| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV TISKANJA NANOMATERIALOV NA TOPLOTNO-OGNJEVARNE IN TERMOFIZIOLOŠKE LASTNOSTI TKANINE : doktorska disertacija
Tjaša Kolar, 2022, doktorska disertacija

Opis: Namen doktorske disertacije je bil preučiti učinek uporabe ekonomsko in ekološko sprejemljivejših nanodelcev Al-hidroksida (v primerjavi s SWCNT) kot zaviralcev gorenja in načina njihovega nanosa (v kombinaciji s hidrofilno PCNF ali hidrofobno AP) na izboljšanje termofizioloških, toplotnih in mehanskih lastnosti ognjevarno-zaščitne tkanine. Analizirana sta bila vpliva finosti šablone (60 in 135 mesh) in postopka tiskanja (enoslojno ali dvoslojno na hrbtni strani ali enoslojno na obeh straneh). V prvem delu disertacije je bil preučen vpliv različno velikih (20–50 nm) ATH/AMH ND na toplotno stabilnost filmov MFC. Toplotno najstabilnejši film z 0,15 ut% dodatkom 20 nm AMH ND in začetkom večstopenjske razgradnje pri 305 °C je v primerjavi s filmom iz čiste MFC imel 20 % višji ostanek pri 600 °C ter 42 % nižjo specifično toplotno kapaciteto. Prav tako je bil film prilagodljiv, optično transparenten (95 %), hidrofoben (68°), z natezno trdnostjo 69 MPa in elastičnim modulom 5,7 GPa ter nizko prepustnostjo kisika (2.192 cm3/m2/dan). V drugem delu disertacije je tkanina zaradi sinergističnih učinkov 1,5 ut% PCNF in 6,7 ut% ATH ND enostranskega dvoslojnega nanosa na hrbtni strani zadržala do 30 % visoko intenzivnega toplotnega toka (21 kW/m2), izkazala 15 °C boljšo temperaturno stabilnost, 11 s daljši čas do vžiga, zmanjšano količino sproščene toplote (za 60 %) in dima (za 75 %) ter izrazito asimetrično omočljivost (lice CA – 36°, hrbet CA – 121°) ob povečanem prenosu vodne pare (17 %) in toplote (22 %). Tkanina, tiskana z 0,4 ut% SWCNT v AP na hrbtni strani in 1,5 ut% PCNF na lični, je imela poleg izboljšane toplotne zaščite (18 °C boljša temperaturna stabilnost), termofiziološkega udobja (25 % povišan prenos toplote, 17 % vodne pare) in asimetrične omočljivosti (lice CA – 48°, hrbet CA – 129°) tudi visoko UV-zaščito (UPF 109), brez spremembe barve. Na strani z nanesenimi SWCNT je tkanina z električno prevodnostjo (4,9 · 10–4 S/cm) izkazala tudi potencial za antistatično zaščito ter zaščito pred elektromagnetnim sevanjem.
Ključne besede: toplotno-ognjevarna tkanina, termofiziološke lastnosti, fibrilirana nanoceluloza, nanodelci aluminijevega hidroksida, enoplastne ogljikove nanocevke, šablonsko tiskanje
Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 920; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (8,37 MB)

2.
Fotokemijska razgradnja barvila ob prisotnosti manganovega kompleksa vezanega na celulozo : magistrsko delo
Katja Ribič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnanvana problematika fotokemijske razgradnje barvila Reactive Blue 4. Fotokemijsko razgradnjo smo izvajali z naprednim oksidacijskim postopkom UV/H2O2 - ob prisotnosti manganovega kompleksa (MnTACN) vezanega na celulozni nosilec. Glavni namen tega postopka je bil, da smo v čim krajšem času dosegli razbarvanje barvila ob dodatku celulozne tkanine, na katero smo predhodno na različne načine vezali MnTACN. Za vzorec tkanine obdelan s kompleksom MnTACN pri katerem smo dosegli najboljše rezultate razbarvanje smo izvedli še ponovljivost razbarvanja. Izvedli smo tudi izračun stroškov AOP postopka.
Ključne besede: manganov kompleks MnTACN, fokokemijska razgradnja UV/H2O2, barvilo Reactive Blue 4, nosilec tkanina, razbarvanje.
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 1103; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

3.
Razvoj delov športnega avtomobila iz kompozitnih materialov : diplomsko delo
Ana Bedrač, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje razvoj delov športnega avtomobila, ki jih izdelamo s pomočjo kompozitnih materialov. Predmet obravnave diplomskega dela so izbrane komponente za športni avtomobil – TUSEK TS 900 APEX. Predstavljeni so kompozitni materiali, njihove lastnosti ter postopek izdelave strehe avtomobila. Prikazani so posamezni koraki snovanja načrta za izdelavo kalupa, nato pa tudi postopek dela, kako iz epoksidne smole in steklenih ter ogljikovih tkanin izdelamo streho.
Ključne besede: kompozitni materiali, tkanina, smola, laminiranje, športni avtomobil
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 982; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

4.
Vpliv sestave in tehnologije izdelave na materialne lastnosti kompozitnega materiala
Jasmin Vehabović, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen postopek določitve materialnih podatkov kompozitnega materiala, izdelanega z različnimi tehnologijami in z uporabo različnih ojačitvenih faz. Predstavljene so osnove kompozitnih materialov, ASTM-standard, natezni preizkus, analitični pristop, s katerim so primerjani rezultati nateznega preizkusa, ter numerična simulacija tlačne posode, kjer je z numerično analizo določena razporeditev slojev za dosego optimalne trdnosti in primerjana z uporabo kovinskih materialov.
Ključne besede: kompozitni materiali, steklena mata, tkanina, polimerna smola, RTM, ročna laminacija, numerične metode, tlačna posoda
Objavljeno v DKUM: 09.07.2018; Ogledov: 1250; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

5.
Študija učinkovitosti imobilizacije beta galaktozidaze na zvitke steklene tkanine
Katja Zečević, 2017, diplomsko delo

Opis: V tej raziskavi smo razvili novo metodo imobilizacije β-galaktozidaze na zvitke steklene tkanine. Raziskali smo uporabnost steklene tkanine kot vlaknastega nosilca z visoko poroznostjo in odprto strukturo. Nov postopek zagotavlja preprosto, cenovno ugodno in industrijsko primerno metodo imobilizacije. Glutaraldehid smo uporabili kot nespecifično povezovalno sredstvo za imobilizacijo β-galaktozidaze na stekleno tkanino. Le-ta je omogočal kovalentno vezavo encima na modificiran nosilec. Učinkovitost imobilizacije encima smo testirali na dobro poznani reakciji hidrolize laktoze. Vse eksperimente smo izvajali v laboratorijskem kontinuirnem reaktorju. Preučevali smo vpliv temperature,  = (20, 25 in 30) °C, pretoka, qV = (1, 2 in 3) mL/min in pH = (6, 7 in 8) na stabilnost in aktivnost β-galaktozidaze med hidrolizo. Presnovo laktoze smo določali z merjenjem koncentracije glukoze. Dosegli smo visoko učinkovitost imobilizacije in končno aktivnost encima. Z večkratno zaporedno uporabo istega imobiliziranega encima je ostala presnova praktično nespremenjena, kar kaže na možno uporabo pri industrijskih aplikacijah.
Ključne besede: β-galaktozidaza, steklena tkanina, laktoza, imobilizacija
Objavljeno v DKUM: 14.09.2017; Ogledov: 1371; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Model simulacije obremenitev in deformacij tkanin pri polaganju
Rozalija Blekač, Jelka Geršak, Ivan Gubenšek, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Med procesom polaganja materiala z avtomatskim polagalnim strojem deluje na tkanino določena vlečna sila, ki je odvisna od načina odvijanja tkanine s tekstilnega navitka in vodenja preko vodilno-napenjalnih valjev polagalnega stroja do področja polaganja. Pri tem delujejo na gibajoči del tkanine natezne, tlačne in torne sile, ki povzročijo v tkanini večje all manjše natezne deformacije. Natezne obremenitve so pogojene z uporabljeno strojno opremo in parametri polaganja ter mehanskimi in fizikalnimi lastnostmi in reološkimi parametri tkanine. Nastala deformacija je odvisna od velikosti delujočih obremenitev in upora tkanine proti vlečni sili, ki učinkuje na gibajoči del tkanine pri polaganju. Ker gre za kompleksno problematiko nateznih obremenitev, ki učinkujejo na gibajoči del tkanine, na eni strani in za zahtevne relaksacijske pojave v tkanini po polaganju v krojno plast, je v prispevku podana analiza nateznih obremenitev tkanine med polaganjem in predstavljen predlog modela za simulacijo obremenitve in deformacije tkanine pri polaganju. V ta namen je izvedena študija tehnološko pogojenih nateznih obremenitev tkanine med procesom polaganja, ki so posledica na gibajoči del tkanine delujočih vlečnih, tornih in tlačnih sil pri polaganju, ter odnosa med obremenitvijo in deformacijo. Na podlagi opredeljenega odnosa med obremenitvijo in deformacijo je predlog modela za simulacijo obremenitve in deformacije tkanine pri polaganju zasnovan na metodi končnih elementov.
Ključne besede: tkanina, mehanske lastnosti, fizikalne lastnosti, vlečna sila, natezna obremenitev, deformacije
Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 1610; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (397,59 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Merjenje toplotne prevodnosti tankih plasti tkanin z infrardečo kamero
Matija Peruš, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni rezultati meritev toplotne prevodnosti tankih tkanin z nekontaktno metodo z uporabo infrardeče (v nadaljevanju IR) kamere. Z nekontaktno metodo smo izboljšali obstoječo merilno napravo za merjenje toplotne prevodnosti tankih plasti, kar prej ni bilo mogoče. Naprava je prirejena tudi tako, da ob meritvah v stacionarni fazi omogoča tudi analizo meritev, ki jih opravimo še preden se vzpostavi stacionarno stanje toplotnega toka. Gre za prve meritve take vrste in v strokovni literaturi na to temo ni opisa eksperimentalnih postopkov. Meritve so bile opravljene za 6 vzorcev bombažnih tkanin, različnih debelin in barv. Rezultati meritev kažejo, da je uporaba IR kamere pri meritvah tankih plasti primerna, sploh ko je vzorec že v temperaturnem ravnovesju. Dobljene rezultate smo primerjali s teoretičnimi napovedmi in ugotovili, da so se skladajo.
Ključne besede: toplota, prevajanje toplote, toplotno udobje, toplotna prevodnost, IR kamera, nekontakna metoda, bombažna tkanina, eksperimentalne meritve.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 1997; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

8.
UPORABA KARBONSKE TKANINE V DEKORATIVNE NAMENE V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI
Bojan Mestek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bo predstavljena uporaba ogljikove tkanine v dekorativne namene v avtomobilski industriji. Osredotočili se bomo na izdelavo notranjega interjerja v vozilih, od ogljikove tkanine, navite v bali, do gotovega izdelka, ki ima v vozilu tako dekorativno kot zaščitno vlogo. Razčlenili bomo prednosti in slabosti izsekovanja oziroma rezanja ogljikove tkanine, način priprave ogljikove tkanine pred začetkom obdelave, stiskanje oblike izdelka in tehnološke probleme oziroma rešitve v teh procesih. Prav tako bomo opisali dokončanje izdelka skozi procese brizganje plastike, brizganje poliuretana, brušenje, poliranje in montaža. Vsi ti procesi so potrebni za dokončanje izdelka.
Ključne besede: • dekorativne letvice • notranji interjerji • ogljikova tkanina • priprava ogljikove tkanine • brizganje plastike in poliuretana
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1191; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

9.
Analiza mehanskih lastnosti tehničnih tkanin za ojačitev kompozitov
Mirna Pivac, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem analizirala mehanske lastnosti različnih konstrukcij steklenih in bazaltnih tkanin, ki se uporabljajo za ojačitev polimernih kompozitov. Tkanine so bile vzete iz proizvodnega programa podjetja Kelteks d.o.o., ki je tudi zainteresirano za analizo mehanskih lastnosti teh tehničnih tkanin. Tkanine so se med seboj poleg surovinske sestave razlikovale še po vezavi, finosti niti, gostoti osnovnih oz. votkovnih niti ter posledično ploskovni masi. Namen naloge je bil: 1. ugotoviti, katera konstrukcija tkanin daje najboljše rezultate glede na njihovo uporabnost za ojačitev kompozitov oz. ima optimalne vrednosti pretržne sile in raztezka; 2. ugotoviti ali imajo posamezni konstrukcijski parametri tkanin (surovinska sestava uporabljenih niti, vezava, finost niti, gostota osnovnih oz. votkovnih niti, ploskovna masa) in pogoji merjenja (smer nateznega preskusa, relativna vlažnost v prostoru) statistično pomemben vpliv na njihove natezne lastnosti, in če ga imajo, kakšen je ta vpliv; 3. ugotoviti izkoriščenost mehanskih lastnosti prej v traku niti in traku gotove tkanine. V nalogi sem prišla do naslednjih zaključkov: 1. bazaltna tkanina v keper vezavi in ploskovno maso 300 g/m2 ima največjo pretržno napetost in se pri tem najmanj deformira; 2. smer obremenitve in relativna vlažnost v prostoru imata statistično pomemben vpliv na pretržno silo, medtem ko imajo na pretržni raztezek statistično pomemben vpliv surovinska sestava, finost niti, ploskovna masa in gostota niti; 3. izkoriščenost trdnosti prej v traku preje oz. v tkanini ni 100%. Odstotek izkoriščenosti preje v traku niti je znašal 42,3% – 82,2% ter pri tkanini 22% – 58%.
Ključne besede: mehanske lastnosti, konstrukcijski parametri, tkanina, kompoziti, tehnične tekstilije
Objavljeno v DKUM: 19.02.2016; Ogledov: 2359; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (7,06 MB)

10.
UPORABA OGLJIKOVIH VLAKEN ZA OJAČITVE TEMELJNIH TAL
Aleš Žibert, 2015, magistrsko delo

Opis: Vsebina dela obravnava možnosti in učinkovitost uporabe ogljikovih vlaken v geotehniki. Za določitev vpliva armiranja peščenih tal z ogljikovimi vlakni na povečanje mejne nosilnosti in zmanjšanje posedkov togega temelja, obremenjenega z vertikalno obtežbo je bil izdelan modelni preizkus. Rezultati preizkusa kažejo, da je le z enostavnim armiranjem tal z armaturo iz ogljikovih vlaken, pod temelji mogoče doseči do 60% večje mejne nosilnosti in zmanjšanje posedkov pod temelji v primerjavi z nearmiranimi zemljinami. Modelni preizkus je bil obravnavan tudi z elasto-plastičnim modelom peščenih tal ter elastičnimi armaturnimi ogljikovimi palicami v pogojih prostorskih napetostnih in deformacijskih stanj (3D model), katerega rezultati numeričnih analiz okvirno potrjujejo rezultate modelnega preizkusa. Z numeričnimi analizami je dokazan vpliv armiranja na povečanje nosilnosti tal za 26%, ki jo prevzemajo tla pod temeljem ter vgrajena armatura. Rezultati opravljenega modelnega preizkusa in numeričnih analiz potrjujejo tezo dela, da je armiranje tal z ogljikovo armaturo (kompozitom ogljikovih vlaken in epoksidne smole) lahko uspešno, vendar zaradi izvedenega preizkusa le na enem tipu modela še ni mogoče podati dovolj zanesljivih končnih navodil in zaključkov ter predloga za uspešno uporabo obravnavane tehnologije izboljšanja nosilnosti tal v geotehnični praksi. Prav tako ocenjujemo, da ima armiranje nasipov in drugih geotehničnih objektov z ogljikovimi armaturnimi mrežami zaradi velike osne togosti nekatere pomembne prednosti v primerjavi z drugimi materiali v geotehnični praksi. Z numeričnimi analizami smo preverili tri primere uporabe ogljikove geomembrane z upoštevanjem teorije velikih deformacij. Rezultati potrjujejo učinkovitost uporabe ogljikove geomembrane v slabo nosilnih temeljnih tleh. Dokazali smo, da je uporaba teorije velikih deformacij potrebna, vendar je pri tem potrebna velika previdnost, da ne pride do napačne interpretacije rezultatov. Nadalje ugotavljamo, da so možnosti uporabe ogljikovih armaturnih mrež tudi v kombinaciji z bentonitnimi zapornimi membranami, ki jih množično uporabljamo za površinske tesnitve akumulacijskih in visokovodnih nasipov ter drugih hidrotehničnih objektov. Praktično neprepustne bentonitne membrane imajo zelo omejeno mehansko odpornost, ki bi jo lahko občutno izboljšali z ojačitvijo z ogljikovo armaturno mrežo.
Ključne besede: armirana zemljina, mehanika tal, nosilnost temeljnih tal, ogljikova geomembrana, Plaxis 3D Tunnel, posedki temeljev, teorija velikih deformacij, tkanina iz ogljikovih vlaken
Objavljeno v DKUM: 26.01.2015; Ogledov: 2465; Prenosov: 491
.pdf Celotno besedilo (6,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici