| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Značilnosti uspešnih timov in vodij v športu
Aljaž Kocet, 2020, diplomsko delo

Opis: V današnjem času je zaradi dejstva, da je vsaka organizacija edinstvena in se razlikuje od ostalih, zelo težko najti managerja ali vodjo, ki bi bil primeren za vse organizacije. Kljub temu pa lahko najdemo kar veliko vodij, ki so s svojim delovanjem pritegnili pozornost tako strokovnjakov kot laikov. Seveda se vsi sprašujemo, kakšne so značilnosti takega vodje, ki dosega nadpovprečne rezultate in je hkrati tudi priljubljen med svojimi podrejenimi. Je kaj takšnega v današnjem času sploh mogoče? Odgovore na ta vprašanja bomo skušali čim bolj natančno pojasniti v sklopu diplomske naloge. Pri tem se nismo omejili samo na vodje v organizacijah ampak smo se osredotočili tudi na značilnosti, ki jih posedujejo uspešni voditelji tudi na področju športa. Na konkretnih primerih smo predstaviti značilnosti, ki jih premorejo nekateri trenutno najbolj priznani voditelji na športnem področju, natančneje v svetu nogometa. Vedno znova se namreč pojavljajo določene kritike na račun posameznih managerjev v športnih ekipah, zato smo se odločili, da ta problem čim bolj podrobno raziščemo. Glavni problem, ki smo ga v diplomski nalogi skušali čim bolje pojasniti, se nanaša na pomanjkanje informacij o specifiki vodenja v športu. Prav tako je eden izmed problemov, ki smo ga predstavili v diplomski nalogi, tudi pomanjkanje kvalitetnih vodij športnih timov v Sloveniji, kar je lahko tudi posledica pomanjkanja informacij. V analizi športnih trenerjev smo prišli do spoznanja, da imata oba uspešna trenerja, ki sta bila predmet analize, skupne značilnosti vodenja. Ob analizi trenerjev smo ugotovili tudi, da imata oba trenerja svoj priljubljen način vodenja. Prišli smo tudi do zaključka, da se starejši trenerji res več poslužujejo tradicionalnih metod. Kljub temu pa smo ugotovili tudi, da so starejši trenerji lahko tudi inovatorji in postavljajo nove temelje na svojem področju ter da to ne velja samo za njihove mlajše kolege.
Ključne besede: vodja, vodenje, skupina, tim, šport, trener
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 188; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (624,61 KB)

2.
Vloga in naloge pomočnika trenerja pri analizi igre nasprotnika in pripravi članske košarkarske ekipe na tekmo
Jan Šentjurc, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela je predstaviti izkušnje pridobljene pri opravljanju vloge pomočnika trenerja v članskih moštvih Košarkarskega kluba Šentjur in Košarkarskega kluba Sixt Primorska, kjer sem deloval v zadnjih treh letih. Glavni namen diplomskega dela je predstaviti vlogo in naloge pomočnika trenerja v članskem moštvu pri pripravi na košarkarsko tekmo, pomen in vrednost analize nasprotnikove igre (taktike v obrambi, taktike v napadu, statistike in individualnih predispozicij posameznih igralcev).
Ključne besede: košarka, trener, pomočnik trenerja, analiza, Košarkarski klub Šentjur, Košarkarski klub Sixt Primorska.
Objavljeno: 06.08.2020; Ogledov: 199; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,88 MB)

3.
Analiza nekaterih posebnosti dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami
Anja Krivec, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se loteva tematike dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami, pri čemer se posebej posveča raziskovanju razlik v načinu poučevanja pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena vadba plavanja mlajših selekcij, ki vključuje treninge, motivacijo, didaktične pripomočke ter razvijanje gibalnih sposobnosti. Poseben poudarek je namenjen trenerjem plavanja – njihovim delovnim področjem, nalogam, vlogam, ciljem, osebnosti, tipom in stilom njihovega vodenja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja. Na vzorcu 35 vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja iz plavalnih klubov Fužinar Ravne na Koroškem, Velenje, Rudar Trbovlje, Hrastnik, Branik Maribor in Terme Ptuj je bila izvedena kvantitativna raziskava. Na podlagi zastavljenih hipotez je bilo ugotovljeno, da se trenerji plavanja v povprečju bolj poslužujejo strokovne literature kot vaditelji ter statistično značilneje bolj uporabljajo plavalne plovce kot učitelji/vaditelji plavanja. Najpomembnejši cilj vaditeljev, učiteljev in trenerjev plavanja je izboljšanje plavalnih sposobnosti, njihov najpomembnejši vidik dela pa razvoj gibalnih/motoričnih sposobnosti vadečih. Rezultati so pokazali, da otroke najbolj motivirajo žoge, plavalne deske in potopljive figurice, pri čemer trenerji slednje uporabljajo najmanj. Izkazalo se je tudi, da trenerji najpogosteje uporabljajo metodo maksimalnih hitrosti, neprekinjeno metodo za razvijanje vzdržljivosti pa uporabljajo bolj kot vaditelji in manj kot učitelji. Ugotovitve so pokazale tudi, da trenerji razvijajo vzdržljivostno moč v enaki meri kot učitelji in v manjši meri kot vaditelji.
Ključne besede: vadba plavanja, mlajše selekcije, vaditelj, učitelj, trener
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 413; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

4.
Kakovost dela trenerjev z mlajšimi selekcijami
Tina Kolman, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Kakovost dela trenerjev z mlajšimi selekcijami smo v študijskem letu 2017/18 izvedli raziskavo s trenerji, ki delujejo v športnih klubih po celotni Sloveniji. Z anketnim vprašalnikom za trenerje ter s pomočjo opazovanega treninga smo ugotavljali, kaj vse vpliva na kakovostno pedagoško delo trenerja. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se osredotočili na tekmovalni šport ter otroka kot mladega športnika. Natančno smo predstavili, kaj in kdo je trener, kako zelo je pomemben trener za otroka ter pozornost namenili tudi kakovostnemu pedagoškemu delu trenerja. Predstavili smo vse pomembne dejavnike, ki so potrebni, da je trener pri svojem delu uspešen. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljena raziskava, kjer smo s kavzalno neeksperimentalno metodo na neslučajnostnem vzorcu iz konkretne populacije trenerjev v športnih klubih pridobili podatke ter jih analizirali. Merski instrument je bil anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 67 vprašanj, odprtega in zaprtega tipa. Opazovanje treninga je vsebovalo 18 opazovanih elementov. Podatke smo obdelali s kvantitativno obdelavo – deskriptivna statistika. Rezultati raziskave so pokazali, da ima formalna izobrazba trenerja na pripravo velik vpliv. Kajti trenerji, ki imajo višjo izobrazbo, se bolj pripravijo na trening. Ugotovili smo, da mesečna vadnina ne vpliva na to, koliko otrok trenira trener. Večina anketiranih klubov nima vstopnih pogojev za treniranje. Rezultati kažejo tudi, da je dolžina enega treninga odvisna od sodelovanja otrok na treningu. Prav tako smo ugotovili, da je pomembna tudi trenerjeva starost za motiviranje otrok pri treningu. Otroci namreč najbolje sodelujejo pri treningu, ki je dolg 50 min ali 70 min, ter so najbolj motivirani s strani trenerjev, ki so stari med 35 in 39 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalna aktivnost, športni klub, trener, tekmovalni šport
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 706; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (779,58 KB)

5.
Vloga staršev v športni gimnastiki
Katja Čonč, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema problematiko otrok, staršev in trenerjev v športu, še posebej v športni gimnastiki. Družina ima v otrokovem življenju ogromen pomen. Predstavlja temelj vzgoje, odraščanja, socializacije, materialnih in socialnih dobrin. Razvoj otroka je zato močno odvisen od družine. Na otrokov razvoj vpliva tudi šport, tako iz psihosocialne plati, saj pomaga otroku pri vključevanju v svet, kot tudi iz biološke plati, kjer mu pomaga pri telesnem razvoju in preprečevanju nastanka številnih obolenj. Vključevanje otrok v šport je torej izrednega pomena. Vloga staršev je zato bistvenega pomena pri vzgoji mladih športnikov, da otroke usmerjajo v šport, izpolnjujejo naloge, ki jim pripadajo, in da otroku stojijo ob strani ter ga spodbujajo. V športu je pomemben tudi trikotnik otrok – starši – trener. Vsak posameznik ima v trikotniku namreč naloge, ki jih mora opravljati za pozitiven odnos, tukaj ima velik pomen komunikacija. Velikokrat se zgodi, da eden od posameznikov v tem trikotniku ne opravlja svojih nalog, ali premočno posega v delo drugega, zato se odnos med njimi lahko skrha. Dobra komunikacija, dobro delo trenerja in delovne vrednote otrok pripeljejo do vrhunskega športa, kjer je pri otrocih, vloga staršev še bolj pomembna, saj je med zmago in porazom lahko zelo tanka meja. Spodnji rezultati empiričnega dela naloge kažejo, da se starši zavzemajo za športen napredek otrok, saj imajo dobre odnose s trenerji in so z njihovim delom zadovoljni. Redno se tudi udeležujejo tekmovanj, zanimiv pa je podatek, da v klubu večinoma ne sodelujejo pogosto.
Ključne besede: otrok, starši, trener, družina, odnos, gimnastika.
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 540; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (448,13 KB)

6.
Popoldanske plesne dejavnosti otrok in mladostnikov v mestu Krško
Maja Zupančič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Popoldanske plesne dejavnosti otrok in mladostnikov v mestu Krško je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ples, kako je ples pomemben za otroka. Na kratko smo opisali zvrsti plesa, ki se izvajajo v mestu Krško (balet, jazz, sodobni ples, step, orientalski ples, hip-hop, standardni plesi in latinskoameriški plesi). Na koncu teoretičnega dela pa še, kakšno vlogo ima plesni trener/učitelj pri poučevanju plesa otrok in mladostnikov. V empiričnem delu smo opravili intervjuje z desetimi plesnimi trenerji/učitelji, ki poučujejo ples v mestu Krško. Ugotovili smo, koliko otrok in mladostnikov obiskuje različne zvrsti plesa, kako potekajo treningi in kakšen način dela ima posamezni učitelj/trener plesa.
Ključne besede: ples, zvrsti plesa, trener/učitelj plesa, trening, modeli vzgoje.
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 398; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

7.
Elektronski osebni trener
Kevin Toth, 2017, diplomsko delo

Opis: Danes se veliko več ljudi ukvarja s športom kot kdaj koli poprej, zato je dobra tehnična podprtost ključnega pomena, da je športna aktivnost zabavna in tehnično dovršena. Veliko profesionalnih in polprofesionalnih športnikov hrepeni po boljših rezultatih in pomoč išče pri osebnih trenerjih. Taka vrsta treninga je draga in zamudna. Ves koncept elektronskega osebnega trenerja ali Ianiste, kot smo ga poimenovali, sloni na tem, da je subjekt (v tem primeru športnik, ki želi dovršiti svojo fizično pripravljenost) pod konstantnim drobnogledom. V diplomskem delu so tako opisani celotna ideja projekta ter cilji, ki smo jih uspeli realizirati, saj ta projekt zahteva veliko več znanja in finančnih vložkov, da bi ga lahko v celoti dokončali.
Ključne besede: osebni trener, trenažni proces, individualno treniranje, radijska komunikacija, Bluetooth Smart 4.0
Objavljeno: 24.10.2017; Ogledov: 635; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

8.
Algoritmi računske inteligence za razvoj umetnega športnega trenerja
Iztok Fister, 2017, doktorska disertacija

Opis: Algoritmi računske inteligence so metode, ki delujejo po vzorih iz narave in poskušajo reševati težke probleme s posnemanjem principov naravnih sistemov. Med te metode v grobem štejemo: nevronske mreže, evolucijske algoritme, algoritme inteligence rojev, umetne imunske sisteme, sisteme na osnovi mehke logike in verjetnostne metode. Skozi zgodovino so se ti algoritmi uspešno uporabljali za reševanje problemov na skoraj vseh področjih človekovega udejstvovanja, vendar do nedavnega njihove prisotnosti ni bilo zaznati na področju športa. Doktorska disertacija tako odpira novo raziskovalno področje, kjer algoritme računske inteligence uporabimo za razvoj umetnega športnega trenerja. Umetni športni trener je sistem, ki omogoča vključevanje algoritmov računske inteligence za podporo različnih faz šport\-nega treninga. V prvem delu doktorske disertacije naredimo pregled obstoječih algoritmov računske inteligence, se dotaknemo osnov športnega treninga in orišemo koncept umetnega športnega trenerja. V eksperimentalnem delu doktorske disertacije predstavljamo praktična primera uporabe umetnega šport\-nega trenerja. Prvi primer prikazuje načrtovanje športnih treningov za različne časovne cikle, medtem ko drugi vključuje uporabo algoritma rojne inteligence za odkrivanje navad športnikov. Pridobljeni rezultati dokazujejo učinkovitost umetnega trenerja ter vzpodbujajo njegov nadaljnji razvoj.
Ključne besede: algoritmi računske inteligence, inteligenca rojev, načrtovanje športnih treningov, podatkovno rudarjenje, umetni športni trener
Objavljeno: 11.09.2017; Ogledov: 1384; Prenosov: 347
.pdf Celotno besedilo (19,75 MB)

9.
Učeča se organizacija med trenerji smučarjev skakalcev
Mitja Mežnar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi vse hitrejšega tehnološkega in informacijskega napredka v svetu, se okolje ves čas spreminja. Da pa bi se posameznik kot tudi organizacije čim hitreje prilagodile tem spremembam ter izrabile nove možnosti, ki so jim ponujene morajo svoje znanje, veščine ter spretnosti ves čas izpopolnjevati in nadgrajevati. Nenehno učenje je torej dandanes ključnega pomena. Eden izmed najsodobnejših managerskih pristopov nenehnega učenja in managementa znanja pa je prav koncept učeče se organizacije, ki je tudi glavna tema te magistrske naloge. Magistrska naloga obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem je opisano razumevanje in opredelitev učeče se organizacije, organizacijsko učenje ter opisana učeča se organizacija v športu. Opisane pa so tudi sposobnosti in lastnosti (uspešnega) trenerja ter njegovo delovanje. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri nas je zanimal vpliv uporabe elementov učeče se organizacije, ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev, na najboljši doseženi rezultatom njegovega najuspešnejšega varovanca ter pri katerem elementu učeče se organizacije je vpliv na najboljši doseženi rezultat največji. Rezultati raziskave so pokazali, da uporaba učeče se organizacije ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev lahko napove rezultat najuspešnejšega tekmovalca. Z enajstimi napovednimi spremenljivkami (komuniciranje, učenje na preteklih izkušnjah, eksperimentiranje, sistematično reševanje problemov in sistemsko razmišljanje, učenje od drugih, skupna vizija, mentalni modeli, timsko učenje, osebno znanje, prenos znanja in merjenje napredka) in eno dihotomno spremenljivko (trenerjevo nenehno izpopolnjevanje znanja) pojasnimo kar 50 % variabilnosti najboljšega rezultata najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je posamezni trener (v zadnjih dveh sezonah - sezoni 2013/14 in 2014/15) treniral. Med vsemi enajstimi sklopi učeče se organizacije in nenehnega izpopolnjevanja znanja trenerja pa vpliv na najboljši rezultat najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je trener treniral kaže kar šest spremenljivk. Negativno na najboljši rezultat vpliva: eksperimentiranje, učenje od drugih ter merjenje napredka. Pozitivno pa: prenos znanja, skupna vizija ter nenehno izpopolnjevanja znanja trenerja. Omenimo še, da je za koncept učeče se organizacije slišalo že skoraj polovica vprašanih trenerjev smučarjev skakalcev.
Ključne besede: učeča se organizacija, organizacijsko učenje, športni trener, smučarski skoki, odnos trener – športnik
Objavljeno: 25.01.2017; Ogledov: 1545; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

10.
KONDICIJSKI TRENING NOGOMETAŠEV U-18
Matjaž Dugina, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodoben nogomet zahteva od nogometaša sposobnost vzdržljivosti in odlično kondicijsko pripravljenost. Da se igralec lahko razvije v profesionalnega nogometaša, se morajo kondicijske priprave začeti že v mladinskih selekcijah skozi različne metode in oblike kondicijskega treniranja. Pri mladih nogometaših se motorične in funkcionalne sposobnosti trenirajo skozi vaje, skladno z njihovim fizičnim in duševnim razvojem, ki so tesno povezane s tehničnim in taktičnim znanjem nogometa. Kondicijski trener mora kondicijske priprave prilagoditi tako skupinam kot posameznikom znotraj ekipe. Glavne motorične sposobnosti, ki jih mora mladi nogometaš osvojiti, so: moč, hitrost, gibljivost, preciznost, koordinacija in ravnotežje. Mladi nogometaš se kondicijsko pripravlja skozi kombinacijo različnih oblik in metod kondicijskega treniranja za osvajanje navedenih motoričnih sposobnosti ter večjo vzdržljivostjo na način, ki ne predstavlja 'mučenja', ampak ga spodbudi za osvajanje veščin, ki mu bodo v pomoč v nogometni igri.
Ključne besede: nogomet, kondicija, trener, nogometaš, vzdržljivost
Objavljeno: 05.08.2016; Ogledov: 2887; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (5,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici