1. Vzpostavitev spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskih številkTina Potisk, 2018, magistrsko delo Opis: Osrednji cij naloge je preverjanje poslovne ideje vzpostavitve spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskh številk. S tem namenom je v osredju izdelava poslovnega načrta, ki bi zajemal vse pomembne točke za vzpostavitev podjetja. V prvem koraku smo opravili raziskavo trga s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 527 anketirancev (95 % žensk) s povprečno starostjo 35,5 let, pri čemer smo večji del vprašalnika namenili anketiracem, ki kupujejo oblačila večjih konfekcijski številk. Na podlagi rezultatov tržne raziskave in poslovnega načrta ugotavljamo, da na slovenskem trgu primanjkuje ponudbe oblačil večjih konfekcijskih številk. Prav tako ugotavljamo, da je spletna trgovina primeren način za prodajo oblačil večjih konfekcijskih številk in da nakup preko spleta omogoča zasebnost, boljše počutje in prilagodljivost kupcu. Rezultati kažejo, da je anketirancem najbolj pomemben širok nabor oziroma velika izbira oblačil. Pomembnost cene in kakovosti pa smo ocenili s podrobno oceno. Poslovni model »dropshipping« se ni pokazal kot najbolj primeren način nabave za našo poslovno idejo.
Ključne prednosti podjetja so njegova majhnost, saj lahko hitro sprejemamo poslovne odločitve, se prilagajamo potrebam trga in spreminjamo strategijo glede na povratne informacije kupcev, podjetje že ima obstoječo spletno trgovino, ki uspešno posluje, zato so izkušnje v tem kontekstu pozitivna prednost. Prav tako je prednost v širokem krogu potencialnih strank, saj je žensk, ki nosijo oblačila v velikosti L (42) ali večje, v Sloveniji veliko. Slabosti podjetja so predvsem v nerazpoznavnsti na trgu, veliki konkurenci, možnosti večjega števila reklamacij in drugimi začetniškimi težavami, za katere pa smo poiskali možne rešitve.
Ugotavljamo, da ima podjetje oziroma spletna trgovina z oblačili večjih konfekcijskih številk dobro priložnost, da kot manšje podjetje vstopi na trg in se uveljavi kot zaupanja vredna spletna trgovina.Temeljno hipotezo naloge, ki pravi »Poslovna ideja vzpostavitve spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskih številk je primerna za slovenski trg in potencialno uspešna«, lahko potrdimo. Ključne besede: poslovni načrt, tržna raziskava, spletna trgovina, oblačila večjih konfekcijskih številk Objavljeno v DKUM: 22.10.2018; Ogledov: 1865; Prenosov: 209
Celotno besedilo (895,52 KB) |
2. TRŽENJE TELEGRAMA NA SLOVENSKEM TRŽIŠČUMirjana Bosnić, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na trženje telegrama ob rojstvu otroka, in sicer v kontekstu mladega podjetja, ki namerava vstopiti na slovenski trg s tovrstno dejavnostjo. S pomočjo teoretičnega pregleda in raziskave trga želimo pomagati podjetju, saj želi prenoviti omenjeno storitev tako, da bo ta dobila povsem novo podobo in vplivala na večjo konkurenčnost in prepoznavnost telegrama. V prvem delu diplomskega dela ponudimo teoretični pregled poglavitnih trženjskih konceptov in pregled razvoja trženja, s poudarkom na trženjskem načinu razmišljanja v 21. stoletju. V drugem delu gre za empirično raziskovanje problema, pri tem je poglavitni namen raziskave mnenje ljudi, zato je bila metoda dela namenjena zbiranju informacij v čim širšem krogu, kar je bilo doseženo s spletno anketo. Analiza temelji na 118 izpolnjenih anketnih vprašalnikih. Rezultati raziskave so služili za oblikovanje priporočil in smernic pri trženju telegrama ob rojstvu otroka. Na podlagi ugotovitev raziskave smo ugotovili, da je telegram najbolj razširjen med kupci ženskega spola. Kar zadeva mnenje kupcev o storitvi, smo ugotovili, da približno ena tretjina anketirancev meni, da gre pri pošiljanju telegrama za lepo darilo mamici in novorojenčku in da gre za zelo lepo tradicijo. Pri raziskavi trga smo ugotovili, da je Pošta Slovenije vsekakor nevaren konkurent, saj praktično ne potrebuje reklame, ker je ljudem vcepljena v podzavest. Podjetje mora tako vlagati v aktivnosti za povečanje prepoznavnosti podjetja in natančno preučiti ponudbo Pošte Slovenije. Glede na hiter razvoj informacijske družbe in uporabe interneta za spletno nakupovanje zna biti digitalizacija naročanja poglavitna konkurenčna prednost podjetja. Obenem smo ugotovili, da potrošniki ne naročajo telegrama prek mobilne aplikacije. Ključne besede: trženje, temelji tržni koncepti, telegram ob rojstvu otroka, tržna raziskava, spletno nakupovanje Objavljeno v DKUM: 23.06.2015; Ogledov: 1375; Prenosov: 166
Celotno besedilo (1,23 MB) |
3. RAZVOJ POSLOVNE STRATEGIJE PODJETJA LINPAC PACKAGING D.O.O.Gašper Osredkar, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Linpac Packaging d.o.o. v povezavi s strateškim marketingom. Sestavljena je iz treh sklopov poglavij, ki sestavljajo teoretični del, (iz) empiričnega dela ter predlogov za izboljšave v podjetju.
V teoretičnem delu smo preučili osnove strategije in temeljne pojme marketinga. Prav tako smo pregledali potek oblikovanja strategij marketinga ter se podrobneje seznanili s tržnimi raziskavami, ki smo jih uporabili v empiričnem delu naloge.
V slednjem smo najprej predstavili podjetje Linpac Packaging d.o.o., pregledali obstoječe stanje podjetja v povezavi z marketingom ter izpostavljenimi problemi in pripravili SWOT analizo podjetja. Prav tako smo v empiričnem delu analizirali podatke anketnega vprašalnika, ki je pokazal potrošnikove navade glede nakupovanja mesa, mesnih ter delikatesnih izdelkov glede na izbiro med strežno linijo (s postrežbo zaposlenih) in izbiranjem istovrstnih, predpakiranih prehranskih izdelkov v vitrinah. Pred tem smo pregledali sekundarne vire in izpostavili uporabne obstoječe analize.
V zadnjem delu naloge smo zapisali sklep analize in podali predloge za izboljšavo, ki bi podjetju Linpac Packaging d.o.o. lahko pomagali doseči zastavljene cilje. Najprej smo navedli potencialne razloge za rast embalaže za predpakiranje. Prvi razlog smo našli v povečani ponudbi mesa, mesnih ter delikatesnih izdelkov s strani predelovalcev v sorazmerju povečave vitrin v trgovinah s strežno linijo. Drugi razlog predstavlja povezava med kvaliteto in ceno izdelkov, tretjega pa prihod tujih trgovskih verig.
Kot predloge za izboljšavo v podjetju Linpac Pacakging pa smo izpostavili analizo zunanjega okolja (mikro okolja), ločitev nabave od prodaje, ponovno ocenitev in rekonstrukcijo ciljnih trgov ter postavitev novih marketinških strategij. Ključne besede: strategija, marketing, tržna raziskava, SWOT analiza, embalaža Objavljeno v DKUM: 28.05.2015; Ogledov: 1988; Prenosov: 56
Celotno besedilo (1,09 MB) |
4. Izdelek Bref-NEO na kitajskem trgu leta 2050Drago Kuster, 2014, diplomsko delo Opis: Dandanes je vse večji problem, kako prodati svoj izdelek. Kaj šele ta zahteva predstavlja v velikih korporacijah, kot je Henkel. Ta velika podjetja ne gledajo samo 5 let v prihodnost, ampak načrtujejo razvoj in prodajo izdelkov za 30 ali 40 let vnaprej. Mene predvsem zanima, kako bi se obnašal izdelek Bref-NEO na kitajskem trgu v letu 2050. Pri razvoju tega izdelka sem z inovativno idejo tudi sam aktivno sodeloval in se udeležil tekmovanja Henkel Innovation Challenge 6 ter na tekmovanju v Shanghaiju na Kitajskem zastopal Slovenijo. Ključne besede: inovacija, razvoj novega izdelek, finančni preračun prihodkov in odhodkov, kitajski trg, tržna raziskava, strategija trajnostnega razvoja Objavljeno v DKUM: 11.12.2014; Ogledov: 1186; Prenosov: 79
Celotno besedilo (1,75 MB) |
5. VPLIV OGLAŠEVANJA HRANE DOMAČIH ŽIVALI NA NAKUPNE NAVADE LASTNIKOV DOMAČIH ŽIVALIMaja Pangerc, 2014, diplomsko delo Opis: Po besedah trženjskih strokovnjakov in strokovnjakinj (Vukasović) se trženje tako v teoriji kot v praksi zadnja leta sooča z ogromnimi spremembami. Te spremembe so posledica turbulentnega okolja, ki se mu podjetja želijo v največji meri prilagoditi. Zaradi napredka informacijske tehnologije (internet), globalizacije in soodvisnosti panog je okolje v zadnjih letih razburkano kot že dolgo ne. Najpogostejša definicija oglaševalskih strokovnjakov se glasi: »Oglaševanje je plačana, skozi medij posredovana oblika komunikacije prepoznavnega izvora, oblikovana, da prepriča prejemnika, da nekaj stori, bodisi takoj, bodisi v prihodnosti.«
V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili bistvene pojme, ki definirajo trženje. Kaj trženje sploh je, oglaševanje, kako izvedemo segmentacijo trga, kakšen trženjski splet poznamo, vedenje odjemalcev in podobno.
V raziskovalnem delu smo se lotili problema, kako povečati prodajo pasje hrane, ki jo priporočajo strokovnjaki. Zanimalo nas je, ali bi bilo oglaševanje v splošnih medijih prava rešitev. Prišli pa smo do ugotovitev, da oglaševanje pasje hrane, priporočene s strani strokovnjakov, v splošnih medijih ne bi doseglo želenih rezultatov. Kot vidimo iz raziskave, na lastnike psov ne vplivajo in tudi ne bi vplivali oglasi, ampak jim več pomeni mnenje strokovnjaka in izkušnje svojih bližnjih in prijateljev. Zato smo predlagane rešitve oblikovali v individualen marketinški pristop, kjer je bistvo v dialogu med kupcem in ponudnikom, in kjer se ponudnik trudi pridobiti in obdržati zadovoljne kupce. Izvedli smo trženjsko raziskavo, s katero smo pridobili odgovore na raziskovalna vprašanja in s pridobljenimi rezultati oblikovali predlagane rešitve. Priznati moramo, da se nekateri rezultati razlikujejo od predvidenih. Za rešitev smo predlagali izpeljati promocijske akcije, na katerih se osvešča lastnike psov o pomenu zdrave prehrane, hkrati pa bi izvedli še nagradno igro, v kateri bi pridobili kontakte sodelujočih in jim po elektronski pošti posredovali tedenske/mesečne novice, akcije, različne popuste itd. Predlagali smo tudi, da stalne stranke obdržimo s povrnjenim x% bonom, ki ga unovčijo ob naslednjem nakupu. Kupce pa bi pridobili in obdržali tudi z izdajo lastne kinološke revije, v kateri bi si kupci s pravilno izpolnjenim nagradnim kuponom pridobili določen popust. Ključne besede: trženje, oglaševanje, tržna raziskava, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 19.11.2014; Ogledov: 1826; Prenosov: 225
Celotno besedilo (1,80 MB) |
6. RAZISKAVA TRGA ZA UVEDBO NOVEGA IZDELKA V PODJETJU TENVIP D.O.O.Rok Nemec, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga opisuje raziskavo trga za uvedbo novega izdelka na tržišče. V teoretičnem delu smo predstavili pomembna poglavja, kot so trženje, raziskava trga, tržno komuniciranje, uvajanje novega izdelka na trg ter življenjski ciklus novega izdelka.
V praktičnem delu smo na kratko predstavili podjetje in njegov novi izdelek ter izvedli tržno raziskavo, v kateri je sodelovalo 80 anketirancev. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke, ki so nam omogočili analizo.
Analiza nam je pomagala začrtati smernice in predloge, ki smo jih zapisali v zaključku. To so predvsem smernice glede tržnih kanalov, predlaganih sprememb na izdelku ter določanja cen. Ključne besede: Trženje, tržna raziskava, poročni konfeti, tržno komuniciranje, nov izdelek. Objavljeno v DKUM: 17.01.2014; Ogledov: 2587; Prenosov: 284
Celotno besedilo (913,06 KB) |
7. IZBOLJŠANJE PROCESA UVAJANJE NOVEGA IZDELKAAlenka Robnik, 2013, diplomsko delo Opis: Pri uvajanju novega izdelka na trg je potrebno paziti, da so v kar največji meri upoštevani vsi koraki. Z upoštevanjem zadovoljstva uporabnikov, analizo konkurenčnih prednosti in celovitega pojmovanja kakovosti je verjetnost za uspeh na trgu zagotovo večja. Ne smemo pozabiti tudi na dan potem. Iz tega vidika je poznavanje načinov za ohranitev kupca posebnega pomena. Po tako opravljenih osnovnih korakih, lahko nadalje razvijamo procese uvedbe izdelka s pomočjo določitve ključnih dejavnikov o izdelku samem in določitve dodatnih komponent, katere je potrebno podrobno preveriti. Te se navezujejo predvsem na izbiro dobavitelja, kakovost, časovne okvirje, finančne zmogljivosti ter realna pričakovanja. Hkrati moramo odločitve spremljati, analizirati ter po potrebi korigirati. Na primeru uvedbe novega izdelka dokupnega programa Gorenje smo praktično prikazali kako se podjetje poslužuje posameznih faz v procesu in ugotovili, da se praksa in teorija v resnici dopolnjujeta. Glede na izdelek, tržno moč podjetja in časovne okvirje, se posamezne teoretične faze uvedbe izdelka prilagajajo situaciji. Določeni koraki se lahko opustijo in določeni prilagodijo. Hkrati pa je na primeru jasno razvidno, da se vselej zasleduje cilj uvesti izdelek v kakovosti in na način, da se zadovoljijo pričakovanja tako končnih uporabnikov kot deležnikov v podjetju. In Gorenje je pri uvajanju izdelkov malih gospodinjskih aparatov uspešno. Ključne besede: tržna raziskava, zadovoljstvo uporabnika, celovita kakovost, konkurenčna prednost, mali gospodinjski aparati Objavljeno v DKUM: 14.10.2013; Ogledov: 1892; Prenosov: 145
Celotno besedilo (1,01 MB) |
8. TRŽENJE IZDELKOV NA KMETIJI SELIŠNIKBarbara Petek, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje trženje izdelkov na kmetiji Selišnik, kjer se ukvarjajo z razsekom in predelavo mesa, z izdelavo ter prodajo suhomesnatih izdelkov. Njihova ponudba je osredotočena na prodajo Zgornjesavinjskega želodca, zaščitenega z geografsko označbo.
V diplomskem delu smo obravnavali težave na področju trženja njihovih izdelkov. Želeli smo izvedeti, kakšna je prepoznavnost kmetije Selišnik in spoznati splošne navade potrošnikov pri nakupovanju suhomesnatih izdelkov.
Teoretični del naloge temelji na preučevanju teorije in prakse marketinga s pomočjo preučevanja obstoječe literature.
Raziskovalni del naloge temelji na izvedbi in analizi tržne raziskave.
V uvodnem delu diplomske naloge smo si zastavili štiri raziskovalna vprašanja, na katere smo s pomočjo analize izpolnjenih anketnih vprašalnikov dobili odgovore.
V zaključnem delu naloge so poleg odgovorov na naša raziskovalna vprašanja predstavljena priporočila kmetiji Selišnik za izboljšave na področju trženja njihovih izdelkov. Ključne besede: Trženje, tržno komuniciranje, marketinški splet 4P, suhomesnati izdelek, tržna raziskava, zgornjesavinjski želodec z geografsko označbo Objavljeno v DKUM: 17.07.2013; Ogledov: 2300; Prenosov: 214
Celotno besedilo (1,40 MB) |
9. ZADOVOLJSTVO STRANK S STORITVAMI V AVTOMOBILSKEM SERVISUIrena Miklavčič, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se ukvarjamo z zadovoljstvom strank s storitvami v avtomobilskem servisu. V uvodu je predstavljena vsebina diplomske naloge. Nadalje, v teoretičnem delu smo pojasnili, opredelili storitev, kakovost storitev, na kratko smo predstavili storitve avto servisnega podjetja, pričakovanja in zadovoljstvo strank, metode merjenja zadovoljstva strank.
Sestavni del diplomskega dela je praktično izvedena raziskava zadovoljstva med strankami, ki so koristile servisne storitve podjetja XY. Sledi analiza, interpretacija rezultatov in ugotovitve ter predlogi za rešitve. Ključne besede: zadovoljstvo strank, trženje storitev, kakovost, tržna raziskava. Objavljeno v DKUM: 16.07.2013; Ogledov: 1183; Prenosov: 164
Celotno besedilo (87,24 KB) |
10. OUTSOURCING V MEDICINSKO ESTETSKEM CENTRU PERFECT BODYJasna Stanković, 2013, diplomsko delo Opis: Besedna zveza zunanje izvajanje izhaja iz besede “outsourcing” in je izpeljanka iz besedne zveze “outside resource using”. Zunanje izvajanje podjetja največkrat uporabljajo takrat, kadar želijo nedonosne sektorje v podjetju izločiti, da se lahko posvetijo svoji poglavitni dejavnosti, za katero so specializirani in s katero si pridobivajo konkurenčne prednosti na ciljnem trgu. To storijo tako, da te sektorje prenesejo na tretjo osebo. Tako lahko podjetje povečuje svoj tržni delež in postane vodilno na svojem področju.
Slovenija sledi svetovnim trendom in tako veliko podjetij prepušča postranske sektorje malim specializiranim podjetjem, zato da bi omogočili svoj notranji in zunanji razvoj. Zunanji izvajalci so fleksibilni, specializirani in prilagodljivi, zato lahko storitev opravijo veliko boljše in ceneje.
Ena od postranskih storitev je tudi delo v pralnici, ki pa je pri nas trenutno dokaj nerazvito, vendar zelo obetavno za prihodnost, ker lahko mnogim podjetjem ponudi odlične poslovne priložnosti.
Ker so pogoji za hitri razvoj novega specializiranega podjetja idealni, se lahko na tržišču kaj hitro pojavi nov, inovativen poslovnež, ki bo storitve pranja ponudil po zelo ugodni ceni in prevzel vodilni položaj na trgu. Ključne besede: outsourcing, zunanje izvajanje dejavnosti, pralnica, čistilni servisi, podjetje, mala
podjetja, estetsko medicinski centri, raziskava trga, tržna niša, analiza stroškov. Objavljeno v DKUM: 03.04.2013; Ogledov: 1539; Prenosov: 146
Celotno besedilo (542,25 KB) |