| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA SODOBNEGA MANAGEMENTA V TRANZICIJI SLOVENSKEGA GOSPODARSTVA
Gregor Štusej, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Slovenija je pred skoraj dvema desetletjema prešla iz socializma v demokracijo in tržno gospodarstvo. Prehod oziroma tranzicija je s sabo prinesla številne spremembe, ki so močno vplivale na državo v celoti, še posebej pa na delovanje podjetij. Podjetja so izgubila več kot dvajset milijonski trg ter se morala soočiti z močno konkurenco na trgu, kjer vlada boj za preživetje. Na takšne spremembe podjetja niso bila pripravljena. Management je prevzel zahtevno nalogo, in sicer reševanje in vodenje podjetij v tem kriznem času. V delu diplomskega seminarja je najprej predstavljeno, v kakšnih razmerah so delovala podjetja pred osamosvojitvijo Slovenije, kako je potekala osamosvojitev in kaj je prinesel nov čas. V nadaljevanju je predstavljena vloga managerja, ki je imel v tranziciji slovenskega gospodarstva pomembno vlogo. Poudarjeno je sprejemanje odločitev kot eno najpomembnejših nalog managerja, ko govorimo o uspešnosti podjetja. Sprejemanje pravilnih odločitev je odvisno tudi od vrednot managerja, zato jim je namenjeno posebno poglavje. Za tem so opisani še načini vodenja, ki naj bi bili v že omenjenih pogojih najuspešnejši za podjetje. Pomembno poglavje v nadaljevanju seminarja je inovativnost v podjetju, saj imajo visoko razvite države evidentno visoko stopnjo inovativnosti v podjetjih. Tu je predstavljeno, kako lahko managerji vplivajo na povečanje stopnje inovativnosti in inovacijska politika v Sloveniji. Na kocu diplomskega seminarja so prikazani še izsledki ankete, opravljene med posamezniki v običajnem vsakdanjem okolju, odgovarjali pa so na vprašanja o uspešnosti dela slovenskih managerjev, o visokih nagradah, ki si jih izplačujejo in o bivšem sistemu.
Ključne besede: tranzicija, management, krizni management, vrednote, inovativnost, socializem, tržno gospodarstvo, odločanje
Objavljeno: 21.12.2010; Ogledov: 1461; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

2.
3.
4.
KONCEPT UNIVERZALNEGA TEMELJNEGA DOHODKA V TRŽNEM GOSPODARSTVU
Leon Ritovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Univerzalni temeljni dohodek (UTD) predstavlja prenovo socialne države. Vsem upravičencem nepogojno prinaša materialno osnovo za življenje. UTD je pomemben člen pri prilagoditvi na različne spremembe, ki jih prinaša informacijska družba. UTD bi poenostavil obstoječ sistem socialne države. V okviru argumentacije UTD je bil naš namen razčistiti določena vprašanja, ki jih poraja tržno gospodarstvo. Prvo večje vprašanje je samoumevna gospodarska rast. Ta povzroča nepopravljive družbene in ekološke posledice, zato je nujno preoblikovanje obstoječega ekonomskega razvoja. Naslednje vprašanje je analiza pojma dela, pri kateri smo ugotovili, da delo ni enopomenska beseda. Podobno je s pojmom brezdelja, ki ga ne moremo stereotipno označiti kot družbeno škodljivega. Nakazali smo različne trende, ki vplivajo na brezposelnost. UTD ljudi ne stigmatizira in nanje ne vrši psihičnega pritiska, s tem pa ugodno vpliva na njihov razvoj in ustvarjalnost. Po drugi strani pa se pojavlja nevarnost, da bi UTD povzročil neaktivnost ljudi, izogibanje družbeno koristnemu delu in marginalizacijo ranljivih družbenih skupin. Upoštevajoč izračune za Slovenijo se lahko sklepa, da je UTD v tej državi za leto 2008 finančno izvedljiv. Glede na ekonomsko razvitost in statistične podatke bi Slovenija lahko postala ena prvih držav, ki bi uvedla UTD za vse prebivalce. Sistem UTD v Sloveniji je po omenjenem izračunu od sedanjega sistema javnofinančno ugodnejši.
Ključne besede: tržno gospodarstvo, univerzalni temeljni dohodek, gospodarska rast, okolje, delo, odgovornost, brezdelje, brezposelnost, neenakost, revščina, UTD v Sloveniji
Objavljeno: 13.12.2012; Ogledov: 1128; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (491,95 KB)

5.
6.
7.
Whither economics? A checklist for change
Robert G. Dyck, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper provides an overview of the failure of market-based economics and offers a checklist for change, starting with a revised scientific approach based on complexity, fractal geometry, and systems theory. The paper argues that rationality is defined as much-if not more than-by caring and collaboration as by self-interest. It also argues for greater economic democracy, community based-entrepreneurship, scale neutrality, and greater adaptive resilience to perturbations. In conclusion, the paper urges a cautious but persistent approach to the problem of cultural adaptation to a changed system.
Ključne besede: ekonomske teorije, demokracija, podjetništvo, tržno gospodarstvo, podjetje, teorija, teorija sistemov, ekonomija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 157; Prenosov: 8
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Sodelovanje med marketingom in R&R pri razvoju in uvajanju novih izdelkov
Bruno Završnik, Vinko Zupančič, 1998, izvirni znanstveni članek

Opis: Uspeh podjetja na današnjih zahtevnih trgih je v veliki meri odvisen od sodelovanja med marketingom in R&R. Marketing in R&R si delita odgovornost za postavljanje ciljev razvoja novih izdelkov, iskanje možnosti za nove generacije izdelkov, nove oblike izdelkov, za razumevanje in zadovoljevanje potreb odjemalcev. Formalno in neformalno sodelovanje med marketingom in R&R samo po sebi še ne prispeva k uspešnemu razvoju in uvajanju novih izdelkov na trg. Vodstvo podjetja mora podpirati takšno sodelovanje in motivirati zaposlene v R&R in marketingu za doseganje skupnih ciljev. Primer uspešnega sodelovanja med marketingom in razvojem je podjetje Notranja oprema, kjer so skupaj razvili nove izdelke in tako pridobili konkurenčno prednost na trgu.
Ključne besede: ekonomija, tržno gospodarstvo, trženje, podjetja, izdelki, konkurenčnost, raziskave in razvoj
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 410; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Tržna naravnanost podjetij v Sloveniji - realnost ali fikcija?
Boris Snoj, Vladimir Gabrijan, 1998, izvirni znanstveni članek

Opis: Rezultati raziskave kažejo, da so pri poslovanju podjetij v Sloveniji prisotne različne miselne naravnanosti. Nedvomno prevladujejo zaprti tipi naravnanosti. Rezultati raziskave potrjujejo, da se podjetja pogosto obnašajo "zaprto" tudi v položajih, ko je okolje izrazito konkurenčno ter odprto za spremembe. Opozoriti kaže, da takšno okolje običajno izloča neprilagodljive oziroma manj sposobne udeležence. Skoraj polovica generalnih direktorjev proučevanih podjetij ni zadovoljna z doseženo stopnjo tržne naravnanosti svojih podjetij. Najpomembnejši oviri pri uveljavljanju tržne naravnanosti so "omejeni finančni viri" in "navade iz preteklosti". Zastavimo si lahko vprašanje, ali so v raziskavi ugotovljene poslovne naravnanosti primerne procesom prehajanja v tržno gospodarstvo. Prav zaradi tega bi bilo s ponavljanjem tovrstnih raziskav zanimivo ugotavljati trende miselnih naravnanosti v podjetjih v Sloveniji.
Ključne besede: trženje, tržno gospodarstvo, poslovanje podjetja, trg, tranzicija, Slovenija, rezultati raziskave
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 441; Prenosov: 22
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Učinki privatiziranja in neposrednih tujih vlaganj na nekatere marketinške aktivnosti podjetij v Sloveniji
Damijan Mumel, Matjaž Iršič, 1998, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je predstavljen del rezultatov mednarodnega raziskovalnega projekta, katerega začetak sega v leto 1995 in je trenutno v sklepni fazi. Osnovni namen raziskave je bil proučevanje vpliva procesa privatiziranja in neposrednih tujih vlaganj na marketinške startegije podjetij v državah v tranziciji. V raziskavo so bile vključene naslednje države: Madžarska, Poljska, Bolgarija in Slovenija, kot koordinatorji projekta pa so sodelovali profesorji z Univerze Aston v Birminghamu (Velika Britanija) in Univerze v Dublinu (Irska). V Sloveniji so bila vključena v raziskavo vsa podjetja z več kot 20 zaposlenimi. Razdelili smo jih v pet kategorij glede na stanje lastništva v času izvedbe raziskave: (a) podjetja, ki so bila še vedno v družbeni lasti, (b) podjetja, ki so bila tik pred končanim procesom lastninjenja, (c) bivša družbena podjetja, ki so že bila privatizirana, (č) podjetja z neposrednimi tujimi vlaganji, (d) podjetja, ki so že od nastanka v zasebni lasti. Cilj prispevka je predstaviti razlike med petimi kategorijami podjetij glede na stopnjo strinjanja menedžerjev s trditvami, ki se nanašajo na nekatera področja aktivnosti marketinga (organiziranje in vodenje aktivnosti marketinga, marketinški informacijski sistem, ponudba, trg in startegije) v njihovih podjetjih.
Ključne besede: trženje, tržno gospodarstvo, tuje neposredne naložbe, strategija trženja, podjetja, lastninjenje, Slovenija, rezultati raziskave
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 354; Prenosov: 16
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici