| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TRAJNOSTNA MOBILNOST IN STANOVANJSKA OBMOČJA V SLOVENSKIH MESTIH
Doris Arnuš, 2010, diplomsko delo

Opis: Države poskušajo z različnimi ukrepi zmanjšati negativne posledice, ki jih povzroča motorni promet. Zraven infrastrukturnih in regulativnih ukrepov se vse pogosteje uporabljajo različne oblike spodbujanja uporabe okolju prijaznejših oblik mobilnosti. Primaren cilj spodbujanja je zmanjšati število potovanj z osebnim vozilom in jih nadomestiti z bolj trajnostnimi oblikami, kot so pešačenje, kolesarjenje in uporaba javnega potniškega prometa.
Ključne besede: upravljanje mobilnosti, stanovanjska območja, trajnostna mobilnost, potovalne navade
Objavljeno: 09.02.2010; Ogledov: 2430; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (4,54 MB)

3.
IZDELAVA NAČRTA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA MESTO SLOVENJ GRADEC
Marko Stropnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Med vzroke za omejeno mobilnost ljudi v urbanih območjih pogosto spadajo neustrezne potovalne navade ljudi, favoriziranje osebnega avtomobila, neatraktivnost javnega potniškega prometa in naraščanje mirujočega prometa. Na strokovnem področju prometnega planiranja izpostavljeni načrt trajnostne mobilnosti za mesta, potrjen znotraj Evropskega parlamenta, lokalnim nosilcem odločanja in prebivalcem mest kaže pot do boljših potovalnih možnosti. Občinska uprava Mestne občine Slovenj Gradec se je odločila za takšen pristop reševanja prometne problematike v mestu. Priprava načrta trajnostne mobilnosti za Mestno občino Slovenj Gradec s pomočjo širše javnosti vsebuje analizo in oceno obstoječega stanja ter zastavljene cilje. Rešitev predstavljajo sklopi ukrepov trajnostne mobilnosti, ob koncu združeni v osrednji scenarij »Mobilnost za vse«.
Ključne besede: prometno planiranje, trajnostna mobilnost, načrt trajnostne mobilnosti, trajnostni mestni prometni načrti, ukrepi trajnostne mobilnosti
Objavljeno: 08.03.2010; Ogledov: 2502; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (11,73 MB)

4.
ZASNOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA ZA POSPEŠEVANJE TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
Miha Gradišnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodobna zgodovinska mestna jedra trpijo zaradi pomanjkanja prostora in prevelikega motoriziranega prometa. To se poskuša odpraviti tako, da se omejuje uporaba individualnih motornih prevoznih sredstev in se vlaga v trajnostno mobilnost. V diplomskem delu je predstavljen informacijski sistem, ki bi s pomocjo svojih elementov motiviral ljudi k uporabi okolju prijaznih prevoznih sredstev. Opisani so razlicni pristopi, uporabljena tehnologija in zasnove informacijskega sistema.
Ključne besede: prometno planiranje, informacijski sistem, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 20.09.2010; Ogledov: 1730; Prenosov: 102 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (12,17 MB)

5.
VARNOST KOLESARJEV V MARIBORSKI OBČINI
Aleksandra Gantar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisan razvoj kolesarskega prometa in infrastrukture v Mestni Občini Maribor. Zaradi boljše predstave o mestu, so iz kolesarske karte Maribor odčitane dolžine kolesarskih površin. Opravljena je statistična analiza prometnih nesreč v katerih so udeleženi kolesarji ter analiza policijskih ukrepov pri kolesarjih. Opisana so prizadevanja Mestne občine Maribor, Mariborske kolesarske mreže ter Zavoda za turizem Maribor s področja kolesarskega prometa. Prikazani so ukrepi v kolesarski infrastrukturi, ki so dobra praksa v tujini in so izvedljivi v mestu Maribor.
Ključne besede: varnost kolesarjev, cestni promet, kolesarske površine, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 30.08.2011; Ogledov: 1803; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

6.
Zagotavljanje trajnostne mobilnosti v Celju z integracijo električnih vozil in sončne energije
Janez Bromše, 2012, diplomsko delo

Opis: Naraščanje cestnega prometa povzroča vedno večje obremenjevanje okolja, v katerem živimo. Alarmantne razmere se kažejo predvsem v mestnih središčih, ki so življenjski prostor večine prebivalcev. Poleg ekoloških so zaskrbljujoči tudi ekonomski vplivi uporabe konvencionalnih vozil. Dviganje cen nafte in njenih derivatov na svetovnih trgih vpliva na stroške mobilnosti, ki jih nosi uporabnik konvencionalnega vozila. Z zagotavljanjem trajnostne mobilnosti se ustvarjajo razmere, ki dologoročno zagotavljajo kakovostnejši življenjski prostor. S trajnostnimi ukrepi se ohranja okolje, poveča učinkovitost in zmanjšuje poraba virov. Koncept trajnostne mobilnosti smo želeli prikazati na primeru mesta Celja. Z analizo smo predvideli učinke, ki jih prinaša integracija električnih vozil in izkoriščanje sončne energije. Prišli smo do zanimivih ugotovitev, ki potrjujejo, da integracija predlagane rešitve zagotavlja razvoj trajnostne mobilnosti.
Ključne besede: Električni avtomobili, fotovoltaika, onesnaževanje okolja, trajnostna mobilnost.
Objavljeno: 30.09.2012; Ogledov: 889; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

7.
Optimizacija kolesarskih stez v okviru projekta tramob
Vito Hauptman, 2012, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi je predstavljen Tramob projekt in izvedba kolesarskih stez po mestnem središču mesta Maribor. Predstavljena so navodila za projektiranje kolesarskih stez. Prikazani so načini izvedbe kolesarskih stez in predstavljeni materiali, ki so potrebni za izvedbo le teh.
Ključne besede: Prometno inženirstvo, kolesarske steze, trajnostna mobilnost, Maribor, Horizontalna signalizacija
Objavljeno: 18.09.2012; Ogledov: 1225; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

8.
Ureditev za trajnostno in sonaravno urbano mobilnost potnikov v Mestni občini Ptuj
Miha Širec, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Vse več mest se sooča z velikim porastom prometa na cestah, saj se veliko ljudi odloča za uporabo lastnih motornih prevoznih sredstev namesto trajnostnih. Zaradi vse več lastnih motoriziranih prevoznih sredstev na cestah je vse težje zagotavljati varnost in zdravje ljudi ter omejiti onesnaževanje zraka v mestih. Največji problem tipičnega srednjeevropskega mesta so močni prometni tokovi, slabo stanje cest, slaba kakovost javnega potniškega prometa in neprimerna infrastruktura za kolesarski in pešpromet. Kakovost bivanja v mestih se je tako poslabšala, saj povečano število avtomobilov in izpusti toplogrednih plinov ogrožajo varnost ljudi in onesnažujejo okolje. V diplomskem delu smo se posvetili prometni problematiki v mestni občini Ptuj. Z raziskavo obstoječega stanja smo ugotovili, da je v mestni občini Ptuj treba še veliko postoriti na področju trajnostnega razvoja. Na to kažejo tudi rezultati naše ankete, ki smo jo opravili med prebivalci mestne občine Ptuj. Nujno je treba urediti neposredne in varne kolesarske poti, ki so v zelo slabem stanju, obenem pa zagotoviti tudi vso potrebno infrastrukturo, kot so kolesarnice. Enako velja za pešpromet, ki je sicer v nekoliko boljšem stanju kot kolesarski, vendar je tudi na tem področju mogoče mnogo stvari popraviti. Pri tem mislimo predvsem na središče mesta in cono za pešce. Obvezna pa je tudi uvedba in ureditev javnega potniškega prevoza na območju mestne občine Ptuj, saj trenutno Ptuj ne pozna mestnega avtobusa.
Ključne besede: Ključne besede: mestna občina Ptuj, trajnostna mobilnost, kolesarske poti, pešpoti, javni potniški promet.
Objavljeno: 21.01.2015; Ogledov: 837; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

9.
MOBILNOST LJUDI V OBČINI MIKLAVŽ NA DRAVSKEM POLJU
Jožica Uršnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Večji del energije v Sloveniji se porabi za transport, poleg tega ima transport številne negativne vplive na ljudi in okolje. Posebno kritičen je cestni transport z osebnimi vozili. Z načrtovanjem urbane trajnostne mobilnosti se želi uvesti trajnostne oblike prevoza (javni transport in kolesarjanje). Trajnostna mobilnost pomeni zagotoviti učinkovito mobilnost za vse ljudi ob hkratnem zmanjšanju porabe neobnovljivih virov energije in negativnih okoljskih učinkov, kar se odraža v izboljšanju kakovosti življenja. Trajnostna mobilnost zahteva spoštovanje gospodarskih, socialnih in naravnih omejitev ter odgovorno ravnanje do prihodnjih generacij. V nalogi sem na primeru Občine Miklavž na Dravskem polju preučevala potovalne navade domačinov in uporabo transportnih sredstev pri vsakodnevnih opravilih (prevozi v službo in v prostem času ) in v času dopustov. Glavna ugotovitev raziskave glede mobilnosti odraslih oseb je, da večina ne uporablja javnega prevoza, čeprav je ta dobro organiziran; kljub relativno visoki ceni pogonskega goriva domačini še vedno najpogosteje uporabljajo osebni avtomobil. Tudi pri prevozih otrok v šolo prevladuje osebni prevoz ob rahlem naraščanju uporabe javnega prevoza. Večja uporaba sredstev javnega prevoza bi lahko izboljšala bivanjske pogoje domačinov.
Ključne besede: potovalne navade ljudi, promet v urbanem okolju, trajnostna mobilnost, dnevna mobilnost ljudi, mobilnost ljudi v času dopustov in počitnic, prevoz z osebnimi vozili, javni potniški prevoz.
Objavljeno: 25.08.2015; Ogledov: 567; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (700,91 KB)

10.
Analiza izposoje mestnih koles v Mariboru
Primož Burjan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Začetki sistemov izposoje koles so stari več kot pol stoletja, v zadnjem desetletju pa uspešno dopolnjujejo javni prevoz v vseh večjih evropskih in svetovnih mestih. Posamezniki se ga poslužujejo z namenom kratke vožnje in hitrejše mobilnosti od ene do druge točke, pomembna prednost pa je predvsem prihranek časa in denarja. V uvodu diplomskega dela bomo opisali problem in predstavili okolje, določili cilje, namen in poti reševanja problema. Podali bomo predpostavke in omejitve ter predstavili metode dela, s katerimi bomo prišli do želenih informacij in zaključkov. V nadaljevanju bomo predstavili vrste kolesarjenja, različne sisteme izposoje koles in njihovo zgodovino. Osredotočili se bomo tudi na sisteme izposoje koles v tujih državah ter primera dobre prakse v Ljubljani in Velenju. Podrobneje bomo predstavili obstoječe stanje sistemov izposoje koles v Mariboru. S SWOT analizo bomo izpostavili njihove prednosti, slabosti, priložnosti in pomanjkljivosti ter podali lastne predloge za rešitev problema. V zaključku bomo ocenili in vrednotili uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in možnosti nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: sistem izposoje koles, kolesarjenje, kolesarska infrastruktura, Mestna občina Maribor, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 09.08.2016; Ogledov: 455; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici