1. |
2. |
3. IZDELAVA NAČRTA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA MESTO SLOVENJ GRADECMarko Stropnik, 2010, diplomsko delo Opis: Med vzroke za omejeno mobilnost ljudi v urbanih območjih pogosto spadajo neustrezne potovalne navade ljudi, favoriziranje osebnega avtomobila, neatraktivnost javnega potniškega prometa in naraščanje mirujočega prometa. Na strokovnem področju prometnega planiranja izpostavljeni načrt trajnostne mobilnosti za mesta, potrjen znotraj Evropskega parlamenta, lokalnim nosilcem odločanja in prebivalcem mest kaže pot do boljših potovalnih možnosti.
Občinska uprava Mestne občine Slovenj Gradec se je odločila za takšen pristop reševanja prometne problematike v mestu. Priprava načrta trajnostne mobilnosti za Mestno občino Slovenj Gradec s pomočjo širše javnosti vsebuje analizo in oceno obstoječega stanja ter zastavljene cilje. Rešitev predstavljajo sklopi ukrepov trajnostne mobilnosti, ob koncu združeni v osrednji scenarij »Mobilnost za vse«. Ključne besede: prometno planiranje, trajnostna mobilnost, načrt trajnostne mobilnosti, trajnostni mestni prometni načrti, ukrepi trajnostne mobilnosti Objavljeno: 08.03.2010; Ogledov: 2728; Prenosov: 261
Celotno besedilo (11,73 MB) |
4. |
5. VARNOST KOLESARJEV V MARIBORSKI OBČINIAleksandra Gantar, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je opisan razvoj kolesarskega prometa in infrastrukture v Mestni Občini Maribor. Zaradi boljše predstave o mestu, so iz kolesarske karte Maribor odčitane dolžine kolesarskih površin. Opravljena je statistična analiza prometnih nesreč v katerih so udeleženi kolesarji ter analiza policijskih ukrepov pri kolesarjih. Opisana so prizadevanja Mestne občine Maribor, Mariborske kolesarske mreže ter Zavoda za turizem Maribor s področja kolesarskega prometa. Prikazani so ukrepi v kolesarski infrastrukturi, ki so dobra praksa v tujini in so izvedljivi v mestu Maribor. Ključne besede: varnost kolesarjev, cestni promet, kolesarske površine, trajnostna mobilnost Objavljeno: 30.08.2011; Ogledov: 1997; Prenosov: 161
Celotno besedilo (7,85 MB) |
6. Zagotavljanje trajnostne mobilnosti v Celju z integracijo električnih vozil in sončne energijeJanez Bromše, 2012, diplomsko delo Opis: Naraščanje cestnega prometa povzroča vedno večje obremenjevanje okolja, v katerem živimo. Alarmantne razmere se kažejo predvsem v mestnih središčih, ki so življenjski prostor večine prebivalcev. Poleg ekoloških so zaskrbljujoči tudi ekonomski vplivi uporabe konvencionalnih vozil. Dviganje cen nafte in njenih derivatov na svetovnih trgih vpliva na stroške mobilnosti, ki jih nosi uporabnik konvencionalnega vozila. Z zagotavljanjem trajnostne mobilnosti se ustvarjajo razmere, ki dologoročno zagotavljajo kakovostnejši življenjski prostor. S trajnostnimi ukrepi se ohranja okolje, poveča učinkovitost in zmanjšuje poraba virov. Koncept trajnostne mobilnosti smo želeli prikazati na primeru mesta Celja. Z analizo smo predvideli učinke, ki jih prinaša integracija električnih vozil in izkoriščanje sončne energije. Prišli smo do zanimivih ugotovitev, ki potrjujejo, da integracija predlagane rešitve zagotavlja razvoj trajnostne mobilnosti. Ključne besede: Električni avtomobili, fotovoltaika, onesnaževanje okolja, trajnostna mobilnost. Objavljeno: 30.09.2012; Ogledov: 1104; Prenosov: 130
Celotno besedilo (1,74 MB) |
7. |
8. Ureditev za trajnostno in sonaravno urbano mobilnost potnikov v Mestni občini PtujMiha Širec, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: Vse več mest se sooča z velikim porastom prometa na cestah, saj se veliko ljudi odloča za uporabo lastnih motornih prevoznih sredstev namesto trajnostnih. Zaradi vse več lastnih motoriziranih prevoznih sredstev na cestah je vse težje zagotavljati varnost in zdravje ljudi ter omejiti onesnaževanje zraka v mestih. Največji problem tipičnega srednjeevropskega mesta so močni prometni tokovi, slabo stanje cest, slaba kakovost javnega potniškega prometa in neprimerna infrastruktura za kolesarski in pešpromet. Kakovost bivanja v mestih se je tako poslabšala, saj povečano število avtomobilov in izpusti toplogrednih plinov ogrožajo varnost ljudi in onesnažujejo okolje.
V diplomskem delu smo se posvetili prometni problematiki v mestni občini Ptuj. Z raziskavo obstoječega stanja smo ugotovili, da je v mestni občini Ptuj treba še veliko postoriti na področju trajnostnega razvoja. Na to kažejo tudi rezultati naše ankete, ki smo jo opravili med prebivalci mestne občine Ptuj. Nujno je treba urediti neposredne in varne kolesarske poti, ki so v zelo slabem stanju, obenem pa zagotoviti tudi vso potrebno infrastrukturo, kot so kolesarnice. Enako velja za pešpromet, ki je sicer v nekoliko boljšem stanju kot kolesarski, vendar je tudi na tem področju mogoče mnogo stvari popraviti. Pri tem mislimo predvsem na središče mesta in cono za pešce. Obvezna pa je tudi uvedba in ureditev javnega potniškega prevoza na območju mestne občine Ptuj, saj trenutno Ptuj ne pozna mestnega avtobusa. Ključne besede: Ključne besede: mestna občina Ptuj, trajnostna mobilnost, kolesarske poti, pešpoti, javni potniški promet. Objavljeno: 21.01.2015; Ogledov: 1147; Prenosov: 158
Celotno besedilo (4,12 MB) |
9. MOBILNOST LJUDI V OBČINI MIKLAVŽ NA DRAVSKEM POLJUJožica Uršnik, 2015, diplomsko delo Opis: Večji del energije v Sloveniji se porabi za transport, poleg tega ima transport številne negativne vplive na ljudi in okolje. Posebno kritičen je cestni transport z osebnimi vozili. Z načrtovanjem urbane trajnostne mobilnosti se želi uvesti trajnostne oblike prevoza (javni transport in kolesarjanje). Trajnostna mobilnost pomeni zagotoviti učinkovito mobilnost za vse ljudi ob hkratnem zmanjšanju porabe neobnovljivih virov energije in negativnih okoljskih učinkov, kar se odraža v izboljšanju kakovosti življenja. Trajnostna mobilnost zahteva spoštovanje gospodarskih, socialnih in naravnih omejitev ter odgovorno ravnanje do prihodnjih generacij.
V nalogi sem na primeru Občine Miklavž na Dravskem polju preučevala potovalne navade domačinov in uporabo transportnih sredstev pri vsakodnevnih opravilih (prevozi v službo in v prostem času ) in v času dopustov.
Glavna ugotovitev raziskave glede mobilnosti odraslih oseb je, da večina ne uporablja javnega prevoza, čeprav je ta dobro organiziran; kljub relativno visoki ceni pogonskega goriva domačini še vedno najpogosteje uporabljajo osebni avtomobil. Tudi pri prevozih otrok v šolo prevladuje osebni prevoz ob rahlem naraščanju uporabe javnega prevoza. Večja uporaba sredstev javnega prevoza bi lahko izboljšala bivanjske pogoje domačinov. Ključne besede: potovalne navade ljudi, promet v urbanem okolju, trajnostna mobilnost, dnevna mobilnost ljudi, mobilnost ljudi v času dopustov in počitnic, prevoz z osebnimi vozili, javni potniški prevoz. Objavljeno: 25.08.2015; Ogledov: 755; Prenosov: 82
Celotno besedilo (700,91 KB) |
10. Analiza izposoje mestnih koles v MariboruPrimož Burjan, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Začetki sistemov izposoje koles so stari več kot pol stoletja, v zadnjem desetletju pa uspešno dopolnjujejo javni prevoz v vseh večjih evropskih in svetovnih mestih. Posamezniki se ga poslužujejo z namenom kratke vožnje in hitrejše mobilnosti od ene do druge točke, pomembna prednost pa je predvsem prihranek časa in denarja.
V uvodu diplomskega dela bomo opisali problem in predstavili okolje, določili cilje, namen in poti reševanja problema. Podali bomo predpostavke in omejitve ter predstavili metode dela, s katerimi bomo prišli do želenih informacij in zaključkov. V nadaljevanju bomo predstavili vrste kolesarjenja, različne sisteme izposoje koles in njihovo zgodovino. Osredotočili se bomo tudi na sisteme izposoje koles v tujih državah ter primera dobre prakse v Ljubljani in Velenju. Podrobneje bomo predstavili obstoječe stanje sistemov izposoje koles v Mariboru. S SWOT analizo bomo izpostavili njihove prednosti, slabosti, priložnosti in pomanjkljivosti ter podali lastne predloge za rešitev problema. V zaključku bomo ocenili in vrednotili uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in možnosti nadaljnjega razvoja. Ključne besede: sistem izposoje koles, kolesarjenje, kolesarska infrastruktura, Mestna občina Maribor, trajnostna mobilnost Objavljeno: 09.08.2016; Ogledov: 653; Prenosov: 92
Celotno besedilo (1,93 MB) |