1. Razvoj konceptualnega prototipa varovalnega nosilca krmila kolesa : magistrsko deloŽiga Volavšek, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo opisuje razvoj prototipa nosilca krmila na kolesu, ki zagotavlja varnostno funkcijo ob padcih kolesarjev. Predstavljen je razvoj več različic nosilca, njihova primerjava in vrednotenje značilnosti, možnosti in lastnosti. Za izbrani nosilec so predstavljeni podrobni kinetični in trdnostni analitični preračuni. Opisan je potek konstruiranja nosilca, njegovo modeliranje in izdelava prototipov. V zadnjem delu so predstavljeni testi, ki smo jih izvedli na prototipih, vključno z navedbo rezultatov ter njihovo analizo. Ključne besede: konstruiranje, kolesarstvo, prototip, trenje, varnostni element Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 448; Prenosov: 6 Celotno besedilo (5,80 MB) |
2. Razvoj in konstruiranje stroja za trenje orehov za domačo in nizko industrijsko uporabo : diplomsko deloRok Gačnik, 2023, diplomsko delo Opis: Naloga dela je bila razvoj in konstruiranje stroja za trenje orehov. Začetek razvoja je bil
pogled že obstoječih izdelkov. Nato sem se lotil izdelave zahtevnika, iz katerega nato
izhajajo različne funkcije in metode iskanja rešitev, iz katerih sledi izbira najboljše
rešitve. Nato je sledila izdelava virtualnega modela, ki sem ga izdelal na podlagi skic in
raznih katalogov. Glede na virtualni model sem naredil preračun najpomembnejših
komponent, ter primerjavo analitičnega preračuna in numerične analize. Na koncu sem
naredil načrte in sestavne risbe za izdelavo stroja. Pri končnem produktu so bili vsi
rezultati v dopustnih merah, kar pomeni da bi bilo projekt možno izvesti. Ključne besede: trenje orehov, razvoj stroja, oreh, analiza modela Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 279; Prenosov: 26 Celotno besedilo (9,95 MB) |
3. Vpliv izbire maziva na življensko dobo zobniških dvojic : diplomsko deloEmir Kadirić, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem obravnaval snov, s katero se bom srečal pri svojem delu, in sicer snov ki se nanaša na vpliv izbire maziva na življenjsko dobo zobniških dvojic. Zaradi problemov, ki se lahko pojavijo zaradi nepravilne izbire maziv in kako bi olajšal delo pri izbiri ustreznih maziv bom s pomočjo teoretično pridobljenih znanj na osnovi literature in zapiskov, ki sem jih zbral na predavanjih med študijem in znanj ki sem jih pridobil tekom opravljanja praktičnega usposabljanja v programskem paketu KISSSoft naredil preračune življenjske dobe zobniških gonil za različne vstopne podatke. Zaradi neprimernega mazanja se lahko pojavijo različni problemi oz. nezaželeni učinki kot so: pojav visokega trenja oz. obrabe pri elementih gonil, toplotno razjedanje, jamičenje/kavitacija, skrajšanje življenjske dobe ter zmanjšanje izkoristka gonila. Zobniške dvojice pri ubiranju zob po evolventi povzročajo trenje zaradi česa pride do lokalnih temperaturnih skokov kar posledično vpliva na obrabo zobnikov oz. površine bokov zob ki so v stiku. Da bi zmanjšali trenje in povečali odvod toplote je potrebno izbrati pravilen način mazanja in ustrezno mazivo. Zaključni del diplomskega dela predstavlja rezultate in primerjave izračunov življenjske dobe zobniških dvojic, na osnovi katerih sem napisal smernice za pravilno izbiro maziv.
Metode ki sem jih uporabil pri diplomskem delu so naslednje: opisna metoda, eksperimentalna metoda, primerjalna metoda.
S pomočjo opisne metode sem na podlagi pridobljenih znanj in literature opisal oz. predstavil osnove zobniških gonil in maziv zaradi lažjega reševanja diplomskega dela, z eksperimentalno metodo sem pridobil rezultate izračunov življenjske dobe, ki sem jih naredil v programu KISSSoft, v zaključnem delu diplomskega dela sem s primerjalno metodo na osnovi pridobljenih rezultatov naredil primerjave med določenimi preračuni ter napisal smernice za pravilno izbiro maziv. Ključne besede: zobniške dvojice, izbira maziva, lastnosti maziv, izbira materiala, trenje, tipi maziv, načini mazanja, aditivi Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 531; Prenosov: 37 Celotno besedilo (3,14 MB) |
4. Pnevmatsko krmilje za proces trenja orehov : diplomsko deloUroš Podlesek, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo lahko razdelimo na dva dela. V prvem delu je bil cilj zasnovati in testirati pnevmatsko krmilje za proces trenja orehov. Proces se izvaja s tremi pnevmatskimi delovnimi valji. Dva valja sta namenjena za transport oreha, en valj pa opravlja operacijo
trenja orehov. Prvi del diplomskega dela zajema vso potrebno dokumentacijo za končno izvedbo naprave (razdelana tehnologija in tehnološka shema, pnevmatska vezalna shema, popis uporabljenih komponent, diagram stanj, konstrukcija ohišja naprave, okvirni stroški
naprave itn.). V drugem delu diplomskega dela je bil cilj preizkusiti in analizirati delovanje že izdelanega pnevmatskega krmilja za izvajanje procesa sitotiska. Proces se izvaja z dvema pnevmatskima delovnima valjema. En valj obrača mehanizem s papirjem za 90 kotnih
stopinj, drug valj izvede tiskanje. V obeh delih diplomskega dela (pnevmatsko krmilje za proces trenja orehov in pnevmatsko krmilje za izvajanje procesa sitotiska) je podanih nekaj teoretičnih osnov, da je obravnavana tematika lažje razumljiva. Ključne besede: oreh, naprava, trenje orehov, pnevmatsko krmilje, sitotisk Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 925; Prenosov: 91 Celotno besedilo (4,82 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Izboljšave na področju krogličnih ležajevBoštjan Drevenšek, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem pregledal izboljšave na področju krogličnih ležajev. V zadnjih nekaj letih se je na področju standardnih krogličnih ležajev izboljšala kvaliteta obdelave tekalnih površin in kotalnih elementov, izboljšala so se tesnila in kletke v ležajih. Vse to ima za
posledico, da imajo ležaji nove generacije manjše trenje, se med obratovanjem manj segrevajo in zaradi tega porabijo manj energije, so tišji in imajo daljšo življenjsko dobo. Ker so ležaji ohranili enake priključne mere kot prejšnja generacija, lahko konstruktorji z uporabo
nove generacije ležajev izboljšajo lastnosti svojih naprav brez konstrukcijskih sprememb. Ključne besede: kroglični ležaji, trenje, tesnila, šumnost Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 1455; Prenosov: 106 Celotno besedilo (3,56 MB) |
6. FIZIKALNA ANALIZA IN DIMENZIONIRANJE PROGE VLAKA SMRTIAnže Meh, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljene osnove, ki so potrebne za projektiranje vlakov smrti. V uvodnem delu je predstavljena kratka zgodovina vlakov smrti, njihova razvrstitev in grob opis njihovega sestava in delovanja. Drugi del prikazuje podrobnosti njihovega delovanja in matematično ter fizikalno analizo najpogosteje uporabljenih elementov. V tretjem delu pa je na primeru odseka proge vlaka smrti na grobo prikazano njegovo dimenzioniranje. Ključne besede: vlak smrti, kinematika, dinamika, zračni upor, kotalno trenje, sestavljen jeklen prerez, SAP 2000 Objavljeno v DKUM: 01.04.2016; Ogledov: 1669; Prenosov: 161 Celotno besedilo (8,01 MB) |
7. Pomen varovanja tovora v cestnem prometuMatjaž Bratina, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: V nalogi smo s pomočjo strokovne literature predstavili kako pomembno je samo pritrjevanje tovora na tovorno ploščad med prevozom v cestnem prometu ter s preučevanjem dejanskih primerov iz prakse ugotovili katere fizikalne lastnosti tovora najbolj vplivajo na samo varnost prevoza. Menimo, da se prevozniki premalo zavedajo kakšni nevarnosti izpostavljajo sebe in druge udeležence v cestnem prometu, v kolikor zanemarjajo svoje obveznosti v zvezi pritrjevanja tovora. Celotno raziskavo smo razdelili na tri faze, in sicer smo v prvi fazi predelali teorijo, kjer smo se posvetili fizikalnim lastnostim tovora, teoriji privezovanja tovora na tovorno vozilo in načinu preiskovanja prometnih nesreč. V nadaljevanju smo s pomočjo spleta poiskali prometne nesreče, v katerih je bilo udeleženo vsaj eno tovorno vozilo. Prometne nesreče smo preučili in ugotovili vzroke njihovega nastanka. Na podlagi dejanskih primerov iz prakse smo nato primerjali posamezne fizikalne lastnost tovora in ugotavljali katerim izmed njih morajo vozniki posvečati največ pozornosti. Presenetila nas je ugotovitev, da sama masa tovora ne vpliva na obnašanje tovora med prevozom. Drugače povedano, če povečamo maso tovorne enote ne pomeni, da bo ta zdržala večje bočne pospeške in bo kasneje prišlo do zdrsa oziroma prevrnitve tovorne enote. V nasprotju z maso tovorne enote sta se, kot najpomembnejši fizikalni lastnosti, izkazali trenje ter težišče tovora. Pri tem smo ugotovili kako lahko vozniki sami pripomorejo k povečanju koeficienta trenja oziroma znižanju težišča tovorne enote. Z malo znanja in iznajdljivostjo lahko vozniki občutno prispevajo k izboljšanju odpornosti tovorne enote zoper zdrs oziroma prevračanje. V kolikor pri tem vozniki upoštevajo še »zlato pravilo« Navodil za varno nalaganje in pritrjevanje tovora v cestnem prometu, ki se glasi, da mora biti vsak tovor pritrjen kljub temu ali je to potrebno ali ne, je uspeh pri prevozu tovora v cestnem prometu zagotovljen. Ključne besede: varovanje tovora, prometne nesreče, pospešek, težišče, trenje Objavljeno v DKUM: 11.12.2015; Ogledov: 2577; Prenosov: 333 Celotno besedilo (3,76 MB) |
8. Tehnologija valjanja radialno orebrenih cevi za prenos toplotePeter Leš, Franc Dover, 1992, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Orebrene cevi uporabljamo za izdelavo izmenjevalcev toplote na različnih industrijskih področjih za hlajenje plinov, komprimiranega zraka, olja oz. vode v motorjih, hlajenje turbin in drugih energetskih naprav. V članku so prikazani različni načini izdelave orebrenih cevi, teorija izračunov sil s pomočjo ravnovesnih diferencialnih enačb in analitični pristop za reševanje diferencialnih enačb modela trenja na limitni plasti. Na koncu je še dodana osnovna konstrukcija orodja in stroja. Ključne besede: plastično preoblikovanje, valjanje, orebrene cevi, izdelava, trenje, orodje, stroj, konstrukcija Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1545; Prenosov: 54 Povezava na celotno besedilo |
9. Konstruiranje elevatorja kot podpora transportnemu sistemu uplinjevalcaDamijan Javornik, 2014, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je prikazati na kakšen način smo se v našem podjetju spoprijeli z nastalo situacijo.Po odkritju vzroka problema smo se soočili z izzivom kako spremeniti problematični del transportnega procesa,kateri bo ustrezal projektnim zahtevam.Projektni pogoji so bili usmerjeni predvsem v zagotavljanje ustrezne količine tehnično posušene biomase v obliki sekancev.
Na začetku diplomskega dela je opisana situacija v kateri se je znašlo naše podjetje nato so opisane za projekt važnejše lastnosti biomase po katerih se skonstruira modificiran način transporta.
Diplomsko delo se nadaljuje z predstavitvijo za naše podjetje optimalnega načina transporta.
Predstavljen bo pristop k konstruiranju sistema,preučitev važnejših sklopov,trdnostni preračun nekaterih najbolj obremenjenih elementov,načinom varovanja, upoštevanjem varnostnih predpisov, zahtevam vzdrževanja in zaključek. Ključne besede: Elevator, korec, stensko trenje, nasipni kot, nasipna gostota Objavljeno v DKUM: 11.12.2014; Ogledov: 1328; Prenosov: 132 Celotno besedilo (1,95 MB) |
10. MODIFIKACIJA MEHANIZMOV NA TRAKTORJUIgor Serec, 2010, diplomsko delo Opis: V nalogi je obravnavana modifikacija mehanizmov za upravljanje traktorja. Analizirani so prvotno zasnovani mehanizmi in pokazane njihove prednosti in pomanjkljivosti. Na osnovi analitičnih izračunov in splošnih napotkov so zasnovani modificirani mehanizmi upravljanja, ki imajo višji izkoristek od prvotnih, so bolj togi in omogočajo aktiviranje z manjšo silo. Obravnavani mehanizmi so:
- mehanizem za upravljanje hidravličnega dvigala;
- mehanizem za upravljanje vmesnih prestav;
- mehanizem za upravljanje zapore diferenciala;
- mehanizem za upravljanje ročnega plina motorja. Ključne besede: mehanizem, trenje, ergonomija Objavljeno v DKUM: 04.06.2010; Ogledov: 2758; Prenosov: 228 Celotno besedilo (11,18 MB) |