1. Luksuzni turizem nekoč in danes : percepcija prebivalcev Zagreba o razvoju luksuznega turizmaLorena Vinčić, 2024, diplomsko delo Opis: Zagreb kot glavno mesto Hrvaške predstavlja velik potencial za razvoj turistične ponudbe. Diplomsko delo proučuje razvoj in percepcijo luksuznega turizma skozi čas, s posebnim poudarkom na percepciji prebivalcev mesta Zagreb. Luksuzni turizem se je v zadnjih nekaj letih spremenil. Nekoč je bil na voljo le elitni populaciji, danes pa je zaradi spremenjenih potrošniških navad bolj dostopen širši populaciji. Cilj dela je bil analizirati, kako prebivalci Zagreba gledajo na luksuz in ugotoviti, ali je na tem področju luksuz povezan z materialnimi dobrinami ali pa se obrača k novim teorijam o luksuzni izkušnji. S kvantitativno metodo smo v empiričnem delu z anketno tehniko ugotovili, da luksuzni turizem ostaja povezan predvsem s konceptom prestiža, ki se prilagaja zahtevam sodobnega potrošnika, ki se namesto tradicionalnim vidikom nagiba k personalizirani in edinstveni izkušnji, namesto tradicionalnim vidikom luksuza. Ključne besede: luksuzni turizem, turistični trendi, percepcija luksuznega turizma, Zagreb. Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8 Celotno besedilo (1,03 MB) |
2. Trendi spletnega trgovanja in nova generacija spletnih trgovinTamara Križnjak, 2024, magistrsko delo Opis: Iznajdba interneta je omogočila razvoj spletne trgovine, ki je povzročila revolucionarne spremembe v kroženju dobrin po svetu. Spletno trgovanje odpravlja omejitve časa in prostora, spreminja trgovinske vzorce ter izboljšuje kroženje blaga, kapitala in informacij. Vpliv e-trgovine se kaže v povečani produktivnosti, učinkovitosti gospodarskega delovanja in zmanjšanju stroškov. Prav tako spreminja življenjski slog potrošnikov in družbene vidike ter vpliva na njihov pogled na svet. Prihajajoči trendi v spletnem trgovanju obetajo nadaljnje izboljšave in inovacije. Z vključevanjem uporabe tehnologije za zbiranje in analizo informacij o strankah spletno trgovanje sedaj omogoča prilagajanje tržnih strategij in izboljšanje ponudbe izdelkov.
V magistrski nalogi smo raziskali prihajajoče trende na področju spletnega trgovanja, kot so umetna inteligenca (AI) in strojno učenje, internet stvari (IoT), virtualna resničnost (VR) in obogatena resničnost (AR), spletni piškotki, personalizacija, glasovna in socialna trgovina, Omni-channel spletno trgovanje, klepetalni roboti in potisno oglaševanje.
Na podlagi posameznih primerov spletnih trgovin nove generacije ter s pomočjo metode anketiranja smo v skozi magistrski nalogi preučili kakšna pričakovanja imajo potrošniki glede vključevanja novih trendov v spletne trgovine nove generacije. Rezultati ankete kažejo, da se kupci najpogosteje srečujejo s spletnimi piškotki in klepetalnimi roboti. Odzivi so nakazali tudi na to, da večina kupcev izdelke, ki jih naroči preko spleta, še vedno poišče s pomočjo brskalnika, spet druga večina pa preko družbenih omrežij, kar kaže na vedno bolj pomembno socialno vpetost spletnih trgovin. Kupci pred naročilom vedno preverijo več različnih spletnih strani, v veri, da bi našli najboljšo ceno ali kakšno akcijsko kodo. Zanimivo je tudi, da pri nas še ni tako običajno uporabljati glasovno trgovino in pametne zvočnike ter da večina anketirancev ni razločila med obogateno in virtualno resničnostjo, kar kaže na relativno nizko stopnjo prodiranja te tehnologije na našem trgu. Ravno zaradi nepoznavanja trenda obogatene resničnosti (AR) kupci še vedno postavljajo v ospredje stroške dostave in menijo, da je to najpomembnejši razlog zakaj ne zaključijo spletnega nakupa. Preverili smo tudi, kakšno je njihovo mnenje o klepetalnih robotih in raziskava kaže, da večina meni, da kljub njihovi širši uporabi, klepetalni roboti niso vedno učinkoviti pri reševanju specifičnih težav in lahko celo ovirajo naravno interakcijo med kupcem in prodajalcem. Raziskava ugotavlja, da se potrošniki v prihodnosti bojijo varnostnega vidika teh trendov. Zaradi teh pomislekov bo ključno, kako uspešno bodo spletni trgovci v prihodnosti zagotavljali jasne informacije o varnostnih ukrepih in zaščiti osebnih podatkov.
Zaključimo lahko, da se spletne trgovine nove generacije, v našem primeru preučevana Nike in Maybelline New York, osredotočajo predvsem na personalizirane, prilagojene izkušnje in trgovino, ki vključuje družbena omrežja. Ravno s personalizirano ponudbo in vsebinami, prilagojenimi aktualnim trendom na družbenih omrežjih, se povečuje angažiranost in verodostojnost blagovne znamke, kar je ključnega pomena za uspeh na trgu. Rezultati raziskave potrjujejo pomembnost personalizacije, integracije z družbenimi omrežji in varnosti ter razkrivajo prihodnje možnosti in izzive za spletne trgovine. Ugotovitve raziskave jasno poudarjajo, da je izboljšanje varnosti in zaščite osebnih podatkov nujno za krepitev zaupanja uporabnikov, kar bo ključnega pomena za prihodnji razvoj spletnih trgovin. Ključne besede: spletno trgovanje, prihajajoči trendi, E-trgovina, internet, informacijska tehnologija, potrošniki, umetna inteligenca Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21 Celotno besedilo (4,00 MB) |
3. Priprava poslovnega načrta za znamko ženskega spodnjega perilaPia Šoško, 2024, diplomsko delo Opis: Pripravili smo teoretični ter finančni del. Teoretični obsega en del, ki sodi k poslovnem načrtu, ter enega, ki opisuje teorijo same naloge vse od uvoda, metodologije, teoretičnih osnov, raziskave ter zaključka. Za pisanje naloge s tem naslovom sem se odločila, ker smo se v preteklosti že srečali s podobno izkušnjo ter posledično z željo izboljšanja le te. V mladosti smo namreč začeli s svojo znamko kopalk, takrat brez poslovnega načrta.
Z anketo smo potipali trg in raziskali kakšne so potrebe oziroma želje žensk na področju spodnjega perila. Spoznali smo ali bi naši ciljni publiki ugajali naši produkti, katere kvalitete najbolj cenijo in kakšne vrste produktov se jim zdijo najbolj privlačne.
Ker me veseli področje podjetništva in v sebi nosim ustvarjalno žilico ter željo, da ustvarim nekaj svojega, sem se odločila da spišem nalogo z izbranim naslovom in jo v bližnji prihodnosti tudi uresničim. Zajema torej področje mode, ustvarjanja ženskega spodnjega perila. Rezultat naloge je pripravljen poslovni načrt za ustanovitev lastne blagovne znamke spodnjega perila, ki bo vodil k uresničitvi sanj ter uspešnemu poslovanju našega podjetja.
Ob pisanju smo ugotovili, kako pomembno je napisati v potankosti vse detajle vsakega posameznega dela, s katerim se srečamo na naši poslovni poti. Saj tako lažje predvidimo vse stroške, si olajšamo delo in optimiziramo naše poslovanje. Preverili smo kakšna je naša konkurenca, kakšen je trg ter trenutni trendi. Ključne besede: Spodnje perilo, ženske, trendi, podjetništvo, poslovno načrtovanje. Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,36 MB) |
4. Pariteta kupne moči v izbranih državah z rastočo avtomobilsko proizvodnjoLuka Žerjav, 2024, magistrsko delo Opis: Avtomobilska industrija v globalnem gospodarstvu predstavlja eno izmed najpomembnejših industrij, saj združuje številne industrije, ki tvorijo globalno mrežo številnih podjetij, ki jih pod skupno streho združujejo OEM. Spremembe so trenutno znotraj avtomobilske industrije edina stalnica. S tem mislimo tako na globalizacijski proces, ki je avtomobilsko industrijo zaznamoval pred desetletji, kakor tudi na trende elektrifikacije, vključevanja umetne inteligence v proizvodni proces in končni produkt - avtomobil, spremembah potrošniških navad posameznikov in strukturne spremembe na trgu avtomobilov. V zadnjem obdobju lahko opazujemo počasen trend stagniranja uveljavljenih držav, ki krojijo usodo avtomobilske industrije že več desetletij. Prav zaradi teh sprememb v ospredje prihajajo nove države, ki so predstavljala gonilno silo v času globalizacijskega procesa. V mednarodni trgovini so se tako vzpostavile nove povezave, ki so na prvi pogled morda neznačilne in so bile pred desetletji težko predstavljive. Prav zaradi številnih povezav v mednarodni trgovini in vzpona na avtomobilskem trgu nas je v našem magistrskem delu zanimalo, ali pariteta kupne moči za Kitajsko, Indijo, Brazilijo, Južno Korejo in Turčijo velja. Testiranje paritete kupne moči je v zadnjem obdobju med številnimi avtorji zelo priljubljeno. Proces preverjanja paritete kupne moči smo razdelili na dva dela, sprva prikaz linijskega grafikona logaritma realnega deviznega tečaja posamezne izbrane države, v drugi fazi pa smo se poslužili bolj formalnih oblik testiranja paritete kupne moči. Odločili smo, da pariteto kupne moči za izbrane države preverimo s testi stacionarnosti in kointegracije. V primeru testiranja stacionarnosti smo se odločili, da uporabimo razširjeni Dickey Fullerjev (ADF) Test in Kwiatkowski, Phillip, Schmidt in Shinov (KPSS) test. V primeru testiranja kointegracije pa smo se odločili za uporabo Engle Grangerjevega testa. Za bazni valuti smo izbrali USD in EUR. Analiza temelji na mesečnih podatkih med januarjem 2000 in decembrom 2022. Rezultati testiranj so pokazali, da pariteto kupne moči v primeru izbire USD kot referenčne valute delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Kitajske, Indije in Turčije, v primeru izbire EUR kot referenčne valute pa lahko pariteto kupne moči delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Indije in Turčije. Ključne besede: avtomobilska industrija, globalni trendi v avtomobilski industriji, države v razvoju, pariteta kupne moči, stacionarnost, testi enotskega korena, kointegracija Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18 Celotno besedilo (3,29 MB) |
5. Primerjava prodaje v fizični prodajalni s spletno prodajoMaja Žnidarič, 2024, diplomsko delo Opis: Dandanes se vsak dan srečujemo s takšnimi in drugačnimi nakupi. Četudi se tega ne zavedamo, se plačila in izmenjava dobrin dogaja vsak dan. Sledimo lahko trendom, beremo reklame, iščemo popuste in smo venomer vpeti v nakupovalno mrzlico. Če slišimo besedo prodajalna, večina ljudi pomisli na blagovnico ali najbližjo trgovino. Ampak pojem prodajalne se je sčasoma razširil tudi na splet.
Spletni mediji so zelo koristni za potrošnike, ki v virtualnem svetu lahko takoj in brez časovnih in prostorskih ovir prebirajo vsebine. Spletni mediji zaradi enostavne uporabe, hitrosti in dosega hitro spreminjajo javni diskurz v družbi ter določajo trende in agende na področjih, ki segajo od okolja in politike do tehnologije in različnih poslovnih panog (Bhat & Jaffer, 2020, str. 1557). Kot avtorja omenjata, je splet spremenil način poslovanja in delovanja raznih panog. Enako se je zgodilo tudi na področju prodaje. Trenutno živimo v času, ko obstajata tako osebna prodaja v fizičnih trgovinah kot prodaja na spletu. Načina prodaje sta si podobna in hkrati različna.
Kaur in Kaur (2018) o spletnem nakupovanju pravita naslednje: »Če natipkate eno besedo, se na zaslonu pojavi na tisoče produktov, ki jih lahko izberete. Ni se vam treba prebijati čez dolgo cesto in se prebijati skozi gnečo, da bi dobili par čudovitih čevljev. Samo kliknite na tipkovnico, naredite izbiro in blago bo dostavljeno kar na kraju samem. Spletno nakupovanje je postalo vse bolj običajna sestavina življenja v 21. stoletju.«
Ne glede na platformo ponudniki želijo izdelke ali storitve prodati, odjemalci pa jih želijo kupiti. Zanimajo nas podobnosti in razlike med prodajo v fizičnih prodajalnah in spletno prodajo. Oba načina prodaje se bosta v času spreminjala, dopolnjevala in ustvarjala trende. Zanimivo bo videti, kako bo izgledalo nakupovanje čez 30 let. Ključne besede: osebna prodaja, spletna prodaja, trendi, spletna omrežja, obnašanje odjemalcev Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,15 MB) |
6. Prenova spletnega mesta potapljaškega društva Feel DeepGašper Krajnc, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Prenova spletnega mesta Feel Deep bomo predstavili, kako je potekala prenova spletnega mesta, vse od zahtev naročnika do končnega produkta. V teoriji se bomo poleg definicij spletnega mesta, sistemov za upravljanje vsebin in uporabniške izkušnje, dotaknili tudi trendov oblikovanja sodobnih spletnih mest in se podrobneje seznanili s sistemom za upravljanje vsebin WordPress. V eksperimentalnem delu bomo podrobneje predstavili korake v razvoju in primerjavo rezultatov anket o zadovoljstvu uporabnikov pred in po prenovi spletnega mesta, ki nam je podala rezultate o tem, ali je bila prenova uspešna ali ne. Ključne besede: prenova spletnega mesta, sodobni oblikovalski trendi, WordPress, vtičnik Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29 Celotno besedilo (11,08 MB) |
7. |
8. Trendi na področju vinskega turizmaLuka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Ključne besede: vinski turizem, trendi Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 272; Prenosov: 17 Celotno besedilo (20,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Trendi in perspektive turizma : motivi in prakse turistov v spremenjenih okoliščinahAndreja Trdina, Barbara Pavlakovič Farrell, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Prispevek izhaja iz izhodišča, da moramo turizem in z njim povezane prakse nujno preučevati v širšem družbenokulturnem kontekstu. Če izhajamo iz tega, turistične motive ne obravnava kot nekaj preddružbenega ali predkulturnega, torej esencialistično in univerzalistično, saj tudi te sooblikuje družbeno-kulturni kontekst. Z odmikom od uveljavljene tradicije psihološkega raziskovanja motivacije in v skladu s paradigmo neesencializma prispevek presega individualizacijo motivov, motive historizira ter tako zagovarja družbeno-zgodovinsko specifične in kolektivno tipične motivacije. V drugem delu prispevek naniza nekaj novejših turističnih trendov, ki nakazujejo smeri razvoja turizma v prihodnje ter katerih naraščajoča popularizacija je utemeljena v spremenjenih družbeno-kulturnih okoliščinah in sodobnih motivacijah. Na koncu avtorici izpostavita ključne paradokse in dileme, ki se odpirajo pri identificiranju in nagovarjanju ustreznih segmentov gostov in premišljenem oblikovanju turističnih doživetij kot takih. Zaključita s pozivom k zavedanju transformativne vloge turizma v družbi ter k spodbujanju družbene in okoljske pravičnosti v sektorju, ki na koncu neizogibno presega sam turistični kontekst kot tak in se preliva v širšo družbo. Ključne besede: motivacija, trendi, kultura, nove turistične prakse, prihodnost turizma Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 565; Prenosov: 31 Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Trendi medijske uporabe med mladimi : diplomsko deloNika Škrilec, 2022, diplomsko delo Opis: Popularnost digitalnih medijev vedno bolj narašča, zato se veliko ljudi v primerjavi s tradicionalnimi mediji raje oziroma bolj pogosto odloča za digitalne medije. Med mladimi je ta trend še najbolj opazen, saj so mladi s temi mediji odraščali in tudi namenijo veliko časa družbenim omrežjem in spletu. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšni so trendi v uporabi medijev med mladimi. Raziskovali smo, če se mladi v prostem času raje odločajo za tradicionalne ali družbene medije, zakaj te medije uporabljajo, za katera družbena omrežja se mladi najraje odločajo in koliko časa preživijo na teh družbenih omrežjih. V ta namen smo izvedli anketo s pomočjo portala za ankete 1ka. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in analizirali. Ugotovili smo, da se mladi za pridobivanje informacij in za prosti čas najbolj pogosto odločajo za družbene medije in splet, najmanj pa za radio in tisk. Ugotovili smo, da so najbolj popularna družbena omrežja med mladimi Instagram, YouTube in Facebook ter da na družbenih omrežjih največ anketirancev dnevno preživi največ 2 uri. Ugotovili smo, da mladi družbena omrežja najbolj pogosto uporabljajo za pogovor s prijatelji, za zabavo in za pridobivanje informacij. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave o trendih v uporabi medijev med mladimi. Ključne besede: mediji, družbeni mediji, trendi v rabi medijev Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 760; Prenosov: 136 Celotno besedilo (886,09 KB) |