| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
REFORMA NA ŽELEZNICAH EU-MODELI VSTOPA NA TRG VOZNE POTI
Uroš Fišer, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili pomen organiziranosti železniškega sistema v državah Evropske unije. Za primerjavo smo uporabili model organiziranosti železnic, v ZDA. Rešitev problema nekonkurenčnosti železnic v državah EU je v njihovem prestrukturiranje. Ob tem je treba zagotoviti enake konkurenčne pogoje med transportnimi nosilci. Poglavitnega pomena za liberalizacijo evropskih železnic je ločitev infrastrukture od prevozne dejavnosti. Oblikovala sta se dva trga: trg železniške prevozne poti in trg železniških transpornih storitev. Skupni imenovalec nove organiziranosti je, da je upravljalec infrastrukture bodisi samostojna družba v sestavi holdinga, bodisi stroškovni center, vendar z ločenim računovodstvom v enotnem železniškem podjetju. Organiziranost evropskih železnic teži k modelu, ki je vertikalno razdvojen, vendar so nekatere države še zmeraj ohranile določeno stopnjo vertikalne integracije v železniškem sektorju. Ekonomisti ponujajo tudi možnost horizontalnega razdvajanja, kar pomeni ločitev tovornega od potniškega prometa in izgradnjo vzporednih prog. Gospodarska uspešnost držav EU je v veliki meri odvisna od učinkovitosti prevoznega sistema, ki podpira trajnostno gospodarsko rast in družbeni razvoj. Transportiranje potnikov in blaga po železnici je eden glavnih instrumentov v boju proti zastojem, onesnaževanju okolja, globalnemu segrevanju in prometnim nesrečam. Železniški prevoz v Evropi je industrija, ki se orientira na prihodnost in se trudi ponuditi privlačnejši, dostopnejši, varnejši, čistejši, konkurenčnejši in bolj zanesljiv način prevoza. Inovacije in interoperabilnost so ključni dejavniki za uspeh evropskih železnic in za preskrbo industrije.
Ključne besede: Železniški sistemi, verikalna integracija, vloga železniških koridorjev, vertikalno razdvajanje, deregulacija železnic, evropska transportna politika, ločitev infrastrukture.
Objavljeno: 15.02.2011; Ogledov: 1505; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (316,93 KB)

6.
EKOLOŠKO USMERJENE TRANSPORTNE REŠITVE V PODJETJU POŠTA SLOVENIJE D.O.O.
Robert Maček, 2011, diplomsko delo

Opis: Problematika varstva okolja je iz dneva v dan pomembnejša, saj se, kronološko gledano, obdobje za korenite spremembe tako na lokalni kot tudi na globalni ravni hitro izteka. Z diplomskim delom smo želeli doprinesti k širšemu razumevanju zapletene problematike varstva okolja. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh v celoto povezanih delov. Po opredelitvi problema v uvodu smo v prvem oziroma teoretičnem delu, opredelili transport in promet, evropsko prometno politiko in trajnostni razvoj, transportno politiko Slovenije, ekologijo, varstvo okolja ter standarde na področju varovanja okolja. V drugem delu diplomskega dela smo naredili posnetek trenutnega stanja v transportnem segmentu podjetja Pošta Slovenije d.o.o. in s pomočjo internega gradiva kritično analizirali trenutno stanje ekološko naravnanih poštnih transportnih storitev ter izpostavili ključne elemente, ki so potrebni obnovitve v smislu okolju prijaznih rešitev. V tretjem in zadnjem delu diplomskega dela smo na podlagi predhodno omenjene kritične analize podali tri najoptimalnejše in stroškovno opravičljive ekološko-tehnološke ter organizacijske rešitve.
Ključne besede: transport, ekologija, evropska in slovenska transportna politika, okolju prijazne tehnologije.
Objavljeno: 20.10.2011; Ogledov: 1307; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici