| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 340
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkov
Eva Cesarec, 2024, diplomsko delo

Opis: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj.
Ključne besede: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Analiza potenciala proizvodnje, prodaje in montaže jeklenih konstrukcij na trgu eu : diplomsko delo
Matjaž Butolen, 2024, diplomsko delo

Opis: Moja diplomska naloga obravnava možnosti širitve storitev podjetja Dorssen IMS d.o.o. na evropske trge s poudarkom na dobavi in montaži jeklenih konstrukcij. Analizirani so tehnični, logistični in finančni vidiki integracije teh storitev, ki bi izboljšale ponudbo in konkurenčnost podjetja. S temeljito tržno analizo in strategijo optimizacije procesov, naloga predlaga načine za izboljšanje operativne učinkovitosti in znižanje stroškov, kar bi povečalo konkurenčnost podjetja Dorssen. V nalogi sem tudi vključil priporočila za učinkovito implementacijo in prilagajanje v dinamičnem poslovnem okolju. Naloga potrjuje, da bo integracija montažne storitve jeklenih konstrukcij imela pomemben in pozitiven vpliv na poslovanje in tržno pozicijo Dorssena.
Ključne besede: montaža jeklenih konstrukcij, AutoStore sistemi, avtomatizirana skladišča, tržna analiza, jeklene konstrukcije.
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

3.
Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko delo
Matic Furlan, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih.
Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0

4.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru telekomunikacijskega podjetja
Adriana Bytyqi, 2023, diplomsko delo

Opis: Na prvi pogled se zdi, da je koncept rasti podjetja precej jasen. Vendar pa podrobnejši razmislek razkrije, da rast podjetja ne zajema zgolj povečanja proizvodnje ali ponudbe storitev. Spremembe v obsegu (rast) in kakovosti podjetja (razvoj) niso naključne, ampak so rezultat trajnega in sistematičnega usmerjanja ter obvladovanja, tj. upravljanja in vodenja podjetja. Obstaja sedem ključnih strategij podjetniške rasti. Predvsem se izpostavljata generična in diverzificirana rast, medtem ko druge strategije podpirajo ti dve osnovni smeri. Prav strategija rasti je eden temeljnih dejavnikov za uspešno prihodnost podjetja. Da bi to bolje osvetlili, smo na primeru podjetja Telekom Slovenije d.d. proučili zgodovino podjetja in s pomočjo spletne podatkovne baze GVIN analizirali finančne podatke in izdelali tržno analizo v letu 2022. Izbrane finančne kazalnike podjetja smo primerjali z agregati Občine Ljubjana, Osrednjeslovenske regije in panoge ter podpanoge J 61 ter J 61.100. Izdelali smo tudi konkurenčno analizo za obdobje 2018–2022, kjer smo izbrane finančne kazalnike primerjali s konkurenti, kot so A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija, ter ocenili učinke strategije rasti s pripojitvijo. Naša analiza je zajemala ključne dejavnike, kot so sredstva, čisti prihodki od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodana vrednost na zaposlenega ter čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Telekom Slovenije ima pomemben tržni delež v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji, ki potrjuje njegovo vodilno vlogo. V panogi telekomunikacijskih dejavnosti (J 61) zaseda velik tržni delež, zlasti v podpanogi telekomunikacijskih dejavnosti po vodih (J 61.100). Telekom Slovenije se sooča s konkurenco s strani podjetij A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija. Ugotavljamo, da je v obdobju od 2018 do 2022 doživel izzive pri rasti sredstev, prihodkov, dobičkonosnosti in dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Kljub izzivom pa je Telekom Slovenije ohranil visoko dodano vrednost na zaposlenega, kar kaže na konkurenčno učinkovitost. Telekom Slovenije je do leta 2022 izvedel več združitev in pripojitev, kar mu je omogočilo konsolidacijo ponudbe ter rast tržnega deleža. Ključne združitve vključujejo SiOL d.o.o. (2007), združitev Mobitel in Telekom Slovenije (2011), pripojitev Debitel k Telekomu Slovenije (2016) ter prenos pogodb uporabnikov Izimobila na Telekom Slovenije (2017). Prilagoditve so omogočile širitev storitev, zmanjšanje stroškov ter neposredno upravljanje s strankami.
Ključne besede: Podjetniška rast, strategije rasti, rast z združitvijo, tržna analiza, konkurenčna analiza.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 532; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Vpliv interne tržne naravnanosti in tržne naravnanosti na družbeno odgovorno ravnanje organizacij
Ana Jelen, 2022, magistrsko delo

Opis: Številni avtorji so si neenotni pri opredelitvi, kakšen je odnos med konceptom marketinga in tržno naravnanostjo, se pa strinjajo, da se tržna naravnanost nanaša na obravnavo odjemalcev in njihovega zadovoljstva, dobrih izkušenj in nenazadnje na izkazano zvestobo dani organizaciji. Trdimo lahko, da je tržno naravnana organizacija tista, katere dejavnosti so skladne s konceptom marketinga. Poleg tržne naravnanosti je pomembno tudi, da je organizacija družbeno odgovorna, kar pomeni, da mora sprejemati svoje odločitve in dejavnosti, povezane z organizacijo in okoljem, ter s svojim etičnim ravnanjem prispevati k trajnostnemu razvoju ter upoštevati pričakovanja deležnikov v skladu z veljavno zakonodajo in normami delovanja, hkrati pa vse to izraža v medsebojnih odnosih. V celotnem delovanju organizacije ne smejo pozabiti na skrb za zaposlenega, ga motivirati in spodbujati. V empiričnem delu magistrskega dela smo ugotovili, da tržna naravnanost ne vpliva na družbeno odgovornost organizacij. Zaposleni si želijo, da bi vodstvo prepoznalo njihov trud in uvidelo, da lahko pomembno prispevajo k večjemu zadovoljstvu odjemalcev. V nadaljevanju smo ugotovili, da na družbeno odgovorno ravnanje organizacij vpliva interna tržna naravnanost. Pri tem je pomembno poudariti, da sta respondentom najpomembnejša dejavnika spremljanje trga za trajnostni razvoj v organizaciji in finančna stimulacija zaposlenih. Ugotovili smo, da sta interna tržna naravnanost in tržna naravnanost med seboj povezani, saj je naravnanost na odjemalce pozitivno statistično povezana z dejavniki tržne naravnanosti. Prav tako je naravnanost na odjemalce pozitivno povezana z dejavnikom spremljanja aktivnosti zaposlenih kot tudi s spremljanjem trga dela.
Ključne besede: interna tržna naravnanost, tržna naravnanost, družbena odgovornost, organizacija.
Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 712; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
Spremljanje dinamike pridobivanja mase tržne rozete različnih sort solate za namen prodaje na kos : magistrsko delo
Jasmina Andrejč, 2022, magistrsko delo

Opis: V tržni pridelavi solate v zadnjih letih prevladujejo rozetaste sorte za prodajo na kos. Namen raziskave je preveriti, koliko časa potrebuje posamezna sorta solate, da doseže maso rozete vsaj 300 gramov, in s tem ustrezno tržno maso ter zadosti standardom o velikosti rozete. Dvoletni poljski poskus je bil izveden v treh terminih leta 2020 (pomlad, poletje, pozno poletje) in štirih terminih leta 2021 (pomlad, pozna pomlad, zgodnje poletje, zgodnja jesen) v Ivancih v severovzhodni Sloveniji. Skupno je bilo v preskušanje vključenih 16 sort solate različnih semenarskih hiš (Annisole, Begona, Champollion, Cortese, CRX41010, CRX41015, CRX41018, Davidole, Funly, Gloriole, Kayac, Lasydo, Lianabel, Mima, Sementel, Vignole). Čas, ki so ga v določenem terminu pridelave posamezne sorte potrebovale do določene mase (300 g), se je med sortami razlikoval. Pričakovano se je tudi časovno obdobje, ko so rozete imele primerno maso, razlikovalo glede na sorto. Značilno najvišjo tržno maso glav so sorte leta 2020 dosegle spomladi (567 g). Sorta Lianabel je leta 2020 dosegla višjo tržno maso rozet (490 g) kot leta 2021. Čas pridelave pomembno vpliva na določeno doseženo ciljno maso 300 g in s tem na prodajo solate v določenih terminih.
Ključne besede: tržna masa, sorte, krhkolistna rozetasta solata, obdobja pridelovanja
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 669; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (4,89 MB)

7.
Analiza strukture tržnih poti izbranih kmetij v vzhodno kohezijski regiji : diplomsko delo
Jan Ivanuša, 2022, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela obravnavali tržne poti kmetij, pretežno na gorskem območju vzhodnega Pohorja. V okviru izvedenega intervjuva smo pridobili podatke o tržnih poteh, ki vključujejo lokacijo kmetije, primarno kmetijsko dejavnost, dopolnilno dejavnost, razpoložljivo delovno silo, ponudbo pridelkov in izdelkov na kmetiji, način prodaje slednjih in vključenost v sheme kakovosti in blagovne znamke. Rezultati so pokazali, da kmetije svoje pridelke oziroma izdelke najpogosteje prodajajo na domu. Na prodajo ima največji vpliv količina pridelka, ki je povezana z velikostjo kmetije in njenimi proizvodnimi zmožnostmi. Na izbiro tržnih poti ima pomembno vlogo cestna povezanost oz. dostopnost trga. Pomembno možnost za dopolnilni prihodek gorskim kmetijam predstavlja turistična dejavnost, ki je tudi najpogostejša oblika dopolnilne dejavnosti med analiziranimi kmetijami. Turistična dejavnost predstavlja dobro priložnost za prodajo pridelkov in izdelkov na kmetiji.  
Ključne besede: Tržna pot, prodaja, sheme kakovosti
Objavljeno v DKUM: 03.10.2022; Ogledov: 687; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

8.
Zgodovinsko-sociološka analiza tržnega socializma v Jugoslaviji, 1965–1972
Timotej Fafulić, 2021, magistrsko delo

Opis: Po drugi svetovni vojni je oblast v Jugoslaviji prevzela komunistična partija, ki se je takoj lotila obnove porušene države. Ambiciozne gospodarske načrte ji je že leta 1948 prekrižala izključitev iz Informbiroja, kar jo je prislilo v iskanje pomoči na Zahodu. Ob sprejetju nove socialistične smeri – samoupravljanja so v 50. letih beležili dobre gospodarske rezultate. Toda kriza v začetku šestdesetih je jugoslovansko vodstvo prisilila v iskanje novih rešitev. Rezultat je bila t. i. tržna reforma, ki je bila sprejeta leta 1965 in je vodila v jugoslovansko gospodarsko odpiranje na Zahod, ki pa ni prineslo želenih rezultatov. Gospodarski položaj se je dodatno poslabšal, državo pa so pretresala vedno večja politična in mednacionalna nesoglasja. S pomočjo preučevanja, analize in interpretacije različnih virov ter najbolj relevantne znanstvene literature je predstavljena tedanja politična ekonomija, ideologija in glavno družbeno dogajanje, ki je botrovalo neuspehu reforme. Magistrsko delo obravnava tudi antagonistično razmerje med politično avantgardo (Zvezo komunistov Jugoslavije) in delavstvom, rast brezposelnosti in pojav delavskih stavk ter večanje razlik med republikami. Glavni cilj naloge je bila zgodovinsko-sociološka analiza razlogov in posledic tržne reforme v Jugoslaviji, tako na političnem, ekonomskem kot družbenem področju.
Ključne besede: tržni socializem, delavsko samoupravljanje, tržna reforma 1965, liberalizem, nacionalizem.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 1180; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1012,93 KB)

9.
Analiza trga in razvoj dvižne pisalne mize : diplomsko delo
Jurij Mori, 2021, diplomsko delo

Opis: Podjetja so ob veliki nasičenosti trga z različnimi izdelki za preživetje prisiljena ostati fleksibilna in se z razvojem novih izdelkov ali izpopolnjevanjem že obstoječih prilagajati. Analiza trga je pripomoček, ki jim pomaga pri razumevanju potreb in željah odjemalcev, razvoju izdelkov in ohranjanju prednosti pred konkurenti. V diplomskem delu je predstavljen razvoj dvižne pisalne mize, povezan s teorijo o tržnih raziskavah ter razvojem izdelka. Za namen analize trga je bila opravljena tudi anketa s katero smo dobili boljši vpogled o ciljnih odjemalcih ter njihovem nakupnem vedenju.
Ključne besede: analiza trga, tržna analiza, razvoj izdelka, izdelava prototipa
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 1215; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

10.
Razvoj univerzalnega visokozmogljivega skobeljnega stroja z metodologijo vrednostne analize : magistrsko delo
Uroš Kurnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi raziskujemo trg na področju skobeljnih strojev in ugotavljamo trende oziroma potrebe na trgu lesne industrije. Na podlagi zbranih tržnih informacij smo določili funkcije in tehnične parametre skobeljnega stroja z uporabo metodologije vrednostne analize.
Ključne besede: Razvoj, tržna analiza, vrednostna analiza, visokozmogljiv skobeljni stroj
Objavljeno v DKUM: 28.09.2021; Ogledov: 772; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici