1. Konstruiranje prijemalca na torzijsko in natezno obremenitev stopalk in analiza končnih podatkov : diplomsko deloŽiga Rupnik, 2020, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu bom opisoval konstruiranje prijemala vse od prvih skic do končne realne konstrukcije ter njegovo uporabo. Namen prijemala je vpeti stopalko motorja tako, da bodo večino obremenitve prenesla rebra stopalke. To velja tako za natezno kot tudi torzijsko obremenitev.
Vse CAD – modele in delavniške risbe so bile izdelane v programskem paketu Solidworks in nato pregledane s strani podjetja Unior d. d. Po doseganju vseh kriterijev se je prijemalo izdelalo in nato uporabilo za testiranje stopalk. Če bi stopalke test uspešno opravile, bi se začele izdelovati serijsko. Ključne besede: stopalka, konstruiranje, nateg, torzija, obremenitev, testiranje, prijemalo, računalniško modeliranje, tehniška dokumentacija Objavljeno v DKUM: 05.10.2020; Ogledov: 936; Prenosov: 115
Celotno besedilo (3,77 MB) |
2. VPLIV MODELIRANJA STAVBE NA VELIKOST PROJEKTNIH TORZIJSKIH UČINKOVUrška Horvat, 2016, diplomsko delo Opis: Bistvo diplomskega dela je bila primerjava računskih modelov konstrukcije, predvsem v smislu opazovanja vpliva modeliranja konstrukcije na velikost projektnih torzijskih učinkov. Zanimalo nas je, kako modeliranje torzije vpliva na izračun nihajnih časov, ter posledično na izračun projektnih potresnih sil in posledično tudi pomikov. Analizo z različnimi modeli in primerjavo rezultatov smo izvedli na primeru enostavne dvoetažne stavbe.
Aktualni standard EN 1998-1:2006 pri potresni analizi objekta dovoljuje poenostavitve, ki so odvisne od pravilnosti konstrukcije (tlorisna pravilnost konstrukcije in pravilnost po višini). Tako je za tlorisno pravilne konstrukcije, kot je bila obravnavana konstrukcija, dovoljena uporaba poenostavljenih ravninskih modelov, kjer s posrednim načinom (faktor ) modeliramo učinke torzije. Poleg ravninskega modela smo zaradi primerjave rezultatov izvedeli še analize za dva prostorska modela.
Primerjava vseh period ravninskih in prostorskih modelov direktno ni možna, saj pri prostorskih dodatno nastopijo nihajni časi, ki pripadajo torzijskemu nihanju (pri ravninskih jih ni), zato smo primerjave rezultatov omejili na prva dva direktno primerljiva nihajna časa.
Odstopanja med modeli (predvsem pri pomikih) so posledica različnih načinov modeliranja.
Pomembna ugotovitev, ki sledi iz rezultatov, se nanaša na premik masnega središča, za katerega nam EC8 predpisuje, da ga moramo premakniti za naključno ekscentričnost. Rezultati so namreč pokazali, da premik masnega središča ne vpliva bistveno na nihajni čas, temveč predvsem na nihajne oblike. Tako v modelu za določitev nihajnih časov ni potrebno modelirati ekscentričnosti ampak zgolj v modelu za določitev posledic sile F_b. Ključne besede: potresno inženirstvo, potresna odpornost, Evrokod 8, torzija stavb, pravilne konstrukcije, ravninski model, tridimenzionalni model, toga diafragma, SAP2000 Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 2501; Prenosov: 172
Celotno besedilo (4,03 MB) |
3. Konstruiranje naprave za vzvojno preizkušanjeMarko Hriberšek, 2012, diplomsko delo Opis: Za določanje mehanskih lastnosti materiala pri torzijski obremenitvi izvajamo torzijske
preizkuse, za le-te pa so običajno namenjeni posebni stroji. Izvajanje takih preizkusov pa je s
prilagojeno napravo možno tudi v laboratoriju z enoosnim tlačno-nateznim preizkuševalnim
strojem.
V nalogi je predstavljeno konstruiranje naprave, ki nam omogoča da z enoosnim tlačnonateznim servo-hidravličnim strojem izvajamo tudi torzijske preizkuse na posebnih
preizkušancih s kvadratnim vpetjem, in tako nadzorujemo preizkus z obstoječo krmilno
konzolo za INSTRON-1255 z računalniškim vodenjem in zajemanjem podatkov.
Naloga zajema primerjavo klasične analitične rešitve preizkusa, rešitev problema z računalniško simulacijo ter rezultati izvedenega preizkusa. Ključne besede: vzvojno preizkušanje, torzija, strižna deformacija, strižni modul, utrujanje, simulacija preizkusa Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 1968; Prenosov: 275
Celotno besedilo (2,86 MB) |
4. |
5. |
6. KONSTRUIRANJE PAKETA PRAVOKOTNIH TORZIJSKIH VZMETIMario Pešić, 2010, diplomsko delo/naloga Opis: Obravnavan paket pravokotnih torzijskih vzmeti se uporablja za dvigovanje loput na vojaškem vozilu, ki jih vgrajujejo v Sistemski tehniki ARMAS d.o.o. Izračunan torzijski moment v enačbah po literaturi, ni zagotovil potrebnega momenta v praksi. V različnih literaturah je prikazan postopek računanja torzijskega momenta, s katerim omogočimo dvig lopute določene teže. Na osnovi primerjave med različnimi literaturami in eksperimentalnega preizkušanja smo ugotovili, da so rezultati med seboj primerljivi. Eksperimentalno smo ugotovili, da se torzijski moment spreminja glede na način vpetja pravokotnih vzmeti, kar je lahko vzrok za razhajanje med izračunano karakteristiko in dejansko karakteristiko vzvojnega paketa vzmeti. Za zagotovitev torzijskega momenta, je potrebno opredeliti primerno vpetje pravokotnih vzmeti, saj v literaturi način vpetja ni natančno opredeljen, zaradi česar pride do razhajanja med izračunano karakteristiko in dejansko. Ključne besede: TORZIJA, VZMET, EKSPERIMENTALNO PREIZKUŠANJE, VZMETNA KARAKTERISTIKA Objavljeno v DKUM: 11.10.2010; Ogledov: 3135; Prenosov: 253
Celotno besedilo (3,40 MB) |
7. Vpliv prednapetja na dinamično nosilnost vzvojne vzmeti : doktorska disertacijaVinko Močilnik, 2009, doktorska disertacija Opis: Doktorska disertacija obravnava življenjsko dobo vzvojnih paličnih in vzvojnih votlih vzmeti v
odvisnosti od prednapetja ter lomno mehanske lastnosti le-teh. Vzvojne vzmeti se uporabljajo za
vzmetenje koles v mobilni tehniki.
Vzvojne palične vzmeti so obremenjene na utrujanje in so občutljive na utrujenostni lom.
Kakovost teh vzmeti se kaže v doseženi življenjski dobi in velikosti vzvojne napetosti, s katero je vzmet
obremenjena med uporabo. Vzvojne palične vzmeti so zelo občutljive na površinske napake, kar
zmanjšamo z gladilnim valjanjem. Večji delovni kot vzmeti dosežemo s prednapetjem v plastično
področje. Življenjska doba vzvojnih paličnih vzmeti je odvisna od stopnje prednapetja in od velikosti
dinamične obremenitve. Izdelan je računski model za napoved življenjske dobe vzvojnih paličnih
vzmeti v odvisnosti od stopnje prednapetja in višine dinamičnega obremenjevanja za namensko
izdelano vzmetno jeklo. Ugotovljena sta bila dva karakteristična loma; prečni lom vzmeti, ki nastane
takrat, ko se pojavi iniciacija razpoke v notranjosti materiala, in spiralni lom vzmeti, ki nastane
takrat, ko je prisotna površinska napaka.
Vzvojnim votlim vzmetem povečamo življenjsko dobo s pomočjo tlačnega prednapetja v smeri
osi vzmeti. Tlačno prednapetje in delovna vzvojna obremenitev tvorita dvoosno napetostno stanje, ki
povečuje število ciklov, in s tem podaljša čas do iniciacije utrujenostne razpoke. Tlačno prednapetje
ugodno vpliva tudi na lomno obnašanje vzvojnih votlih vzmeti, ker zmanjšuje vpliv kvalitete površine
na življenjsko dobo. Tlačna napetost upočasni iniciacijo na površini votle vzvojne vzmeti, razpoka pa
se širi pod vplivom ravninskega napetostnega stanja. Pri izmenično obremenjenih prednapetih
vzvojnih votlih vzmeteh se razpoka širi v obliki dveh vijačnic po obodu votle vzmeti.
V doktorski nalogi je analiziran pristop, ki omogoča povečanje življenjske dobe vzvojnih votlih
vzmeti s pomočjo osnega prednapetja, tako da ga je možno razširiti še na druge vzvojno in upogibno
obremenjene strojne elemente.
Ključne besede: vzvojna palična vzmet, prednapetje, večosno napetostno stanje, mikro razpoka, utrujanje, kot zasuka, življenska doba, torzija Objavljeno v DKUM: 28.10.2009; Ogledov: 5049; Prenosov: 464
Celotno besedilo (10,65 MB) |
8. |
9. |
10. |