| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
VPOGLED V TRAJNOSTNO POSLOVANJE PODJETIJ HITRE MODE Z ANALIZO TRAJNOSTNIH POROČIL
Urška Krajnc, 2022, magistrsko delo

Opis: Skrb za prihodnost našega planeta je v zadnjih letih čedalje bolj aktualna tematika pogovorov tako v osebnih, kot tudi v gospodarskih in političnih krogih. Z ozaveščanjem o vplivih našega delovanja na okolje se veča prepoznavnost koncepta trajnostnega razvoja, ki pomeni ” okoljski, družbeni in gospodarski razvoj planeta, ki bo tudi našim zanamcem omogočal vsaj enako, če ne boljšo, kakovost življenja” (WCED 1987, povzeto po Rejc Buhovac et al., 2018, str. 10). Organizacije kot poslovni subjekti družbe imajo pri trajnostnem razvoju pomembno vlogo, saj s svojim delovanjem vplivajo tako na naravno kot tudi socialno okolje, v katerem delujejo. V kontekstu sodobnega poslovanja se tako odkrivajo vprašanja socialne (ne)pravičnosti ter onesneževanja okolja, kar med deležniki organizacij krepi zanimanje za trajnostno naravnanost njihovega delovanja. Organizacije informacije o svojih pobudah za trajnost in podatke o svojem trajnostnem delovanju predstavljajo v obliki javno dostopnih trajnostnih poročil. Organizacije najpogosteje poročajo o okoljskem, socialnem in finančnem poslovanju po načelih GRI (ang. Global Reporting Initiative). V magistrski nalogi smo se osredotočili na trajnostno poslovanje v modni industriji. Oblačilni in tekstilni sektor predstavlja pomemben del svetovnega gospodarstva, prav tako pa predstavlja tudi enega izmed največjih onesneževalcev. V zadnjih desetletjih se je modna industrija zaradi različnih sprememb v poslovnem okolju (predvsem globalizacije) bistveno spremenila in preoblikovala. Razvila se je t.i. hitra moda – gre za poslovni model oblačilne industrije, ki posnema najnovejše modne trende, jih masovno proizvaja po nizkih cenah ter jih hitro dostavi v maloprodajne trgovine (Sharama, 2020). V raziskovalnem delu magistrske naloge smo zato analizirali trajnostna poročila podjetij hitre mode. Zanimalo nas je o katerih trajnostnih tematikah izbrana podjetja poročajo ter kako trajnostno poslujejo na področju aktualnih problematik, s katerimi se sooča modna industrija. Za kriterij za analizo trajnostnih poročil smo izbrali GRI standarde (Globalna pobuda za poročanje o trajnosti), saj je to najpogostejši standard za poročanje o trajnosti. To nam je omogočilo tako primerjavo med leti kot tudi med izbranimi podjetji. Preučili smo trajnostna poročila za podjetji H&M in Indetex v letih 2017 in 2021. Na podlagi opravljene raziskave smo ugotovili, da izbrana podjetja bolj celostno poročajo o okoljskem vidiku trajnosti kot o socialnem vidiku trajnosti ter da podjetji leta 2021 razkrivata več informacij o svojem trajnostnem poslovanju kot leta 2017. Med izbranima podjetjema je zaznati razliko v poročanju – predvsem o količini in načinu deljenih informacij. Z analizo trajnostnih poročil smo ugotovili tudi, da je je merljive okoljske dejavnike lažje ocenjevati kot socialne dejavnike.
Ključne besede: trajnost, trajnostno poslovanje, hitra moda, trajnostna poročila
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 98; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

2.
Poglavitne spremembe, ki jih bo v poslovnih poročilih družb povzročila uveljavitev nove direktive o trajnostnem poročanju podjetij
Nina Tratnik, 2022, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se vedno več podjetij zaveda, da za njihov uspeh ni pomemben samo dobiček ampak tudi njihovo nefinančno poslovanje. K temu prispeva zavedanje o pomenu družbeno odgovornega ravnanja podjetij in tudi trajnostno poročanje. V prvem delu diplomske naloge sem opisala kaj je trajnostni razvoj in trajnostno poslovanje, opisala in predstavila pa sem tudi družbene, okojske in upravljavske dejavnike trajnostnega poročanja. V nadaljevanju pa sem se posvetila podrobnemu opisu novega predloga Direktive CSRD, razlogom uveljavitve, vsebino poročanja, sankcijam predloga in primerjavami med zahtevami NFRD in CSRD. Sledila je predstavitev nefinančnega poslovanja in izjava o nefinančnem poročanju. Tudi v Sloveniji podjetja ugotavljajo vedno večji pomen nefinančnega poročanja, s katerim vlagateljem in deležnikom posredujejo pomembne informacije o svojem poslovanju. Zato sem si v empiričnem delu izbrala dve veliki Slovenski banki NLB d.d. in NKBM d.d. ter analizirala trajnostni poročili obeh bank. Ugotovila sem, da sta poročili obeh bank zelo podobni, obe banki poročila objavljata ločeno od letnega poročila. Prav tako pa obe banki v poročilu objavljata podatke, ki so pozitivni, negativnih informacij pa ne podajata. Ugotovila sem tudi, da čeprav bankam še ni potrebno poročati v skladu s predlogom nove Direktive CSRD, sta v svojih poročilih že vključili veliko podatkov in zahtev predloga.
Ključne besede: trajnostni razvoj, predlog direktive CSRD, Direktiva NFRD, nefinančno poslovanje, trajnostno poročanje.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 216; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

3.
Analiza materialnih tokov aluminija v Sloveniji in njen pomen za doseganje ciljev krožnega gospodarstva
Eva Volmajer, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi pomanjkanja surovin, težav pri dobavi električne energije, geopolitičnih tveganj in volatilnosti cen, se vse bolj kažejo potrebe po drugačnem pristopu do proizvodnje in potrošnje dobrin. V magistrski nalogi tako preučujemo trajnostno gospodarjenje z viri, tako obnovljivimi, kot tudi neobnovljivimi ter gospodarjenje s kritičnimi surovinami. Nizkoogljične tehnologije, globalna digitalizacija poslovanja in prehod na zeleno gospodarstvo bodo po predvidevanjih strokovnjakov zahtevali še več virov, zlasti nekaterih kovinskih materialov. Zaloga neobnovljivih virov, kamor sodijo tudi rude, je končna in če jih bomo želeli ohraniti za prihodnje generacije, bo potrebno z njimi ravnati trajnostno. Pomanjkanje virov pomeni zamujene poslovne priložnosti, še posebej, ko gre za kritične surovine. Kot kritična surovina je bil v letu 2020 prepoznan tudi mineral boksit, iz katerega pridobivamo primarni aluminij. V magistrskem delu smo analizirali materialne tokove aluminija v Sloveniji in zbrali podatke o razpoložljivosti materiala za reciklažo oz. nadaljnjo transformacijo. Ugotavljamo, da je reciklaža aluminija bolj konkurenčna kot primarna proizvodnja, saj se poraba surovinskih in energijskih virov zmanjšuje z višanjem deleža uporabe recikliranega aluminija, na tak način pa je manjša tudi količina emisij v zrak. Na proizvodnjo aluminija iz sekundarnih virov bi se bilo smiselno usmeriti tudi zaradi rasti cen energentov ter zaostrenih pogojev na trgu zaradi vojne v Ukrajini, saj oboje dodatno vpliva na podražitev primarne proizvodnje aluminija in njegovega uvoza. Aluminij z reciklažo ne izgubi svojih lastnosti, zato ga je mogoče neomejeno reciklirati, kar se odraža tudi v nižjih stroških proizvodnje aluminija. Ker se z recikliranjem aluminij vrača neposredno v gospodarstvo, se zmanjšuje tudi uvozna odvisnost gospodarstva. Menimo, da v Sloveniji obstaja ekonomsko sprejemljiv potencial za proizvodnjo aluminija iz sekundarnih virov, saj je potrošnja višja od proizvodnje, prav tako pa uvoz aluminija in aluminijevih izdelkov iz leta v leto naraščata.
Ključne besede: surovine, aluminij, trajnostno poslovanje, reciklaža, analiza materialnih tokov
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 214; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
Eko inovacije in finančna uspešnost mednarodnih podjetij
Jan Stajnko, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo teoretične in metodološke vidike ekoloških oz. eko inovacij ter analiziramo povezanost teh inovacij s finančno uspešnostjo mednarodnih podjetij. Eko inovacije so dokaj nov koncept velikega pomena tako za podjetja kot tudi za celotno gospodarstvo. Postale so ključni pospeševalec dolgoročno stabilnega gospodarskega razvoja in temeljni dejavnik gospodarske rasti z upravljanjem okoljskih virov. V magistrskem delu obravnavamo trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije in njihovo merjenje ter analiziramo učinke teh inovacij s pomočjo izvedbe anketiranja predstavnikov izbranih podjetij. Zanimal nas je predvsem vpliv uvedbe eko inovacij na poslovno in finančno uspešnost podjetij in ali so te povezane z mednarodno vpetostjo podjetij. Zanimali so nas tudi vzroki za vpeljavo teh inovacij v podjetja in kolikšna sredstva podjetja namenjajo tovrstnim inovacijam. Odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na trajnostne vidike poslovanja podjetij. Tako lahko podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna zelo hitro izgubijo svoje potrošnike. Na podlagi obstoječe literature smo sestavili anketni vprašalnik za podjetja, ki izkazuje relativni pomen vsake vrste eko inovacije in njihove možne učinke. V magistrskem delu smo prišli do zaključka, da tako pritiski iz zunanjega okolja in vzgibi v notranjem okolju podjetij približno enakovredno povečujejo obseg eko inovacij v podjetjih. Na splošno vprašanje, kako podjetja v celoti ocenjujejo vpliv eko inovacij na dolgoročno finančno uspešnost podjetja, so podjetja jasno odgovorila, da prinašajo tovrstne inovacije pozitivne učinke. Hipotezo, da bolj internacionalizirana podjetja dosegajo višje ravni eko inoviranja, bi verjetno lahko potrdili s vključitvijo večjega števila anketirancev. Menimo, da ne glede na to ali gre pri eko inovacijah za izdelek, storitev, proizvodnjo, način vodenja ali sodelovanja med podjetji, so le-te izjemnega pomena za nadaljnji razvoj vsakega podjetja. Podjetniki bi morali na priložnosti eko inoviranja gledati z dolgoročnega vidika. Takšna miselnost lastnikov in menedžerjev podjetij je ključna za ohranjanje naravnega okolja in uravnotežen družbeno-ekonomski razvoj.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije, merjenje eko inovacij, mednarodna podjetja, finančna uspešnost
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 148; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

5.
Družbeno odgovorno poslovanje družb v odvisnosti od strukture lastništva in velikosti družbe
Amadeja Podlesnik, 2022, magistrsko delo

Opis: V današnjem času več ne velja, da glavni cilj družbe prestavlja ustvarjanje dobička in delovanje v smeri zgolj za dobrobit lastnikov oz. delničarjev. Dandanes se je poleg tega pričelo upoštevati tudi interese deležnikov in interesnih skupin, ob enem pa tudi dajati velik poudarek na gospodarsko in okoljsko politiko. Vsa ta dejanja predstavljajo v družbah trajnostno upravljanje. V ospredje svojega poslovanja pa družbe vse več postavljajo družbeno odgovornost, predvsem tista podjetja, ki se zavedajo, da jim odgovoren odnos do zunanjih in notranjih deležnikov, tukaj govorimo o zaposlenih, dobaviteljih, kupcih ter lokalni in širši skupnosti prinaša zgolj prednosti in koristi. Na podlagi dejstev, da je v današnjem času za dober ugled in dobro finančno poslovanje družbe pomembno tako družbeno odgovorno poslovanje kot trajnostno upravljanje smo s pomočjo literature najprej pregledali definicije obeh pojmov ter se pobližje spoznali z teoretični vidikom obeh pojmov. Za raziskavo v praktičnem delu naloge pa smo pregledali še kako družbe poročajo o družbenem poslovanju in trajnostnem upravljanju. Zanimalo nas je kako družbe v Sloveniji, ki se razlikujejo v strukturi lastništva in velikosti družbe ta dva koncepta vpeljujejo in udejanja v svojem poslovanju. Zato smo analizirali poročanje družbene odgovornosti v vsakem izbranem podjetju, s pomočjo letnih poročil in tako ugotovili katere družbe posvečajo temu več pozornosti. Na podlagi osnovnih podatkov o družbah kot so osnovni kapital, število zaposleni smo ugotavljali kakšna je velikost družbe. Ker pa nas je zanimalo tudi, če imajo finančno stanje družbe vpliv na odločitev o družbenem poslovanju pa smo primerjali čiste dobičke iz prodaje vseh izbranih družb. Dobljene podatke smo s pomočjo hipotez analizirali v sklepnem delu magistrske naloge.
Ključne besede: Družba, družbena odgovornost, družbeno odgovorno poslovanje trajnostni razvoj, trajnostno upravljanje
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 133; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

6.
Prednosti in priložnosti trajnostnega upravljanja mednarodnih oskrbnih verig v proizvodnih podjetjih
Katja Emeršič, 2022, magistrsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletju, ko so trgi in podjetja med seboj vedno bolj povezani in soodvisni. Zaradi tega so oskrbne verige podjetij postale obsežnejše, bolj zapletene in pomembnejše za doseganje mednarodne konkurenčnosti podjetij. Povečevanje pomena družbene odgovornosti in trajnostnega poslovanja narekuje podjetjem, da te vidike upoštevajo tudi v svojih oskrbnih verigah. Podjetja želijo poslovati uspešno, želijo biti najboljša v svoji panogi in pri tem so se pričela zavedati, da so za njihov uspeh ključne tudi njihove mednarodne oskrbne verige. Zaradi tega so pričela iskati načine, kako jih izboljšati, da bodo konkurenčnejša. Trajnost sestavljajo trije pomembni stebri, in sicer ekonomski, družbeni in okoljski. V sklopu magistrskega dela smo jih predstavili in utemeljili, zakaj je pomembno, da podjetje upošteva vse tri. Opisali smo tudi njihovo medsebojno povezanost in kako drug na drugega vplivajo. Upoštevanje vidikov trajnosti od podjetij zahtevajo potrošniki, kot tudi pristojne nacionalne in nadnacionalne organizacije. Za podjetja je ključno, da trajnostne vidike vključujejo v vse člene oskrbne verige in nato merijo njihove učinke. Proučujejo jih lahko s kazalniki, ki pokažejo, ali je bilo vključevanje trajnostnih vidikov zadostno in na katera področja morajo biti še posebej pozorni. Uspešno vključevanje trajnostnih vidikov v mednarodno oskrbno verigo prinaša podjetju prednosti in priložnosti. V času negotovosti in zdravstvene krize podjetja še v večji meri razmišljajo kako zmanjšati tveganja in kako poslovati na način, da bi kljub krizi delovali uspešno. Hkrati jih vedno večja konkurenca sili, da iščejo nove načine poslovanja. Zato je vedno bolj v ospredju trajnostna mednarodna oskrbna veriga. V sklopu empirične analize magistrskega dela so sodelovala tri uveljavljena slovenska podjetja, ki že vključujejo trajnost v svoje mednarodne oskrbne verige, in sicer Steklarna Hrastnik, Plastika Skaza in Talum. Zavedajo se, da se morajo nenehno truditi za rast in konkurenčnost na domačem in tujih trgih. Vsa tri podjetja spadajo v proizvodni sektor. Skupno imajo to, da jim vključevanje trajnosti v njihove mednarodne oskrbne verige prinaša prednosti in priložnosti pri poslovanju.
Ključne besede: trajnost, stebri trajnosti, trajnostno poslovanje, mednarodna oskrbna veriga, upravljanje mednarodne oskrbne verige
Objavljeno v DKUM: 28.03.2022; Ogledov: 613; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

7.
Analiza podjetništva v Savinjski regiji z vidika trajnostnega poslovanja
Maja Rehar, 2021, diplomsko delo

Opis: V trenutnem poslovnem okolju je na globalni ravni moč opaziti nekatera močna, finančno stabilna podjetja, ki se vse bolj zavedajo pomembnosti njihovih doprinosov družbi in okolju. Ta so primer dobre prakse, katera se vedno bolj implementira tudi v podjetja v Sloveniji. Če zavrtimo čas nekaj desetletij nazaj, so podjetja imela v ospredju zaslužek, stabilnost, pri čemer na delavce, družbo in okolje, ki so ga na raznovrstne načine degradirala, niso dajala posebnega poudarka. Zaradi nezavestnega delovanja so se pojavili negativni rezultati v naravnem okolju, v družbi, zaradi česar se vsi mi, kot tudi podjetniki, zavedamo, kako pomembno je za naše zanamce, sodelavce in druge delovati trajnostno. Predmet raziskave diplomskega dela je bil analizirati podjetja v Savinjski regiji z vidika trajnostnega poslovanja in s tem priti do rezultata o pojavnih oblikah okoljske, družbene in ekonomske trajnosti. S pomočjo letnih poročil, ki smo jih analizirali, smo prišli do splošnega rezultata, da vsa podjetja, ki so bila zajeta v vzorec v poslovanju, izkazujejo trajnostne vidike. V splošnem podjetja v letnih poročilih v največjem obsegu poročajo o družbeni trajnosti, pri čemer dajejo poudarek na njihove doprinose prebivalcem, društvom, šolam v lokalni skupnosti, v kateri delujejo.
Ključne besede: trajnostno poslovanje, ekonomska trajnost, okoljska trajnost, družbena trajnost, okoljski standardi, družbeni standardi, okoljevarstvo, družba.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2021; Ogledov: 533; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (517,48 KB)

8.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Ključne besede: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 06.01.2021; Ogledov: 982; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
Proučitev motivov za obisk glampinga olimia adria village v povezavi s trajnostnim poslovanjem
Samanta Sambolić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes se turisti vse bolj zavedajo učinkov turizma na okolje in lokalne skupnosti. Njihovi motivi obiska so tako v veliki meri povezani z zelenimi praksami. Odločajo se za avtentična doživetja, svoj čas na počitnicah preživljajo aktivno, trajnostnim praksam pa sledijo tudi v vsakdanjem življenju. Posledično je povpraševanje po alternativnih trajnostnih oblikah turističnih nastanitev in aktivnostih vedno večje. Ena izmed trajnostnih oblik nastanitve je tudi glamping. V Sloveniji najdemo kar nekaj različnih glamuroznih kampov; vsem je skupno, da želijo gostom nuditi udobno bivanje v naravi, ki vključuje elemente trajnostnega poslovanja. Trajnostno poslovanje nastanitvenih obratov lahko merimo z različnimi kriteriji. Če želi turistična nastanitev poslovati trajnostno, mora upoštevati trajnostne prakse pri vseh vidikih poslovanja. S pomočjo kriterijev Global sustainable tourism criteria-GSTC smo analizirali poslovanje Glampinga Olimia Adria village in podali smernice za izboljšanje trajnostnega poslovanja po navedenih kriterijih.
Ključne besede: turistični motivi, trajnostno poslovanje, trajnostni turizem, glamurozno kampiranje, Glamping Olimia Adria village.
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 615; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Trajnostno poslovanje kot mednarodna marketinška strategija
Jan Stajnko, 2019, diplomsko delo

Opis: Trenutni vzorci za merjenje rasti gospodarstva niso v koraku z modernim svetom. Bruto domači proizvod se uporablja kot edino merilo gospodarskega razvoja, vendar kot nam okolje in družba prikazujeta, takšno merilo ni dovolj. V diplomskem projektu obravnavamo problematiko trajnostnega poslovanja podjetja, ter kako trajnostno poslovanje vključiti v organizacijo za doseganje boljših učinkov na mednarodnih trgih. Tako kot v obravnavanih podjetjih (Petrol, Lek), kot tudi v vseh ostalih organizacijah postaja načelo trajnostnega razvoja vse pomembnejše področje. Kupci in odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na vpliv, ki ga podjetje ustvari v okolju. Podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna oz. ne kažejo svojega trajnostnega poslovanja pa zelo hitro izgubijo svoje potrošnike. V drugem delu diplomskega projekta je bil namen raziskati, na kakšne možne načine obravnavani podjetji udejanjata trajnostno poslovanje. Pri tem smo analizirali in navajali podatke iz Petrolovega trajnostnega poročila 2018 in Lekovega trajnostnega poročila 2017. Posebej smo se osredotočili na okoljski, družbeni in ekonomski vidik. Velik poudarek v diplomskem projektu smo dali področju trajnostnega razvoja, trajnostnega poslovanja in analizi na primeru Petrola in Leka.
Ključne besede: trajnostno poslovanje, trajnostni razvoj, mednarodni marketing, marketinške strategije, vpliv na okolje
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 946; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici