopki javnih naročil, temeljna načela javnega naročanja, kršitve temeljnih načel, LUF na Švedskem.
Objavljeno v DKUM: 04.08.2015; Ogledov: 922; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
NEKATERI VIDIKI INVESTICIJ V INFORMACIJSKE STORITVE NACIONALNEGA POŠTNEGA OPERATERJA
Jasmina Hudernik, 2013, magistrsko delo

Opis: Primarna dejavnost nacionalnega poštnega operaterja je izvajanje univerzalne poštne storitve, s katero je poskrbljeno, da so poštne storitve zagotovljene vsem uporabnikom, po dostopni ceni, ne glede na kraj bivanja. Poštne organizacije pa ne opravljajo le tipične poštne dejavnosti, kot je raznos poštne tvarine, temveč tudi logistične in številne druge dejavnosti, kot na primer storitve direktnega marketinga, bančni promet ipd. Pojav gospodarske recesije, liberalizacija trga poštnih storitev, substitucija klasičnih načinov komuniciranja z elektronskimi, so dodatno povzročili prestrukturiranje poštne dejavnosti in odpiranje novih področij, med drugim tudi uvajanje sodobnih informacijskih storitev, ki smo jih v magistrskem delu natančneje predstavili. Pri tem smo se omejili le na nacionalnega poštnega operaterja v Sloveniji, ki je Pošta Slovenije. Posebno pozornost smo namenili tudi investicijam v informacijske tehnologije in ugotovili, da je njihove koristi zelo težko ekonomsko ovrednotiti, saj so s tipičnimi finančnimi kazalniki le slabo merljive. Kljub temu smo poskušali, s klasičnimi metodami ocenjevanja investicijskih projektov, oceniti ekonomsko upravičenost investicije v računalništvo v oblaku za Pošto Slovenije. Uporabili smo metodo neto sedanje vrednosti in metodo notranje stopnje donosa. Cilj empiričnega dela magistrske naloge pa je bil raziskati, ali obstaja tržni potencial za storitve računalništva v oblaku, ki jih ponuja Pošta Slovenije, tudi med fizičnimi osebami glede na potrebe in pričakovanja posameznikov, na podlagi podatkov slučajnega vzorca.
Ključne besede: poštne storitve, informacijske storitve, liberalizacija trga poštnih storitev, investicije v informacijske tehnologije
Objavljeno v DKUM: 10.06.2013; Ogledov: 1396; Prenosov: 107
URL Povezava na celotno besedilo

4.
ANALIZA ODPIRANJA TRGA POŠTNIH STORITEV V DRŽAVAH EVROPSKE UNIJE
Rajko Jerenec, 2012, magistrsko delo

Opis: Analiza odpiranja trga poštnih storitev v državah Evropske unije (v nadaljevanju EU) je delo, ki je nastajalo v letu pred in v letu po formalnem odprtju slovenskega poštnega trga. Trenutna sintetična ugotovitev je, da gre pri liberalizaciji trga univerzalnih poštnih storitev za dolgotrajen proces, njeni učinki pa so po posameznih državah EU dokaj različni. Države iščejo znosno razmerje med sorazmerno svobodnim vstopom na prej monopolno regulirane trge in zahtevo po izvajanju ter zagotavljanju kakovostne univerzalne poštne storitve. Slovenija je pri definiranju teh razmerij še v izhodiščnem položaju. Kljub temu izpostavljamo tri ugotovitve, ki izhajajo iz analize: 1. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji bo izvajal cenovne pritiske, saj z izvajanjem univerzalne poštne storitve ustvarja negativen poslovni rezultat, istočasno pa mu prihajajoča konkurenca odvzema pozitivne učinke ekonomij obsega in onemogoča subvencioniranje iz nizkostroškovnih urbanih središč v visokostroškovna območja podeželja. Ugotovitev je podkrepljena s historičnimi podatki in z ugotovitvami iz primerjave cen, ki pokažejo, da relativna raven cen storitev iz prejšnjega rezerviranega področja občutno zaostaja za nacionalno ravnijo cen in da je slovenska raven cen teh poštnih storitev med najnižjimi v EU. 2. Z vstopom konkurence bo izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji doživel velik pritisk na svoje stroške izvajanja univerzalne storitve, ki mu glede na izbor načina financiranja ne bodo povrnjeni. V primeru, da racionalizacija poslovanja in zviševanje učinkovitosti ne bosta zadoščala, bodo nekatera področja doživela slabšanje kakovosti univerzalne storitve, česar za Slovenijo sicer še ne moremo potrditi, se pa to delno potrjuje skozi krčenje skupnega števila poštnih enot v EU. 3. Izvajalci univerzalne storitve so v spremenjenih tržnih razmerah prisiljeni k višji učinkovitosti, večji inovativnosti, boljši organiziranosti in k uvajanju novih, boljših storitev. Ugotovitev se nam je potrdila skozi horizontalno povezovanje, vertikalno konsolidacijo, diverzifikacijo in čezmejno širjenje dejavnosti izvajalcev univerzalne storitve. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji je trendom v EU v glavnem sledil, in to ob istočasnem zviševanju kakovosti prenosa pošiljk korespondence, racionalizaciji poslovanja, zviševanju produktivnosti ter uvajanju novih storitev z integracijo elektronskih in informacijskih storitev.
Ključne besede: trg poštnih storitev, univerzalna poštna storitev, regulacija trga, financiranje univerzalne poštne storitve, raven cen
Objavljeno v DKUM: 21.02.2013; Ogledov: 1516; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
ANALIZA MARKETINŠKEGA SPLETA PAKETNIH STORITEV POŠTE SLOVENIJE D.O.O.
Primož Jurančič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar obravnava marketinški splet storitev (7P). V seminarju so zajete oz. prikazane najpomembnejše teoretične osnove obravnavane tematike in na primeru organizacije prikazan, ter glede na kakovost analiziran oz. raziskovan njihov marketinški splet storitev. V teoretičnem delu seminarja je v celoti predstavljen marketinški splet storitev (7P), saj so v ločenih poglavjih prikazane vse sestavine marketinškega spleta (7P): izdelek, cena, prostor, promocija oz. marketinško komuniciranje, ljudje, procesi in fizični dokazi. Marketinški splet 7P je samo del celotnega procesa (spleta ciljnih aktivnosti) marketinga, zato je v seminarju predstavljen koncept marketinga (pomen in pregled razvoja opredelitve marketinga) s svojimi najpomembnejšimi aktivnostmi med katere sodijo strateška analiza, strateška diagnoza in strateško načrtovanje marketinga pod katero spada tudi marketinški splet. Ker se splet (7P) in tema seminarja nanašata na storitve, je v teoretičnem delu prav tako ustrezno predstavljena opredelitev storitev (management storitev) in njihovih osnovnih značilnosti (generične in izvedene). Marketinški splet storitev (7P) in vse njegove sestavine so v empiričnem delu seminarja predstavljene na primeru Pošte Slovenije in njenega marketinškega spleta paketnih storitev. V zaključku empiričnega dela seminarja so prikazani oz. predstavljeni rezultati anketne raziskave o zadovoljstvu odjemalcev s paketnimi storitvami Pošte Slovenije in rezultati določenih raziskav same organizacije. Na podlagi omenjenih raziskav in literature Pošte Slovenije, ter lastnih izkušenj v organizaciji pa je v sklepu dodana tudi analiza s predlogi o možnih izboljšavah določenih sestavin marketinškega spleta paketnih storitev Pošte Slovenije.
Ključne besede: Koncept marketinga, Marketinški splet, Sestavine izdelka, Storitve, Značilnosti storitev, Paketne storitve Pošte Slovenije, Proces izvajanja poštnih storitev.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2011; Ogledov: 5805; Prenosov: 995
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici