1. Vpliv gospodarske krize na transportAlja Hudomalj, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Transport je sektor, ki je razvit v večini gospodarstev po svetu. Je nekakšen povezovalni steber vseh svetovnih trgov. Ko se je leta 2007 začela kriza v ZDA, se je kmalu kriza razširila v vse panoge gospodarstev, prizadela je vse sektorje, vključno s transportom. Avtomobilska industrija je trpela, avtoprevozniki so zaradi recesije v cestno transportnem sektorju težko poslovali, ogromno tovora, ki je leta prej prihajal in odhajal iz držav, je bilo ustavljenega. Rast transportnih storitev se je ustavila. Gospodarska kriza je prizadela tako posameznike, kot celotna gospodarstva. A vendar so ob vseh izgubah in zaprtjih nekaterih podjetij obstajala transportna podjetja, ki so s pravilnimi ukrepi premagala krizo in se ji uspešno zoperstavila. To so podjetja, ki so uspešno delovala že pred krizo, tako, da jih izguba transportnih storitev in zmanjšan obseg povpraševanja nista dokončno ustavila. Ključne besede: transport, gospodarska kriza, transportne storitve, podjetje Transporti Draganović Enes s.p., Evropsko gospodarstvo, Slovensko gospodarstvo Objavljeno: 11.02.2016; Ogledov: 919; Prenosov: 70
Celotno besedilo (941,68 KB) |
2. |
3. RAZMERJA CEN PROMETNIH STORITEV IN CEN KOMUNIKACIJSKIH STORITEV V IZBRANIH DRŽAVAH EVROPSKE UNIJEUrška Kralj, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja raziskavo ravni cen prometnih in komunikacijskih storitev v Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, Italiji in na Madžarskem. Razdeljeno je na dva dela: V prvem delu smo analizirali gospodarska gibanja v opazovanih državah. Drugi del pa obsega razlago metod za izračun ravni cen prometnih in komunikacijskih storitev in njihovo medsebojno primerjavo in interpretacijo opravljenih izračunov. Za merjenje razvitost narodnega gospodarstva najpogosteje uporabljamo bruto domači proizvod na prebivalca, merjen po pariteti kupne moči. Nemčija, Italija in Avstrija spadajo med razvitejše države EU. V letu 2010 je imela največji BDP na prebivalca Avstrija, ki je za 25 % presegla evropsko povprečje, sledila ji je Nemčija z 18 % in Italija, katere BDP na prebivalca je bil enak evropskemu povprečju. Slovenija in Madžarska spadata med mlajše države članice EU in za starejšimi državami po gospodarski razvitosti nekoliko zaostajata. V letu 2010 je tako slovenski BDP, merjen po pariteti kupne moči, dosegel 87 % povprečja EU, Madžarski pa 64 % povprečja EU. V naši raziskavi cen so slovenske cene prometnih in komunikacijskih storitev dosegle 84 % raven avstrijskih cen, 76 % raven nemških cen in 81 % raven italijanskih cen. V primerjavi z Madžarsko je bila raven cen prometnih in komunikacijskih storitev v Sloveniji za 9 % višja kot na Madžarskem. Ključne besede: transportne storitve, komunikacijske storitve, stopnja gospodarske razvitosti, censka pariteta, censka dispariteta Objavljeno: 22.10.2011; Ogledov: 1713; Prenosov: 83
Celotno besedilo (560,80 KB) |
4. RACIONALIZACIJA TRANSPORTA Z UPORABO ZUNANJIH VIROV V SREDNJE VELIKEM PODJETJUDanijel Moćić, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem proučeval področje opravljanja transportnih storitev s pomočjo zunanjih izvajalcev ter ugotavljal smotrnost njihove vključitve v proces racionalizacije transporta na primeru podjetja Štore Steel d.o.o.. Omenjeno področje sem proučeval tako s teoretičnega, kot tudi s praktičnega vidika, kjer sem za podjetje Štore Steel d.o.o. predstavil analizo transportnih stroškov za obdobje od 01.01.2006 do 31.12.2008. Pri tem sem analiziral stroške, ki jih ima podjetje do zunanjih izvajalcev in stroške, ki bi jih podjetje imelo, če bi samo oziroma z lastnimi viri opravljalo transportne storitve. Ključne besede: transport, transportne storitve, zunanje izvajanje dejavnosti, transportni stroški Objavljeno: 19.08.2010; Ogledov: 2279; Prenosov: 122
Celotno besedilo (1,68 MB) |
5. Izboljšava transportnih storitev železniškega avtoprevoza na Slovenskih železnicah d.o.o. : diplomsko deloFranc Čuš, 2009, diplomsko delo Opis: Železniški transport je pomembna transportna panoga v transportnem sistemu vsake države. Vse večje zahteve in pričakovanja uporabnikov transportnih storitev so zahtevale prilagoditev železniškega sistema in iskanje rešitev celostne ponudbe pri prevozu blaga. Tako se je pred leti porodila ideja o ustanovitvi organizacijske enote železniškega avtoprevoza z nalogo prevoza vagonskih in kosovnih pošiljk do končnega uporabnika. To pomeni, da železniški avtoprevoz predstavlja klasičen kombiniran transport, ki vključuje manipulacijo z blagom (natovorjene in raztovarjanje na vagone ali z vagonov ter na cestna vozila ali s cestnimi vozili) in dostavo tovora s cestnimi vozili k uporabnikom ali od uporabnikov. Ugotavljamo lahko, da se je železniški sistem kot celota razvijal, železniški avtoprevoz pa ne. Zastarel vozni park, nezadostna informatizacija in neizpopolnjena organizacija dela, povzročajo velike težave v poslovanju celotnega železniškega sistema. Z zbranimi podatki o mobilnih transportnih sredstvih, obsegu opravljenega dela in analizo le tega, bomo poskušali ugotoviti pomanjkljivosti voznega parka in ekonomskega poslovanja železniškega avtoprevoza in predlagati ustrezne rešitve. Ključne besede: Slovenske železnice, železniški avtoprevoz, transportne storitve, izboljšave, učinkovitost, uspešnost poslovanja Objavljeno: 13.06.2010; Ogledov: 2371; Prenosov: 263
Celotno besedilo (1,50 MB) |
6. |
7. |