| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Zelena logistika in trajnostna mobilnost v prometu
Tali Lekše, 2023, diplomsko delo

Opis: Napredek sodobne družbe, takšno kot jo poznamo danes, se kaže kot posledica pomembnih dogodkov skozi zgodovino, eden od mnogih je zagotovo razvoj prevoznih sredstev, brez katerih si danes vsakdanjika žal ne moremo predstavljati. Tako sta mobilnost in promet postala del nas in zajemata od vsakodnevnih voženj na delo do prevoza blaga znotraj in zunaj meja. Ker nam mobilnost prinaša neskončne ugodnosti, bi morala tudi družba poskrbeti za prihodnost našega planeta in nadaljnje generacije. Ker pa smo to veliko časa zapostavljali in pozabili na naše zeleno okolje, nam narava vrača hude udarce z globalnimi podnebnimi posledicami; to vključuje emisije toplogrednih plinov, onesnaževanje zraka itd. V ta namen se je družba začela posluževati trajnostne uporabe prevoznih sredstev za prevoz oseb in tudi blaga, čeprav še zdaleč ni dosežena tista stopnja trajnostne mobilnosti, ki bi nam povrnila naše zdravo okolje. Prav tega problema smo se lotili tudi v našem diplomskem delu, kajti zanima nas, kakšno je trenutno stanje uporabe trajnostnih ''zelenih'' prevoznih sredstev in kakšna zelena prihodnost naš čaka v prometnem sektorju. V teoretičnem delu smo predstavili pojma zelena logistika in trajnostna mobilnost ter naredili analizo obstoječega stanja prevoznih sredstev. Pri praktičnem delu smo zastavljene hipoteze potrdili oziroma ovrgli s pomočjo člankov in analiz spletnih strani. Prav v ta namen smo potrebovali veliko časa za iskanje kvalitetnih, znanstvenih in preverjenih člankov, ki so nam omogočili ustvariti zaključek diplomskega dela.
Ključne besede: zelena logistika, trajnostna mobilnost, onesnaževanje, prihodnost prevoznih sredstev
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 210; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
Načrt kolesarske mreže v Občini Ruše : diplomsko delo
Til Egidij Toplak, 2023, diplomsko delo

Opis: Kolesarske površine je potrebno načrtovati tako, da so med seboj povezane in kolesarjem omogočajo neprekinjena ter varna potovanja. V diplomskem delu je proučena obstoječa zakonodaja in priporočila na področju načrtovanja kolesarske infrastrukture v Sloveniji. Prikazane so prednosti kolesarskega prometa in razlogi za izvedbo celovite kolesarske mreže. Na primeru Občine Ruše je izdelan načrt za vzpostavitev celovite kolesarske mreže na območju občine. Načrt je izdelan na podlagi opravljene analize stanja kolesarske infrastrukture in cilja po dvigu deleža kolesarskih potovanj v občini. Ugotovili smo namreč, da je z ustrezno zasnovano kolesarsko mrežo mogoče ustvariti pogoje za varno kolesarjenje in s tem prispevati k dvigu deleža kolesarskih potovanj v Občini Ruše.
Ključne besede: kolesarski promet, kolesarska mreža, načrtovanje, trajnostna mobilnost
Objavljeno v DKUM: 19.09.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (5,98 MB)

3.
Model za sistematično ocenjevanje kakovosti storitev javnega prevoza : magistrsko delo
Klemen Košič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem na podlagi pregleda literature mednarodnih standardov, priročnikov in raziskav razvil model za ocenjevanje kakovosti javnega prevoza. Model predlaga nov koncept kvalitete storitev: kvalitetna storitev javnega prevoza je storitev, ki ponuja čim višjo občuteno hitrost potovanja za čim več potencialnih uporabnikov s čim manj resursi. Predlaga tudi nov konceptualni okvir: elementi kakovosti so horizontalno klasificirani na fizične/objektivne in psihične/subjektivne; vertikalno pa so klasificirani na elemente postaje, linije in omrežja. Model je namenjen primerjavi omrežij javnega prevoza, vrednotenju sprememb omrežja in za izvajanje monitoringa kvalitete storitev.
Ključne besede: ocenjevanje kakovosti storitev, prometni sistem, trajnostna mobilnost, javni prevoz, postaja, linija, omrežje, potovalne navade, EN 13816:2003, primerjalna evalvacija (ang. benchmarking)
Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 812; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (12,46 MB)

4.
Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnost
Aljaž Sumper, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna.
Ključne besede: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 898; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (6,46 MB)

5.
Mobilne aplikacije kot promotor trajnostne mobilnosti
Gorazd Eržen, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli raziskati področje trajnostne mobilnosti s pomočjo ankete ter ustvariti prototip aplikacije za trajnostno mobilnost. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili koncept trajnostne mobilnosti ter načine, kako se koncept trajnostne mobilnosti uveljavlja v svetu in v Sloveniji. Prav tako smo prikazali nekatere od najnevarnejših onesnaževalcev zraka na področju prometa, vrste mobilnih aplikacij ter distribucijo in prednosti mobilnih aplikacij. V drugem delu smo izvedli anketo med prebivalci Mestne občine Kranj, s pomočjo katere smo želeli ugotoviti njihove navade glede mobilnosti in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Anketirance smo povprašali tudi o tem, kaj bi pričakovali od mobilne aplikacije za podporo trajnostne mobilnosti. Na podlagi analize odgovorov smo ustvarili prototip aplikacije za podporo trajnostne mobilnosti, ki je sestavljena iz funkcij, kot so prikaz trajanja gibanja, prikaza poti in načrtovanja poti. Prednost aplikacije je, da nudi veliko funkcij na enem mestu, ki uporabnikom lajšajo načrtovanje trajnostne mobilnosti.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, Onesnaževanje zraka, Mobilne aplikacije, Mestna občina Kranj, Aplikacija za trajnostno mobilnost
Objavljeno v DKUM: 12.06.2020; Ogledov: 947; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
Trajnostna mobilnost in prehod v pametno mesto
Mark Bizjan, 2019, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se mestna območja vedno bolj soočajo z okoljskimi problemi, kot so onesnaženje zraka, zastoji v prometu, pomanjkanje zelenih površin idr. Dejavnosti v urbanih okoljih močno vplivajo na okolje in na splošno kakovost življenja v mestih. Mestna mobilnost postaja vedno bolj mednarodni problem, vprašanja okoli trajnostne mobilnosti pa so vedno bolj prisotna v strokovni literaturi in javnem življenju. Trajnostna mobilnost je spodbujanje prenosa načina mobilnosti na bolj trajnostne načine prevoza, kot so hoja, kolesarjenje ali javni prevoz, ki jih skušajo spodbuditi s pomočjo informiranja prebivalcev. Ti ukrepi lahko dolgoročno izboljšajo kakovost življenja v mestu. Trajnostna mobilnost pa je del pametnega mesta, h kateremu stremijo številna svetovna mesta, še posebej v razvitem svetu. V naši nalogi smo izvedli raziskavo med prebivalci mesta Ljubljana. Raziskava je pokazala ozaveščenost ljudi za bolj udobno in kakovostno življenje. Na podlagi rezultatov raziskave smo pripravili možnost izboljšav v praksi s predlogom uvedbe koncepta pametnega mesta. Poleg tega smo predlagali uporabo pametnih aplikacij, katerih cilj je povečati trajnostno mobilnost v pametnem mestu.
Ključne besede: trajnostni razvoj, Ljubljana, trajnostna mobilnost, pametno mesto
Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1280; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (976,12 KB)

7.
Kolesarska strategija v mestu Ormož
Luka Hošnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena kolesarska strategija, ki bi se v prihodnosti lahko izvedla v občini in mestu Ormož. Na začetku naloge je opredeljena problematika ter namen in cilji, ki smo jih želeli doseči. V nadaljevanju so prikazane teoretične in prometno-tehnične specifikacije, ki jih moramo upoštevati pri načrtovanju kolesarske infrastrukture, prikazane pa so tudi dobre prakse iz Slovenije in tujine. V sklopu naloge je bilo preučeno trenutno stanje kolesarskih površin v mestu in občini Ormož, določene pa so bile tudi linijske kolesarske povezave iz okoliških krajev, ki gravitirajo proti Ormožu. Zaključni del je prikaz priporočljivih ukrepov in financiranja, ki bi bilo potrebno, da bi se kvaliteta kolesarjenja v občini in mestu Ormož lahko dvignila na višjo raven, hkrati pa bi se sklenila celota, ki je trenutno še nedokončana.
Ključne besede: trajnostna mobilnost, kolesarska strategija, kolesarske površine, Ormož
Objavljeno v DKUM: 14.05.2019; Ogledov: 1016; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

8.
Mobilnost zaposlenih v logističnem podjetju Cargo-partner d. o. o.
Rok Ritonja, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnostne navade so v dobi individualizma in osebne svobode poskrbele za veliko pretočnost ljudi, lažje gibanje in hitrejši razvoj, vendar zaradi pretirane uporabe motoriziranih vozil počasi slabijo tudi odpornost planeta na podnebne spremembe ter zdravje ljudi na njem. Onesnaževalci iz prometa pomembno vplivajo na kakovost zraka zlasti v urbanih okoljih, kjer je gneča v prometu najizrazitejša. Znotraj konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja, trajnostne mobilnosti in trajnostnega načrtovanja prometa so vzpostavljena načela, ki lahko pripeljejo k čistejšemu svetu, vendar se v praksi še ne uporabljajo v zadostni meri. V okviru raziskave v podjetju Cargo-partner d. o. o. smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali mobilnostne navade zaposlenih v tem zasebnem podjetju ter jih primerjali z mobilnostnimi navadami zaposlenih in študentov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju. V diplomskem delu nadalje ugotavljamo kakšna je pripravljenost zaposlenih na spremembe mobilnostnih navad k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti. Ob koncu podajamo tudi priporočila za dosego ciljev trajnostne mobilnosti podjetju in zaposlenim.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, okolje, Cargo-partner, razvoj, ogljični odtis
Objavljeno v DKUM: 12.11.2018; Ogledov: 1144; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

9.
Uporabnost storitve »car-sharing« za tuje poslovne goste v Sloveniji
Janina Žemva, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: »Car-sharing« je storitev samopostrežne kratkotrajne souporabe avtomobila brez lastništva na vnaprej določenih lokacijah za prevoz od točke A do točke B. Gre za primer delitvene ekonomije, kjer izhodišče ni lastništvo avtomobila, temveč dostop do storitve, s čimer je deljeno sredstvo bolj izkoriščeno, njegova uporaba pa je za ljudi tako cenejša in dostopnejša. Namen diplomskega dela je analizirati uporabnost souporabe avtomobila med tujimi individualnimi poslovnimi turisti in udeleženci kongresnih dogodkov. Kongresni turizem je eden od najhitreje rastočih in dobičkonosnih oblik turizma, ki znatno prispeva k rasti splošnega turizma kot tudi k razvoju regionalnega in nacionalnega gospodarstva. Poslovni gosti so zahtevni gosti, ki v času bivanja potrošijo več denarja kot običajni gosti. Pri tem jim moramo zagotoviti ustrezne pogoje za delo in ponuditi možnosti za atraktivno porabo prostega časa. Z anketiranjem tujih poslovnih gostov smo potrdili njihovo zanimanje za souporabo avtomobila in predlagali nova prevzemno-vračilna mesta avtomobilov v neposredni bližini najpomembnejših turističnih znamenitosti v Sloveniji in prometnih središčih. Tuje poslovne goste je treba z možnostjo souporabe avtomobila seznaniti že pred prihodom v Slovenijo.
Ključne besede: »car-sharing« oziroma souporaba avtomobila, poslovni in kongresni turizem, tuji poslovni gostje, turistične znamenitosti, trajnostna mobilnost
Objavljeno v DKUM: 18.10.2018; Ogledov: 958; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

10.
Evropski teden mobilnosti 2017 v Žalcu
Darko Đekić, 2017, magistrsko delo

Opis: Evropski teden mobilnosti 2017 v Žalcu Zadovoljevanje potreb vseh ljudi po mobilnosti in obenem zmanjševanje prometa predstavljata osnovne težave trajnostne mobilnosti v današnjem času. S povečevanjem prometa se posledično onesnažuje okolje, proizvajajo emisije toplogrednih plinov in povečuje poraba energije. Zato je kampanja izvajanja Evropskega tedna mobilnosti s celotnega sveta dokazala, da je mogoče zmanjšati prometne površine namenjene avtomobilom, ne da bi s tem povečali gostoto prometa na bližnjih ulicah. S cilji in namenom Evropskega tedna mobilnosti bomo v magistrski nalogi pobližje predstavili njegov osnovni namen, komu je namenjen in način, kako se izvaja. Podrobno bomo predstavili tudi letošnjo temo in se ji skozi nalogo poskušali čim bolj približati. S tem namenom bomo tudi nadaljevali in na osnovi primerov dobre prakse predstavili aktivnosti, ki jih izvajajo skozi Evropski teden mobilnosti. Glede na aktivnosti iz študije primerov bomo izvedli načrt izvajanja Evropskega tedna mobilnosti za izbrano mesto. Podali bomo tudi predloge, na osnovi katerih bodo v obravnavani občini načrtovali izvedbo aktivnosti. Predloge bomo podali na dveh nivojih in jih v diskusiji podrobno pokomentirali.
Ključne besede: Evropski teden mobilnosti, trajnostna mobilnost, Žalec 2017, študija primera, aktivnosti evropskega tedna mobilnost
Objavljeno v DKUM: 03.08.2018; Ogledov: 1232; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici