| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 717
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza spletnega trženjskega komuniciranja trajnostne potrošnje živil
Sergeja Juhart, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu trajnostnega razvoja vse večjo pomembnost pridobiva trajnostna potrošnja živil. Zavedanje potrošnikov o pomenu trajnostnih in lokalnih prehrambnih izdelkov se zvišuje, s čimer se veča tudi število tako imenovanih trajnostnih potrošnikov. Trgovine z živili posledično vpeljujejo novosti na področje njihove ponudbe tipov živil in komunikacije ponudbe živil. Pri tem se prilagajajo novim potrebam potrošnikov in ponujajo vedno več ekoloških in lokalnih živil. Z izvajanjem trajnostnih projektov in trženjskih komunikacijskih kampanj, se trgovine z živili usmerjajo v trajnostno poslovanje. Sodobni potrošniki bodo informacije velikokrat pridobivali na spletnih straneh podjetij. Pomembno je, da podjetja oblikujejo ustrezno spletno trženjsko komuniciranje. V teoretičnem delu diplomskega dela smo proučili ključne vidike trajnostnega razvoja, pomen in razloge implementacije zelenega trženja ter značilnosti zelenega trženjskega spleta. Obravnavali smo trženjski komunikacijski splet, kjer smo se osredotočili na spletno trženje kot del digitalnega trženja. Proučili smo trajnostno potrošnjo ter značilnosti in vrste trajnostnega potrošnika. Zanimali so nas vloga in aktivnosti trgovin z živili za ozaveščanje potrošnikov o pomenu trajnostne potrošnje ter načini trajnostnega označevanja. V empiričnem delu smo analizirali spletne strani trgovin z živili Tuš, Hofer in Spar z vidika načina in obsega trženjskega komuniciranja trajnostne potrošnje. Osredotočili smo se na izdelke v njihovi ponudbi, vključujoč njihovo embalažo ter trajnostne blagovne znamke in oznake, na trajnostne projekte, ki so povezani z živili, na dodatno obveščanje potrošnikov o pomembnih tematikah, na umeščenost in obseg oglaševanja trajnostne ponudbe na spletnih straneh trgovin z živili ter na celovitost komuniciranja, ki ga odraža tudi poročilo o trajnosti. Ugotovili smo, da je ponudba trajnostnih živil močno prisotna v vseh obravnavanih trgovinah z živili. Zaznali smo tudi nekatere razlike pri obsegu ponudbe trajnostnih živil in načinih označevanja ter informiranja o tovrstnih živilih. Raziskovanje smo dopolnili z analizo spletnih strani matičnih podjetij trgovin z živili in spletnih strani izbranih trgovin z živili na Hrvaškem.
Ključne besede: trajnostna potrošnja živil, trajnostni potrošnik, spletno trženjsko komuniciranje, zeleno trženje, trgovine z živili.
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 29; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

2.
Poslovni načrt predelave mokarjev
Kaja Glavač, 2021, magistrsko delo

Opis: Z magistrsko nalogo smo proučevali tržni potencial predelave mokarjev (Tenebrio sp.) in 8 različnih izdelkov iz njih (proteinskih praškov in pekovskih zmesi) ter koeficient ekonomičnosti glede na predelavo. Izdelali smo poslovni načrt po modelu Canvas in kalkulacijo skupnih stroškov, v kateri smo s programom Excel ocenili vse pomembne ekonomske parametre. Ocenili smo stroške materiala in pripravili model prodaje izdelkov za prvi dve leti poslovanja. Ugotovili smo, da naši izdelki predstavljajo velik tržni potencial na slovenskem trgu, saj teh izdelkov na njem še ni. Rezultati simulacijskega modela so pokazali, da je predelava mokarjev ekonomsko upravičena. Predelava mokarjev je pri vseh izdelkih ekonomsko upravičena, saj so vsi koeficienti ekonomičnosti > 1. Največji tržni potencial smo ugotovili pri proteinski kaši (Ke = 6,45). S finančnim načrtom smo določili denarni tok, ki nam je pokazal, da je za prvi dve leti poslovanja primerna oblika dejavnosti s. p., v tretjem letu pa prehod na d. o. o. Zaključimo lahko, da Slovenija predstavlja potencialno trg za izdelke iz mokarjev in da lahko idejo zaradi sprostitve zakonodaje realiziramo v zelo kratkem času.
Ključne besede: mokarji, predelava, ekonomičnost, poslovni model, trženje
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 19; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

3.
Primerjalna analiza poslovnega okolja v panogi kmetijstva Nemčije in Nizozemske
Lara Klemenc, 2021, diplomsko delo

Opis: V razmerah sodobne globalizacije je internacionalizacija podjetij nuja. Podjetja, ki aktivno vstopajo v mednarodno poslovanje, morajo podrobno analizirati tuje deželno in panožno okolje. PESTLE analiza, kot strateško orodje za sistematično analizo značilnosti dimenzij deželnega okolja, je najbolj uveljavljen model za proučevanje deželnega okolja. V diplomskem delu smo analizirali poslovno okolje v nemški in nizozemski panogi kmetijstva, ki ima za razvoj obeh gospodarstev velik pomen. V teoretičnem delu smo opredelili pojem in pomen analize poslovnega okolja tujega trga v mednarodnem trženju. V empiričnem delu smo, prvič, analizirali deželno okolje obeh trgov s pomočjo modela PESTLE in drugič, primerjalno analizirali poslovno okolje v panogi kmetijstva obeh držav. Primerjali smo raven razvitosti nemškega in nizozemskega kmetijskega sektorja in analizirali poslovne priložnosti slovenskih mednarodnih tržnikov v nemški in nizozemski panogi kmetijstva. Ugotovili smo, da je nemško poslovno okolje v kmetijskem sektorju bolj privlačno za slovenske mednarodne tržnike kot nizozemsko, in da je nemški kmetijski sektor bolj razvit kot nizozemski.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, poslovno okolje, kmetijstvo, Nemčija, Nizozemska.
Objavljeno: 07.09.2021; Ogledov: 102; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

4.
Vpliv kulturnih razlik na strategijo trženja na evropskem in kitajskem trgu - primer družbe ikea
Mojca Pušnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Ikea, švedska multinacionalka, ustvarjena v petdesetih letih prejšnjega stoletja, danes velja za največjega svetovnega trgovca s pohištvom. Po obetavnih začetkih je podjetje sledilo tradicionalnemu vzorcu internacionalizacije, najprej širitev v sosednje države s podobnim jezikom, kasneje pa na druge, bolj oddaljene in eksotične trge. Podjetje se je sprva osredotočilo na iskanje lokacij v Skandinaviji, nato drugje v Evropi. Težnje po širitvi so podjetje kmalu pripeljale na kitajski trg. Kitajski, kot državi z največ prebivalci na svetu, nikoli ne primanjkuje kupne moči, zato je za podjetje Ikea veliko obetala. Podjetje Ikea je na kitajski trg vstopilo leta 1998, z odprtjem trgovine v Šanghaju. Čeprav so se v podjetju Ikea dobro pripravili za vstop na kitajski trg, se kljub temu niso mogli izogniti nekaterim nenačrtovanim izidom. Ker sta kitajski in evropski trg, kjer je podjetje nabiralo predhodne izkušnje, precej oddaljena, so se v podjetju kmalu začeli srečevati s težavami, ki so izhajale iz nezadostnega poznavanja različnih kultur. V skladu z obravnavo Ghamewatovega CAGE koncepta tako velja, da sta evropski in kitajski trg bolj oddaljena kot npr. posamezne države znotraj evropskega trga, iz česar posledično izhajajo tudi večje razlike na kulturološkem, administrativnem, geografskem ter ekonomskem področju. Podjetje za širitev na mednarodne trge uporablja standardiziran koncept, nanašajoč se na trgovine s prodajo pohištva in dodatkov, lociranih na zelo podobnih mestih, s poudarkom na ceni, ploščatih paketih ter samosestavljanju. Vendar pa zaključki različnih študij pogosto pričajo o prilagoditvi različnim nacionalnim trgom. Tako se je zgodilo tudi v primeru vstopa podjetja Ikea na kitajski trg. Začetno oviro so predstavljale cene, ki so bile za kitajski trg previsoke. V primerjavi z evropskim trgom, kjer so cene Ikeinega pohištva ugodne, pohištvo pa dostopno široki množici potrošnikov, so si ga na kitajskem trgu lahko privoščili le redki. Podjetje je takoj začelo z drastičnim zniževanjem cen. Kitajci, zaradi poceni delovne sile, niso sprejeli koncepta samosestavljanja pohištva. V Evropi je ta koncept priljubljen, saj se kupci zavedajo, da njihovo prispevanje k sestavi pohištva zniža njihovo ceno. Zaradi dostopnosti z avtomobilom se trgovine v Evropi nahajajo na obrobjih mest, na Kitajskem pa se zaradi pretežne uporabe javnega prevoza trgovine nahajajo na mestih, ki so povezana z železniškim in s podzemnim omrežjem. Podjetje je znano po svojem katalogu, ki ga že vrsto desetletij pošilja na domove obiskovalcev. Na kitajskem trgu se je izkazalo, da katalog ni najbolj primerna rešitev oglaševanja podjetja, saj kitajskim konkurentom nudi vse potrebne informacije (materiali, dimenzije …) za posnemanje, kitajska zakonodaja pa je prešibka, da bi to preprečila. Razlike se pojavljajo tudi v načinu nakupovanja. V Evropi obiščemo trgovine, ko kaj potrebujemo, na Kitajskem pa se obiskovalci trgovin želijo sprostiti v prijetnem okolju, družiti s prijatelji v restavracijah in si odpočiti na razstavljenem pohištvu – precej manj nakupujejo, vendar trgovine obiščejo veliko pogosteje kot kjer koli drugod po svetu. Zaradi specifičnosti trgov bo ponekod vselej potrebnega več časa in znanja za njihovo osvojitev. Tako se je tudi Ikea na kitajskem trgu marsičesa naučila in mnoge izmed teh lekcij bodo pomembno prispevale k nadaljnji širitvi podjetja.
Ključne besede: Ikea, kultura, kulturne razlike, trženje, Ghamewatov koncept, evropski trg, kitajski trg.
Objavljeno: 05.07.2021; Ogledov: 129; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
Prenova marketinških procesov v izbranem podjetju
Domen Krč, 2021, diplomsko delo

Opis: Z namenom povečanja učinkovitosti trženja želi podjetje vpeljati metodo metodologije rasti. V delu smo obravnavali vpeljavo procesa vpeljave tovrstne metodologije v marketinški oddelek izbranega podjetja. Skladno z metodologijo smo izvedli izboljšavo procesa odpiranja uporabniškega računa. Poslužili smo se ključnih postopkov za uspešno izvajanje metodologije rasti, ki so: določitev ciljev in kazalnikov uspeha, podatkovna analitika, prioriteta in postavitev hipoteze, izvedba izboljšave in vrednotenje uspešnosti. Pri slednjem smo uspešno prikazali dodano vrednost tovrstnega pristopa na vpliv ključnih kazalnikov uspeha. V konkretnem obravnavanem primeru smo s pomočjo metodologije rasti izboljšali uspešno odpiranje uporabniškega računa, pri čemer po opravljeni izboljšavi večji delež novih strank uspešno zaključi s procesom odpiranja računa.
Ključne besede: metodologija rasti, trženje, marketing
Objavljeno: 05.05.2021; Ogledov: 108; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

6.
NAČRT MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA RESTAVRACIJE MAK
Vesna Horvat, 2013, magistrsko delo

Opis: Podjetje, ki želi ohraniti ali celo povečati svoj tržni delež, mora z okolico uspešno komunicirati. Zato je ključnega pomena, da si zastavi uresničljiv načrt marketinškega komuniciranja. S potrošniki je namreč potrebno vzpostaviti dialog, ki mora biti učinkovit in dolgotrajen, ki temelji na zaupanju med obema stranema in prinaša zadovoljstvo tako potrošniku kot ponudniku. Magistrsko delo je posvečeno preučevanju marketinškega komuniciranja restavracije Mak v Mariboru. Sama naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Prvi del zajema teorijo s področja marketinškega komuniciranja, predstavljene so osnove marketinškega komuniciranja, poseben poudarek pa je na njegovih orodjih. Na kratko je orisana tudi gostinska dejavnost. V raziskovalnem delu so navedeni rezultati anketnega vprašalnika in predstavljen je načrt marketinškega komuniciranja restavracije Mak.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, orodja marketinškega komuniciranja, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, neposredno trženje, osebna prodaja, restavracija Mak, gostinska dejavnost
Objavljeno: 16.03.2021; Ogledov: 213; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (921,82 KB)

7.
Ekonomski potencial pridelave in predelave maslenih buč
Aleš Zajc, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje tržni potencial predelave maslene buče v bučkin čips in bučkino juho ter koeficient ekonomičnosti glede na način predelave. Izdelali smo dva ekonomska modela, v katerih smo ocenili ročni in strojni način pridelave. Modela smo razvili s pomočjo programske opreme Microsoft excel 2016, ki nam je omogočila, da smo izoblikovali in izračunali vse ekonomske parametre. V sklopu naloge smo upoštevali količino 1.428 kg maslenih buč v vsakem predelovalnem procesu. Ugotovili smo, da iz 1.428 kg maslenih buč lahko predelamo 1.428 paketkov bučkinega čipsa, težkih 70 g ali 1200 L bučkine juhe. Rezultati so pokazali, da je predelava ekonomsko smotrnejša v modelu strojne predelave. Koeficient ekonomičnosti je pri ročni predelavi izračunan 0,93 za bučkin čips in 2,40 za bučkino juho. Pri strojni predelavi smo izračunali koeficient ekonomičnosti 1,23 za bučkin čips in 3,68 za bučkino juho. Med samima izdelkoma je večji tržni in ekonomski potencial pokazala bučkina juha, saj v povprečju doseže koeficient ekonomičnosti 3,04 , bučkin čips pa 1,08. Za namen raziskovalne naloge je bila izvedena anketa, v kateri so v večini anketiranci (v anketi jih je sodelovalo 107) podali pozitivno mnenje glede prepoznavnosti in nakupa naših izdelkov. V več kot 80 % so anketiranci odgovorili, da se jim cena za bučkino juho zdi primerna ali celo prenizka, prav tako je že 47 % vprašanih, kdaj v življenju že poskusilo masleno bučo. Nadalje 47 % anketirancev trdi, da imajo masleno bučo ali katero od podobnih buč na jedilniku vsaj enkrat na mesec, 21 % anketirancev pa enkrat na teden. Zaključimo lahko, da ob pravilni izbiri predelovalnega procesa ekonomski in trženjski potencial predelave bučkine juhe obstaja, pri predelavi bučkinega čipsa pa je potencial nekoliko manjši.
Ključne besede: Ekonomika, pridelava, predelava, maslene buče, trženje
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 241; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
Prodaja preko spletne platforme amazon
Saša Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega projekta je analizirati postopek prodaje preko spletne platforme Amazon in predstaviti zasnovo načrta tovrstne prodaje izdelka za izbrano podjetje. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo podrobneje predstavili spletno prodajo kot distribucijski kanal v mednarodnem trženju ter analizirali programe spletne prodaje podjetja Amazon in postopek prodaje preko spletne platforme tega podjetja. Prodajalci se pri prodaji na Amazonu srečujejo s številnimi izzivi. Močna konkurenca od njih zahteva temeljite priprave. Mednje med drugim spadajo proces iskanja izdelka in dobaviteljev, odločanje o načinu dostave ter priprava strani izdelka (listinga). Ključno vlogo pri uspešni prodaji preko spletne platforme Amazon pa ima mednarodno trženjsko komuniciranje, še posebej oglaševanje. V empiričnem delu diplomskega projekta smo predstavili načrt prodaje izdelka preko spletne platforme Amazon za izbrano podjetje. Primer vključuje predstavitev izbire oblike podjetja, izbire trga, izdelka, iskanje dobaviteljev, strategijo oglaševanja in pripravo listinga.
Ključne besede: Mednarodno trženje, distribucijski kanal, spletna trgovina, spletna platforma, Amazon.
Objavljeno: 04.01.2021; Ogledov: 378; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

9.
Transportna ekonomija
Stanislav Božičnik, 2020, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Na osnovi definicije prometa, transporta in ekonomije pojasnimo pomen transportne ekonomije. Nekatere ključne makro ekonomske kategorije pojasnimo skozi različne nivoje proučevanja ekonomskih fenomenov, transport kot sistem pa predstavimo v luči različnih ekonomsko-političnih sistemskih zornih kotov. Sledi predstavitev trga in tržnega mehanizma kot osnove za razumevanje na trgu temelječih ekonomskih mehanizmov in pojavov. Predstavljena so osnovna analitska orodja potrebna za oceno konkurenčnih prednosti podjetja in za izbor tržnih strategij. Sledi predstavitev osnov trženja. Samo poznavanje trga, tržnih razmer in tržnih možnosti ne zadošča. Zelo pomembno je tudi poznavanje: vrst, strukture in dinamike stroškov podjetja, točke pokritja, metod kalkuliranja in amortiziranja ter poznavanje metod oblikovanja prodajnih cen podjetja. Vodstvo podjetja mora poznati, obvladovati in usklajevati obe področji: trg (trženje) in ekonomiko podjetja, da lahko trajno in uspešno vodi podjetje. Za pravilne poslovne odločitve predstavljamo tudi izbor najbolj primernih metod za oceno investicijskih projektov. Vsa znanja iz področja ekonomike, trga in trženja združimo v poslovnem načrtu, katerega bistvo predstavimo. S teorijo in prakso vrednotenja eksternih stroškov transporta in na tržnem mehanizmu temelječih instrumentih za uravnavanja transporta učbenik zaključimo.
Ključne besede: transport, ekonomija, mikroekonomija, trženje, investicije, eksterni stroški transporta, kalkulacija stroškov, ekonomika podjetja, učbeniki
Objavljeno: 31.01.2020; Ogledov: 814; Prenosov: 135
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Segmentiranje trga za računovodske storitve v občini Domžale
Matevž Slavič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v svojem teoretičnem delu razlaga pojme s področja marketinga storitev, segmentacije računovodskih storitev in njihovega pozicioniranja. V nadaljevanju razlaga koristnost analize SWOT pri prepoznavanju slabosti, prednosti podjetja in nevarnosti in priložnosti zunanjega okolja. Del v diplomskem delu smo namenili tudi analizi raziskave trga, ciljnih uporabnikov in tržne raziskave konkurentov. Podali smo tudi značilnosti računovodskih storitev. Segmentacija trga računovodskih storitev zahteva od tržnikov razdelitev na različne skupine odjemalcev, tako obstoječih kot morebitnih. Potem želimo v nadaljevanju s pozicioniranjem opredeliti trenutno in želeno mesto podjetja na konkurenčnem trgu, z analizo SWOT pa opredeliti nevarnosti, prednosti, slabosti in priložnosti. V raziskavi je sodelovalo 67 anketirancev, ki so razkrili, da kljub obsežni ponudbi računovodskih storitev pogrešajo večjo kakovost, celovitost ponudbe na enem mestu, boljše plačilne pogoje, večjo personalizacijo in optimalnejši delovnik ponudnika storitev. S tem smo ugotovili, da je kljub obširnem trgu in veliki konkurenci ponudbo računovodskih storitev v občini Domžale možno izboljšati in tako ustvariti večjo konkurenčno prednost.
Ključne besede: Marketing, trženje, segmentiranje, pozicioniranje, računovodske storitve.
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 362; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici