| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 121
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi na področju vinskega turizma
Luka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: vinski turizem, trendi
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (20,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Trendi in perspektive turizma : motivi in prakse turistov v spremenjenih okoliščinah
Andreja Trdina, Barbara Pavlakovič, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek izhaja iz izhodišča, da moramo turizem in z njim povezane prakse nujno preučevati v širšem družbenokulturnem kontekstu. Če izhajamo iz tega, turistične motive ne obravnava kot nekaj preddružbenega ali predkulturnega, torej esencialistično in univerzalistično, saj tudi te sooblikuje družbeno-kulturni kontekst. Z odmikom od uveljavljene tradicije psihološkega raziskovanja motivacije in v skladu s paradigmo neesencializma prispevek presega individualizacijo motivov, motive historizira ter tako zagovarja družbeno-zgodovinsko specifične in kolektivno tipične motivacije. V drugem delu prispevek naniza nekaj novejših turističnih trendov, ki nakazujejo smeri razvoja turizma v prihodnje ter katerih naraščajoča popularizacija je utemeljena v spremenjenih družbeno-kulturnih okoliščinah in sodobnih motivacijah. Na koncu avtorici izpostavita ključne paradokse in dileme, ki se odpirajo pri identificiranju in nagovarjanju ustreznih segmentov gostov in premišljenem oblikovanju turističnih doživetij kot takih. Zaključita s pozivom k zavedanju transformativne vloge turizma v družbi ter k spodbujanju družbene in okoljske pravičnosti v sektorju, ki na koncu neizogibno presega sam turistični kontekst kot tak in se preliva v širšo družbo.
Ključne besede: motivacija, trendi, kultura, nove turistične prakse, prihodnost turizma
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 350; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Trendi medijske uporabe med mladimi : diplomsko delo
Nika Škrilec, 2022, diplomsko delo

Opis: Popularnost digitalnih medijev vedno bolj narašča, zato se veliko ljudi v primerjavi s tradicionalnimi mediji raje oziroma bolj pogosto odloča za digitalne medije. Med mladimi je ta trend še najbolj opazen, saj so mladi s temi mediji odraščali in tudi namenijo veliko časa družbenim omrežjem in spletu. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšni so trendi v uporabi medijev med mladimi. Raziskovali smo, če se mladi v prostem času raje odločajo za tradicionalne ali družbene medije, zakaj te medije uporabljajo, za katera družbena omrežja se mladi najraje odločajo in koliko časa preživijo na teh družbenih omrežjih. V ta namen smo izvedli anketo s pomočjo portala za ankete 1ka. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in analizirali. Ugotovili smo, da se mladi za pridobivanje informacij in za prosti čas najbolj pogosto odločajo za družbene medije in splet, najmanj pa za radio in tisk. Ugotovili smo, da so najbolj popularna družbena omrežja med mladimi Instagram, YouTube in Facebook ter da na družbenih omrežjih največ anketirancev dnevno preživi največ 2 uri. Ugotovili smo, da mladi družbena omrežja najbolj pogosto uporabljajo za pogovor s prijatelji, za zabavo in za pridobivanje informacij. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave o trendih v uporabi medijev med mladimi.
Ključne besede: mediji, družbeni mediji, trendi v rabi medijev
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 620; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (886,09 KB)

4.
Znanstveno-raziskovalni izzivi na poti digitalne preobrazbe
2022, zbornik

Opis: Digitalna preobrazba se nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za poenostavitev poslovanja, povečanje učinkovitosti, inoviranje proizvodov in storitev, prilagajanje potrebam strank, spreminjanje načinov dela in povezovanja znotraj in med organizacijami. Ima širši vpliv, zato je pomembno, da jo obravnavamo celovito (z vidika ekonomije, družbe in okolja). V monografiji predstavljamo teme s področja digitalne preobrazbe, ki bodo organizacijam in posameznikom v tem procesu v pomoč pri lažjem prehodu v digitalno poslovanje. V prispevkih opisujemo merjenje digitalne in podatkovne zrelosti v malih in srednje velikih podjetjih, analizo vpliva digitalnih tehnologij na elemente poslovnega modela, vpliv digitalne probrazbe na posameznika in družbo na problemu tehnologije podkožnih mikročipov ter spremembe obnašanja potrošnikov. Sledijo prispevki o uporabi tehnologije veriženja podatkovnih blokov in pregled raziskav na področju interneta stvari in kiberfizičnih sistemov, metodologija za obravnavo strateške usklajenosti med poslovnim delom podjetij in informacijsko tehnologijo ter pristop Essence, ki povezuje standarde kakovosti programske opreme in inženiring programske opreme.
Ključne besede: digitalna preobrazba, informacijski sistemi, raziskovalni trendi, organizacijske vede, poslovni sistemi
Objavljeno v DKUM: 23.08.2022; Ogledov: 656; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (14,47 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Management organizacij : učbenik
Vojko Potočan, Zlatko Nedelko, 2022, učbenik

Opis: Namen učbenika je študentom ponuditi celovit vpogled v razvoj managementa, temeljne koncepte in modele managementa, možnosti uporabe managementskih spoznanj v sodobnem poslovnem okolju ter predstaviti možne smeri prihodnjega razvoja managementa organizacij. Učbenik obravnava temeljna področja delovanja managementa in njihovo povezanost z dinamičnim okoljem sodobnih organizacij, kar je skladno s vsebino temeljnih managementskih predmetov na študiju poslovnih ved. V učbeniku smo osrednjo pozornosti namenili celoti managementskega planiranja, organiziranja, vodenja in kontrolinga v razmerah sodobnega globalnega okolja. Za posamezna področja managementa predstavljamo temeljna izhodišča njihovega oblikovanje, razvoj skozi čas, njihovo uporabo v organizacijah ter možne smeri njihovega razvoja v prihodnje. Poslanstvo učbenika je tako združiti pretekla teoretična spoznanja, sodobne prakse uporabe ter predstaviti možne smeri razvoja managementa za boljše razumevanje trenutnih in možnih praks delovanja in vedenja organizacij.
Ključne besede: management, organizacija, podjetje, managementske funkcije, sodobni trendi razvoja
Objavljeno v DKUM: 10.03.2022; Ogledov: 1354; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Digitalizacija bančnega poslovanja
Sara Kolar, 2021, diplomsko delo

Opis: Tema mojega diplomskega dela je digitalizacija bančnega poslovanja, njegove prednosti, slabosti in varnostni vidiki. Banke s pomočjo digitalizacije dosegajo boljše in inovativnejše produkte, večji dobiček, kakovost, napredek ter zveste stranke. Problemi, ki jih obravnavamo so plačilni sistemi, odprto bančništvo, umetna inteligenca, roboti in analiza poslovnih učinkov digitalizacije v banki. Osredotočili smo se na novejše finančne pojme, ki so sodobni bančni trendi, da bi bralce podučili o finančni pismenosti naše prihodnosti. Vsak mora vedeti kako upravljati svoje finance in kaj je za njega najbolj koristno. Opisali smo pojme kot so neobanke, fintech, bot, Blockchain, oblak in digitalni evro. Osredotočili smo se na prihodnost bančništva in samega poslovanja ter ugotovili, da se ogromno bančnih poslovalnic zapira hkrati pa se manjša uporaba gotovine in veča uporaba brezstičnih plačil. Analizirali smo Covid-19 in njegov vpliv na digitalizacijo. Izkazalo se je, da je pandemija močno spremenila samo poslovanje in navade strank. Z analizo Nove Kreditne banke Maribor pa smo spoznali, da je ena najboljše digitaliziranih bank v Sloveniji.
Ključne besede: Digitalizacija, banka, trendi, poslovanje, neobanke.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2021; Ogledov: 1085; Prenosov: 0

7.
Vloga in pomen celovitih odjemalčevih izkušenj v digitalnem okolju
Tjaša Hameršak, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavljamo celovite izkušnje odjemalcev v digitalnem okolju, na katere vplivajo izkušnje z izdelkom, izkušnje z nakupnim procesom (z nakupnim procesom in kontaktnim oz. prodajnim osebjem), izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanjem aplikacij in spletnih mest), starost, zvestoba, stopnja zaupanja in zadovoljstvo odjemalcev. Celovite odjemalčeve izkušnje bomo preverili na izbranem digitalnem izdelku – digitalni ročni uri. Zanima nas torej, kako so celovite odjemalčeve izkušnje oblikovane in kako pridobljene izkušnje vplivajo na odjemalčevo zadovoljstvo, zaupanje in zvestobo digitalnemu izdelku. Zaradi digitalizacije in nenehnih globalnih sprememb in trendov v digitalnem svetu se odjemalci in podjetja soočamo s številnimi izzivi. Napredujoči trendi od podjetij zahtevajo vedno večjo fleksibilnost in prilagodljivost izdelkov in storitev, zlasti danes, ko je spletna ponudba izdelkov in storitev postala naša rutina. Posledice novih trendov se kažejo v vse zahtevnejših odjemalcih in v vse ostrejši konkurenci podjetij. Ponujanje kvalitetnih celovitih odjemalčevih izkušenj preko spleta zato ni enostavna naloga. Klasični nakupi v trgovinah, fizično pošiljanje pisem preko pošte, plačevanje prejetih računov na banki … Vse izmed naštetih dejavnosti so pridobile spletno obliko. Izkušnje z izdelkom so se iz fizične oblike pridobivanja izkušenj prelevile v spletno. Namesto fizičnih obiskov trgovin sedemo za računalnik ali vzamemo v roke mobilni telefon, morda tudi pametno tablico, ter raziskujemo izdelke na spletnih portalih preko aplikacij in spletnih strani. Enako velja za nakupni proces. Nakup izdelkov ali storitev se v večini primerov več ne izvaja s fizično prisotnostjo, ampak ga opravimo preko spleta z virtualno podprtimi portali. Čeprav nakup poteka virtualno, so nam na voljo spletni prodajni svetovalci oz. e-svetovalci, ki nam nudijo podporo in pomoč ob morebitnih vprašanjih in težavah.   Izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanje aplikacij in spletnih mest) se nanašajo na uporabo spletnih strani, aplikacij in portalov. Ob izvedbi spletnega nakupa je zelo pomembno, da so tovrstne spletne strani in aplikacije ustrezno zasnovane z dovolj informacijami, ki nas zanimajo. Priporočljivo je, da imajo slikovni prikaz izdelkov in storitev, ki jih ponujajo. Kadar se odločimo nakup in plačilo preko spleta, je zelo pomemben občutek varnosti in zanesljivosti. Zaradi vedno večje raznolikosti populacije je pomembno omeniti tudi starost odjemalcev, ki se odločijo za spletni nakup. Večina odjemalcev se zanj odloči, ker to od nas zahtevajo napredujoči trendi v svetovnem gospodarstvu. Odjemalci starejše populacije imajo bolj inovativen in svež pregled nad dogajanjem v svetu. Zadovoljstvo, zaupanje in zvestoba odjemalcev so tri ključne posledice, od katerih je odvisno spletno nakupovanje. Če bodo odjemalci zadovoljni, nam bodo zaupali in nam bodo zvesti. V omenjene tri dejavnike morajo podjetja vložiti ogromno truda in dela. Trdimo lahko, da je to dolgotrajen proces, ki lahko prinese veliko pozitivnih učinkov in dolgoročnih uspehov podjetjem. Lahko imajo tudi obratne učinke, ki si jih podjetja ne želijo. Ponujanje dobrih izkušenj preko spleta še zdaleč ni enostavna naloga. Da bi ponujali dobre izkušnje vsakemu odjemalcu posebej, morajo podjetja nenehno iskati in raziskovati najnovejše metode ponujanja izkušenj. Spletno ponujanje dobrih izkušenj predstavlja podjetjem izziv in soočanje z najrazličnejšimi situacijami v sedanjem digitalnem okolju.
Ključne besede: digitalno okolje, izkušnje odjemalcev, trendi digitalnega marketinga, digitalna ročna ura
Objavljeno v DKUM: 02.09.2021; Ogledov: 744; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

8.
Znanstveno-raziskovalni trendi na področju digitalne preobrazbe
Alenka Baggia, 2021, zbornik

Opis: Digitalna preobrazba organizacij predstavlja ključni element uspeha v sodobnem poslovnem svetu. Pri tem pomembno vlogo igrajo vodstvo in zaposleni v organizaciji, ter njihovo poznavanje konceptov in tehnologij digitalne preobrazbe. V monografiji predstavljamo aktualne teme s področja digitalne preobrazbe, ki bodo organizacijam z nizkim digitalnim indeksom in ostalim udeležencem v procesu digitalne preobrazbe v pomoč pri lažjem prehodu v digitalno poslovanje. Med prebojnimi tehnologijami, ki jih zasledimo na področju digitalne preobrazbe so v znanstveni monografiji predstavljeni primeri večkriterijskih ekspertnih sistemov za podporo odločanja, opredeljena je vloga podatkov v sodobni organizaciji, obravnavano je področje interneta stvari in kiberfizičnih sistemov, predstavljeni so pristopi k transformaciji modela poslovnega procesa v tehnologijo veriženja blokov, ter podane smernice za učinkovito oblavdovanje kibernetskih tveganj v času pandemije. Poleg primerov uporabe sodobnih tehnologij je predstavljena tudi zasnova prilagodljivega modela strateškega upravljanja informatike.
Ključne besede: digitalna preobrazba, informacijski sistemi, raziskovalni trendi, organizacijske vede, poslovni sistemi
Objavljeno v DKUM: 12.08.2021; Ogledov: 1115; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (10,82 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Ocena ekonomske aktivnosti obmejnih občin Slovenije in Hrvaške z uporabo podatkov satelita DMSP-OLS
Andrea Lovrenčić, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Ocena ekonomske aktivnosti obmejnih občin Slovenije in Hrvaške z uporabo podatkov satelita DMSP-OLS smo izdelali z namenom, da predstavimo trende osvetljenosti površja na podlagi podatkov satelita DMSP-OLS. Izračunali smo spremenljivko SOL za vse obravnavane obmejne občine v Sloveniji in vse obmejne občine na Hrvaškem. Z dvema različnima tabelama, v sklopu katerih smo obravnavali obmejene občine Slovenije in Hrvaške, smo izdelali karto, ki prikazuje osvetljena površja obmejnega območja. Analizirali smo zvezo med SOL in socioekonomskimi kazalniki v Sloveniji. Zaradi pomanjkanja podatkov grafični prikaz ni bil narejen za Hrvaško. V Sloveniji smo ugotavljali aktivnosti prebivalstva in osvetlitve površja, pri čemer smo prišli do ugotovitve, da je smerni koeficient linearnega trenda prikazal obmejne občine v Sloveniji, ki imajo višjo stopnjo aktivnosti prebivalstva ter posledično tudi večjo osvetljenost površja. Na podlagi socioekonomskih kazalnikov smo ugotovili, da je na mreži 1 x 1 km več ljudi, ki ima le srednjošolsko izobrazbo. Ugotovili smo razliko v ekonomski aktivnosti obmejnih občin Slovenije in Hrvaške oziroma smo s pomočjo grafa sklepali, da je svetloba na Hrvaškem bolj dinamična. Če pa primerjamo celotno obmejno območje pa lahko s 95 % gotovostjo trdimo, da pri obeh državah ni razlik med ekonomsko aktivnostjo in osvetljeno površino.
Ključne besede: Daljinsko zaznavanje, satelit DMSP-OLS, interkalibracija, trendi osvetlitve, ekonomska aktivnost
Objavljeno v DKUM: 06.05.2021; Ogledov: 765; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (4,14 MB)

10.
Retrospektivna analiza predpisovanja opioidnih zdravil v Sloveniji med leti 2011 in 2015
Vesna Postružnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zaradi višanja svetovne porabe opioidnih zdravil je spremljanje njihovih količin na nacionalni ravni pomembno za zagotavljanje njihove varne uporabe. Za Slovenijo še ni bilo objavljenih podatkov o potentnosti predpisanih opioidnih zdravil. Metode: Pridobili smo podatke 2150046 receptov opioidnih zdravil, ki predstavljajo vse recepte, predpisane v Sloveniji med letoma 2011 in 2015. Pridobili smo podatke o količinah zdravilnih učinkovin za vsak recept in jih pretvorili v ekvivalentne miligrame morfina (MME). Rezultati: V omenjenem obdobju je poraba opioidnih zdravil naraščala. V letu 2011 se je v Sloveniji porabilo 167 ekvivalentnih kilogramov morfina, v letu 2015 pa 193 ekvivalentnih kilogramov morfina. Statistično smo potrdili večjo porabo opioidnih zdravil v MME na manj razvitem vzhodu države (W=8342, p<0,001) . Pri osebah ženskega spola smo potrdili večjo porabo v MME (U=895, p<0,001), prav tako zdravnice ženskega spola na recept predpisujejo več opioidnih zdravil v primerjavi z zdravniki (U=854, p<0,001). Količine predpisanih opioidnih zdravil naraščajo s starostjo pacientov (r=0,931, p<0,001), zdravniki, starejši od 40 let, na recept predpisujejo večje količine opioidnih zdravil kot mlajši zdravniki (U=3600, p<0,001). Razprava: Poraba opioidnih zdravil v Sloveniji je primerljiva s porabo v drugih evropskih državah. V okviru zaključnega dela smo potrdili, da dejavniki, kot so spol, starost in regionalne razlike, vplivajo na predpisovanje in uporabo opioidnih zdravil.
Ključne besede: opioidna zdravila, ekvivalenti miligramov morfina, trendi porabe, populacijski podatki
Objavljeno v DKUM: 10.02.2021; Ogledov: 1305; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

Iskanje izvedeno v 13.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici