| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev porabe energije za namen cestnega prometa v Sloveniji : magistrsko delo
Blažka Vrbinc, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava določitev porabe energije za namen cestnega prometa v Sloveniji. Na začetku dela je definirana delitev vozil. Opisana je kategorizacija vozil glede na število sedežev in največjo dovoljeno hitrost. Podrobneje so opisani tudi osebni avtomobili, motorji, tovorna vozila, avtobusi in njihova delitev. Opravljen je izračun števila prevoženih kilometrov v Sloveniji v letu 2022 z osebnimi avtomobili. Potrebni podatki so bili pridobljeni iz baze podatkov, ki jih objavlja Ministrstvo za javno upravo RS. V znanstveno-raziskovalnih člankih so bili pridobljeni podatki o porabi za najštevilčnejša vozila v tem letu. Na koncu so izvedeni izračuni porabljene energije v cestnem prometu v letu 2022.
Ključne besede: avtomobili, motorji, tovorna vozila, avtobusi, poraba
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

2.
Ozelenitev voznega parka v podjetju avtoprevozništvo uroš škrinjar s.p.
Anja Perušič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V začetku diplomske naloge, smo najprej predstavili izbrani problem, ki smo ga podrobneje opisali. Nadaljevali smo s cilji in tezami, ki smo jih določili in predstavili, sledile so predpostavke in omejitve, ki smo jih predstavili, ter na koncu določili metode dela, ki smo jih uporabljali pri celotnem raziskovanju. Sledilo je poglavje teoretične osnove, kjer smo najprej na kratko predstavili logistiko in zeleno logistiko, ki je pomembna za izbrano temo, potem je bilo napisanega nekaj o zgodovini in pridobivanju nafte ter gibanju cen goriva. Sledilo je poglavje okoljski vidik, kjer smo predstavili emisijske standarde EURO ter toplogredne pline, ki so še kako pomembni za izbrano temo, ter predstavili emisije CO2, ki jih izpuščajo določena prevozna sredstva. Na koncu so bile predstavljene različne trajnostne tehnologije, kot so električna vozila, vozila na plin itd. V naslednjem poglavju smo najprej predstavili podjetje ter tovorna vozila v njem (vozni park). Pri tem smo s pridobljenimi podatki iz leta 2019 izračunali povprečno porabo goriva, stroške goriva in količino izpuščenega CO2 za vsako tovorno vozilo posebej. Zadnje poglavje se je navezovalo na predloge in rešitve, kjer smo poiskali primerna alternativna tovorna vozila, ki bi zamenjala trenutna. Slednja smo izbrali na podlagi pridobljenih izračunov. Na koncu smo še za vsako predlagano alternativno tovorno vozilo izračunali čas povračila naložbe, pri čemer smo z izračuni prikazali, v kolikem času bi se podjetju povrnila investicija v nova altnernativna tovorna vozila v primeru, da bi se podjetje odločilo za zamenjavo.
Ključne besede: onesnaževanje okolja, CO2 – ogljikov dioksid, podjetje Avtoprevozništvo Uroš Škrinjar s.p., ozelenitev voznega parka, nova alternativna tovorna vozila, prihranki novih alternativnih tovornih vozi
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 1040; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

3.
Reorganizacija transportno skladiščnih operacij
Tjaša Jerant, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno logistično podjetje, v katerem smo preučevali skladiščenje, spremljanje tovornih vozil, nakladalne ploščadi, potrebno število le-teh in ročni prepis logističnih podatkov. Predstavili in opisali smo skladišče in transportno-skladiščne procese. K temu sodi podroben opis trenutnega izvajanja navzkrižnega pretovarjanja. Ugotovili smo, da so tovorna vozila v prihodu ter odhodu točna. Čeprav je človeški dejavnik drag, še vedno igra glavno vlogo, da skladiščni procesi nemoteno potekajo. Spoznali smo, da je nov logistični center nujno potreben, saj je hitrost dostave pošiljk končnemu uporabniku ključnega pomena.
Ključne besede: Logistika, transport, skladišče, nakladalno-razkladalne ploščadi, tovorna vozila, proces navzkrižnega pretovarjanja, analiza učinkovitosti.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2021; Ogledov: 1155; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

4.
Avtocesta : vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasu
Estera Zlodej, 2020, diplomsko delo

Opis: Vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasu je problem s katerim se srečujejo soudeleženci v prometu vsakodnevno. Velja, da se vožnja po avtocesti izvaja po voznem, v primeru prehitevanja pa po prehitevalnem pasu. V zadnjih nekaj letih smo lahko priča številnim prehitevanjem voznikov tovornih vozil, ki z vožnjo po prehitevalnem pasu ovirajo promet, s tem povzročajo prometne zamaške, v najslabših primerih pa nas lahko to privede do hudih prometnih nesreč. Vožnja po prehitevalnem pasu postaja vedno večja težava tako na slovenskih avtocestah kot tudi na cestah v tujih državah. V diplomskem delu o vožnji tovornih vozil po prehitevalnem pasu nas je zanimalo kaj sploh promet je, kako ga delimo ter kaj pomeni varnost v prometu. V nadaljevanju smo opisali avtocesto, tovorna vozila na avtocesti, zakaj prihaja do vožnje tovornih vozil po prehitevalnem pasu ter kakšni so ukrepi za takšen način oviranja prometa. V ta namen smo preučili teorijo in različna besedila. Ugotovili smo, da je vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasu problem v večini držav s tranzitnim prometom. V diplomskem delu smo preučili koncept avtoceste, vožnje po avtocesti pri čemer smo izpostavili vožnjo tovornih vozil po prehitevalnem pasu, globe, ki jih šoferji tovornih vozil prejmejo za tovrstno kršitev, nadzor avtocestne policije, neupoštevanje oznak, neupoštevanje prometnih signalizacij ter brezbrižno obnašanje šoferjev tovornih vozil. Prav tako smo govorili o posledicah, ki jih prinašajo takšne kršitve v prometu ter o možnih rešitvah.
Ključne besede: diplomske naloge, avtocesta, tovorna vozila, vožnja, prehitevalni pas
Objavljeno v DKUM: 08.07.2020; Ogledov: 1085; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

5.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Objavljeno v DKUM: 13.01.2020; Ogledov: 1132; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

6.
Odločitveni model optimalne nabave tovornih vozil
Ines Fras, 2018, magistrsko delo

Opis: Vodstva, predvsem majhnih in srednjih podjetij, se pogosto srečujejo s težavo najoptimalnejšega izbora financiranja nabave tovornih vozil. Namen tega dela je razviti in v praksi preizkusiti dinamični model, ki bo z upoštevanjem spremenljivih trenutnih tržnih pogojev različnih oblik možnega financiranja nabave cestnih tovornih vozil omogočil izbor najbolj racionalne nabave tovornega vozila.
Ključne besede: tovorna vozila, stroški transportnega podjetja, točka preloma, model nabave
Objavljeno v DKUM: 02.10.2018; Ogledov: 1281; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Primerjalna analiza cestninjenja težkih tovornih vozil v EU
Jasmin Brčaninović, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V nalogi so prikazane in analizirane praktične izvedbe sistemov za cestninjenje težkih tovornih vozil v izbranih državah v Evropi. Poudarek je na tehnoloških izvedbah. Analiza je opravljena iz vidika voznika oziroma prevoznika.
Ključne besede: elektronsko cestninjenje, težka tovorna vozila
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 1207; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

8.
IZBIRA USTREZNEGA TOVORNEGA VOZILA V PODJETJU MARA D. O. O.
Timotej Kegl, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo obravnavali problem izbire ustreznega tovornega vozila v podjetju Mara d. o. o.; ta problem nastane zaradi pomanjkanja transportnih vozil ob povečanem obsegu dela. V teoretičnem delu bomo predstavili pridobivanje lesa in razvoj tehnik in tehnologije pridobivanja lesa. Nadaljevali bomo s predstavitvijo prevoznih sredstev v cestnem prometu ter predstavili vrste prevoznih sredstev. Razčlenili smo tudi delitev tovornih vozil v cestnem prometu, s katerimi je moč izvajati cestni transport. V cestnem transportu namreč poznamo več vrst tovornih vozil, ki se delijo na tovornjake in vlačilce, priklopna vozila pa delimo na priklopnike in polpriklopnike. Predstavili bomo tudi različne vrste pogonov in opisali zakonodajo glede pritrjevanja tovora. V zaključnem delu diplomskega dela bomo za iskanje najustreznejše rešitve zaznanega problema uporabili program DEXI. Uporaba tega programa nam bo olajšala delo in izbor ustreznega tovornega vozila, saj nam program omogoča, da lahko s pomočjo funkcij nastavimo ustrezne parametre in uteži pri izbiri.
Ključne besede: tovorna vozila, prevoz hlodovine, transport, program DEXI
Objavljeno v DKUM: 06.10.2015; Ogledov: 2388; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

9.
Računalniško preverjanje ustreznosti zaščitne naprave pred podletom motornih tovornih vozil
Zoran Ren, Martin Prašnički, Matej Glavač, 1999, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek podaja osnove sedanjega in možnosti novega numeričnega izračuna naprave za zaščito pred podletom od zadaj, ki pride v poštev pri homologaciji motornih tovornih vozil. Ustreznost zaščitne naprave se preverja glede na predpis ECE R 58, ki podaja natančna merila, katerim mora ustrezati konstrukcija naprave in njeno obnašanje pod obremenitvijo. Predpis dopušča možnost računskega preverjanja ustreznosti zaščitne naprave, od česar je odvisna raziskava možnosti računalniškega simuliranja obnašanja naprave pod obremenitvijo. Prispevek podaja osnovna izhodišča in postopke pravilnega računalniškega simuliranja, ki temelji na metoddi končnih elementov. V tej zgodnji fazi raziskav je v računalniških simuliranjih obravnavan le primer elastičnega deformiranja analizirane zaščitne naprave, ki je tudi eksperimentalno preskušena. Dobro ujemanje numeričnih in eksperimentalnih rezultatov potrjuje primernost izbrane simulirne metode za preverjanje ustreznosti zaščitne naprave.
Ključne besede: motorna vozila, tovorna motorna vozila, podlet, zaščitna naprava, zaščita pred podletom, preskušanje, računalniška simulacija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1102; Prenosov: 55
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Organizacijski model nadzora tovornega prometa in tehtanje tovornih vozil v gibanju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Roman Marčun, 2015, diplomsko delo

Opis: V nalogi je opisan sedanji organizacijski model tehtanja tovornih vozil. Njegove slabosti in pomanjkljivosti. Predstavljen je nov model tehtanja tovornih vozil s sistemom SiWIM ter glavne prednosti in učinkovitosti omenjenega sistema.
Ključne besede: tovorni promet, tovorna vozila, nadzor, tehtanje, policija, policijsko delo, Specializirana enota za nadzor prometa, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 08.04.2015; Ogledov: 2093; Prenosov: 360
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici