1. Zaznavanje blagovnih znamk športne opreme med študenti EPF in njihove nakupne navadeDomen Bevk, 2024, diplomsko delo Opis: Trg športne opreme, ki vključuje športna oblačila, obutev in pripomočke, je eden najhitreje rastočih globalnih trgov. Njegova rast temelji na trendih zdravega življenjskega sloga, popularnosti telesnih aktivnosti in naraščajoči vključenosti žensk v šport. V tem konkurenčnem okolju se proizvajalci soočajo z naraščajočo konkurenco novih, inovativnih znamk, kar od potrošnikov zahteva odločitev glede izbire blagovne znamke.
Blagovne znamke, še posebej športne, predstavljajo simbol potrošniške družbe in imajo močno čustveno in simbolično vrednost. Uspešne blagovne znamke, kot je Nike, ne temeljijo zgolj na kakovosti svojih izdelkov, temveč tudi na zgodbah in vrednotah, ki jih blagovna znamka predstavlja. To ustvarja čustveno povezanost z odjemalci, kar je ključno za zvestobo in dolgoročni uspeh blagovne znamke.
Cilj diplomske naloge je bil razumeti, kako študenti zaznavajo blagovne znamke športne opreme in kako lahko proizvajalci dosežejo konkurenčno prednost pri tem segmentu. Raziskovali smo razvoj blagovnih znamk, specifičnosti trženja športnih izdelkov in povezave med zaznano podobo znamke in njenim uspehom na trgu. Na podlagi vprašalnika, ki sem ga oblikoval sam pa smo v drugem delu del raziskovali zaznavanje športnih znamk med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete, njihove nakupne navade ter najpomembnejše značilnosti športnih oblačil, ki vplivajo na njihovo izbiro. Ključne besede: blagovna znamka, blagovna znamka športne opreme, trženje v športu, zaznana podoba blagovnih znamk, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,36 MB) |
2. Uporaba in optimizacija spletnega trženja s pomočjo analitičnih orodij za turistično podjetjeKlemen Sajko, 2024, magistrsko delo Opis: Zaradi spreminjajoče se narave poslovnega okolja in vse večje priljubljenosti spleta so podjetja začela spletno trženje uporabljati kot ključno orodje za doseganje ciljne skupine kupcev in strank. Spletno trženje vključuje različne strategije, kot so PPC oglaševanje, trženje po e-pošti in družbenih omrežjih. V teoretičnem delu magistrske naloge so obravnavani osnovni koncepti spletnega trženja, njegove vrste in načini ter razumevanje spletnega trženja na turističnem področju. V empiričnem delu pa je analizirano spletno trženje podjetja Sajko turizem, d.o.o., prek Google in Facebook oglasov ter e-poštnih sporočil. Raziskava je temeljila na kvantitativni analizi podatkov, zbranih na platformah Google Ads, Facebook Ads in SqualoMail, pri čemer so bile ključne metrike delež klikov, delež konverzij, cena na klik in cena na konverzijo. Rezultati analize so nam pomagali prepoznati dejavnike, ki so izboljšali učinkovitost spletnih kampanj, na primer prehod na kampanje SKAG in uporaba strategij Target CPA in Maximize Conversions pri Googlovih oglasih. Ugotovili smo, da je pomemben tudi oglaševani produkt, saj so nekatere turistične destinacije bolj priljubljene ali primernejše za oglaševanje. Pri trženju po e-pošti se je kot pomemben dejavnik učinkovitosti izkazalo število povezav v sporočilu, poleg tega pa datum in čas pošiljanja ter prisotnost določenih elementov v sporočilu, kot je poziv k dejanju. Ključne besede: spletno trženje, spletno oglaševanje, oglaševalska kampanja, Google Ads, Facebook Ads, PPC oglaševanje, e-poštno trženje, trženje v turizmu Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3 Celotno besedilo (3,26 MB) |
3. Tržne strategije v digitalni dobi in analiza oglaševanja podjetja duolingo na družbenih omrežjihSara Škerban, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal za oglaševanje in trženje s strani različnih blagovnih znamk in podjetij, med njimi tudi Duolingo. V sklopu empirične raziskave smo izvedli spletno anketo, s katero smo analizirali, kako je prisotnost podjetja na družbenih omrežjih vplivala na uporabnikovo mnenje o podjetju Duolingo in kako le-ta pritegne svoje uporabnike preko oglaševanja na družbenih omrežjih. Ugotovili smo, da obstaja močna pozitivna povezanost med oglaševanjem in prvim vtisom, vsebinami ter lastnostmi oblikovanja, ki jih uporabnik na družbenih omrežjih v oglasu opazi, in da je oglaševanje imelo zmeren vpliv na njihove uporabnike. Ključne besede: Digitalno trženje, družbena omrežja, blagovne znamke, oglaševanje v družbenih omrežjih, Duolingo Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10 Celotno besedilo (2,27 MB) |
4. Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.Andraž Jurič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo. Ključne besede: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol. Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 157; Prenosov: 29 Celotno besedilo (2,35 MB) |
5. |
6. Strategija trženja turističnega produkta vinskega turizmaLuka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Ključne besede: turizem, vinski turizem, trženje, turistični produkt Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 294; Prenosov: 25 Celotno besedilo (20,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Organizacijski vidiki uspešnega trženja vina na družbenih omrežjihAna Protner, 2023, magistrsko delo Opis: V hitro rastočem digitalnem svetu morajo podjetja za učinkovitejše trženje svoje potrošnike dosegati tudi preko družbenih omrežij. Tudi vinarska podjetja so večinoma uspešnejša z vpeljevanjem digitalnega marketinga v svojo strategijo. Pri tem je ključna organizacija te komponente trženje, kot je npr. postavitev ciljev in vpeljevanje raznih strategij. Družbena omrežja so nepogrešljiva pri pridobivanju neposredne povratne informacije potrošnikov in posledično pri prilagajanju marketinške strategije in samega delovanja vinarskih podjetij. Omogočajo tudi natančnejše targetiranje ciljne skupine in analiziranje le-te. Z anketnim vprašalnikom smo ugotovili, da imajo prodajalci vina vse večjo težnjo po usmerjanju kupcev v tržno komunikacijo preko spleta, da imajo različne starostne skupine potrošnikov različno zaznavo do trženja vina preko družbenih omrežij, da ima znanje potrošnikov o vinu vpliv na priljubljenost dejanja trženja vina na družbenih omrežjih, da večino informacij o trženju vina potrošniki prejemajo preko družbenih medijev, največ preko Instagrama in Facebooka. Ključne besede: družbena omrežja, trženje vina, vinarji, organizacija, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 349; Prenosov: 63 Celotno besedilo (2,79 MB) |
8. Vloga vplivnežev v modni industriji : magistrsko deloMiha Rušnik, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje vlogo modnih vplivnežev v modni industriji. Pri javnostih se osredotoča na predstavnike generacije Z, pri medijskem prostoru pa na slovensko območje. Z analizo dosedanjih študij, anketo med ciljno javnostjo in intervjuji relevantnih modnih vplinvežev in sodelujočih v industriji je ugotovljeno, da je v Sloveniji več relevatnih modnih vplivnežev, vendar je le-te težko opredeliti. Spoznava, da je je glavni namen njihovega dela navdihovanje ljudi, vendar imajo od svojih aktivnosti tudi finančno korist. Ugotavlja tudi, da so modni vplivneži spremenili predvsem način predstavitve in prodaje izdelkov modne industrije. Ključne besede: družbena omrežja, Instagram, vplivneži, trženje, modna industrija Objavljeno v DKUM: 21.12.2023; Ogledov: 580; Prenosov: 138 Celotno besedilo (11,06 MB) |
9. Analiza spletnega trženja v podjetju Pomurski sejem d.o.o.Maša Maučec, 2023, diplomsko delo Opis: Z razvojem tehnologije so podjetja bila primorana spremeniti njihovo trženje. S tem so preoblikovala strategije trženja in se vedno manj osredotočala na tradicionalne oblike trženja, medtem ko je spletno trženje postalo trend in nuja za njihov obstoj. Podjetja zaradi hitrih tehnoloških sprememb pogosto ne izkoristijo vseh priložnosti na področju spletnega trženja, zato smo v diplomskem delu obravnavali spletno trženje na primeru podjetja Pomurski sejem, d.o.o. Analizirali smo njegove trženjske kanale in orodja za posamični trženjski kanal, ki ga podjetje uporablja.
V teoretičnem delu diplomskega dela opredeljujemo digitalno trženje in navajamo razlike v primerjavi s spletnim trženjem. Poudarjamo pomembnost prilagoditve aktivnosti spletnega trženja kulturi tujega trga. V empiričnem delu smo ugotavljali in analizirali ključne trženjske kanale in orodja, ki jih uporabljajo v podjetju Pomurski sejem. Ugotovili smo, da je njihovo spletno trženje že razvito, vendar na tem področju še vedno obstajajo neizkoriščene priložnosti podjetja. Strategijo spletnega trženja imajo opredeljeno, vendar ji pogosto ne sledijo na podlagi določenega cilja in je nimajo podrobneje razčlenjene za vsa področja. Z analitičnimi orodji se osredotočajo predvsem na njihov najbolj tradicionalni sejem AGRA. Podjetju predlagamo konsistentno objavljanje vsebine na družbenih omrežjih ter podrobnejšo analizo podatkov z orodji spletnega trženja, ki jih uporabljajo, na osnovi konkretno postavljenih ciljev. Ključne besede: digitalno trženje, spletno trženje, digitalni trženjski kanali in orodja, družbena omrežja, Pomurski sejem. Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 390; Prenosov: 123 Celotno besedilo (1,28 MB) |
10. Trženje pogrebnih storitev v Sloveniji: analiza spletnih strani ponudnikov pogrebnih storitev : analiza spletnih strani ponudnikov pogrebnih storitevKaja Babić, 2023, magistrsko delo Opis: Naloga temelji na predpostavki, da je trženje pogrebnih storitev specifično zaradi socio-kulturne distinktivnosti fenomena smrti in čustvene prizadetosti žalujočih po smrti bližnje osebe. Za to področje trženja je namreč značilno, da žalujoči sprejemajo odločitve v času življenjske krize in v sorazmerno kratkem časovnem obdobju. Pogreb kot 'zadnje slovo' od pokojnika ne služi samo namenu pokopa trupla, saj s svojimi značilnostmi obreda in rutine pomirjajo žalujoče in jih reintegrira v družbo, hkrati pa je to prelomni trenutek, ki sproži pričetek žalovanja za svojce pokojnika.
V magistrskem delu analiziramo tržne nagovore potencialnih strank na spletnih straneh pogrebnih podjetij v Sloveniji. Raziskava zajema 75 edinstvenih podjetij in s pomočjo metode analize vsebine preuči vsebino njihovih spletnih strani. Rezultati kažejo, (1) da pogrebna podjetja najpogosteje izpostavljajo usluge pomoči in urejanja pogrebnih slovesnosti, vendar te niso jasno opredeljene, (2) da ima večina opazovanih vnosov tehničen apel in nizek oziroma zmerni dodatni naboj, (3) da podjetja najpogosteje koncipirajo svoje prednosti v smislu tradicije, kvalitete in profesionalnosti, (4) da slovo od pokojnika koncipirajo kot dostojno, (5) pokojnika koncipirajo kot bližnjo osebo in (6) čas po smrti kot najtežji trenutek. V postopek organizacije pokopa trupla in organizacije pogreba je vključenih kar nekaj deležnikov, med njimi razen bližnjih in pogrebnega podjetja tudi pokopališki delavci, sodelujoči pri slovesnosti, cvetličarne in mediji. Ključne besede: trženje, pogreb, smrt, pogrebne storitve Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 363; Prenosov: 25 Celotno besedilo (2,60 MB) |