| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 328
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetja
Alenka Naglič, 2020, doktorska disertacija

Opis: Sodobni čas zaznamujejo nenehne spremembe, ki se odražajo tako na družbenem kot ekonomskem področju. Še posebej dinamične so na področju mednarodnega poslovanja. Hitro spreminjanje tržnega in institucionalnega okolja, tehnološki napredek ter razgibana struktura trgov silijo podjetja, ki želijo preživeti in ustvarjati pogoje za rast, k dinamični čeznacionalni širitvi poslovanja. Stagniranje gospodarske rasti v evroobmočju in EU poraja številna vprašanja o možnostih izbire strategij rasti slovenskih podjetij ter nadomestitve zmanjšanega povpraševanja po njihovih izdelkih in storitvah v evroobmočju in EU. Temeljni cilj doktorske disertacije je usmerjen v ugotavljanje, kako se na dinamične procese globalizacije, pospešene internacionalizacije in liberalizacije poslovanja odzivajo slovenska podjetja, ki so umeščena v domači institucionalni okvir (post)tranzicije gospodarskega sistema in institucij. Doktorsko disertacijo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se, po uvodni opredelitvi raziskovalnega področja oziroma problema, ki je usmerjen v pretirano izvozno odvisnost slovenskih podjetij od le nekaj držav, najpomembnejših izvoznih partneric ter relativno slabe razpršenosti izvoznih aktivnosti na strateške, hitro razvijajoče se trge držav skupine BRIK, kot tudi druge trge hitro razvijajočega se posameznega nacionalnega gospodarstva oziroma regij, v drugem poglavju disertacije osredinjamo na navedbo ključnih značilnosti fenomena globalizacije in internacionalizacije, razčlenjujemo regionalizacijo svetovnega gospodarstva, pojasnimo teoriji oziroma modela internacionalizacije, in sicer model iz nabora klasičnih stopenjskih modelov internacionalizacije – t. i. uppsalski model ter novodobni model globalno rojenih podjetij. Tretje poglavje je namenjeno pregledu literature s področja izdelčne in tržne diverzifikacije. Slednja je tudi osrednja tema doktorskega dela. Po pregledu temeljnih strategij rasti podjetja in opredelitvi pojma diverzifikacije se usmerimo v preučevanje znanstvenih dognanj o motivih za tržno diverzifikacijo poslovanja ter tveganja, ki ga omenjena strategija predstavlja podjetjem. Razdelek vključuje razčlenjevanje odnosa med tržno diverzifikacijo in uspešnostjo podjetja ter ugotavljanje strateških prednosti podjetij, ki izhajajo iz izdelčne in tržne diverzifikacije tudi v povezavi s povezljivostjo tehnologij, ki omogočajo hiter pretok podatkov in informacij ter s tem lažje premagovanje časovnih in krajevnih vrzeli. V četrtem poglavju na podlagi teoretičnih izhodišč strnemo posamezne vsebine ter sintetiziramo teoretični model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetja. Podjetja, ki želijo dosegati optimalne poslovne rezultate, so bila od nekdaj postavljena pred številne pomembne strateške izzive in sprejemanje odločitev, ki so v sodobnem času pospešene globalizacije trgov, naraščajoče prisotnosti in krepitve moči gospodarstva v razvoju, hitrega razvoja digitalizacije in drugih tehnoloških novosti še pridobile na zahtevnosti in pomenu. Čeprav so nacionalne meje še vedno ovira pri mednarodnem poslovanju, globalizacija trgov podjetja vse bolj spodbuja k širitvi poslovnih aktivnosti na tuje trge. V empiričnem delu doktorske disertacije, ki je razdeljen na kvalitativni in kvantitativni del raziskave, preverjamo osem hipotez. Na podlagi kvalitativnega dela empirične raziskave ugotavljamo, da se narava tržnih priložnosti od trga do trga bistveno razlikuje, kar od podjetij zahteva veliko mero prilagodljivosti in iznajdljivosti pri poslovanju. Učinkovit poslovni model mora biti oblikovan tako, da podjetju v vse bolj policentrično naravnanem svetu zagotavlja mednarodno in hkrati lokalno prepoznavnost ter poslovno uspešnost. Rezultati študije primerov potrjujejo, da se slovenska podjetja soočajo s težavami pri sledenju spremembam v globalnem okolju, kar se odraža tudi v težavah pri prilagajanju njihovih poslovnih modelov delovanja in absorpcijske sposobnost
Ključne besede: gospodarska tranzicija, tržna rast podjetja, tržna diverzifikacija, netradicionalni tuji trgi, hitro razvijajoče se države, industrija 4.0, izvozna uspešnost
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 84; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

2.
Razmerje med ekonomsko močjo in političnim vplivom globalnih korporacij
Gašper Krklec, 2020, diplomsko delo

Opis: Velike korporacije imajo pri doseganju zadanih ciljev ne le ekonomske, konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz ekonomij obsega, monopolnih položajev, globalnih omrežij in lastništva nad redkimi viri, ampak tudi prednosti iz naslova državnih subvencij, večje verjetnosti davčnih in regulativnih olajšav in verjetnosti prejema državnih pogodb. Ugotavljamo, da se tržna koncentracija v zadnjih dveh desetletjih tendenčno povečuje v večini gospodarskih sektorjev, kar ima neposredni vpliv na podjetniško dinamiko, tržno moč največjih globalnih korporacij in povečano dohodkovno neenakost. Ekonomska moč, ki jo generirajo največje korporacije, ima neposredni vpliv tudi na obseg političnih aktivnosti znotraj korporacij, s katerimi si korporativni velikani dodatno podredijo poslovno okolje, v katerem operirajo. Tako se po Zingalesu (2017) sklene začaran krog, v katerem se denar uporablja za pridobivanje politične moči, politična moč pa za povratno množenje ekonomske moči. Zaradi vedno večjega vpliva, ki ga imajo globalne korporacije na mednarodni ravni in v sami spletni sferi, je ohranjanje odprtega, konkurenčnega okolja ključno.
Ključne besede: globalizacija, korporacije, lobiranje, tržna koncentracija, tehnologija
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 103; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (937,99 KB)

3.
Tržna moč ameriških tehnoloških koncernov
Gregor Miklavčič, 2019, diplomsko delo

Opis: Na tehnološkem področju pet največjih podjetij označuje strukturne, vedenjske in organizacijske vzorce, ki odstopajo od konkurenčnega okolja. Nosilci ekonomske politike in mnogi potrošniki se zato pritožujejo nad velikimi tehnološkimi korporacijami, ki imajo veliko tržno moč, povzročajo odvisnost, cenzurirajo svobodo govora in ne plačujejo uporabnikom za trženje njihovih podatkov. Toda če bi porabniki imeli dobre alternative bi mogoče zamenjali platformo, če bi podjetje ponujalo slabe izdelke ali storitve. Vendar v večini primerov porabniki nimajo dovolj dobrih alternativ. Tehnološka podjetja imajo tako zaradi učinka omrežij izrazito prednost pred konkurenti. Facebook bi bil dolgočasen, če bi imel majhno število uporabnikov. Google bi bil neuporaben, če bi se spletna mesta izločila iz indeksnih storitev. Amazon bi izgubil precejšnjo moč, če bi prodajalci zavrnili sodelovanje in ne bi prodajali svojih izdelkov na njegovi platformi. Zato se vse pogosteje pojavlja vprašanje, kako uspešno regulirati sodobna tehnološka podjetja. V diplomskem delu obravnavamo nekatere regulacijske rešitve, ki jih razumemo kot poskus zagotavljanja zadostne konkurence v tehnološkem sektorju.
Ključne besede: Tržna moč, tržna dominanca, tehnološki giganti, regulacija.
Objavljeno: 12.12.2019; Ogledov: 394; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

4.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalnice
Janja Benkovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev.
Ključne besede: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno: 06.12.2019; Ogledov: 358; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (647,90 KB)

5.
Avtomobilsko kasko zavarovanje v sloveniji: koncentracija in dejavniki sklepanj zavarovanj
Žiga Legnar, 2019, magistrsko delo

Opis: Slovenski zavarovalni trg je relativno dobro razvit, še posebej na področju premoženjskih zavarovanj, kamor spada tudi avtomobilsko zavarovanje oziroma avtomobilsko kasko zavarovanje, ki ga v nalogi podrobneje analiziramo. V času po svetovni finančni krizi so vplive občutile tudi zavarovalnice. V Sloveniji se je zavarovalni sektor najbolj soočil s krizo v letu 2009. Glede na to, da gre v primeru zavarovanja pravzaprav za dobrino, ki se je potrošnik v času varčevanja in finančne stiske v povprečju hitreje odreče je zavarovalniški trg bil še posebej izpostavljen negativnim trendom. V magistrski nalogi smo ugotavljali vpliv krize na zavarovalniški trg predvsem na področju kasko zavarovanj ter stanje trga v preučevanem obdobju, ki zajema leta od 2006 do 2017. Naloga je razdeljena na dva dela, v teoretičnem smo predstavili koncept zavarovanja in dejavnike na zavarovalniškem trgu, ki so povezani s sklepanjem zavarovanj. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo, ki je temeljila na več različnih analizah. Preučevali smo slovenski zavarovalni trg v obdobju 2006-2017, njegovo strukturo ter podrobnejše stanje na trgu avtomobilskih kasko zavarovanj. Ovrednotenje vpliva krize, predvsem po letu 2009 in vse do danes, smo predstavili s pomočjo statističnih podatkov. V nadaljevanju smo analizirali tudi tržno koncentracijo zavarovalnic na področju avtomobilskega kasko zavarovanja. V zadnjem delu pa smo izvedli analizo rezultatov, pridobljenih s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen respondentom s kasko zavarovanjem. Raziskava je pokazala, da so bili v preučevanem obdobju zaznani negativni trendi v rasti zavarovalne premije, kot tudi v deležu avtomobilskih kasko zavarovanj. Stanje se je pričelo popravljati v letu 2015. V zadnjih dveh letih pa je že razvidno, da zavarovalniški trg okreva, saj je že zaznana rast. Tudi na področju avtomobilskih kasko zavarovanj se kljub upadu, delež viša, kar nakazuje, da kasko zavarovanje ponovno pridobiva na pomenu. Tržna koncentracija je pokazala visoko koncentracijo trga oziroma zelo koncentriran trg. Rezultati anketnega vprašalnika pa so pokazali, da so respondentom kriteriji, na podlagi katerih se odločajo za kasko zavarovanje pomembni in, da kljub temu, da ne gre za obvezno zavarovanje, zanje predstavlja predvsem varnost, kar je tudi bistven pomen tega zavarovanja. Z raziskavo smo ponudili vpogled v stanje na trgu avtomobilskega kasko zavarovanja v Sloveniji za preučevano obdobje ter obenem predstavili podlago za predvidevanje prihodnjega stanja na tem področju.
Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, kasko zavarovanje, škoda, tržna koncentracija, zavarovalna premija
Objavljeno: 22.10.2019; Ogledov: 308; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Tržna analiza in razvoj rezalno-cepilnega stroja z metodologijo vrednostne analize v podjetju Fortis Maribor d.o.o.
Uroš Lobenwein, 2019, diplomsko delo

Opis: Vsa podjetja, ne glede na gospodarsko panogo, morajo izdelke izpopolnjevati ali izvajati projekte razvoja novega izdelka. Vrednostna analiza se je najbolj uveljavila pri razvoju novih proizvodov, omogoča pa predvsem občutno skrajšanje časov in znižanje stroškov. Pogoj za uspešno izvedeno vrednostno analizo je učinkovita tržna analiza. Podjetje Fortis Maribor d.o.o. želi dopolniti svoj prodajni repertoar z inovativnim rezalno-cepilnim strojem. V diplomski nalogi sem uporabil znanstveno-raziskovalne metode, kot so analiza podatkov in zbiranje informacij, pa vse do eksperimentalnih metod. S pomočjo tržne analize in vrednostne analize sem določil najboljšo rešitev variante novega izdelka in potrdil soodvisnost navedenih raziskovalnih metod.
Ključne besede: tržna analiza, vrednostna analiza, rezalno-cepilni stroj, razvoj izdelka, COMBINEX metoda, SWOT analiza, FAST analiza, vrednotenje funkcij, Fortis Maribor d.o.o.
Objavljeno: 11.09.2019; Ogledov: 424; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

7.
Povezanost dejavnikov notranjega marketinga v podjetju imagine
Tadeja Leskovar, 2018, magistrsko delo

Opis: Za uspešno poslovanje podjetja in doseganje strateških ciljev je pomembno, da so cilji in vizija podjetja skladni s cilji in vizijo zaposlenih. Vse večji pomen zato pripisujemo notranjemu marketingu, ki ustvarja marketinško naravnano organizacijsko kulturo. Njegova naloga je izobraževanje, usposabljanje, motiviranje zaposlenih in usklajevanje njihove vizije in delovnega procesa. Razumevanje koncepta notranjega marketinga pomeni zavedanje, da so lahko zaposleni vir konkurenčne prednosti. Notranji marketing teži k povečevanju zadovoljstva zaposlenih, saj le zadovoljni zaposleni lahko zadovoljstvo širijo med zunanje odjemalce. Cilj notranjega marketinga je zadovoljiti potrebe zaposlenih na delovnem mestu in jih motivirati za zadovoljevanje potreb zunanjih odjemalcev. Gre za ustvarjanje marketinško naravnane organizacijske kulture. Takšno osredotočanje notranjega marketinga na menjavo med podjetjem in zaposlenimi na notranjem trgu imenujemo notranja tržna naravnanost. Obravnavajo jo številni avtorji, ki zagovarjajo njene prednosti in pozitivne učinke na podjetja. V magistrskem delu smo se lotili merjenja notranje tržne naravnanosti v malem slovenskem podjetju, rezultate pa predstavili in interpretirali. Povprečne ocene rezultatov raziskave so pokazale, da je notranja tržna naravnanost v podjetju prisotna in jo zaposleni tudi zaznavajo. Zadovoljstvo na delovnem mestu je v povprečju visoko, splošno so zaposleni zadovoljni na delovnem mestu. Ugotovili smo, da so komponente notranje tržne naravnanosti med seboj povezane, ter da so vse tri komponente povezane tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Podjetju smo predlagali, da neprestano stremi k izboljševanju komunikacije med zaposlenimi in managementom, ter izboljša usposabljanje zaposlenih, kjer so bile povprečne vrednosti odgovorov nižje.
Ključne besede: notranji marketing, notranja tržna naravnanost, organizacijska kultura, uspešnost organizacije, zadovoljstvo odjemalcev
Objavljeno: 21.05.2019; Ogledov: 452; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
Analiza rasti podetja impol, d. o. o.
Ines Knuplež, 2018, diplomsko delo

Opis: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006). Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo. Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol. Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast. Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020.
Ključne besede: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent.
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 719; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

9.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Ključne besede: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 409; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

10.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja iz dejavnosti trgovanje z električno energijo
Mitja Ferencek, 2018, diplomsko delo

Opis: Na poslovanje podjetja vpliva več dejavnikov. Tema diplomskega projekta je analiza poslovnega okolja, pri čemer smo kot primer po Porterjevem modelu petih sil analizirali podjetje Gen-i, d. o. o., iz panoge oziroma dejavnosti trgovanje z električno energijo. Podjetje mora poznati svojo panogo in razmere na trgu, na katerem deluje. Pomembno je hitro odzivanje na spremembe in ustvarjanje konkurenčnih prednosti pred konkurenti, saj le tako lahko podjetje uspešno posluje na dolgi rok. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisane teorije s področja analize panoge, analize poslovnega okolja po Porterjevem modelu in SWOT-analiza. V empiričnem delu je na podlagi teorije iz prvega dela izvedena analiza poslovnega okolja za podjetje Gen-i, d. o. o., po petih dejavnikih, ki vplivajo na poslovanje podjetja, nato pa je na podlagi rezultatov analize izdelana SWOT-analiza.
Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, Porterjev model, konkurenčna in tržna analiza, trg električne energije, SWOT-analiza
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 624; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici