1. Poznavanje električne mobilnosti v SlovenijiKarmen Enci, 2020, diplomsko delo/naloga Opis: Prometni sektor je eden izmed največjih proizvajalcev onesnaževal, ki imajo na okolje zelo negativen vpliv. Škodljivi izpusti v ozračje, kot so toplogredni plini, emisije in škodljivi delci, so v veliki meri vir človekovega delovanja na okolje. Človeška miselnost, vedenje in ravnanje so tako ključni akterji tako pri povečevanju kot tudi pri zmanjševanju obremenjevanja okolja. V diplomskem delu bomo obravnavali električno mobilnost, ki je kot rešitev enega izmed pomembnejših razvojnih izzivov, s katerimi se srečujemo v 21. stoletju, kako negativne učinke onesnaževal na okolje zmanjšati, postala pomembno sredstvo trajnostnega razvoja. V raziskavi pričujoče diplomske naloge bomo z uporabo anketne metode raziskovanja analizirali poznavanje električne mobilnosti v Sloveniji na osnovi anketiranja vzorca več kot 500 polnoletnih voznikov in uporabnikov osebnih avtomobilov v Sloveniji, da bi ugotovili, kakšen je trenutni potencial za uveljavitev električne mobilnosti v Sloveniji. Ključne besede: električna mobilnost, električna vozila, e-vozila, promet, trajnostni razvoj, toplogredni plini, trdni delci, globalno segrevanje, učinek tople grede Objavljeno v DKUM: 08.10.2020; Ogledov: 2082; Prenosov: 277 Celotno besedilo (2,19 MB) |
2. Kaj o prometni varnosti vedo in kako varno se vključujejo v promet učenci prvega triletjaInes Bračko, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Kaj o prometni varnosti vedo in kako varno se vključujejo v promet učenci prvega triletja je sestavljeno iz dveh zaokroženih celot, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta; teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je definiran trajnostni razvoj, promet (vrste prometa, otroci v prometu in preventivne akcije), podrobneje pa je opredeljena prometna vzgoja – pojasnjena je njena kroskurikularnost. V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava na vzorcu učencev prvega triletja (n=120) OŠ Kamnica, s katero je bilo ugotovljeno, da učenci poznajo prometno-varnostna pravila, vendar v vsakodnevni rutini ne ravnajo v skladu z njimi. Ključne besede: trajnostni razvoj, promet, prometna vzgoja, I. triletje, prometna varnost. Objavljeno v DKUM: 28.07.2017; Ogledov: 1032; Prenosov: 156 Celotno besedilo (1,20 MB) |
3. ANALIZA OKOLJSKIH IN EKONOMSKIH DEJAVNIKOV KOT KRITERIJEV PRI NAKUPU AVTOMOBILADoroteja Fras, 2016, diplomsko delo Opis: Z izgorevanjem fosilnih goriv osebni avtomobili povzročajo škodo okolju. Na svetovnih
trgih lahko izbiramo tudi med alternativnimi vrstami osebnih avtomobilov, ki so v fazi
uporabe bolj trajnostne v primerjavi z osebnimi avtomobili na fosilna goriva. Potrošniki
lahko prispevamo k zmanjšanju onesnaževanja okolja s premišljeno izbiro nakupa
osebnega avtomobila. Z metodo LCA lahko pred samim nakupom ovrednotimo okoljske
vplive izbranih osebnih avtomobilov in ugotovimo, kateri je okoljsko najbolj učinkovit.
Posamezniki v večini primerov pred nakupom določijo širino izbora potencialnih
osebnih avtomobilov glede na blagovno znamko. Nakup nam lahko predstavlja veliko
finančno breme, zato je stroškovna analiza bistvena pred dokončno odločitvijo.
Potrošnik želi v končni fazi najti skupno rešitev, ki je okoljsko in ekonomsko upravičena. Ključne besede: kriteriji nakupa, fosilna goriva, trajnostni promet, avtomobil, metoda
LCA Objavljeno v DKUM: 28.11.2016; Ogledov: 1468; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,57 MB) |
4. Trajnostno urejanje prostora in prometa, Maribor, 26. 5. 2016 : strokovni posvet Društva za ceste severovzhodne Slovenije2016, zbornik strokovnih ali nerecenziranih znanstvenih prispevkov na konferenci Ključne besede: ceste, promet, prometna infrastruktura, trajnostni razvoj, urejanje prostora, zborniki, posvetovanja Objavljeno v DKUM: 09.08.2016; Ogledov: 1541; Prenosov: 93 Celotno besedilo (6,58 MB) |
5. |
6. |
7. Problematika izrabljenih motornih vozil : diplomsko deloAnja Janžek, 2008, diplomsko delo Ključne besede: trajnostni razvoj, ekologija, onesnaževanje okolja, avtomobilska industrija, direktive, odpadki, cestni promet, mreženje, predelava, surovine, recikliranje Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 2235; Prenosov: 85 Celotno besedilo (1005,11 KB) |
8. Vplivi evropske prometne politike na rast in razvoj prometa v Sloveniji : magistrsko deloMarjan Sternad, 2008, magistrsko delo Ključne besede: prometna politika, promet, transport, transportni sistemi, inteligentni sistemi, prometno omrežje, infrastruktura, regulacija, trajnostni razvoj, uravnotežen razvoj, interesne skupine, potniški promet, tovorni promet, država, gospodarska rast, statistične metode, zmogljivost, razvoj, Slovenija, Evropska unija, regionalni razvoj, mednarodne primerjave, Evropa, blagovni promet, mikroekonomija, makroekonomija Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 2607; Prenosov: 238 Celotno besedilo (958,63 KB) |
9. Mobilnost študentov Univerze v MariboruAnja Vrečko, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je opisana vloga prometa, mobilnosti, migracij ter pojav mobilnosti študentov Univerze v Mariboru.
Dandanes je mobilnost ter hitro potovanje iz enega v drug kraj nekaj samoumevnega, a če dobro pomislimo, sta minili komaj slabi dve stoletji, odkar se je začel izvajati masovni prevoz. Tako si danes morda zelo težko predstavljamo, kako bi določene stvari funkcionirale brez tako visoko razvitega prometnega sistema, kot ga poznamo. Promet namreč omogoča gospodarski razvoj, svobodo gibanja, hkrati pa deluje tudi kot povezovalec prostora. Kako veliko vlogo ima promet v današnjem svetu, se zavemo šele ob zmeraj pogostejših novicah o onesnaženosti zraka. Promet je poleg industrijske proizvodnje eden največjih onesnaževalcev zraka; promet je postal najpomembnejši vir škodljivih emisij ter prevladujoč dejavnik onesnaževanja okolja.
Če želimo izvajati migracije ter vsakodnevno mobilnost, potrebujemo prevozna sredstva, s katerimi bomo lahko prišli iz točke A v točko B. Tako se ponovno znajdemo v krogu prometnega sistema. Število mobilnosti, prav tako kot število migracij iz leta v leto narašča. Slednje omogoča visoko razvita tehnologija, udobna prevozna sredstva ter dodelana infrastruktura. V Sloveniji narašča mobilnost predvsem na podlagi individualnih prevozov, s čimer se posledično manjša število potnikov, ki uporabljajo javna prevozna sredstva. Slednja uporabljajo večinoma upokojenci, učenci, dijaki ter študenti. V Sloveniji se je toliko vlagalo v cestno infrastrukturo, da je javni potniški promet pridobil celo slabšalni predznak, saj se ni razvijal vzporedno ter skozi leta izpopolnjeval.
Študenti so populacija, pri kateri smo zaznali občutno povečanje individualnih prevozov. Proučevali smo populacijo študentov Univerze v Mariboru. Skoraj polovica študentov Geografskega oddelka Filozofske fakultete Univerze v Mariboru potuje do svoje fakultete z lastnim avtomobilom. Omenjeno dejstvo nam potrjuje tudi podatek, da se je število registriranih avtomobilov močno povečalo. Skoraj neznaten delež študentov prihaja do fakultete peš ali s kolesom.
Ob navedenih dejstvih nas tako nikakor ne sme presenetiti problematika onesnaženosti zraka ter okoljevarstveni problemi, ki se posledično pojavljajo zaradi prevelike uporabe prometnih sredstev ter nesreč, ki se med prevozom dogajajo in povzročajo tudi ekološke katastrofe. Ljudje smo šele zdaj, ko imamo v zraku preveliko količino ogljikovega dioksida, raznih emisij ter škodljivih plinov, začeli razmišljati o sonaravnem razvoju oz. trajnostnem pristopu k dnevni mobilnosti. Ključne besede: mobilnost, promet, migracije, dostopnost, mestni potniški promet, trajnostni pristop Objavljeno v DKUM: 07.11.2011; Ogledov: 2046; Prenosov: 195 Celotno besedilo (3,62 MB) |
10. IZGRADNJA DRUGEGA TIRA DIVAČA-KOPER IN POMEN ZA NARODNO GOSPODARSTVOGrega Pistotnik, 2011, diplomsko delo Opis: Železnici so včasih pravili hrbtenica kopenskega prevoza, a se je ta trditev v zadnjih dvajsetih letih postopoma razblinila. Večina transporta je sedaj na plečih cestnega prometa, predvsem zaradi boljših povezav, modernejše infrastrukture, lažje manipulacije tovora ter časovne učinkovitosti.
Evropska Unija pa si je zamislila izgradnjo panevropskih koridorjev, ki bodo z modernizacijo obstoječih železniških prog in izgradnjo novih doprinesli k večji povezanosti evropskega železniškega omrežja. Projekt je dober in pomeni velik napredek v smislu trajnostnega razvoja prometa, ampak žal še ni v celoti realiziran, saj je Evropa še vedno v finančnem krču, ki ga je povzročila svetovna gospodarska kriza.
Slovenija bi si z izgradnjo drugega tira Divača-Koper zagotovila pomembno mesto v evropskih blagovnih tokovih, saj je ta povezava označena kot 6. prednostni projekt na področju prometne infrastrukture EU. Izgradnja bi pomenila oživitev narodnega gospodarstva, saj bi s tem oživelo tudi slovensko gradbeništvo, ki nujno potrebuje takšen velik nacionalni projekt, da izplava iz rdečih številk. Ključne besede: železnice, transport, drugi tir, narodno gospodarstvo, trajnostni promet Objavljeno v DKUM: 18.10.2011; Ogledov: 4471; Prenosov: 430 Celotno besedilo (1,47 MB) |