| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 226
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkov
Eva Cesarec, 2024, diplomsko delo

Opis: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj.
Ključne besede: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Analiza potenciala proizvodnje, prodaje in montaže jeklenih konstrukcij na trgu eu : diplomsko delo
Matjaž Butolen, 2024, diplomsko delo

Opis: Moja diplomska naloga obravnava možnosti širitve storitev podjetja Dorssen IMS d.o.o. na evropske trge s poudarkom na dobavi in montaži jeklenih konstrukcij. Analizirani so tehnični, logistični in finančni vidiki integracije teh storitev, ki bi izboljšale ponudbo in konkurenčnost podjetja. S temeljito tržno analizo in strategijo optimizacije procesov, naloga predlaga načine za izboljšanje operativne učinkovitosti in znižanje stroškov, kar bi povečalo konkurenčnost podjetja Dorssen. V nalogi sem tudi vključil priporočila za učinkovito implementacijo in prilagajanje v dinamičnem poslovnem okolju. Naloga potrjuje, da bo integracija montažne storitve jeklenih konstrukcij imela pomemben in pozitiven vpliv na poslovanje in tržno pozicijo Dorssena.
Ključne besede: montaža jeklenih konstrukcij, AutoStore sistemi, avtomatizirana skladišča, tržna analiza, jeklene konstrukcije.
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

3.
Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko delo
Matic Furlan, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih.
Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0

4.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru telekomunikacijskega podjetja
Adriana Bytyqi, 2023, diplomsko delo

Opis: Na prvi pogled se zdi, da je koncept rasti podjetja precej jasen. Vendar pa podrobnejši razmislek razkrije, da rast podjetja ne zajema zgolj povečanja proizvodnje ali ponudbe storitev. Spremembe v obsegu (rast) in kakovosti podjetja (razvoj) niso naključne, ampak so rezultat trajnega in sistematičnega usmerjanja ter obvladovanja, tj. upravljanja in vodenja podjetja. Obstaja sedem ključnih strategij podjetniške rasti. Predvsem se izpostavljata generična in diverzificirana rast, medtem ko druge strategije podpirajo ti dve osnovni smeri. Prav strategija rasti je eden temeljnih dejavnikov za uspešno prihodnost podjetja. Da bi to bolje osvetlili, smo na primeru podjetja Telekom Slovenije d.d. proučili zgodovino podjetja in s pomočjo spletne podatkovne baze GVIN analizirali finančne podatke in izdelali tržno analizo v letu 2022. Izbrane finančne kazalnike podjetja smo primerjali z agregati Občine Ljubjana, Osrednjeslovenske regije in panoge ter podpanoge J 61 ter J 61.100. Izdelali smo tudi konkurenčno analizo za obdobje 2018–2022, kjer smo izbrane finančne kazalnike primerjali s konkurenti, kot so A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija, ter ocenili učinke strategije rasti s pripojitvijo. Naša analiza je zajemala ključne dejavnike, kot so sredstva, čisti prihodki od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodana vrednost na zaposlenega ter čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Telekom Slovenije ima pomemben tržni delež v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji, ki potrjuje njegovo vodilno vlogo. V panogi telekomunikacijskih dejavnosti (J 61) zaseda velik tržni delež, zlasti v podpanogi telekomunikacijskih dejavnosti po vodih (J 61.100). Telekom Slovenije se sooča s konkurenco s strani podjetij A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija. Ugotavljamo, da je v obdobju od 2018 do 2022 doživel izzive pri rasti sredstev, prihodkov, dobičkonosnosti in dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Kljub izzivom pa je Telekom Slovenije ohranil visoko dodano vrednost na zaposlenega, kar kaže na konkurenčno učinkovitost. Telekom Slovenije je do leta 2022 izvedel več združitev in pripojitev, kar mu je omogočilo konsolidacijo ponudbe ter rast tržnega deleža. Ključne združitve vključujejo SiOL d.o.o. (2007), združitev Mobitel in Telekom Slovenije (2011), pripojitev Debitel k Telekomu Slovenije (2016) ter prenos pogodb uporabnikov Izimobila na Telekom Slovenije (2017). Prilagoditve so omogočile širitev storitev, zmanjšanje stroškov ter neposredno upravljanje s strankami.
Ključne besede: Podjetniška rast, strategije rasti, rast z združitvijo, tržna analiza, konkurenčna analiza.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 532; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Analiza trga in razvoj dvižne pisalne mize : diplomsko delo
Jurij Mori, 2021, diplomsko delo

Opis: Podjetja so ob veliki nasičenosti trga z različnimi izdelki za preživetje prisiljena ostati fleksibilna in se z razvojem novih izdelkov ali izpopolnjevanjem že obstoječih prilagajati. Analiza trga je pripomoček, ki jim pomaga pri razumevanju potreb in željah odjemalcev, razvoju izdelkov in ohranjanju prednosti pred konkurenti. V diplomskem delu je predstavljen razvoj dvižne pisalne mize, povezan s teorijo o tržnih raziskavah ter razvojem izdelka. Za namen analize trga je bila opravljena tudi anketa s katero smo dobili boljši vpogled o ciljnih odjemalcih ter njihovem nakupnem vedenju.
Ključne besede: analiza trga, tržna analiza, razvoj izdelka, izdelava prototipa
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 1215; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

6.
Razvoj univerzalnega visokozmogljivega skobeljnega stroja z metodologijo vrednostne analize : magistrsko delo
Uroš Kurnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi raziskujemo trg na področju skobeljnih strojev in ugotavljamo trende oziroma potrebe na trgu lesne industrije. Na podlagi zbranih tržnih informacij smo določili funkcije in tehnične parametre skobeljnega stroja z uporabo metodologije vrednostne analize.
Ključne besede: Razvoj, tržna analiza, vrednostna analiza, visokozmogljiv skobeljni stroj
Objavljeno v DKUM: 28.09.2021; Ogledov: 772; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

7.
Razvoj traktorskega priključka za premeščanje krme : diplomsko delo
Kristina Zidar, 2021, diplomsko delo

Opis: Eno težjih opravil na kmetijah je ročno premeščanje živalske krme. Ta postopek je monoton, fizično naporen, izvesti ga je treba pa večkrat dnevno. Cilj diplomske naloge je razviti traktorski priključek, ki bi kmetu pomagal premestiti krmo na enostaven in hiter način. Narejen je zahtevnik, tržna analiza, izdelan koncept in izvedena zasnova. Postavljena je hipoteza, da je možno je razviti cenovno ugoden traktorski priključek, ki bo hitro, varno in učinkovito premeščal krmo. Pri tem mora ustrezati tudi vsem kriterijem, so v zahtevniku označene kot brezpogojne. Ta hipoteza je delno potrjena. Hipotezi, da traktorski priključek delavcu olajša delo in da ga je možno izdelati v delavnici z možnostjo varjenja, vrtanja, rezanja in struženja kovin, sta potrjeni. Proizvodnja tega priključka v manjšem obsegu ni smiselna. Cena na proizvedeno enoto (z vključenimi marketinškimi stroški) je nekonkurenčna.
Ključne besede: razvoj izdelka, zahtevnik, snovanje, traktorski priključek, tržna analiza, CATIA
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 1031; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

8.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalnice
Janja Benkovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev.
Ključne besede: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno v DKUM: 06.12.2019; Ogledov: 1485; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (647,90 KB)

9.
Tržna analiza in razvoj rezalno-cepilnega stroja z metodologijo vrednostne analize v podjetju Fortis Maribor d.o.o. : diplomsko delo
Uroš Lobenwein, 2019, diplomsko delo

Opis: Vsa podjetja, ne glede na gospodarsko panogo, morajo izdelke izpopolnjevati ali izvajati projekte razvoja novega izdelka. Vrednostna analiza se je najbolj uveljavila pri razvoju novih proizvodov, omogoča pa predvsem občutno skrajšanje časov in znižanje stroškov. Pogoj za uspešno izvedeno vrednostno analizo je učinkovita tržna analiza. Podjetje Fortis Maribor d.o.o. želi dopolniti svoj prodajni repertoar z inovativnim rezalno-cepilnim strojem. V diplomski nalogi sem uporabil znanstveno-raziskovalne metode, kot so analiza podatkov in zbiranje informacij, pa vse do eksperimentalnih metod. S pomočjo tržne analize in vrednostne analize sem določil najboljšo rešitev variante novega izdelka in potrdil soodvisnost navedenih raziskovalnih metod.
Ključne besede: tržna analiza, vrednostna analiza, rezalno-cepilni stroj, razvoj izdelka, COMBINEX metoda, SWOT analiza, FAST analiza, vrednotenje funkcij, Fortis Maribor d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 11.09.2019; Ogledov: 1213; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

10.
Analiza rasti podetja impol, d. o. o.
Ines Knuplež, 2018, diplomsko delo

Opis: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006). Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo. Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol. Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast. Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020.
Ključne besede: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent.
Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1819; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici