1. Tržna analiza cestnega transporta v času pandemije covid-19Ana Fijavž, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: Pandemija koronavirusa je v letu 2020 močno vplivala na gospodarstvo in čeprav so nekatera podjetja v tem obdobju iskala možnosti za preživetje na trgu, so druge obrti poslovale v obsegu, kot še nikoli prej. Zaradi hudega vpliva virusa ter posledičnih omejitev in predpisov je bila močno prizadeta tudi transportna industrija, ki je bila ključnega pomena za oskrbo države z osnovnimi izdelki, zdravili in vsemi medicinskimi pripomočki. Zapiranje proizvodnih obratov, odločbe o karanteni in pomanjkanje dela pa so ovirali tudi poslovanje cestnih tovornih prevoznikov. V diplomskem delu smo pripravili tržno analizo cestnega transporta v času pandemije COVID-19 ter obravnavali negativne vplive, s katerimi so se morali soočati tudi prevozniki. Analizirali smo ukrepe in omejitve držav, potrebno dokumentacijo za prestop občinskih ter državnih mej, vpliv konkurence, indeks cen in ponudbo ter povpraševanje po tovornih storitvah in jih primerjali s stanjem še pred pojavom koronavirusa v letu 2019. Ključne besede: Transport, cestni tovorni transport, pandemija, COVID-19, analiza Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 167; Prenosov: 36
Celotno besedilo (1,74 MB) |
2. Načrtovanje pnevmatskega transportnega sistema za praznenje cistern gliniceTimotej Sitar, 2022, diplomsko delo Opis: Pnevmatski transporterji so nepogrešljivi sistemi za transportiranje prahastih materialov v podjetjih. V diplomskem delu je predstavljena naloga, ki so mi jo dodelili v podjetju Silkem d. o. o. za načrtovanje novega sistema pnevmatskega transporterja za transportiranje glinice iz cistern v silose. Opisan je proces načrtovanja pnevmatskega transportnega sistema ter splošna uporaba pnevmatskih transporterjev. Izvedena sta preračuna tlačnega sistema, katerega namen je izračun potrebne pogonske moči kompresorja. Izveden je tudi preračun pnevmatskega transportnega žleba, katerega namen je določitev njegovo geometrijo ter izračun potrebnega pretoka zraka in minimalnega potrebnega površinskega tlaka. Na koncu preračuna je navedena tudi izbira pogona za pnevmatski transportni žleb. Ključne besede: transportni sistemi, pnevmatski transporter, transport glinice, tlačni sistem, pnevmatski transportni žleb, energetska učinkovitost. Objavljeno v DKUM: 28.02.2022; Ogledov: 173; Prenosov: 47
Celotno besedilo (1,21 MB) |
3. Ukrepi za zmanjšanje ogljičnega odtisa z uporabo vodikovih tehnologij v transportuMatevž Pavlič, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: Onesnaževanje okolja in posledično globalno segrevanje je v zadnjih desetletjih postal velik problem. Največji povzročitelj so izpusti ogljikovega dioksida, ki nastajajo zaradi gorenja fosilnih goriv. V prihodnosti bomo morali delati na ozaveščanju ljudi in spodbujati uporabo alternativnih virov pogonskih goriv, da bomo s tem pripomogli k manjši onesnaženosti planeta, vode in zraka. Na področju prometa bo potrebno pomladiti slovenski vozni park, za vozila na alternativna goriva pa vzpostaviti ustrezno infrastrukturo.
V diplomskem delu smo predstavili alternativne vire pogonskih goriv in se še posebno osredotočili na vodik, ki v zadnjem času postaja vroča tema kot pogonsko gorivo osebnih vozil. Podrobneje sta predstavljeni tudi najnovejši vozili, ki ju poganja vodik.
Diplomska naloga zajema tudi anketo, ki je bila izvedena prek spleta. V anketi smo preverili poznavanje in uporabo alternativnih goriv. Vprašali smo o pripravljenosti ljudi uporabljati vodik kot alternativni vir pogonskega goriva, če bi s tem zavestno pripomogli k zmanjšanju onesnaženosti okolja. Ključne besede: Ogljični odtis, alternativni viri pogonskih goriv, vodik, transport, osebno vozilo na vodik, ukrepi Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 212; Prenosov: 35
Celotno besedilo (35,66 MB) |
4. Izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. s poudarkom na transport, ogrevanje in porabo električne energijeTilen Herinek, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo obravnava izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM. Diplomsko delo predstavi podjetje AJM, njihov vozni park, njihove posloven enote in zastopništvo, porabo električne energije in ogrevanje ter izračun ogljičnega odtisa. Z izračunom ogljičnega odtisa smo lahko pokazali vpliv podjetja na okolje in glede na rezultate podali predloge in izboljšave za zmanjšanje ogljičnega odtisa podjetja. Ključne besede: 1. ogljični odtis, 2. transport, 3. električna energija, 4. ogrevanje, 5. ogljikov dioksid Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 23
Celotno besedilo (805,00 KB) |
5. Preračun tračnega transporterja za transport premoga v podjetju Premogovnik Velenje : diplomsko deloJani Bezjak, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili izziv podjetja Premogovnik Velenje d.o.o za načrtovanje novega tračnega transporterja. Predstavljen je proces načrtovanja tračnega transporterja in splošna uporaba sistemov za transportiranje. Opisani so koraki vzdrževanja, ki jih uporabljajo na Premogovniku Velenje, s katerimi zagotavljajo najvišjo ekonomičnost transportne opreme. V izhodiščnem delu je narejen sekcijski preračun načrtovanja tračnega transporterja, namen katerega je določitev potrebne pogonske moči pogonskih motorjev. V preračunu so predhodno podani tehnični podatki transporterja na podlagi katerih je celoten izračun izveden. Ključne besede: tračni transporter, transport premoga, vzdrževanje transportne opreme, določitev odporov pri gibanju, izbira pogonskega motorja, izbira gumijastega traku transporterja Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 263; Prenosov: 63
Celotno besedilo (2,64 MB) |
6. Izkoriščenost voznega parka pošte slovenijeNeja Kokot, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil. Ključne besede: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 314; Prenosov: 83
Celotno besedilo (1,04 MB) |
7. Dobava premoga kot energenta za proizvodnjo toplotne in električne energije v Javnem podjetju Energetika Ljubljana d.o.o.Luka Ambrož, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu je predstavljena pot energenta – premoga, ki ga Javno podjetje Energetika Ljubljana d. o. o. v svoji enoti TE-TOL uporablja za proizvodnjo toplotne in električne energije. Opisana je pot premoga od rudnika v Indoneziji do Luke Koper ter do končnega uporabnika TE-TOL. Najprej je opisana transportna infrastruktura v premogovniku ter natovarjanje premoga na Capesize ladjo za razsuti tovor, ki premog pripelje v Luko Koper. Sledi opis raztovarjanja premoga na deponijo terminala za premog in železovo rudo, podrobneje pa je nato opisana pot premoga po železnici do TE-TOL.
Izpostavljen je ključni problem pri dobavi premoga, in sicer ta, da Slovenske Železnice niso uspele zagotavljati ustrezne dinamike dobav, ki je bila zapisana v pogodbi. Razlog je nezgrajeni drugi tir proge med Luko Koper in Divačo in posledično prevelika obremenjenost obstoječe enotirne proge. V diplomskem delu so predstavljene pomanjkljivosti železniškega omrežja in možne rešitve za ustrezno dinamiko dobav premoga v TE-TOL. Najbolj optimalno rešitev predstavlja uporaba daljše vlakovne kompozicije z dobavo dvakrat dnevno, namesto krajše trikrat dnevno. Dolgoročno rešitev za pravočasno dobavo premoga v TE-TOL pa predstavlja le izgradnja drugega tira na odseku Koper–Divača. Ključne besede: transport premoga, Capesize, TE-TOL, vlakovna kompozicija, železniško omrežje Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 239; Prenosov: 24
Celotno besedilo (4,79 MB) |
8. Modeliranje ogljičnega odtisa metilirane melaminske smole : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnjeBorut Solina, 2021, diplomsko delo Opis: Podnebne spremembe in globalno segrevanje sodita med glavne probleme na svetu, zato države in podjetja stremijo k temu, da bi preprečila ali vsaj zmanjšala vzroke teh pojavov. Eden izmed načinov za dosego tega cilja je zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v industriji, zato smo v diplomskem delu v sodelovanju s podjetjem Melamin iz Kočevja razvili model za ocenjevanje ogljičnega odtisa za produkt metilirano melaminsko smolo heksametoksimetilol melamin. Za osnovo smo uporabili metodologijo ISCC+ in v izračun vključili emisije toplogrednih plinov, ki nastajajo pri transportu kemikalij in proizvodnji produkta in ne za celotni življenjski cikel izdelka. Za to metodologijo smo se odločili zaradi pobude podjetja Melamin. Za transport smo ugotovili, da je iz vidika ogljičnega odtisa najbolj ugodno, da se na kopnem kemikalije prevažajo z železniškim transportom namesto s cestnim in preko morij z ladijskim prevozom namesto letalskim. Pri proizvodnji produkta smo ugotovili, da je za zmanjšanje ogljičnega odtisa potrebno kemikalije, pridobljene iz fosilnih virov, zamenjati s kemikalijami, pridobljenimi iz bioosnovanih virov. Primerjali smo metanol na osnovi fosilnih virov z biometanolom iz podjetij BioMCN in Sodra. Količina nastalih emisij v proizvodnji z uporabo metanola na osnovi fosilnih virov je bila 3,88 tCO2eq/tprod. Če smo uporabili biometanol iz podjetja BioMCN, se je ogljični odtis zmanjša na 3,40 tCO2eq/tprod, medtem ko so z biometanolom podjetja Sodra bile emisije še nižje in sicer 3,05 tCO2eq/tprod. Pomembno je tudi, da se vsaj del porabljene elektrike proizvaja iz nefosilnih virov, kot je denimo lesna biomasa, saj se s tem zelo zmanjša ogljični odtis. Podjetje pridobiva 25 % električne energije iz lesne biomase in s tem zmanjša ogljični odtis zaradi porabe elektrike za 22,14 % v primerjavi s celotnim odjemom iz omrežja. Ključne besede: ogljični odtis, ogljikov dioksid, transport, proizvodnja, emisija, metilirana melaminska smola Objavljeno v DKUM: 22.09.2021; Ogledov: 218; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,26 MB) |
9. Vpliv pandemije covida-19 na transportMateja Salcman, 2021, diplomsko delo Opis: Konec leta 2019 je na Kitajskem izbruhnil nov gripi podoben virus, poimenovan SARS-CoV-2, bolezen, ki jo virus povzroča, pa covid-19. Virus se je razširil po celem svetu in razglašena je bila pandemija. Vlade so bile primorane ublažiti hitro širjenje virusa, zato so bili sprejeli strogi ukrepi, kot so zaustavitev javnega življenja, šolanje in delo od doma, zapiranje meja in obvezna 14-dnevna karantena ob vstopu v državo. To je nosilo posledice na različne panoge, med njimi tudi na transport. Potniški transport je bil v celoti zaustavljen ali je potekal pod strogimi pogoji. Tovorni transport se je srečal z raznimi novimi izzivi, kot so povečana ozka grla zaradi daljših časovnih dob na mejnih prehodih in pomanjkanje voznikov v času ukrepov. Sprejeta so bila sicer številna odstopanja od predpisanih zakonov za tovorni transport, da je lahko ta potekal kar se da nemoteno. Ključne besede: pandemija, covid-19, SARS-CoV-2, potniški transport, tovorni transport Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 653; Prenosov: 216
Celotno besedilo (2,10 MB) |
10. |